بازار آریا

آخرين مطالب

بیانیه هیئت داوران نخستین جشنواره ملّی روابط‌عمومی‌های برتر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وزارت رفاه

بیانیه هیئت داوران نخستین جشنواره ملّی روابط‌عمومی‌های برتر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی
  بزرگنمايي:

بازار آریا - ارزیابی آثار دریافتی نخستین دوره جشنواره ملی روابط‌عمومی‌های برتر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی (امتداد) در سه سطح سازمان‌های تابعه، ادارات کل استانی و شرکت‌های زیر مجموعه، اقدام مبارکی است که به همت مرکز روابط‌عمومی و امور بین الملل با هدف تقدیر از خلاقیت های حوزه روابط عمومی، تشویق به اثرگذاری بیشتر و ارتقای سطح دانش مدیران و کارشناسان روابط عمومی مد نظر قرار گرفته و امید است در سال‌های بعد نیز امتداد داشته باشد.

به گزارش مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در این بیانیه آمده است:
ارائه الگوهای موفق و استاندارسازی شاخص‌ها و قرار گرفتن فعالیت‌های روابط‌عمومی‌ در مسیری که معیارها و شرایط جشنواره در قالب فراخوان به آن‌ها عرضه می‌دارد، در نوع خود بیانگر قوت و پررنگ بودن بُعد آموزشی جشنواره است.
هیئت داوران جشنواره آثار دسته‌بندی و پالایش‌شده دبیرخانه را در بخش‌های تولید محتوای رسانه‌ای، عکس، چندرسانه‌ای، انتشارات و تبلیغات، سایت و پرتال خبری، شبکه‌های اجتماعی، پویش‌های رسانه‌ای، مستندسازی رویداد، پیوست رسانه‌ای و بخش ویژه شعار سال بررسی کردند.
در بخش تولید محتوای رسانه‌ای انتظار می‌رفت آثار بیشتر و باکیفیت‌تری را در جشنواره شاهد باشیم. ساختارهای حداقلی روزنامه‌نگاری در بیشتر آثار دیده‌ نمی‌شود. حتی بعضی آثار در قالب‌های اشتباه ارسال شده است که بیانگر آشنانبودن ارسال‌کنندگان با قالب‌های خبر، مصاحبه، گزارش و مقاله است.
در بخش «خبر» استانی یک رتبه سوم به همراه دو شایسته تقدیر معرفی شد. بیشتر اخبار، بدون ارائه جزئیات و پیشینه تنظیم شده و در اخبار طولانی یا چندمنبعی حتی از میان‌تیتر استفاده نشده است.
در بخش‌های «مصاحبه» و «گزارش» در سطح استانی دو اثر شرکت‌کننده فاقد استانداردهای حداقلی بودند. در بخش «یادداشت» در بین 9 اثر ارسالی تنها یک اثر دارای ساختار یادداشت به همراه ارائه آمار و اطلاعات مناسب و بررسی نسبی جوانب مختلف بود.
در بخش داوری سایت‌ها، در مجموع سایت‌های ادارات‌کل، سازمان‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در 20 شاخص مورد ارزیابی فنی و محتوایی قرار گرفتند. مقایسه نتایج ارزیابی عملکرد این سایت‌ها در مجموع نشان از روندی رو به رشد و امیدوارکننده در جهت اهتمام به تحقق دولت الکترونیک و تکریم ارباب رجوع و ارائه خدمات الکترونیکی دارد؛ بدون شک اهتمام و تلاش بی‌وقفه و مستمر مدیران ارشد و انعکاس این تلاش‌ها در زیرپرتال‌های استانی در نهادینه‌شدن این مهم، نقش به‌سزایی خواهد داشت.
البته در کنار این روند روبه‌رشد، در برخی بخش‌های تخصصی و محتوایی هنوز کاستی‌هایی به‌ویژه در زمینه تولید و نشر اخبار ابتکاری و متنوع، عدم استفاده از قالب‌های ژورنالیستی، عدم بهره‌گیری از گزارش‌های تصویری، انفعال و عدم کنشگری در زمینه جریان‌سازی خبری و ... وجود دارد که در این راستا پیشنهادهایی در جهت ارتقای وضع موجود به شرح زیر اعلام می‌گردد.
1- تلاش در جهت غلبه بر انفعال و روزمرگی در سایت‌های مرتبط با اتخاذ استراتژی جریان‌سازی خبری
2- به‌روزرسانی مستمر محتوای سایت با توجه به نیازهای مخاطبان و جامعه هدف
3- افکارسنجی، اثرسنجی و اثربخشی فعالیت‌های خبری منعکس‌شده در سایت در بین جامعه هدف و رسانه‌ها
4- استفاده بهینه از ظرفیت مؤثر فناوری‌های نوین و فضای مجازی در تولید و باز نشر محتواهای تولیدشده
5- شناخت نیازهای مخاطبان و تولید محتواهای مناسب با توجه به اولویت‌های تعریف‌شده
6- تولید و نشر گزارش‌های تصویری متناسب با محتوای تولیدشده
در بخش انتشارات به‌ویژه بروشور فقدان و عدم ذکر تاریخ زمان تهیه و انتشار بروشورها مشهود بود. ذات و ماهیت بروشور مبتنی بر ایجاز و اختصار است و مطالب پرحجم با قالب بروشور همخوانی ندارد. هنر بزرگ روابط‌عمومی‌ها در این بخش آن است که ایجاز و اختصار را رعایت کنند. با این وجود اعتقاد بر آن است که با بروز و ظهور رسانه‌های جدید اما شیوه‌های سنتی و اجرای فنونی نظیر انتشار بروشور، کاتالوگ و نشریات چاپی درون‌سازمانی همچنان کارکردهای خاص خود را دارند. لذا اهتمام و توجه روابط‌عمومی‌ها به رعایت اصول حرفه‌ای در این بخش همچنان نیازمند مداقه و تعمیق تجارب، دانش و تخصص بیشتر است.
در بخش عکس و فیلم برخی از آثار رسیده از تنوع تصویری و بصری، تدوین و گفتار متن متناسب با تصویر و تصویربرداری درست همراه بوده است اما در برخی آثار نبود سناریوی قوی و پرکشش مشهود و ایجاز و اختصار نیز مورد توجه قرار نگرفته است.
در بخش پویش رسانه‌ای ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که این بخش نیازمند توسعه آموزش‌های کارگاهی است. فعالیت‌های تبلیغاتی در این حوزه اغلب پراکنده و نامنسجم است. شناخت درست مخاطب و تولید محتوای مناسب با در نظر گرفتن قالب‌های ارایه پیام‌های تبلیغی از جمله مواردی است که روابط‌عمومی‌ها با درک صحیح آن می‌توانند نسبت به اثرگذاری مضاعف پیام‌های تبلیغاتی خود وارد عمل شوند.
از دیگر نکات مهم، توجه به امر مستندسازی در حوزه روابط‌عمومی است که نه تنها در همه فعالیت‌های این حوزه، بلکه در زمان حضور در جشنواره‌ها و رقابت‌ها از جمله جشنواره مذکور نیز باید بتواند نمود و بروز لازم را داشته باشد. یک روابط‌عمومی موفق باید بداند چه محتوایی را چطور به‌طور مستند، در بهترین شکل ارائه و در راستای هدف، برای مخاطب هدف خود ارسال کند. تجربه نشان داده که در اثربخشی آثار، فرم و محتوا هر دو حائز اهمیت هستند.
هیئت داوران، عزم روابط‌عمومی‌ها و ورودشان به مسیر حرکت‌های علمی و حرفه‌ای را به مثابه خستگی از تکرار فعالیت‌های کلیشه‌ای و فرار از دایره روزمرگی‌های مملو از انجام فنون بی‌هدف دانسته، پس به تمامی روابط‌عمومی‌هایی که در جشنواره همت کشف و تجربه را در خود ایجاد کردند و کوشیدند تا با رعایت مقررات فراخوان به شناخت و آگاهی از وظایف حرفه‌ای و تخصصی خود برسند تهنیت می‌گوید. نیک می‌دانیم که در گذر و در مسیر دستیابی به ایده‌آل‌ها و در حالی که پای در عرصه تمرین و کسب تجربه داریم، قطعاً دچار نارسایی‌ها و گاه بیراهه‌ها نیز خواهیم شد.
با این وجود هیئت داوران جشنواره سراسری امتداد ضمن ارج‌نهادن به تلاش‌های صادقانه، دلسوزانه و متعهدانه جامعه روابط‌عمومی‌ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امید آن دارد تا در دوره‌های آتی شاهد رقابت حرفه‌ای‌تر و با سطح بالاتری از لحاظ کمی‌ و کیفی باشیم.
هیئت داوران: محمود مختاریان، علیرضا کتابدار، ایمان شمسایی، حمید ضیایی‌پرور، محمدمهدی خیرجو، احسان صالحی، افشین محمدی، محسن اسلام‌زاده و امیر خالقی
بهمن‌ماه 1402
28 بهمن 1402 12:33
کد خبر : 335,720
نظرات بینندگان

لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/1136867/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مشکل اشتغال همچنان به قوت خود باقی است آقای وزیر!طرحی برای استیضاح دیپلماسی اقتصادی/چند نکته درباره یک سکانس جنجالی

برگزاری کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و ترکیه ماه آینده

دیدار سفیر ایران در بلاروس با امیرعبداللهیان

مزیت پروژه محوری در حوزه دریا، رشد اقتصادی، اشتغال و رونق معیشت مردم است

شاه‌بیت مأموریت‌های پلیس/ ممنوعیت‌های جدید یک حوزه جنجالی/ اولین انتصاب در سازمان تازه تأسیس

گام‌های جدید در رفع موانع تولید با کمک اتحادیه‌ها و اصناف

همایش‌ها در استان بوشهر روستامحور برگزار می‌شوند

خطر بزرگ‌ در بازار کار/ تا سال 1407 چه اتفاقی می‌افتد؟

آثار رضا مافی در موزه هنرهای معاصر

شناسایی نقاشی‌های جعلی با هوش مصنوعی

شجریان بر دستانش بوسه زد

روز اول ماراتن 10‌روزه

57‌درصد مخازن سدهای لرستان خالی است

ساخت و بازسازی 2000 قطعه در نیروگاه مشهد

مازندران، منتظر یک‌هزار ون گردشگری

1000 میلیارد سرمایه‌گذاری برقی در خراسان جنوبی

گام‌‌‌های موثر برای ایجاد برنامه توسعه فردی

کسب و کارهای ناآماده برای تغییرات آینده

باورمان نمی‌شود!

از لندن تا لندن

سایه یا ستاره؟

شغل اصلی شما چیست؟

لذت یا نفرت؟ شما تصمیم می‌گیرید

آمازون وارد بازار مخابرات جهانی شد

تیک‌تاک در مقابل کاخ‌سفید قد‌ علم کرد

مجوز صادرات اینتل و کوالکام به هوآوی باطل شد

از آی‌پدهای جدید تا تراشه متمرکز بر هوش مصنوعی

بازار موبایل همچنان بی‌ثبات است

زنجیره فولاد - 1403/02/20

بازار فولاد - 1403/02/20

بازار آتی - 1403/02/20

بال صعود سکه بورسی شکسته شد

بازی کالای همه‏‏‌فن حریف

رشد 28.2درصدی تسهیلات‌دهی بانک‌ها در سال1402

افت فروش تسلا در چین

استراتژی استلانتیس درباره موتورهای بنزینی

شارژ بنزینی الکتریکی ها

تغییر معادله در دنیای خودروهای برقی

عصر عبور از زغال‌سنگ

برآورد افت رشد تقاضای نفت

رشد 60‌درصدی تولید نفت‌خام

ممنوعیت وضع عوارض صادرات

آمار تجارت دارو منتشر شد

چرا اردوغان به آمریکا نرفت؟

توقف ارسال سلاح آمریکایی به اسرائیل

پنیر فرانسوی برای نمک‌گیر کردن شی

صنایع شیمیایی، معدنی و ماشین‌‌‌آلات ملزم به استفاده از شناسه کالا شدند

بزرگان صنعت پخش با هدف توسعه گرد هم آمدند

تلاقی نوآوری‌‌‌های هوش مصنوعی با آینده معدن‌‌‌کاری

ارقام پیشنهادی موجرها در منطقه 2

© - www.bazarearya.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی