بازار آریا

آخرين مطالب

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اعلام کرد

1000 میلیارد سرمایه‌گذاری برقی در خراسان جنوبی اقتصاد ايران

1000 میلیارد سرمایه‌گذاری برقی در خراسان جنوبی
  بزرگنمايي:

بازار آریا - دنیای اقتصاد-بیرجند / محمد قربانی : مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: با گذشت حدود 30 ماه از آغاز به کار دولت جدید، 979میلیارد تومان طرح در صنعت برق استان سرمایه‌گذاری شده است. مهدی دادگر در گفت‌‌‌وگو با «دنیای‌اقتصاد»، با تشریح اقدامات ماندگار توسعه‌‌‌ای در صنعت برق استان اظهار کرد: در دو سال و نیم اخیر به منظور تامین و پایدارسازی شبکه برق استان، مجموعا 671 کیلومتر شبکه فشار متوسط و ضعیف و 405 دستگاه پست توزیع، احداث و اصلاح شده است که براین اساس به طور میانگین روزانه 2 کیلومتر شبکه، توسعه و بهینه‌‌‌سازی شده است. وی به اقدامات صورت‌گرفته در حوزه تامین برق متقاضیان اشاره کرد و گفت: در طول این مدت، برای 29‌هزار مشترک جدید شهری و روستایی تامین برق انجام شده است، همچنین عملیات انجام‌شده در این حوزه، شامل احداث 115 کیلومتر شبکه فشار متوسط، 243 کیلومتر شبکه فشار ضعیف و نصب 275 دستگاه ترانس با اعتبار 357 میلیارد تومان بوده است.
اجرای طرح بهارستان در538 روستا
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با بیان اینکه بهینه‌سازی و اصلاح شبکه‌‌‌های برق روستایی کشور در قالب طرح بهارستان به صورت روستا‌محور در دولت سیزدهم در حال اجراست، تصریح کرد: در دو سال و نیم اخیر، در قالب این طرح و طرح بهسازی روشنایی معابر، در 538 روستا با اعتبار 135 میلیارد تومان، عملیات ترمیم و اصلاح شبکه شامل تعویض پایه‌‌‌های فرسوده، رفع حریم و جابه‌جایی شبکه‌‌‌های واقع در معابر، رفع افت ولتاژ و اصلاح روشنایی معابر انجام شده است. وی ادامه داد: همچنین در این دوره به 18 روستای بدون برق، با اعتبار 10 میلیارد تومان برق‌رسانی شد، به علاوه طرح شاخص برق‌‌‌رسانی به روستای نایبند طبس به طول 81 کیلومتر با اعتبار 61 میلیارد تومان با پیشرفت 74‌درصد در حال اجراست که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال‌جاری به اتمام برسد.
رتبه نخست در کشور
وی از کسب رتبه نخست این شرکت بین 39 شرکت توزیع نیروی برق کشور در ارزیابی اخیر معاونت هماهنگی توزیع شرکت توانیر در جمیع شاخص‌‌‌های مورد ارزیابی خبر داد و گفت: مدت زمان خاموشی هر مشترک، تعداد خاموشی به ازای هر فیدر، بهبود ولتاژ، اصلاح ضریب توان شبکه، نرخ صرفه‌‌‌جویی خرید از بازار برق، وصول مطالبات، سرانه مصرف خانگی، رویت‌‌‌پذیری شبکه‌‌‌ و کنترل‌پذیری مشترکان از جمله معیارهای نتایج مقایسه‌‌‌ای صورت‌گرفته در ارزیابی شرکت توانیر است.

بازار آریا


گذر از دوره اوج بار با کمترین اعمال خاموشی
دادگر افزود: در پی خاموشی‌‌‌های گسترده ناشی از ناترازی تولید و مصرف برق در سال‌های 1399 و 1400 (قبل از دولت سیزدهم)، با تعریف 100 اقدام برای سال 1401و140 اقدام برای 1402 در حوزه تولید، انتقال و مصرف و جلب مشارکت مردمی، گذر از دوره اوج بار در تابستان‌های 1401 و 1402 با کمترین اعمال خاموشی و کمترین نارضایتی برای مشترکان انجام شد، در کنار اجرای پروژه‌‌‌های توسعه‌‌‌ای، مدیریت موفق شرکت برق، وزارت نیرو و توانیر در دولت سیزدهم دستاوردهای ارزشمندی حاصل شد و امید است با اجرای 180برنامه تعریف‌شده برای سال‌جاری و با همکاری مشترکان برق استان و کشور، گذر موفق از دوره اوج بار 1403 محقق شود. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی اظهار کرد: در دو سال و نیم اخیر، کاهش خاموشی‌‌‌ها به‌رغم افزایش انرژی تولیدی تحویلی به مشترکان بوده است به طوری که در تمام صنایع، انرژی مصرفی افزایش یافته است و در این دوره رکوردهای جهانی در تولید محصولاتی نظیر فولاد به دست آمده است.
دادگر با ارائه شاخص‌‌‌های مقایسه‌‌‌ای یادآور شد: میزان متوسط خاموشی مشترکان در خراسان جنوبی به 80 دقیقه در سال کاهش یافت. در این روند خراسان جنوبی در مقایسه با میانگین کشوری در رتبه سوم قرار دارد. وی اظهار کرد: با اجرای طرح‌‌‌ها در طول دو سال و نیم اخیر، در حوزه کاهش تلفات، میزان تلفات انرژی در شبکه‌‌‌های برق استان به 7‌درصد کاهش یافت که به‌‌‌رغم پراکندگی بسیار بالای شبکه و مشترکان در استان، رتبه مناسبی در کشور داریم.
رتبه برتر در تولید برق پاک
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با بیان اینکه کل ظرفیت نیروگاه‌‌‌های خورشیدی نصب‌شده در استان نسبت به پیک بار سال‌جاری 10.6درصد است، اظهار کرد: در مقایسه با شاخص کشوری استان خراسان جنوبی دارای رتبه برتر در تولید برق پاک به نسبت میزان مصرف استان است. وی در پایان به ظرفیت‌‌‌سازی‌‌‌های مناسب انجام شده در حوزه انتقال و فوق توزیع نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به پیگیری‌‌‌های انجام‌شده و حمایت‌‌‌های شرکت برق منطقه‌‌‌ای خراسان، اقدامات زیرساختی متنوعی در حوزه شبکه‌‌‌های انتقال و فوق توزیع در حال انجام است که با بهره‌‌‌برداری از طرح‌‌‌های این بخش، شاهد تحول عظیمی در زمینه اقتصادی در تمام ابعاد، به‌ویژه بخش صنعت و معدن استان خواهیم بود.
--> اخبار مرتبط افتتاح 132 طرح برق‌رسانی در خراسان جنوبی کنتورهای هوشمند عامل تغییر هزینه انشعاب برق در خراسان جنوبی انرژی؛ چالش اصلی صنعت فولاد/ در دولت قبل سرمایه گذاری در حوزه برق و گاز انجام نشد. بهره‌برداری از طرح‌های اصلاح شبکه‌های برق در آذربایجان شرقی افتتاح نیروگاه خورشیدی غدیر در هفته دولت

لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/1155492/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هیچ وامی درقالب رونق تولید پرداخت نشد/بخش خصوصی شریک راهبردی دولت است نه پیمانکارش!

روزنامه‌های اقتصادی دوشنبه 31 اردیبهشت

مینی‌سریال «در انتهای شب» در شبکه نمایش خانگی

برپایی مراسم یادبود زهرا خوشکام

نمایش «جاده» فلینی در سینماتک خانه سینما

درگذشت استاد بزرگ کاشی‌کاری در 94سالگی

سنگ بزرگ انیمیشن‌سازی در ایران

احیای 395 واحد راکد تولیدی و صنعتی استان مازندران

نبود سرمایه در گردش، تولید در گلستان را ضعیف کرده است

ثبت 1120 شکایت از صنایع و مشاغل آلاینده در شیراز

چالش والدین در استفاده کودکان از هوش مصنوعی

تجربه هفته کاری 4 روزه در ایسلند

چهار گام تا رفع بی‏‏‌انگیزگی در محیط کار

روایت خرید کشتی و تشکیل بحریه (نیروی دریایی)

بلیت استقلال، پنج برابر نساجی!

دو بازی پایانی بدون VAR

آخرین تانگو برابر دیوار

سنگین‌ترین غرامت قطر

خوش به حالتان که نیسـتید !

دستور رئیس‌جمهور برای تدوین طرح حمایتی از فعالان فضای مجازی

ریسک‌های هوش مصنوعی «بینگ» بلای جان مایکروسافت شد

اینترنت کوانتومی در راه است

واردات 900 میلیون دلار موبایل لوکس در سال 1402

مجوز تملک 33 درصدی بانک اقتصاد نوین اخذ شد

شورای سیاستگذاری اطلاع‌رسانی صنعت بیمه راه‌اندازی خواهد شد

ذخیره‌‌‌سازی انرژی مبتنی بر باتری

کارنامه پسا 1400 «تجارت»

زنجیره فولاد - 1403/02/31

بازار فولاد - 1403/02/31

بازار آتی - 1403/02/31

رکوردشکنی تاریخی در بازار فلز سرخ

رشد یکپارچه قیمت پتروشیمی‌ها

رصدخانه ملی رفاه افتتاح شد

انتشار فهرست اقلام کالاهای دریافت‌کننده ارز در سال1402

مکانیسم اثرگذاری انتظارات بر تورم ترجیحی

اعلام حقوق ورودی خودروهای برقی و هیبریدی

نقشه راه جدید اسقاط خودرو

رونمایی از ارزبگیران نیمایی خودرو

ورود کانادا به جدال تعرفه خودرویی

انتقال گاز ترکمنستان به ترکیه

خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی تبریز - ارومیه

یک‏‏‏‏‌ بام و دو هوای گازی غرب

تامین کالاهای خصوصی، به بخش‌های خصوصی واگذار شود

قطر به‌مثابه یک« قدرت عاریه‌ای»

تئوری‌های توطئه شهروندان پاکستانی

مظنه آپارتمان «سن‌‌‌دار» در منطقه 5 تهران

75 ساختمان مشابه پلاسکو و متروپل در تهران

خلاف طرح تفصیلی تهران عمل می‌‌‌شود

5 اقتصاد برتر جهان در یک نگاه

اختلال اخبار بر تصویر واقعیت

© - www.bazarearya.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی