بازار آریا

آخرين مطالب

مراحل کلیدی راه‌اندازی کسب و کار آنلاین + تکنیک‌های فروش اقتصاد ايران

مراحل کلیدی راه‌اندازی کسب و کار آنلاین + تکنیک‌های فروش
  بزرگنمايي:

بازار آریا - بازار / با رشد و گسترش اینترنت، بسیاری از کسب و کارها نیز آنلاین شدند، اما راه‌اندازی آن 6 مرحله کلیدی دارد که باید با آن‌ها آشنا شوید. 
اگر می‌خواهید سایت یا فروشگاه‌ اینترنتی راه اندازی کنید و نمی‌دانید که از کجا شروع کنید، باید به شما بگوییم که ما در این مقاله راهنمای جامعی درباره این کار و تکنیک‌های فروش آماده کرده‌ایم که شما را کمک خواهند کرد.
راه اندازی یک کسب و کار موفق آنلاین در 6 مرحله
برای راه اندازی یک فروشگاه آنلاین، نیازی نیست که حتما یک فروشگاه و سایت خیلی بزرگ راه اندازی کنید. در واقع تفاوتی نمی‌کند که یک ایده استارتاپی منحصر به فرد دارید، سرمایه بالا برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی بزرگ دارید یا یک کسب و کار خانگی دارید؛ اگر اصول راه اندازی کسب و کار اینترنتی را بلد باشید، می‌توانید درآمدزایی خود را در دنیای بزرگ اینترنت شروع کنید. در ادامه 6 قدم کلیدی در راه اندازی یک کسب و کار آنلاین را به طور کامل به شما توضیح داده‌ایم.
1 - شناسایی شخصیت و توانایی‌های خود
به کسب و کارهای بزرگ و کوچک اطراف خود یک نگاهی بیندازید و بنیان‌گذاران آن را بررسی کنید. نقطه مشترک همه آن‌ها با وجود ویژگی‌های اخلاقی و شخصیتی مختلف، این است که خودشان را شناخته‌اند و کار مورد علاقه‌شان را انجام می‌دهند. پس در قدم اول سعی کنید خودتان و توانایی‌های که دارید را شناسایی کنید. در واقع علاقه داشتن به یک کار می‌تواند موتور محرک شما برای ادامه آن باشد، پس سعی کنید کاری را انجام دهید که به آن علاقه دارید.
2- پیدا کردن ایده برای شروع کسب و کار
بعد از اینکه توانایی‌های خود و نوع شخصیتتان را پیدا کردید، نوبت به ایده پردازی است. اگر می‌خواهید یک کسب و کار آنلاین شروع کنید، به یک ایده نیاز دارید. ایده شما می‌تواند یک ایده ساده و دم دستی باشد، اما اگر به نیازهای جامعه هدف خود بیشتر توجه کنید، حتما ایده‌های جذاب‌تری به سراغ شما خواهند آمد. در واقع می‌توان گفت که ایده‌های شروع کسب و کار لزوما از ذهن افراد باهوش بیرون نمی‌آید، بلکه این ایده‌ها از ذهن کسانی سرچشمه می‌گیرد که به نیازهای اطراف خود و راه‌های برطرف کردن آن نگاه می‌کنند. بعد از اینکه این مسائل را بررسی کردید، احتمالا یک ایده خوب برای راه‌اندازی کسب و کار آنلاین به ذهن شما خطور می‌کند.
3- انجام تحقیقات در بازار
پیدا کردن ایده خالی کافی نیست. بعد از اینکه ایده کسب و کار خود را پیدا کردید، باید درباره آن کمی تحقیق نیز انجام دهید. این تحقیقات باعث می‌شوند تا دید شما نسبت به آن ایده و رقبای احتمالی که دارید بازتر شود. 
یکی از راه‌های تحقیق بازار این است که درباره کلمات کلیدی مربوط به کسب و کار خود جستجو کنید. در واقع شما می‌توانید با استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مثل Kwfinder و Google Trends، می‌توانید ببینید که چه چیزهایی بین مردم تقاضای بالاتری دارند. در واقع شما با انجام تحقیقات بازار حتی می‌توانید کالاهای با حاشیه سود بالا را نیز پیدا کنید و با تمرکز روی آن‌ها، فروش خوبی را داشته باشید. 
البته در کنار تحقیقات آنلاین مثل تحقیق روی کلمات کلیدی هدف، می‌توانید از تحقیقات فیزیکی و میدانی نیز استفاده کنید. مثلا اگر می‌خواهید در زمینه فروش کفش مردانه فعالیت کنید، می‌توانید به یکی از بازارهای کفش مردانه مثل میدان فردوسی تهران بروید و از کاسبان با تجربه سوالاتی را بپرسید. زمانی که تحقیقات میدانی انجام می‌دهید، مطمئن باشید بسیاری از کسبه تجربه راه اندازی فروشگاه آنلاین را نیز داشته‌اند و تجربه خود را به شما انتقال خواهند داد. فقط توجه داشته باشید که از چند فروشنده مختلف بپرسید تا بتوانید روی نظرات گوناگون یک جمع‌بندی شخصی داشته باشید.
4- تامین محصول و قیمت گذاری آن
اگر بعد از تحقیقات بازار متوجه شدید که شرایط مناسبی برای شروع کار دارید، وقت آن است که محصول خود را تهیه و آن را قیمت گذاری کنید. اگر خودتان از قبل در فروش آن محصول فعالیت داشته‌اید، می‌توانید محصولات خودتان را به فروش برسانید. اما اگر محصولی برای فروش ندارید، باید با یک تامین کننده ارتباط بگیرید تا بتوانید محصولاتی را برای فروش تهیه کنید. حتی اگر توانایی تامین محصول ندارید نیز می‌توانید کسب و کار خود را با شیوه همکاری در فروش (Affiliate Marketing) یا دراپ شیپینگ (Drop Shipping) پیش ببرید؛ در این روش‌ها شما محصولی از خودتان ندارید و محصول یک تامین کننده دیگر را به فروش می‌رسانید.
برای قیمت گذاری هم با توجه به محصول یا خدمتی که ارائه می‌دهید، قیمت گذاری متفاوت خواهد بود. در واقع قیمت گذاری روی محصول استراتژی‌های مختلفی دارد که با توجه به شرایط بازار می‌توانید از هر کدام آن‌ها شروع کنید. برای مثال اگر تازه‌کار هستید، حاشیه سود پایین می‌تواند مشتریان بیشتری را به شما جذب کند. از طرفی اگر ادعای فروش محصولات خاص را دارید یا خودتان را به عنوان یک فروشگاه اعیانی معرفی کرده‌اید، دیگر نباید قیمت‌های پایین قرار دهید. در این حالت شاید تعداد فروش شما کم شود، اما مشتریان مرفه‌تری را به سمت فروشگاه خود جذب می‌کنید.
5- انتخاب پلتفرم شروع فعالیت
قدم بعدی که برای راه اندازی کسب و کار آنلاین پیش روی شما قرار دارد، انتخاب یک پلتفرم اینترنتی برای شروع کسب و کار است. پلتفرم‌های زیادی برای شروع کار وجود دارند، اما سه پلتفرم اصلی برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی در ایران، موارد زیر هستند:
راه اندازی سایت فروشگاهی راه اندازی یک صفحه در اینستاگرام استفاده از پیام‌رسان‌های مختلف یکی از بهترین راه‌هایی که برای کسب درآمد اینترنتی و راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی پیش روی شما قرار دارد، ساخت یک وب‌سایت است. برای ساخت سایت راه‌های زیادی دارید؛ اما بهترین و مقرون به صرفه‌ترین راه برای ایجاد سایت فروشگاهی، استفاده از سرویس‌های تخصصی سایت ساز است. شما می‌توانید بدون داشتن دانش فنی خاصی با استفاده از این سرویس‌ها، یک سایت اینترنتی حرفه‌ای برای خود طراحی کنید. سرویس‌های سایت ساز ایرانی و خارجی زیادی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها برای طراحی سایت استفاده کنید. سایت ساز پرتال نیز به عنوان معروف‌ترین و قدیمی‌ترین سایت ساز ایرانی شناخته می‌شود که با استفاده از آن در کمتر از 5 دقیقه می‌توانید سایت فروشگاهی خود را با مهلت تست رایگان هفت روزه ایجاد کنید.
راه دیگری که برای راه‌اندازی یک کسب و کار اینترنتی پیش روی شما قرار دارد، ساخت یک پیج در اینستاگرام است. طبق تحقیقات انجام شده بیش از نیمی از جهان روزانه حدود دو ساعت در شبکه‌های اجتماعی وقت خود را می‌گذرانند. اینستاگرام نیز به عنوان معروف‌ترین و محبوب‌ترین شبکه اجتماعی ایران شناخته می‌شود و تقریبا همه از آن استفاده می‌کنند. همین کاربران زیاد فرصت مناسبی را برای درآمدزایی در آن ایجاد کرده است.
در نهایت نیز می‌توانید کسب و کار خود را در سایر پلتفرم‌های پیام‌رسان مثل تلگرام و روبیکا نیز ایجاد کنید. این پیام‌رسان‌ها نیز کاربران زیادی دارند و فروشگاه‌های اینترنتی موفقی نیز در آن‌ها فعال هستند. البته پیشنهاد ما به شما این است که از همه این پلتفرم‌ها در کنار هم استفاده کنید.
6- بازاریابی اینترنتی و استفاده از تکنیک‌های فروش
بعد از این که کسب و کار اینترنتی خود را در هر پلتفرمی ایجاد کردید، نوبت به آن می‌رسد که بازاریابی کنید. شما بدون بازاریابی نمی‌توانید مشتری به سمت کسب و کار خود جذب کنید. در واقع هرچقدر هم محصول یا خدمات شما جذاب باشند، بدون بازاریابی درست نمی‌توانید آن‌ها را به مشتریان خود معرفی کنید. از جمله بهترین راه‌های بازاریابی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
بازاریابی محتوایی بازاریابی ویدیویی سئو بازاریابی پیامکی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی تبلیغات بنری تبلیغات گوگل و... با استفاده از این راه‌های بازاریابی مشتری را به سمت فروشگاه خود جذب می‌کنید. سپس با تکنیک‌های مختلف فروش می‌توانید او را متقاعد به خرید کنید.
تکنیک‌های فروش
تکنیک‌های خیلی زیادی برای فروش وجود دارند، با این حال در ادامه لیستی از کاربردی‌ترین تکنیک‌های فروش را برای شما نوشته‌ایم.
1. با مشتریان خود ارتباط بگیرید. داشتن رابطه قوی با مشتری او را برای خرید راحت‌تر می‌کند.
2. شنونده نیازهای مشتری باشید. اگر مشتری مشکل خاصی دارد گوش شنوا داشته باشید و بین صحبت‌های مشتری خود نپرید.
3. نیازهای مشتری را شناسایی کنید. با تحلیل رفتار و صحبت‌های مشتری سعی کنید نیازهای او را شناسایی کنید تا با رفع آن نیازها به درآمد برسید.
4. اگر مشتری اعتراض کرد، برخورد درستی داشته باشید. حتی اگر حق با مشتری هم نبود، برای حفظ شان کسب و کار خود باید برخوردی مودبانه و درست داشته باشید.
5. برای فروش محصولات از داستان سرایی استفاده کنید. محصولی که داستانی پشت خود داشته باشد راحت‌تر به فروش می‌رسد.
6. همیشه با مشتری صادق باشید و همه چیز را درباره محصول به او بگویید.
تکنیک‌های دیگری نیز برای افزایش فروش وجود دارند، اما اگر 6 مورد بالا را رعایت کنید، فروش بهتری را تجربه خواهید کرد.
کلام آخر
امیدواریم به قدر کافی با مراحل کلیدی راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی و تکنیک‌های افزایش فروش آشنا شده باشید. به عنوان کلام آخر یادآوری می‌کنیم که راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی موفق کار سختی نیست، فقط باید با دقت و با دیدی باز آن را انجام دهید و از تحقیق و مشورت با افراد متخصص در این حوزه کمک بگیرد.

لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/1138110/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چرا تحریم‌‌‌ها علیه روسیه و ایران کارآمد نیستند؟

آینده جامعه بشری به تلاش امروز معلمان و اساتید بستگی دارد

ایران میزبان 2200 مهمان در نمایشگاه اکسپو 2024 است

سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد

میزبانی غرفه خراسان رضوی از هیات‌های تجاری چین و ترکمنستان در روز دوم «ایران اکسپو 2024»

اقامت «مونالیزا» در اتاق اختصاصی

چهره بی‌نقاب بازیگر جنجالی در یک مستند

جایزه یک عمر دستاورد سینمایی برای نیکول کیدمن

بازگشت لیلا بلوکات به صحنه

کتاب‌خوانان در برزخ تورم

میانگین بارش‌‌‌های لرستان 435 میلی‌متر ثبت شد

افزایش همکاری‌‌‌ مدیران بنادر گلستان و بندر امیرآباد

روی خوش بارش‏‏‌ها به یزد

دوراهی حساس بشر در مورد مدیریت هوش مصنوعی

شرکت، خانواده نیست

هرتسفلد؛ باستان‌شناس قاچاقچی!

لایحه خروج یا اصلاحیه عضویت در ایکوموس؟

قضاوت درباره ا یران

افغانستان به جام‌جهانی رسید

تکلیف حسن یزدانی مشخص شد

زیر قولت زدی؟

چطور اعتماد می‌کنید؟

دستورالعمل توزیع دارو از طریق سکوهای داخلی ابلاغ شد

مکرون خواستار نظارت والدین بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی شد

پمپ‌بنزین‌های ابوظبی روباتیک شد

کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل فروش پایین

مسیر ناهموار تحقق وعده‌های وزیر

پرچمداری ایرالکو در مسوولیت اجتماعی

ریسک غیرمنتظره شرکت‌ها

کردستان شایسته توسعه

صندوق نوآوری و شکوفایی حامی‌‌‌پیشگیری از سرطان شد

زنجیره فولاد - 1403/02/10

بازار فولاد - 1403/02/10

بازار آتی - 1403/02/10

رشد یکپارچه قیمت پایه پتروشیمی تحت‌تاثیر ارز مبادله‏‏‌ای

بازی قدرت در مذاکرات پلاستیک

شکاف در تامین مالی زیرساخت‌های جهانی

کسبه تا سقف 18 میلیارد تومان فروش، از ارائه اظهارنامه مالیاتی معاف شدند

مدل‌های جدید نیسان و مزدا در چین

سرمایه‌گذاری برقی هوندا

رونمایی از طرح اولیه ابرخودروی ام‌جی

اولویت سیاستگذار خودرو برای تخصیص ارز

آمارهای صندوق بین‌المللی پول از نفت ایران

تبادل تجربه در نمایشگاه بین‌المللی نفت

حمایت کاپ 29 از سرمایه‌گذاری‌ها در نفت

نفت آمریکا رو در رو با گذار سبز

الجزایر از توانمندی‌های دارویی و پزشکی ایران استفاده می‌کند

قطر به‌مثابه یک« قدرت عاریه‌ای»

آزادی سیاسی؛ آپارتاید اقتصادی

افزایش بهره‌‌‌وری و رشد تولید اطلاعات پایه زمین‌‌‌شناسی و اکتشافی به 30 درصد

© - www.bazarearya.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی