بازار آریا

آخرين مطالب

خطرات سیاسی و خشونت، به نگرانی جدید تجارت در سال 2024 بدل شده است

ریسک غیرمنتظره شرکت‌ها اقتصاد ايران

  بزرگنمايي:

بازار آریا - دنیای‌اقتصاد: خشونت سیاسی به دلیل ناآرامی‌‌های جهانی و عدم‌اطمینان اقتصادی به عنوان یک نگرانی اصلی برای مشاغل بدل است تا جایی که برای برخی از کشورها می‌تواند به مهاجرت سریع‌‌تر نیروی کار منتهی شود اما این همه ماجرا نیست.
به صورت دقیق‌‌تر؛‌‌افزایش خطرات سیاسی و خشونت به یک نگرانی مهم برای مشاغل در سراسر جهان تبدیل شده است. خشونت سیاسی می‌تواند به طرق مختلف بر کسب و کارها تاثیر بگذارد، از به خطر انداختن ایمنی کارکنان و مشتریان گرفته تا ایجاد خسارات ناشی از وقفه در کسب و کار و خسارت مادی به اموال یا دارایی‌‌ها.
در این گزارش بر اهمیت مدیریت ریسک و بیمه که می‌تواند به محافظت از افراد و اموال و همچنین تداوم تجارت در صورت بروز ناآرامی کمک کند، پرداخته شده است.
خطرات سیاسی و خشونت به‌‌عنوان هشتمین نگرانی بزرگ برای شرکت‌ها در سراسر جهان در سال 2024، از رتبه دهم در سال 2023 و رتبه سیزدهم در سال 2022، بر اساس بارومتر (فشارسنج) ریسک آلیانز، رتبه‌‌بندی شدند. این گزارش خاطرنشان می‌کند که آخرین باری که این رتبه‌‌بندی تا این حد بالا بود، سال 2017 بود، در میان بلاتکلیفی رای برگزیت در بریتانیا و انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس‌‌جمهور در ایالات متحده. روندها و چالش‌‌های موجود در چشم‌‌انداز کنونی نشان می‌دهد که حوادث ناآرامی اجتماعی در سطح جهانی در حال افزایش است که ناشی از عواملی مانند جنگ، تورم، نابرابری، قیمت مواد غذایی و سوخت، نگرانی‌های آب‌‌و‌‌هوایی و نگرانی‌ها در مورد دموکراسی است.
در گزارش آلیانز آمده است: «ثبات جهانی در سال 2024 همچنان توسط درگیری‌‌های بین‌المللی، تحولات ژئوپلیتیکی، عدم‌اطمینان اقتصادی و اثرات ماندگار همه‌گیری کووید-19 تضعیف می‌شود.» کسب و کارها باید مراقب ماهیت تغییر شکل خشونت‌‌های سیاسی باشند و به این خطر توجه داشته باشند که ناآرامی‌‌های محلی می‌تواند به طور قابل‌‌توجهی بر فعالیت‌‌های آنها تاثیر بگذارد.
خسارات اقتصادی و بیمه شده ناشی از چنین ناآرامی‌‌هایی می‌تواند قابل‌‌توجه باشد و منجر به زیان‌‌های قابل‌‌توجهی برای شرکت‌ها و بیمه‌‌گذاران آنها شود. به عنوان مثال، بر اساس گزارش آلیانز، خسارات اقتصادی و بیمه‌‌شده تنها از هفت حادثه ناآرامی مدنی در سال‌های اخیر حدود 13 میلیارد دلار هزینه داشته است.
چشم‌‌انداز تهدید نیز با تغییر از حملات تروریستی در مقیاس بزرگ به خسارات عمده ناشی از اعتصابات، شورش‌‌ها و حوادث غیرنظامی (SRCC) در مناطق خاص در حال تغییر است. فعالیت‌‌های زیست‌‌محیطی با تاکتیک‌‌ها و خرابکاری‌‌های هدفمندتر در حال تشدید است. بین سال‌های 2022 تا 2023، رویدادهای فعالیت‌‌های زیست‌‌محیطی حدود 120‌درصد افزایش یافته است. خطرات و آسیب‌‌پذیری‌‌های بالقوه شامل بهره‌‌برداری از نارضایتی رای‌‌دهندگان از طریق رسانه‌‌های اجتماعی، دروغ‌‌های عمیق و اطلاعات نادرست است. کسب و کارهایی که به دنبال تنوع بخشیدن به زنجیره‌‌های تامین هستند ممکن است در بازارهای جایگزین با مواجهه‌‌های پنهانی رو به رو شوند.
برای مدیریت این خطرات، کسب و کارها باید مراقب ماهیت در حال تحول خشونت سیاسی و خطرات ناآرامی مدنی باشند. سرجان تودوروویچ، رئیس بخش خشونت سیاسی و راه‌‌حل‌‌های محیط خصمانه در آلیانز کامرشال گفت: «کسب و کارها باید با برنامه‌‌ریزی‌‌های آینده از افراد و دارایی‌‌های خود محافظت کنند، مانند اطمینان از برنامه‌‌ریزی ایمن و قوی برای تداوم کسب و کار در صورت وقوع حادثه، افزایش امنیت و کاهش یا جابه‌جایی موجودی در صورت احتمال زیاد تحت‌تاثیر قرار گرفتن یک رویداد. »
برنامه‌‌ریزی سناریو، ردیابی ریسک‌‌ها در حوزه‌‌های کلیدی عملیات، و بازنگری بیمه‌‌نامه‌‌ها نیز گام‌‌های مهمی هستند. آلیانز گفت که پوشش تخصصی از طریق بازار خشونت سیاسی ممکن است برای اطمینان از حفاظت کافی ضروری باشد.
--> اخبار مرتبط ترس از تغییر؛ مانع پایداری کسب و کارها ضرورت حاکمیت یکپارچه در حمایت از کسب‌وکارهای تجارت الکترونیکی دوراهی هوش مصنوعی مقابل شرکت‌ها ساعت کاری: از 9 الی شکوفایی هدایت مهارت‏‏‌ها در مسیر اولویت‏‏‌ها

لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/1153224/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خالص‌ترین سیلیکون جهان تراشه یک‌میلیون کیوبیتی را توسعه می‌دهد

هوش مصنوعی تقلب را یاد گرفت

هوش مصنوعی به جست‌وجوهای اینترنتی می‌آید

دو نکته درباره «بنزین از متانول»

استراتژی بومی تقویت زنجیره

بانک سینا در مسیر مدرن

پنجمین مدیرعامل هلدینگ نفت و گاز پارسیان

استفاده از هوش‌مصنوعی مولد در معادن و صنایع معدنی

50 سال ‌سیاست توسعه‌پایدار‌معدن

زنجیره فولاد - 1403/02/25

بازار فولاد - 1403/02/25

بازار آتی - 1403/02/25

تداوم رشد قیمت نیکل

شمش فولاد خریدار نداشت

فرار مالیاتی 50 میلیاردی در اردبیل

اظهارات وزیر کار درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

اهمیت ارتباط بین بخش خصوصی و سیاستگذاران صنعت سلامت

جزئیات اصلاح قانون بیمه بیکاری

توسعه صنعت با کاهش مصرف سوخت برقی‌ها

رشد فروش جهانی ولوو

وعده خودرویی وزیر صمت

همکاری 700شرکت‌‌‌‌ دانش‌بنیان با وزارت نفت

آغاز 50 طرح جدید در صنعت نفت

ایران؛ دومین تولیدکننده سوخت مایع

کاهش تقاضای سوخت و افت بهای برنت

صادرات 2.5‌میلیارد دلاری دانش‌بنیان‌ها

پیشنهادهای اتاق برای جهش تجارت

شکست جدایی‌طلبان در کاتالونیا

بی‌اعتمادی فزاینده ارتش و انصاف

700‌هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا تبدیل شد

1.8میلیارد دلار؛ ارزش طرح‌‌‌های تکمیل و افتتاح‌شده معدن و صنایع معدنی

کربن‌‌‌زدایی زنجیره تامین آینده‎‌‌‌ای پایدار برای صنعت معدن

فروش سالانه 1.8 میلیون مترمکعب پساب به سیمان تهران برای 15 سال

افت ظرفیت تولید بنگاه‏‏‌ها

اجاره‌‌‌بها در 5 منطقه پایین‌‌‌شهر

سپرده‌های ایران نزد بانک‌های خارجی از 13میلیارد دلار گذشت

تامین ارز واردات در مرز 7میلیارد دلار

سامانه «ارز اشخاص» به‌زودی در مرکز مبادله ارز و طلای ایران

فرود دلار به کف 2‌ماهه

سقوط یازده روزه بورس

چینش ETF بر اساس بیشترین تغییر مالکیت - 1403/02/25

سپر دوده‏‏‌ای پرتفوی بورسی‏‏‌ها

نوبت درخشش بورس لندن

تصویر روزانه صنایع بورسی - 1403/02/25

زنگ پایانی نزول؟

برندگان کرونا؛ بازندگان پساکرونا

ساختمان سفید - 1403/02/25

جوابیه - 1403/02/25

سایه روشن - 1403/02/25

بازدید سه ساعته رهبر انقلاب از نمایشگاه کتاب

© - www.bazarearya.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی