بازار آریا

آخرين مطالب

مشکل کلیدی کشور، صنعتی نشدن بخش‌های اصلی اقتصاد کشور است اقتصاد ايران

  بزرگنمايي:

بازار آریا - به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در جلسه شورای اشتغال استان آذربایجان غربی شرکت کرد. محسن رضایی در این جلسه با نثار درود به روح شهیدان خطه آذربایجان غربی و تشکر از اقدامات مدیران استان گفت: یک مساله در کشور وجود دارد که ما با وجود صنایع متعدد، بدلیل جزیره‌ای بودن ان‌ها هنوز صنعتی نشده ایم و دوم اینکه منابع عظیم کشور، بدلیل خام فروشی خود عاملی بر سرکوب صنعتی شدن و تقویت تولید ملی در کشور شده است و عامل دوم دخالت تصدیگرایانه دولت و مجلس در اقتصاد است و عامل سوم تحریم‌های اقتصادی است. این عوامل ریشه‌های وضعیت نامطلوب اکنون است. وی با اشاره به وارد شدن پول دولتی به بخش اقتصاد کشور در دوران پهلوی گفت: عوامل سه گانه فوق دلایل اصلی اقتصاد تورمی ایران است که از پنجاه سال پیش شروع شده و کماکان ادامه دارد. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در توضیح صنعتی شدن گفت: درآمد حاصل از ارزش افزوده صنایع باید به زنجیره ارزش آن صنعت تزریق شود و یا در توسعه زیرساخت‌های همان صنعت سرمایه‌گذاری شود، حال آنکه صنایع کشور اکنون جزایر جداگانه و منفصل از هم هستند و زنجیره‌ای در این حوزه شکل نگرفته است. وی با تاکید بر اینکه راه حل مشکلات کشور را باید در داخل جست خاطرنشان کرد: ایرانیان در چندین رویداد تاریخی بزرگ و سرنوشت ساز کشور دست به دامان کمک بیگانگانی، چون انگلیس و آمریکا شدند و نتیجه آن چیزی جز خیانت و عقب ماندگی ده‌ها ساله کشور نبود، تا اینکه در انقلاب اسلامی سال 57 با تدبیر امام خمینی (ره) بدون کمک عامل خارجی و با تکیه بر داخل، به پیروزی رسید. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری موفقیت و پیشرفت شگرف جمهوری اسلامی ایران در حوزه نظامی و سیاسی اظهار داشت: این موفقیت مرهون تکیه بر استعداد داخلی است و این مهم باید در حوزه اقتصاد نیز محقق شود. رضایی خطاب به مدیران اقتصادی استان آذربایجان غربی گفت: باید رویکرد اقتصادی در استان را ارتقا و بروزرسانی کرد و مردم از مصرف‌گرایی به تولید محوری تغییر رویه دهند و آموزش و پرورش آموزش سواد مالی را در کتاب‌های دبیرستان جای دهد. امروز نظام آموزشی کشور با تحول اقتصادی لازم، سنخیت ندارد. وی در پایان با تاکید بر اهمیت استراتژیک مرزنشینان برای کشور گفت: باید برای موضوع اشتغال و معیشت این قشر اهمیت ویژه قائل شد و با بروکراسی‌های پیچیده و بیهوده بر معضل خودتحریمی دامن نزد.

بازار آریا

این عوامل ریشه‌های وضعیت نامطلوب اکنون است. وی با اشاره به وارد شدن پول دولتی به بخش اقتصاد کشور در دوران پهلوی گفت: عوامل سه گانه فوق دلایل اصلی اقتصاد تورمی ایران است که از پنجاه سال پیش شروع شده و کماکان ادامه دارد. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در توضیح صنعتی شدن گفت: درآمد حاصل از ارزش افزوده صنایع باید به زنجیره ارزش آن صنعت تزریق شود و یا در توسعه زیرساخت‌های همان صنعت سرمایه‌گذاری شود، حال آنکه صنایع کشور اکنون جزایر جداگانه و منفصل از هم هستند و زنجیره‌ای در این حوزه شکل نگرفته است. وی با تاکید بر اینکه راه حل مشکلات کشور را باید در داخل جست خاطرنشان کرد: ایرانیان در چندین رویداد تاریخی بزرگ و سرنوشت ساز کشور دست به دامان کمک بیگانگانی، چون انگلیس و آمریکا شدند و نتیجه آن چیزی جز خیانت و عقب ماندگی ده‌ها ساله کشور نبود، تا اینکه در انقلاب اسلامی سال 57 با تدبیر امام خمینی (ره) بدون کمک عامل خارجی و با تکیه بر داخل، به پیروزی رسید. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری موفقیت و پیشرفت شگرف جمهوری اسلامی ایران در حوزه نظامی و سیاسی اظهار داشت: این موفقیت مرهون تکیه بر استعداد داخلی است و این مهم باید در حوزه اقتصاد نیز محقق شود. رضایی خطاب به مدیران اقتصادی استان آذربایجان غربی گفت: باید رویکرد اقتصادی در استان را ارتقا و بروزرسانی کرد و مردم از مصرف‌گرایی به تولید محوری تغییر رویه دهند و آموزش و پرورش آموزش سواد مالی را در کتاب‌های دبیرستان جای دهد. امروز نظام آموزشی کشور با تحول اقتصادی لازم، سنخیت ندارد. وی در پایان با تاکید بر اهمیت استراتژیک مرزنشینان برای کشور گفت: باید برای موضوع اشتغال و معیشت این قشر اهمیت ویژه قائل شد و با بروکراسی‌های پیچیده و بیهوده بر معضل خودتحریمی دامن نزد.

لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/1140569/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آینده جامعه بشری به تلاش امروز معلمان و اساتید بستگی دارد

ایران میزبان 2200 مهمان در نمایشگاه اکسپو 2024 است

سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد

میزبانی غرفه خراسان رضوی از هیات‌های تجاری چین و ترکمنستان در روز دوم «ایران اکسپو 2024»

اقامت «مونالیزا» در اتاق اختصاصی

چهره بی‌نقاب بازیگر جنجالی در یک مستند

جایزه یک عمر دستاورد سینمایی برای نیکول کیدمن

بازگشت لیلا بلوکات به صحنه

کتاب‌خوانان در برزخ تورم

میانگین بارش‌‌‌های لرستان 435 میلی‌متر ثبت شد

افزایش همکاری‌‌‌ مدیران بنادر گلستان و بندر امیرآباد

روی خوش بارش‏‏‌ها به یزد

دوراهی حساس بشر در مورد مدیریت هوش مصنوعی

شرکت، خانواده نیست

هرتسفلد؛ باستان‌شناس قاچاقچی!

لایحه خروج یا اصلاحیه عضویت در ایکوموس؟

قضاوت درباره ا یران

افغانستان به جام‌جهانی رسید

تکلیف حسن یزدانی مشخص شد

زیر قولت زدی؟

چطور اعتماد می‌کنید؟

دستورالعمل توزیع دارو از طریق سکوهای داخلی ابلاغ شد

مکرون خواستار نظارت والدین بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی شد

پمپ‌بنزین‌های ابوظبی روباتیک شد

کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل فروش پایین

مسیر ناهموار تحقق وعده‌های وزیر

پرچمداری ایرالکو در مسوولیت اجتماعی

ریسک غیرمنتظره شرکت‌ها

کردستان شایسته توسعه

صندوق نوآوری و شکوفایی حامی‌‌‌پیشگیری از سرطان شد

زنجیره فولاد - 1403/02/10

بازار فولاد - 1403/02/10

بازار آتی - 1403/02/10

رشد یکپارچه قیمت پایه پتروشیمی تحت‌تاثیر ارز مبادله‏‏‌ای

بازی قدرت در مذاکرات پلاستیک

شکاف در تامین مالی زیرساخت‌های جهانی

کسبه تا سقف 18 میلیارد تومان فروش، از ارائه اظهارنامه مالیاتی معاف شدند

مدل‌های جدید نیسان و مزدا در چین

سرمایه‌گذاری برقی هوندا

رونمایی از طرح اولیه ابرخودروی ام‌جی

اولویت سیاستگذار خودرو برای تخصیص ارز

آمارهای صندوق بین‌المللی پول از نفت ایران

تبادل تجربه در نمایشگاه بین‌المللی نفت

حمایت کاپ 29 از سرمایه‌گذاری‌ها در نفت

نفت آمریکا رو در رو با گذار سبز

الجزایر از توانمندی‌های دارویی و پزشکی ایران استفاده می‌کند

قطر به‌مثابه یک« قدرت عاریه‌ای»

آزادی سیاسی؛ آپارتاید اقتصادی

افزایش بهره‌‌‌وری و رشد تولید اطلاعات پایه زمین‌‌‌شناسی و اکتشافی به 30 درصد

صادرات 162 میلیون یورویی واحدهای صنعتی کوچک استان تهران

© - www.bazarearya.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی