بازار آریا

آخرين مطالب

فوتبال؛ شمشیر دو لبه

لذت یا نفرت؟ شما تصمیم می‌گیرید اقتصاد ايران

لذت یا نفرت؟ شما تصمیم می‌گیرید
  بزرگنمايي:

بازار آریا - فوتبال مثل شمشیر دولبه است که یک‌ طرفش عشق می‌سازد و طرف دیگرش نفرت، مثل چاقو که هم می‌شود با آن به دیگران خدمت کرد و هم می‌شود به آنها زخم زد، مثل آتش که می‌تواند گرم کند یا بسوزاند. انتخاب با شماست که به عنوان یک کاربر در هر نقشی، از مدیر و مربی و بازیکن تا هوادار، چه استفاده‌ای از این پدیده بکنید. خداوند بزرگ به انسان قدرت عقل و منطق داده تا از چنین ابزارهایی بهترین استفاده را ببرد. آیا ما چنین می‌کنیم؟ حتی در همین فوتبال ایران هم با همه معایب و کاستی‌هایش لحظات درخشانی وجود دارد که نشان می‌دهد شما اگر اهل استفاده درست از این ابزار باشید، قادر هستید بهترین لحظات را بسازید.
جوری که ما هستیم
اصلا نیازی به شرح و تفصیل نیست. اگر مخاطب پیگیر حوزه فوتبال باشید، با یک مرور کوتاه و تیتروار در اخبار، به آسانی می‌توانید با فضای غالب و تاثربرانگیز این حوزه آشنا شوید. به صورت پیش‌فرض، هر خبری که در این عرصه می‌شنویم یک خبر بد است که گوشه‌ای از قلبمان را سیاه می‌کند. همین دیروز مهدی هاشمی‌نسب، مربی استقلال به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال احضار شده است. چرا؟ چون فیلمی از او منتشر شده که نشان می‌دهد موقع گرم کردن بازیکنان استقلال پیش از دیدار با ذوب‌آهن، نتیجه بازی با پرسپولیس را به آنها اطلاع داده و البته در این بین از الفاظ رکیک استفاده کرده است. در ماه‌های گذشته تقریبا هیچ روزی نبوده که هاشمی‌نسب آن را بدون تولید نفرت علیه پرسپولیسی‌ها پشت سر بگذارد؛ تیمی که سابقا عضو آن بوده، نان و نمکش را خورده و حتی همین 10سال پیش هنگام برگزاری مسابقه پیشکسوتان پرسپولیس و میلان با حضور در تمرین سرخ‌پوشان دنبال بازی کردن در آن رقابت بود.
از آن طرف یک نفر که ظاهرا مجری شبکه اینترنتی باشگاه پرسپولیس است، با انتشار پیامی توهین‌آمیز خواهان حذف سپاهان از فوتبال ایران شده؛ به همین راحتی! جواب سپاهانی‌ها چه بوده؟ خشم و پاسخ متقابل که گاهی مثل استوری حذف‌شده محمد دانشگر تبدیل به اهانت‌های تند و تیز هم شده است.
آنچه گفتیم، تنها چند مصداق ساده بود؛ مشتی از خروار زشتی‌های روزمره در فوتبال ایران. خب چطور ممکن است یک آدم سالم از این فضا لذت ببرد؟ گاهی موقع مرور اخبار، چنان حس بدی پیدا می‌کنیم که همه صفحات را می‌بندیم و به کار پایان می‌دهیم؟ حقیقتا چطور می‌توانید خالق این اتمسفر باشید واقعا؟
جوری که می‌توانیم باشیم
دقیقا اما در همین فضا، گاهی لحظاتی درخشان و بسیار دوست‌داشتنی خلق می‌شود که بابت عدم گسترش آنها حسرت می‌خوریم؛ بزنگاه‌هایی که به خوبی ظرفیت فوتبال ایران برای مهربانی کردن را نشان می‌دهد. فکرش را بکنید؛ در دریای حواشی زننده بازی پرسپولیس و سپاهان، تصویر بانویی با موهای تراشیده منتشر شد که قبل از شیمی‌درمانی راهی ورزشگاه آزادی شده بود. بعد از آن هم پرسپولیسی‌ها او را سر تمرین بردند، پیراهن‌شان را به این هوادار اهدا کردند و او را با روحیه‌ای دوچندان به جنگ بیماری‌اش فرستادند. داریم از این قشنگ‌تر؟
شبیه این اتفاق بارها در استقلال هم رخ داده و هواداران معلول این تیم را دیده‌ایم که بعضا حتی با بازیکنان تمرین هم کرده‌اند و لذتش را برده‌اند. در قائم‌شهر، نساجی یک هوادار نابینا دارد که در مسابقات خانگی این تیم حضور می‌یابد و بدون اینکه چیزی ببیند به تشویق تیمش می‌پردازد. قشنگ‌تر اینکه یکی از دوستانش روی سکوها مسابقه را برای او گزارش می‌کند و اخیرا یکی از گزارشگران تلویزیون با حضور در قائم‌شهر به صورت اختصاصی یک بازی را برای او روایت کرده بود. خب این همه انسانیت و قشنگی چه ضرری دارد که غالبا آن سمت دیگر فوتبال را انتخاب می‌کنیم؟ جایی که می‌توانیم «عشق» کنیم، چرا نفرت می‌سازیم؟
--> اخبار مرتبط همیشه محکوم به شکست اظهارنظر عجیب در مورد VAR برهم زننده آرامش! هیس! رونالدو دارد می‌آید فرمانروایان نامرئی

لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/1155485/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هیچ وامی درقالب رونق تولید پرداخت نشد/بخش خصوصی شریک راهبردی دولت است نه پیمانکارش!

روزنامه‌های اقتصادی دوشنبه 31 اردیبهشت

مینی‌سریال «در انتهای شب» در شبکه نمایش خانگی

برپایی مراسم یادبود زهرا خوشکام

نمایش «جاده» فلینی در سینماتک خانه سینما

درگذشت استاد بزرگ کاشی‌کاری در 94سالگی

سنگ بزرگ انیمیشن‌سازی در ایران

احیای 395 واحد راکد تولیدی و صنعتی استان مازندران

نبود سرمایه در گردش، تولید در گلستان را ضعیف کرده است

ثبت 1120 شکایت از صنایع و مشاغل آلاینده در شیراز

چالش والدین در استفاده کودکان از هوش مصنوعی

تجربه هفته کاری 4 روزه در ایسلند

چهار گام تا رفع بی‏‏‌انگیزگی در محیط کار

روایت خرید کشتی و تشکیل بحریه (نیروی دریایی)

بلیت استقلال، پنج برابر نساجی!

دو بازی پایانی بدون VAR

آخرین تانگو برابر دیوار

سنگین‌ترین غرامت قطر

خوش به حالتان که نیسـتید !

دستور رئیس‌جمهور برای تدوین طرح حمایتی از فعالان فضای مجازی

ریسک‌های هوش مصنوعی «بینگ» بلای جان مایکروسافت شد

اینترنت کوانتومی در راه است

واردات 900 میلیون دلار موبایل لوکس در سال 1402

مجوز تملک 33 درصدی بانک اقتصاد نوین اخذ شد

شورای سیاستگذاری اطلاع‌رسانی صنعت بیمه راه‌اندازی خواهد شد

ذخیره‌‌‌سازی انرژی مبتنی بر باتری

کارنامه پسا 1400 «تجارت»

زنجیره فولاد - 1403/02/31

بازار فولاد - 1403/02/31

بازار آتی - 1403/02/31

رکوردشکنی تاریخی در بازار فلز سرخ

رشد یکپارچه قیمت پتروشیمی‌ها

رصدخانه ملی رفاه افتتاح شد

انتشار فهرست اقلام کالاهای دریافت‌کننده ارز در سال1402

مکانیسم اثرگذاری انتظارات بر تورم ترجیحی

اعلام حقوق ورودی خودروهای برقی و هیبریدی

نقشه راه جدید اسقاط خودرو

رونمایی از ارزبگیران نیمایی خودرو

ورود کانادا به جدال تعرفه خودرویی

انتقال گاز ترکمنستان به ترکیه

خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی تبریز - ارومیه

یک‏‏‏‏‌ بام و دو هوای گازی غرب

تامین کالاهای خصوصی، به بخش‌های خصوصی واگذار شود

قطر به‌مثابه یک« قدرت عاریه‌ای»

تئوری‌های توطئه شهروندان پاکستانی

مظنه آپارتمان «سن‌‌‌دار» در منطقه 5 تهران

75 ساختمان مشابه پلاسکو و متروپل در تهران

خلاف طرح تفصیلی تهران عمل می‌‌‌شود

5 اقتصاد برتر جهان در یک نگاه

اختلال اخبار بر تصویر واقعیت

© - www.bazarearya.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی