بازار آریا

آخرين مطالب

شعار سال فقط مربوط به تولیدات اقتصادی نیست اقتصاد ايران

شعار سال فقط مربوط به تولیدات اقتصادی نیست
  بزرگنمايي:

بازار آریا - ایسنا/خوزستان دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به شعار سال که جهش تولید با مشارکت مردمی است، گفت: شعار سال فقط یک مقوله مربوط به تولیدات اقتصادی نیست بلکه باید با مشارکت مردم در تولید علم و فرهنگ نیز جهش صورت گیرد.
به گزارش ایسنا، در اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان که امروز هفتم فروردین 1403 در سالن جلسات استانداری برگزار شد با بیان این‌که‌ هم‌اکنون کار مهم شورای عالی انقلاب فرهنگی تبدیل شورا به قرارگاه است، اظهارکرد: قرارگاه به معنی پیگیری تدبیر، راهبری و هدایت‌گری دستگاه‌ها برای تحقق مصوبات است.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
او با اشاره به این‌که شورای فرهنگ عمومی سفرهای استانی و جلساتی را با هیات علمی دانشگاه‌ها برای علم و فناوری و بحث نخبگان و دانش‌بنیان برگزار می‌کند گفت: شورای فرهنگ عمومی از مساله‌ای به مساله‌ای دیگر تلاش می‌کند که نیازها و مشکلات را رفع کند.
وی ادامه داد: برخی مواقع حتی نخبگان و دانش‌بنیان‌هایی که دچار چالش هستند و دستگاه‌ها از آن‌ها حمایت نمی‌کنند را نیز مصداق به مصداق دنبال می‌کنیم تا به نتیجه برسند زیرا این اصلیت کار قرارگاهی است.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این‌که کار قرارگاهی به معنی پیوند سیاست‌ها و قوانین با عرصه واقعیت‌های فرهنگی و اجتماعی است، گفت: شاخص‌هایی در حوزه علم و فناوری و فرهنگ اجتماعی در چهار ستاد انقلاب فرهنگی تعریف شده‌اند و شورای فرهنگ عمومی براساس شاخص‌ها نحوه اجرا و کارکرد و حتی ارزیابی و اثرسنجی مصوبات را دنبال می‌کند.
او با بیان این‌که مصوبات بسیار خوبی در کشور تدوین می‌شوند که افزون بر سیاست‌های کاربردی قوانینی دارند که در تنظیم‌گری می‌توانند موثر باشند، تصریح کرد: اما مشکل جدی ما در اجرای مصوبات است زیرا برخی از مصوبات خوب اجرا نمی‌شوند و به همین دلیل بین سیاست، قانون و اجرا حلقه‌های میانی وجود دارد و باید برای رفع این مساله بحث تنظیم‌گری قوانین و مشارکت حداکثری مردمی را در آن تنظیم کنیم.
خسروپناه با بیان این‌که از فرایند سیاست‌گذاری تا تنظیم‌گری و تنظیم‌گری تا تصدی‌گری به حکمرانی تعبیر می‌شود، گفت: در این شیوه هر دستگاه حاکمیتی به نیروهای سلسله مراتبی و هرمی اوامر می‌دهد اما باید گفت که این شیوه حکمرانی جوابگو نیست.
وی با تاکید بر این‌که باید مدل حکمرانی سلسه مراتبی را به حکمرانی با مشارکت حداکثری مردمی تبدیل کنیم افزود: اگر بخواهیم از سیاست‌گذاری تا تصدی‌گری این فرایند رعایت شود باید پیگیری انجام شود.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر این‌که هنگامی که مصوبه‌ای ابلاغ می‌شود مسئولان ذی‌ربط باید پیگیری کنند تا تحقق خارجی پیدا کند گفت: زیرا صرفا ابلاغ مصوبه، نامه‌نویسی و ارسال نامه‌ کافی نیست و حتما باید پیگیری صورت گیرد و در این کار هر چه مشارکت مردمی در حوزه فرهنگ بیشتر شود نتایج بیشتری خواهیم دید.
همچینین حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعبدالنبی موسوی‌فرد ، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، با تصریح این‌ مطلب که چالش اساسی در کانون خانواده‌ها بحث اخلاق است اظهار داشت: مهمترین دغدغه‌ای که امروز وجود دارد تضعیف سبک زندگی اسلامی است و همچنین یکی از نکات مهمی که در زیرمجموعه این دغدغه قرار می‌گیرد بحث حجاب است.
وی با تاکید بر این‌که باید به بحث حجاب با جدیت بیشتری پرداخته شود، گفت: این امر مطالبه جدی مردم و رهبر انقلاب اسلامی است.
نماینده ولی فقیه در استان خوزستان همچنین با بیان این‌ مطلب که معضل فِرَق در استان خوزستان بسیار مهم و جدی است، گفت: این معضلی است که امروز بلای جامعه در خوزستان شده است زیرا می‌بینیم که اصلا سنی نداریم و هر چه هست وهابی است. بنابراین باید توجه ویژه‌ای به چالش وهابیت شود.
موسوی‌فرد با بیان این‌که به گفته معصومان (ع) بعد از واجبات در ترازوی سنجش اعمال انسان سنگین‌ترین عمل اخلاق است، عنوان کرد: ماه مبارک رمضان فرصت تمرین خوش‌اخلاقی است و بهترین موقعیت برای انسان که از برکات این ماه استفاده کند و اخلاق خود را تقویت کند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/1145371/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چرا تحریم‌‌‌ها علیه روسیه و ایران کارآمد نیستند؟

آینده جامعه بشری به تلاش امروز معلمان و اساتید بستگی دارد

ایران میزبان 2200 مهمان در نمایشگاه اکسپو 2024 است

سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد

میزبانی غرفه خراسان رضوی از هیات‌های تجاری چین و ترکمنستان در روز دوم «ایران اکسپو 2024»

اقامت «مونالیزا» در اتاق اختصاصی

چهره بی‌نقاب بازیگر جنجالی در یک مستند

جایزه یک عمر دستاورد سینمایی برای نیکول کیدمن

بازگشت لیلا بلوکات به صحنه

کتاب‌خوانان در برزخ تورم

میانگین بارش‌‌‌های لرستان 435 میلی‌متر ثبت شد

افزایش همکاری‌‌‌ مدیران بنادر گلستان و بندر امیرآباد

روی خوش بارش‏‏‌ها به یزد

دوراهی حساس بشر در مورد مدیریت هوش مصنوعی

شرکت، خانواده نیست

هرتسفلد؛ باستان‌شناس قاچاقچی!

لایحه خروج یا اصلاحیه عضویت در ایکوموس؟

قضاوت درباره ا یران

افغانستان به جام‌جهانی رسید

تکلیف حسن یزدانی مشخص شد

زیر قولت زدی؟

چطور اعتماد می‌کنید؟

دستورالعمل توزیع دارو از طریق سکوهای داخلی ابلاغ شد

مکرون خواستار نظارت والدین بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی شد

پمپ‌بنزین‌های ابوظبی روباتیک شد

کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل فروش پایین

مسیر ناهموار تحقق وعده‌های وزیر

پرچمداری ایرالکو در مسوولیت اجتماعی

ریسک غیرمنتظره شرکت‌ها

کردستان شایسته توسعه

صندوق نوآوری و شکوفایی حامی‌‌‌پیشگیری از سرطان شد

زنجیره فولاد - 1403/02/10

بازار فولاد - 1403/02/10

بازار آتی - 1403/02/10

رشد یکپارچه قیمت پایه پتروشیمی تحت‌تاثیر ارز مبادله‏‏‌ای

بازی قدرت در مذاکرات پلاستیک

شکاف در تامین مالی زیرساخت‌های جهانی

کسبه تا سقف 18 میلیارد تومان فروش، از ارائه اظهارنامه مالیاتی معاف شدند

مدل‌های جدید نیسان و مزدا در چین

سرمایه‌گذاری برقی هوندا

رونمایی از طرح اولیه ابرخودروی ام‌جی

اولویت سیاستگذار خودرو برای تخصیص ارز

آمارهای صندوق بین‌المللی پول از نفت ایران

تبادل تجربه در نمایشگاه بین‌المللی نفت

حمایت کاپ 29 از سرمایه‌گذاری‌ها در نفت

نفت آمریکا رو در رو با گذار سبز

الجزایر از توانمندی‌های دارویی و پزشکی ایران استفاده می‌کند

قطر به‌مثابه یک« قدرت عاریه‌ای»

آزادی سیاسی؛ آپارتاید اقتصادی

افزایش بهره‌‌‌وری و رشد تولید اطلاعات پایه زمین‌‌‌شناسی و اکتشافی به 30 درصد

© - www.bazarearya.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی