بازار آریا

آخرين مطالب

در دیدار رئیس اتاق الجزایر با رئیس اتاق ایران مطرح شد

الجزایر از توانمندی‌های دارویی و پزشکی ایران استفاده می‌کند اقتصاد ايران

  بزرگنمايي:

بازار آریا - دنیای‌اقتصاد : رئیس اتاق ایران در نشست با رئیس اتاق الجزایر ضمن اشاره به فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری بین دو کشور از امکان بهره‌مندی مردم الجزایر از خدمات درمانی و پزشکی ایران با توجه به توانمندی‌های موجود صحبت کرد.
به گزارش اتاق ایران رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، گفت: بر‌‌گزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران، فرصت خوبی برای آشنایی تجار کشورهاست و زمینه افزایش سطح تعاملات را بین ایران و سایر طرف‌‌‌‌‌های تجاری فراهم می‌کند. صمد حسن‌‌‌‌‌زاده در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی الجزایر، افزود: اتاق ایران باهدف تقویت روابط با تمام کشورها در بر‌‌گزاری این نمایشگاه مشارکت کرد و از روسای اتاق‌های کشورهای مختلف دعوت کرد تا با هیات‌‌‌‌‌های تجاری خود از توانمندی‌های صادراتی ایران بازدید کنند. بر اساس اظهارات او، حجم تجارت ایران و الجزایر بسیار پایین بوده و قابل دفاع نیست. ظرفیت‌های دو کشور بیش از این است و می‌توان سطح مناسبات را از این ارقام، بالاتر برد.
حسن‌‌‌‌‌زاده خاطرنشان کرد: طبق اطلاعاتی که کسب کردم در الجزایر برای معالجه بیماری سرطان، کمبودهایی وجود دارد، به‌‌‌‌‌حکم انسانیت وظیفه داریم در کنار هم باشیم و برای ارتقای سطح سلامتی دنیا به یکدیگر کمک کنیم. در ایران در زمینه خدمات پزشکی و معالجه سرطان، مراکز بزرگ و حرفه‌‌‌‌‌ای داریم که موجب افزایش سطح گردشگری سلامت در ایران شده‌است.
او افزود: در ایران مراکزی وجود دارند که خدمات پزشکی و اقامت رایگان ارائه می‌دهند. در کنار این مسائل، ایران توانمندی‌های اقتصادی در حوزه فناوری‌های نوین و دانش‌بنیان دارد که قابل‌‌‌‌‌انتقال است. رئیس اتاق ایران با نگاه به ذخایر گازی الجزایر، گفت: همکاری‌های مشترک بین دو کشور در زمینه تولید فرآورده‌های گازی قابل‌‌‌‌‌پیگیری است و امکان انتقال تجربه و خدمات مهندسی در این حوزه از ایران به الجزایر وجود دارد. حسن‌‌‌‌‌زاده همکاری در حوزه صنایع غذایی با توجه به ظرفیت‌های اقلیمی ایران را نیز پیشنهاد داد. بر اساس اظهارات رئیس اتاق ایران همکاری و سرمایه‌گذاری مشترک در حوزه تولید و انتقال قطعات صنعتی به‌ویژه در بخش خودرو، ماشین‌آلات کشاورزی و نساجی، طراحی خدمات فنی-مهندسی، صنایع‌‌‌‌‌دستی و تولیدات فرش دستباف، جاده‌‌‌‌‌سازی، پل‌‌‌‌‌سازی، تولید دارو و تجهیزات پزشکی‌ وجود دارد. حسن‌‌‌‌‌زاده گفت: برای حرکت در مسیر تعاملات، بسته‌‌‌‌‌ای از زمینه‌‌‌‌‌های قابل همکاری بین دو کشور تهیه می‌کنیم و در اختیار اتاق الجزایر قرار می‌دهیم. او ارائه تسهیلات از طرف دولت الجزایر برای صدور روادید به‌ویژه برای فعالان اقتصادی را خواستار شد و از آمادگی ایران به‌منظور لغو روادید برای تجار الجزایری خبر داد. حسن‌‌‌‌‌زاده همچنین از تشکیل اتاق مشترک ایران و الجزایر به همت اتاق ایران در دو سه ماه آینده خبر داد.
کمال حمنی، رئیس اتاق الجزایر از علاقه‌‌‌‌‌مندی فعالان اقتصادی الجزایر برای همکاری تجاری با همتایان خود در ایران صحبت کرد و از تلاش برای ارتقای سطح تعاملات اقتصادی هم‌راستا با تعاملات سیاسی حاکم بین دو کشور خبرداد.
او خاطرنشان کرد: در نمایشگاه ایران‌‌‌‌‌اکسپو با تجار الجزایری همراه شدیم و دیدیم که تراز تجاری بین دو کشور بسیار پایین است. هرچند در 2022 تا حدی شاهد افزایش آن بودیم؛ اما این سطح از مراودات کافی نیست. رئیس اتاق الجزایر ادامه داد: همین امروز قراردادی با برخی کارخانه‌‌‌‌‌های داروسازی ایران امضا می‌کنیم. درباره گردشگری سلامت نیز مردم الجزایر به کشورهای اطراف می‌روند. می‌توانیم مردم را تشویق کنیم که از خدمات درمانی ایران بهره ببرند. حمنی تصریح کرد: با 57 کشور آفریقایی موافقت‌نامه تجارت آزاد امضا کردیم و این امکان وجود دارد که شرکت‌های ایرانی از این ظرفیت برای حضور در بازار آفریقا استفاده کنند. در 2024 موافقت‌نامه تجارت ترجیحی با 9 کشور دیگر را امضا کردیم و 35 کشور دیگر را در برنامه داریم. رئیس اتاق الجزایر یادآور شد: درباره ارائه روادید نیز ارائه تسهیلات بیشتر را در برنامه داریم و امیدواریم این سفر آغازی برای همکاری‌های بیشتر باشد.
--> اخبار مرتبط معرفی توانمندی‌‌‌های کشور در ایران‌‌‌اکسپو حضور پررنگ تشکل ها در ایران اکسپو2024 تجار ترکمن در نمایشگاه اکسپو راه تحریم‌زدایی الجزایر پشت فلسطین ایستاد

لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/1153206/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پروفسور کلمه‌ها

درگذشت خواننده پیشگام موسیقی خراسان

کشورگشایی اسکار در جشن 100سالگی

اجرای ویژه «بیژن و منیژه» در تئاتر شهرزاد

برگزاری رویداد جوانی جمعیت در گلستان

تولید نسل جدید کاتالیست در پتروشیمی شازند

اجرای هفت طرح باغات مدرن در آذربایجان شرقی

نقطه ضعف درمانی هرمزگان

چرا کار برای غول‌‌‌های تکنولوژی دیگر شغل رویایی محسوب نمی‌شود؟

تحول فرهنگ کار پا به پای نسل جدید

آرتتا رکورد زد

سردار را نمی‌خواهند

رحمتی به جای آتیلا

جنگ سیاه!

طارمی و همان قاب آشنا !

امکان استفاده از چت‌جی‌پی‌تی در آی‌فون

کارمندان اپل‌استور اعتصاب می‌کنند

خالص‌ترین سیلیکون جهان تراشه یک‌میلیون کیوبیتی را توسعه می‌دهد

هوش مصنوعی تقلب را یاد گرفت

هوش مصنوعی به جست‌وجوهای اینترنتی می‌آید

دو نکته درباره «بنزین از متانول»

استراتژی بومی تقویت زنجیره

بانک سینا در مسیر مدرن

پنجمین مدیرعامل هلدینگ نفت و گاز پارسیان

استفاده از هوش‌مصنوعی مولد در معادن و صنایع معدنی

50 سال ‌سیاست توسعه‌پایدار‌معدن

زنجیره فولاد - 1403/02/25

بازار فولاد - 1403/02/25

بازار آتی - 1403/02/25

تداوم رشد قیمت نیکل

شمش فولاد خریدار نداشت

فرار مالیاتی 50 میلیاردی در اردبیل

اظهارات وزیر کار درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

اهمیت ارتباط بین بخش خصوصی و سیاستگذاران صنعت سلامت

جزئیات اصلاح قانون بیمه بیکاری

توسعه صنعت با کاهش مصرف سوخت برقی‌ها

رشد فروش جهانی ولوو

وعده خودرویی وزیر صمت

همکاری 700شرکت‌‌‌‌ دانش‌بنیان با وزارت نفت

آغاز 50 طرح جدید در صنعت نفت

ایران؛ دومین تولیدکننده سوخت مایع

کاهش تقاضای سوخت و افت بهای برنت

صادرات 2.5‌میلیارد دلاری دانش‌بنیان‌ها

پیشنهادهای اتاق برای جهش تجارت

شکست جدایی‌طلبان در کاتالونیا

بی‌اعتمادی فزاینده ارتش و انصاف

700‌هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا تبدیل شد

1.8میلیارد دلار؛ ارزش طرح‌‌‌های تکمیل و افتتاح‌شده معدن و صنایع معدنی

کربن‌‌‌زدایی زنجیره تامین آینده‎‌‌‌ای پایدار برای صنعت معدن

فروش سالانه 1.8 میلیون مترمکعب پساب به سیمان تهران برای 15 سال

© - www.bazarearya.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی