بازار آریا

آخرين مطالب

چرخ توسعه سیستان و بلوچستان ازمسیر احداث بزرگراهها می‌گذرد/ ساخت بزرگراه ها شریان توسعه اقتصادی پهناورترین استان کشور اقتصاد ايران

چرخ توسعه سیستان و بلوچستان ازمسیر احداث بزرگراهها می‌گذرد/ ساخت بزرگراه ها شریان توسعه اقتصادی پهناورترین استان کشور
  بزرگنمايي:

بازار آریا - استان سیستان و بلوچستان با موقعیت استراتژیک خود در جنوب شرق ایران و همجواری با دو کشور افغانستان و پاکستان، از مزیت ترانزیتی قابل توجهی برخوردار است، توسعه شبکه بزرگراهی در این استان، نقشی کلیدی در تسهیل حمل و نقل، افزایش سفر، توسعه اقتصادی و ارتقای سطح رفاه مردم ایفا می‌کند.
وجود بزرگراه‌ها، سفر به استان را برای گردشگران داخلی و خارجی آسان‌تر و جذاب‌تر می‌کند، این امر به رونق صنعت گردشگری، ایجاد شغل و افزایش درآمد مردم محلی کمک می‌کند.
از دیگر مزیت های ساخت بزرگراه‌ها در این استان می توان به کاهش تصادفات و جلوگیری از هدر رفتن زمان و سوخت، صرفه جویی در هزینه‌ها و کمک به افزایش راندمان اقتصادی اشاره کرد.
با وجود مشکلات مالی و وضعیت بد آب و هوایی، اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان در سال‌های اخیر تلاش‌های قابل توجهی برای توسعه شبکه بزرگراهی استان انجام داده است. که یکی از مهمترین این تلاش‌ها شامل جذب اعتبارات ملی بوده است بطوری که با پیگیری‌های انجام شده، اعتبارات قابل توجهی از ردیف‌های ملی برای ساخت بزرگراه‌ها در استان اختصاص یافته است.
در سه سال اخیر بیش از 280 کیلومتر پروژه بزرگراهی در استان به بهره‌برداری رسیده است که به کاهش تصادفات و افزایش ایمنی سفر کمک شایانی کرده است و نیز عملیات اجرایی چندین پروژه بزرگراهی جدید در استان آغاز شده است که در آینده به توسعه شبکه بزرگراهی و ارتقای شاخص‌های حمل و نقل در استان کمک خواهد کرد.
آنچه در سالهای اخیر از سوی مدیران حوزه راه در سیستان و بلوچستان مورد توجه قرار گرفته تداوم نهضت راه‌سازی، چانه زنی برای گرفتن اعتبارات عمرانی بیشتر و ایجاد تحول در اعتبارات اندک و قطره چکانی است که نتیجه مثبت آن در توسعه شبکه بزرگراهی استان قابل مشاهده است.
مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت بزرگراه در توسعه این استان گفت: هم مرزی این استان با کشورهای پاکستان و افغانستان در شرق از یک سو و دسترسی به آبهای آزاد دریای عمان در جنوب از سوی دیگر بهره‌مندی از منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار، منطقه ویژه اقتصادی سیستان و بازارچه‌های مرزی در طول نوار مرزی راه را برای نقش آفرینی استان در تجارت، ترانزیت خارجی و مبادلات مرزی فراهم ساخته اما راه‌های این خطه بویژه محور چابهار- میلک در تراز این میزان ترانزیت نیست و برای تسهیل در تجارت توسعه شبکه بزرگراهی استان حائز اهمیت است.
عطاء اله اکبری گفت: رویکرد این اداره کل در سه سال اخیر در تکمیل و توسعه شبکه بزرگراهی استان تغییر یافته است بطوری که با تلاش مستمر و مجدانه در پیگیری روزانه تامین اعتبار در سطح سازمان برنامه و بودجه کشور اقدامات گسترده ای در این خصوص در دستور کار قرار گرفت.
وی ادامه داد: در این راستا عملیات اجرایی احداث بزرگراه از مرکز استان به تمام استانها و شهرهای مجاور آغاز گردید که نتایج ارزشمند آن در حال حاضر در زیر عبور بردن بیش از 280کیلومتر بزرگراه وراه اصلی قابل مشاهده است.
وی با یادآوری عقب ماندگی سیستان و بلوچستان در بخش زیرساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای افزود: تکمیل پروژه‌های بزرگراهی در شمال این استان نیازمند 12 هزار میلیارد تومان اعتبار هست که تامین این اعتبارات به عنوان کاری دشوار و سخت نیازمند همکاری و مشارکت دولت و مجلس در سطح کلان ملی است.
مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان راه را یکی از مهمترین شاخصه های پیشرفت در یک منطقه قلمداد و تصریح کرد: برنامه این اداره‌کل توسعه بزرگراهی تمامی راه‌های شریانی شمال استان است و هر سال می‌توانیم در صورت تامین اعتبار حداقل بیش از 100 کیلومتر بزرگراه به طول بزرگراه‌های سیستان و بلوچستان اضافه کنیم.
اکبری گفت: توسعه شبکه بزرگراهی این استان نیازمند حمایت تمامی دستگاههای اجرایی است تا با هم افزایی شاهد رفع هر چه سریعتر عقب ماندهای این بخش باشیم.
وی ادامه داد: یکی از نخستین و مهمترین اقدامات برای محرومیت‌زدایی توسعه و گسترش خدمات عمومی در استان اقدامات عمرانی به ویژه در حوزه ها راه‌سازی و جاده‌سازی است که این مهم در این استان نیز همواره جز اولویت‌های برنامه‌های توسعه‌ای قرار داشته است.
مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان بیان کرد: بهبود وضعیت راه‌های ارتباطی در سیستان و بلوچستان تضمین کننده اقتصاد این منطقه است زیرا باعث تسریع حمل و نقل جاده‌ای و ارتباط تجاری- ترانزیتی مثبت با کشورهای همسایه به ویژه افغانستان و پاکستان می شود.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه با بهره‌برداری بزرگراه‌های متعدد در استان ضمن کاهش هزینه و زمان سفرهای بین شهری، مصرف سوخت و تلفات انسانی شاهد شکوفایی در وضعیت کریدورهای ترانزیتی جنوب شرق کشور خواهیم بود این اداره کل طی چهار سال اخیر پروژه های مهمی را در این حوزه آغاز و به سرانجام رسانده است.
اکبری تاکید کرد: مدیریت جهادی طی سالهای اخیر به ویژه در دولت سیزدهم ثابت کرده است که حمایت از توسعه بزرگراهها در سیستان و بلوچستان به صورت همه جانبه در حال انجام است حمایتی که اگر نبود امروز شاهد شکوفایی بزرگراههای این استان نبودیم بزرگراههایی که هر کدام از آنها نقش مهمی در مسیر اقتصادی جنوب شرق کشور و بهبود مناسبات تجاری با کشورهای همسایه دارند.
مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: رویکرد این اداره کل در سه سال اخیر در تکمیل و توسعه شبکه بزرگراهی استان تغییر یافته است بطوری که با تلاش مستمر و مجدانه در پیگیری روزانه تامین اعتبار در سطح سازمان برنامه و بودجه کشور اقدامات گسترده ای در این خصوص در دستور کار قرار گرفت.
وی ادامه داد: در این راستا عملیات اجرایی احداث بزرگراه از مرکز استان به تمام استانها و شهرهای مجاور آغاز گردید که نتایج ارزشمند آن در حال حاضر در زیر عبور بردن بیش از 280کیلومتر بزرگراه وراه اصلی قابل مشاهده است.
اکبری خاطر نشان کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی و وجود ظرفیت‌ها و توانمندی‌های متعدد این استان با تکمیل و راه اندازی پروژه‌های مهم جاده ای دستیابی به توسعه محقق می شود چرا که حیات اقتصادی منطقه وابسته به شبکه حمل و نقل است و این استان نیز از مزیت نسبی حمل و نقل و ترانزیت بین الملل برخوردار است، با تلاش این اداره کل در آستانه نوروز 1403 حدود 75 کیلومتر بزرگراه با اعتبار هزینه شده 2 هزار و 270 میلیارد تومان زیر بار ترافیک رفت.
باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/1145316/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برای چینی‌ها دلار هست، اما برای دیگر وارداتی‌ها، نه! / ارز هنگفت برای خودروهای مونتاژی چینی!/ ویدئو

چرا تحریم‌‌‌ها علیه روسیه و ایران کارآمد نیستند؟

آینده جامعه بشری به تلاش امروز معلمان و اساتید بستگی دارد

ایران میزبان 2200 مهمان در نمایشگاه اکسپو 2024 است

سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد

میزبانی غرفه خراسان رضوی از هیات‌های تجاری چین و ترکمنستان در روز دوم «ایران اکسپو 2024»

اقامت «مونالیزا» در اتاق اختصاصی

چهره بی‌نقاب بازیگر جنجالی در یک مستند

جایزه یک عمر دستاورد سینمایی برای نیکول کیدمن

بازگشت لیلا بلوکات به صحنه

کتاب‌خوانان در برزخ تورم

میانگین بارش‌‌‌های لرستان 435 میلی‌متر ثبت شد

افزایش همکاری‌‌‌ مدیران بنادر گلستان و بندر امیرآباد

روی خوش بارش‏‏‌ها به یزد

دوراهی حساس بشر در مورد مدیریت هوش مصنوعی

شرکت، خانواده نیست

هرتسفلد؛ باستان‌شناس قاچاقچی!

لایحه خروج یا اصلاحیه عضویت در ایکوموس؟

قضاوت درباره ا یران

افغانستان به جام‌جهانی رسید

تکلیف حسن یزدانی مشخص شد

زیر قولت زدی؟

چطور اعتماد می‌کنید؟

دستورالعمل توزیع دارو از طریق سکوهای داخلی ابلاغ شد

مکرون خواستار نظارت والدین بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی شد

پمپ‌بنزین‌های ابوظبی روباتیک شد

کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل فروش پایین

مسیر ناهموار تحقق وعده‌های وزیر

پرچمداری ایرالکو در مسوولیت اجتماعی

ریسک غیرمنتظره شرکت‌ها

کردستان شایسته توسعه

صندوق نوآوری و شکوفایی حامی‌‌‌پیشگیری از سرطان شد

زنجیره فولاد - 1403/02/10

بازار فولاد - 1403/02/10

بازار آتی - 1403/02/10

رشد یکپارچه قیمت پایه پتروشیمی تحت‌تاثیر ارز مبادله‏‏‌ای

بازی قدرت در مذاکرات پلاستیک

شکاف در تامین مالی زیرساخت‌های جهانی

کسبه تا سقف 18 میلیارد تومان فروش، از ارائه اظهارنامه مالیاتی معاف شدند

مدل‌های جدید نیسان و مزدا در چین

سرمایه‌گذاری برقی هوندا

رونمایی از طرح اولیه ابرخودروی ام‌جی

اولویت سیاستگذار خودرو برای تخصیص ارز

آمارهای صندوق بین‌المللی پول از نفت ایران

تبادل تجربه در نمایشگاه بین‌المللی نفت

حمایت کاپ 29 از سرمایه‌گذاری‌ها در نفت

نفت آمریکا رو در رو با گذار سبز

الجزایر از توانمندی‌های دارویی و پزشکی ایران استفاده می‌کند

قطر به‌مثابه یک« قدرت عاریه‌ای»

آزادی سیاسی؛ آپارتاید اقتصادی

© - www.bazarearya.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی