بازار آریا

آخرين مطالب

برآورد افت رشد تقاضای نفت اقتصاد ايران

برآورد افت رشد تقاضای نفت
  بزرگنمايي:

بازار آریا - دنیای‌اقتصاد- حمید ملازاده : اداره اطلاعات انرژی ایالات‌متحده (EIA) در جدیدترین گزارش خود در مورد بازار جهانی نفت اعلام کرده که رشد تقاضا در سال‌جاری احتمالا کمتر از پیش‌بینی قبلی خواهد بود. همزمان، این سازمان پیش‌بینی‌های خود را برای تولید اصلاح و نشان‌داد که استخراج نفت با سرعتی سریع‌تر از آنچه که قبلا تخمین‌زده شده‌بود، افزایش خواهد یافت. انتظار می‌رود این تعدیل به چشم‌‌‌‌‌‌انداز بازاری متعادل‌‌‌‌‌‌تر که منعکس‌‌‌‌‌‌کننده تغییرات در پویایی عرضه و تقاضا است، کمک کند.
EIA در به‌‌‌‌‌‌روزرسانی ماهانه چشم‌‌‌‌‌‌انداز کوتاه‌مدت انرژی (STEO)، تعدیل قابل‌توجهی در پیش‌بینی تولید خود برای مناطق خارج از سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) نشان‌داده و به تجدیدنظر نزولی در انتظارات خود برای تقاضای نفت از سوی اقتصادهای توسعه‌یافته اشاره کرده‌است. این تغییر معنادار در پیش‌بینی‌ها بر تعامل پیچیده بین عوامل اقتصادی جهانی و پویایی‌های ژئوپلیتیک موثر بر بازار نفت تاکید می‌کند. به‌طور خاص، EIA اکنون برآورد می‌کند که مصرف جهانی نفت و سوخت‌های مایع رشد تقریبی920‌هزار بشکه‌ای در روز در سال‌جاری را تجربه کنند و در مجموع به 102.84‌میلیون بشکه در روز برسد. این رشد مثبت، نشان‌دهنده کاهش جزئی نسبت به پیش‌بینی قبلی رشد 950‌هزار بشکه‌ای در روز است که در گزارش آوریل STEO آمده بود. در سمت عرضه، EIA افزایش قابل‌توجهی را در کل تولید نفت‌خام و سوخت مایع جهانی تخمین می‌زند که انتظار می‌رود با افزایش 970‌هزار بشکه‌ای در روز به 102.76‌میلیون بشکه در روز برای سال جاری ‌برسد. این تجدیدنظر صعودی در برآوردهای تولید، منعکس‌کننده تعدیل در پیش‌بینی‌های تولید در مناطق مختلفی است که نشان‌دهنده تغییرات بالقوه در پویایی عرضه جهانی سوخت است.
بهای نفت برای باقی‌مانده سال
در نتیجه این تعدیل‌ها و پویایی بازار در حال تحول، EIA در مورد بهای نفت برای باقی‌مانده سال‌نیز تجدیدنظر کرده‌است. پیش‌بینی می‌شود قیمت نفت‌خام برنت در سه‌ماهه سوم به‌طور متوسط 90دلار در هر بشکه باشد و در سه‌ماهه پایانی سال‌به 88.67دلار کاهش یابد. این پیش‌بینی‌های به‌‌‌‌‌‌روزرسانی شده، ارزیابی آژانس از تغییر مبانی عرضه و تقاضا و تاثیر آنها بر مسیر قیمت را منعکس می‌کند. EIA با توجه به داده‌های مرتبط با ایالات‌متحده، تولیدکننده پیشرو نفت در جهان، پیش‌بینی تولید خود را برای سال‌جاری به 13.20‌میلیون بشکه در روز تغییرداده که بسیار کمتر از پیش‌بینی قبلی 13.21‌میلیون بشکه در روز است، با این حال با نگاهی به سال‌بعد، این سازمان انتظار دارد که تولید کمی افزایش یابد و به رکورد 13.73‌میلیون بشکه در روز برسد.
تمدید کاهش تولید اوپک
با نگاهی فراتر از تولید داخلی، EIA تعدیل‌‌‌‌‌‌های بالقوه در تولید نفت از اعضای ائتلاف اوپک را پیش‌بینی می‌کند، درحالی‌که هنوز بحث‌های رسمی در مورد تمدید کاهش تولید فعلی آغاز نشده، گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد که برخی از تولیدکنندگان ممکن است پس از انقضای کاهش اختیاری تولید در پایان ژوئن، سطح تولید را محدود کنند. نتیجه این مذاکرات احتمالا بر بازار جهانی نفت در ماه‌های آینده تاثیر خواهد گذاشت. نشست بعدی اوپک برای اول ژوئن برنامه‌‌‌‌‌‌ریزی شده‌است. به‌طور کلی، آخرین به‌روز‌رسانی EIA بر ماهیت پویای بازار جهانی نفت تاکید می‌کند که توسط عوامل متعددی از تنش‌های ژئوپلیتیک گرفته تا مبانی عرضه و تقاضای در حال تحول، شکل‌گرفته‌است. همان‌طور که ذی‌نفعان این ابهامات را دنبال می‌کنند، نظارت مستمر و تجزیه و تحلیل تحولات بازار برای تصمیم‌گیری آگاهانه در بخش انرژی ضروری خواهد بود.
--> اخبار مرتبط پیش‌بینی کاهش رشد تولید نفت آمریکا ادامه خوش‌بینی اوپک برای رشد تقاضای نفت سپید‏‏‏‏‌بختی طلای سیاه ایران تولید نفت آمریکا در ژوئن افزایش یافت رتبه دوم رشد تولید در اوپک به ایران رسید

لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/1155468/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هیچ وامی درقالب رونق تولید پرداخت نشد/بخش خصوصی شریک راهبردی دولت است نه پیمانکارش!

روزنامه‌های اقتصادی دوشنبه 31 اردیبهشت

مینی‌سریال «در انتهای شب» در شبکه نمایش خانگی

برپایی مراسم یادبود زهرا خوشکام

نمایش «جاده» فلینی در سینماتک خانه سینما

درگذشت استاد بزرگ کاشی‌کاری در 94سالگی

سنگ بزرگ انیمیشن‌سازی در ایران

احیای 395 واحد راکد تولیدی و صنعتی استان مازندران

نبود سرمایه در گردش، تولید در گلستان را ضعیف کرده است

ثبت 1120 شکایت از صنایع و مشاغل آلاینده در شیراز

چالش والدین در استفاده کودکان از هوش مصنوعی

تجربه هفته کاری 4 روزه در ایسلند

چهار گام تا رفع بی‏‏‌انگیزگی در محیط کار

روایت خرید کشتی و تشکیل بحریه (نیروی دریایی)

بلیت استقلال، پنج برابر نساجی!

دو بازی پایانی بدون VAR

آخرین تانگو برابر دیوار

سنگین‌ترین غرامت قطر

خوش به حالتان که نیسـتید !

دستور رئیس‌جمهور برای تدوین طرح حمایتی از فعالان فضای مجازی

ریسک‌های هوش مصنوعی «بینگ» بلای جان مایکروسافت شد

اینترنت کوانتومی در راه است

واردات 900 میلیون دلار موبایل لوکس در سال 1402

مجوز تملک 33 درصدی بانک اقتصاد نوین اخذ شد

شورای سیاستگذاری اطلاع‌رسانی صنعت بیمه راه‌اندازی خواهد شد

ذخیره‌‌‌سازی انرژی مبتنی بر باتری

کارنامه پسا 1400 «تجارت»

زنجیره فولاد - 1403/02/31

بازار فولاد - 1403/02/31

بازار آتی - 1403/02/31

رکوردشکنی تاریخی در بازار فلز سرخ

رشد یکپارچه قیمت پتروشیمی‌ها

رصدخانه ملی رفاه افتتاح شد

انتشار فهرست اقلام کالاهای دریافت‌کننده ارز در سال1402

مکانیسم اثرگذاری انتظارات بر تورم ترجیحی

اعلام حقوق ورودی خودروهای برقی و هیبریدی

نقشه راه جدید اسقاط خودرو

رونمایی از ارزبگیران نیمایی خودرو

ورود کانادا به جدال تعرفه خودرویی

انتقال گاز ترکمنستان به ترکیه

خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی تبریز - ارومیه

یک‏‏‏‏‌ بام و دو هوای گازی غرب

تامین کالاهای خصوصی، به بخش‌های خصوصی واگذار شود

قطر به‌مثابه یک« قدرت عاریه‌ای»

تئوری‌های توطئه شهروندان پاکستانی

مظنه آپارتمان «سن‌‌‌دار» در منطقه 5 تهران

75 ساختمان مشابه پلاسکو و متروپل در تهران

خلاف طرح تفصیلی تهران عمل می‌‌‌شود

5 اقتصاد برتر جهان در یک نگاه

اختلال اخبار بر تصویر واقعیت

© - www.bazarearya.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی