بازار آریا

آخرين مطالب

پس از اوج‌گیری نارضایتی کاربران از کم‌کاری این چت‌بات هوش مصنوعی

‌«اوپن‌ا‌ی‌آی» تنبلی چت‌جی‌پی‌تی را تایید کرد مقالات اقتصاد جهاني

‌«اوپن‌ا‌ی‌آی» تنبلی چت‌جی‌پی‌تی را تایید کرد
  بزرگنمايي:

بازار آریا - دنیای اقتصاد : دنیای فناوری به تازگی با شوک جدیدی مواجه شده است. در شرایطی که انتظار می‌رفت با روی کار آمدن ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی، کارها با سرعت و دقت بیشتری انجام شوند و بشر بتواند از انجام کارهای تکراری و وقت‌گیر تا حدی فراغت پیدا کند، حالا خبر رسیده که گویا چت‌جی‌پی‌تی، چت‌بات محبوب ساخت شرکت Open AI، از انجام برخی دستورات امتناع کرده و از کاربران می‌خواهد خودشان آن کار را انجام دهند. اگرچه نافرمانی و تنبلی چت‌جی‌پی‌تی، ابتدا در حد ادعایی بود که گروهی از کاربران مطرح کرده و از گستاخی این چت‌بات گلایه داشتند؛ اما حالا شرکت سازنده این ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی، رسما آن را تایید کرده است.
روز گذشته اوپن‌ای‌آی در جواب گلایه‌ها و نارضایتی کاربران از امتناع این چت‌بات برای انجام درست و کامل درخواست‌های آنها، رسما تایید کرد که مدل زبانی عظیمش که ChatGPT 4 نام دارد، اساسا تنبل شده است. اوپن ای‌آی در رشته توییتی که در پاسخ‌ به فیدبک‌های ناشی از نارضایتی گروه قابل‌توجهی از کاربران منتشر شد، با ابراز تاسف از شرایط پیش آمده، تایید کرد که شرکت هیچ‌ عمدی در برنامه‌ریزی چنین رفتاری نداشته است و هنوز علت ایجاد آن مشخص نیست. این شرکت با اشاره به اینکه این مدل زبانی مشخص، از تاریخ یازدهم نوامبر‌(حدود یک ماه پیش) هیچ به‌روزرسانی خاصی دریافت نکرده، تصریح کرد: چنین پیشامدهایی به طبیعت غیرقابل‌پیش‌بینی ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی برمی‌گردد و متخصصان این شرکت در حال بررسی موضوع هستند.
با این‌حال پیش‌بینی می‌شود که چنین رفتاری ممکن است به طراحی و اعمال مکانیزم‌های امنیتی جدیدی برگردد که با هدف جلوگیری از تولید محتوای خطرناک و نامناسب، طراحی شده‌اند. اگرچه به نظر می‌رسد که فعلا فقط دسته خاصی از درخواست‌ها، از این تنبلی چت‌جی‌پی‌تی تاثیر گرفته‌اند، اما شرکت سازنده آن ابراز نگرانی کرده که وقوع آن بر آینده توسعه هوش مصنوعی و پذیرش بیشتر آنها در دنیای کسب‌وکار تاثیر قابل‌توجهی بگذارد. پاسخ اخیر این شرکت که با هدف آرام کردن کاربران ناراضی منتشر شد، از دشواری مدیریت و حل این ماجرا برای اوپن ای‌آی و مهندسانش حکایت دارد. زیرا در بخشی از پاسخ تاکید شد که ابهامات زیاد در دلایل بروز این رفتار، باعث شده حل آن بسیار پیچیده و دشوار باشد.
در هفته‌های اخیر، برخی کاربران پلتفرم چت‌جی‌پی‌تی اعلام کرده‌اند که از این برنامه ناراضی هستند؛ زیرا احساس می‌کنند یک روبات هوش مصنوعی به آنها مانند یک رئیس دستور می‌دهد که چطور کار خود را درست انجام دهند! کاربران ناراضی تاکید کردند که چت‌جی‌پی‌تی، به برخی درخواست‌های مطرح شده بی‌توجه بوده و به آنها گفته که دستور مدنظر را خود انجام دهند. افزایش این نارضایتی‌ها باعث شد تا شرکت اوپن‌ای‌آی‌(سازنده چت‌جی‌پی‌تی) درصدد تحقیق بیشتر برآید. پس از مدتی این شرکت اعلام کرد که قرار است گزارش‌های ارسالی کاربران را که در آنها مدعی تنبلی چت‌جی‌پی‌تی در انجام دستورات شده بودند، بررسی کند. در همین راستا از کاربران خواست تا تجربه و مستندات خود در تایید این ادعا را با شرکت به اشتراک بگذارند.
در مثال‌هایی که در اثبات ادعای تنبلی چت‌جی‌پی‌تی منتشر شد، آمده بود که یکی از کارآفرینان استارت‌آپی از این بات خواسته تا روزهای هفته تا تاریخ پنجم ماه مه ‌را به صورت یک لیست برای او نمایش دهد. اما چت‌جی‌پی‌تی در جواب این درخواست اعلام کرده که «درخواست‌های بلندبالا و خسته‌کننده» را انجام نمی‌دهد! با این‌حال وقتی خبرنگار بیزینس اینسایدر انجام کار مشابهی را از برنامه درخواست کرد، چت‌جی‌پی‌تی علاوه بر معرفی شیوه محاسبه تعداد هفته از نهم ماه دسامبر تا پنجم ماه مه، پاسخ دقیقی نیز به این درخواست ارائه کرد. این نشان می‌دهد که احتمالا مدل پاسخ‌دهی این بات، بر اساس شیوه درخواست کاربر ارائه می‌شود.
با این‌حال برخی از کاربران پلتفرم Reddit نیز مدعی شده‌اند که گاهی اوقات چت‌جی‌پی‌تی نمی‌تواند پاسخ درستی به درخواست‌های آنها ارائه دهد؛ به خصوص در زمینه کد‌نویسی. بسیاری از کاربران معتقدند که کیفیت پاسخ‌ها به وضوح پایین‌تر آمده و تمایل بیشتری به استفاده از نسخه اصلی مدل‌های جی‌پی‌تی دارند.
اوپن ای‌آی در پاسخ به این نارضایتی‌ها، در پروفایل خود روی پلتفرم X (توییتر سابق) از کاربران خواسته بود تا در مورد «تنبل شدن» این برنامه نظر خود را اعلام کنند. این شرکت در پست منتشر شده خود نوشت: «ما برای این برنامه، از 11 نوامبر به بعد هیچ نسخه به‌روز‌رسانی منتشر نکرده‌ایم که این موضوع بدون شک عمدی نبوده است. رفتار این مدل قطعا همیشه قابل پیش‌بینی نیست، اما در حال بررسی شکایت‌های کاربران هستیم.»
چت جی‌پی‌تی یک ابزار منحصربه‌فرد و انقلابی محسوب می‌شود که به بسیاری کمک می‌کند تا دورکاری کنند. این برنامه که در نوامبر سال 2022 منتشر شد، تاکنون به صورت تخمینی 1.7 میلیارد کاربر را به خود جذب کرده است. محققان اعلام کرده‌اند که چت جی‌پی‌تی به برخی کارمندان امکان داده تا عملکرد بهتر و کارآمدتری داشته و سرعت تحویل و کیفیت پروژه‌های کاری خود را بالا ببرند.
اگرچه از مدت‌ها پیش، کارشناسان نیز تاکید کرده‌ بودند که انتظار می‌رود پیشرفت‌های هوش مصنوعی، دست ‌کم در آینده نزدیک چندان شگفت‌انگیز نباشد، حالا مشکلاتی که در عملکرد ChatGPT 4 پیش‌ آمده بار دیگر یادآور مسیر دشواری است که این فناوری برای موفقیت در دنیای کسب‌وکار پیش‌رو دارد.

لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/1115381/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آمارهای رئیسی با واقعیت های اقتصادی کشور نمی خواند /اتفاقات عجیب و غریبی در بودجه افتاده /افزایش فهرست اعتبارات نهاد ریاست‌جمهوری

مشکل اشتغال همچنان به قوت خود باقی است آقای وزیر!طرحی برای استیضاح دیپلماسی اقتصادی/چند نکته درباره یک سکانس جنجالی

برگزاری کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و ترکیه ماه آینده

دیدار سفیر ایران در بلاروس با امیرعبداللهیان

مزیت پروژه محوری در حوزه دریا، رشد اقتصادی، اشتغال و رونق معیشت مردم است

شاه‌بیت مأموریت‌های پلیس/ ممنوعیت‌های جدید یک حوزه جنجالی/ اولین انتصاب در سازمان تازه تأسیس

گام‌های جدید در رفع موانع تولید با کمک اتحادیه‌ها و اصناف

همایش‌ها در استان بوشهر روستامحور برگزار می‌شوند

خطر بزرگ‌ در بازار کار/ تا سال 1407 چه اتفاقی می‌افتد؟

آثار رضا مافی در موزه هنرهای معاصر

شناسایی نقاشی‌های جعلی با هوش مصنوعی

شجریان بر دستانش بوسه زد

روز اول ماراتن 10‌روزه

57‌درصد مخازن سدهای لرستان خالی است

ساخت و بازسازی 2000 قطعه در نیروگاه مشهد

مازندران، منتظر یک‌هزار ون گردشگری

1000 میلیارد سرمایه‌گذاری برقی در خراسان جنوبی

گام‌‌‌های موثر برای ایجاد برنامه توسعه فردی

کسب و کارهای ناآماده برای تغییرات آینده

باورمان نمی‌شود!

از لندن تا لندن

سایه یا ستاره؟

شغل اصلی شما چیست؟

لذت یا نفرت؟ شما تصمیم می‌گیرید

آمازون وارد بازار مخابرات جهانی شد

تیک‌تاک در مقابل کاخ‌سفید قد‌ علم کرد

مجوز صادرات اینتل و کوالکام به هوآوی باطل شد

از آی‌پدهای جدید تا تراشه متمرکز بر هوش مصنوعی

بازار موبایل همچنان بی‌ثبات است

زنجیره فولاد - 1403/02/20

بازار فولاد - 1403/02/20

بازار آتی - 1403/02/20

بال صعود سکه بورسی شکسته شد

بازی کالای همه‏‏‌فن حریف

رشد 28.2درصدی تسهیلات‌دهی بانک‌ها در سال1402

افت فروش تسلا در چین

استراتژی استلانتیس درباره موتورهای بنزینی

شارژ بنزینی الکتریکی ها

تغییر معادله در دنیای خودروهای برقی

عصر عبور از زغال‌سنگ

برآورد افت رشد تقاضای نفت

رشد 60‌درصدی تولید نفت‌خام

ممنوعیت وضع عوارض صادرات

آمار تجارت دارو منتشر شد

چرا اردوغان به آمریکا نرفت؟

توقف ارسال سلاح آمریکایی به اسرائیل

پنیر فرانسوی برای نمک‌گیر کردن شی

صنایع شیمیایی، معدنی و ماشین‌‌‌آلات ملزم به استفاده از شناسه کالا شدند

بزرگان صنعت پخش با هدف توسعه گرد هم آمدند

تلاقی نوآوری‌‌‌های هوش مصنوعی با آینده معدن‌‌‌کاری

© - www.bazarearya.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی