بازار آریا

آخرين مطالب

در رویداد سالانه آی‌بی‌ام مطرح شد

رایانش کوانتومی به کسب‌وکارها می‌رسد مقالات اقتصاد جهاني

رایانش کوانتومی به کسب‌وکارها می‌رسد
  بزرگنمايي:

بازار آریا - دنیای اقتصاد : روز گذشته رایانش کوانتومی یک جهش کوانتومی دیگر کرد؛ اتفاقی که در همایش آی‌بی‌ام کوانتوم امسال و با رونمایی از یک پردازنده، سیستم و به‌روزرسانی نرم‌افزاری جدید رخ داد. این غول تکنولوژی که در سال‌های اخیر تمرکز بیشتری بر حوزه رایانش کوانتومی کرده است، در این رویداد از پردازنده‌های کوانتومی جدید خود در مقیاس کاربردی‌تر رونمایی کرد. مهندسی معماری پردازنده‌های جدید کوانتوم هِرون (Quantum Heron) بیش از چهار سال طول کشیده است و طبق ادعای آی‌بی‌ام این پردازنده‌ها بالاترین عملکرد و کمترین خطا را خواهند داشت.
پردازنده کوانتوم هِرون با قدرت پردازشی 133 کیوبیت ارتقای چشمگیری در کیفیت پردازش کوانتومی و کاهش نرخ خطا را در مقایسه با پردازنده‌های کوانتومی دیگر به همراه می‌آورد. کارشناسان معتقدند که این پردازنده کوانتومی جدید می‌تواند به عنوان بلوک‌های زیرساختی سیستم‌های بسیار بزرگ‌تر و سریع‌تر از کامپیوترهای سیلیکونی قدیمی به‌کار برده شود. پردازنده کوانتومی قبلی آی‌بی‌ام با نام ایگل (Eagle)، قدرتمندترین سیستم فعال را با قدرت پردازش 127 کوانتومی به نمایش می‌گذاشت. کیوبیت واحد پردازش کوانتومی است و هر چه میزان آن بیشتر باشد، نشان از عملکرد بهتر دارد. پیش از آن هم آی‌بی‌ام پردازنده قدرتمند کوندور (Condor) را رونمایی کرده بود که امکان پردازش هزار و 121 کیوبیتی را روی یک تراشه فراهم می‌کرد.
در رویداد چهارم دسامبر امسال، آی‌بی‌ام علاوه بر پردازنده کوانتومی هِرون، از معماری سیستم کوانتومی دوم خود هم رونمایی کرد که مبتنی بر سه پردازنده کوانتوم هِرون این شرکت است. نخستین ماشین مبتنی بر معماری سیستم کوانتومی دوم آی‌بی‌ام هم در مرکز پردازش کوانتومی این شرکت در ارتفاعات یورک‌تاون در نیویورک نصب شده است.
آی‌بی‌ام همچنین برای بهره‌گیری بیشتر محققان و کسب‌و‌کارها از سیستم‌های پردازش کوانتومی، جزئیاتی از نوآوری‌های به‌کار رفته در نرم‌افزار برنامه‌نویسی کوانتومی کوئیسکیت (Qiskit) خود را ارائه کرده است که از هوش مصنوعی مولد بهره می‌برد. «جی گامبتا» معاون ارشد مرکز کوانتوم آی‌بی‌ام در این رویداد درباره نرم‌افزار Qiskit این شرکت توضیح داد: «توان کامل بهره‌گیری از رایانش کوانتومی به کمک هوش مصنوعی مولد به دست می‌آید تا به سهولت کار و تجربه توسعه‌دهندگان نرم‌افزار کمک کند.» برنامه‌ریزی یک سیستم کوانتومی نیازمند نرم‌افزاری متفاوت از یک سیستم کامپیوتری کلاسیک است. این درست همان جایی است که محصول زیرساختی Qiskit برای برنامه‌ریزی به کار می‌آید.
شرکت آی‌بی‌ام در رویداد کوانتومی امسال خود به تشریح قابلیت‌های مجموعه نرم‌افزاری Qiskit1.0 پرداخت که از اوایل سال آینده میلادی در دسترس خواهد بود. معاون ارشد مرکز کوانتوم آی‌بی‌ام در این رویداد درباره این مجموعه نرم‌افزاری تاکید کرد که مهم‌ترین بخش آن، مربوط به مفهوم الگوهای Qiskit است. او همچنین گفت که توسعه‌دهندگان بدون داشتن دانشی درباره مدار کوانتومی امکان کار با این مجموعه نرم‌افزاری را نخواهند داشت. شرکت آی‌بی‌ام از هوش مصنوعی برای بهبود عملکرد مدارهای کوانتومی هم بهره گرفته است. معاون مرکز کوانتوم آی‌بی‌ام پیش‌بینی کرد که ادغام هوش مصنوعی با رایانش کوانتومی در آینده‌ای نه چندان دور پیشرفت بزرگی در این صنعت ایجاد خواهد کرد و کاربردهای جدید و بیشتری را به همراه خواهد آورد.
آی‌بی‌ام در این رویداد تمام تلاش خود را کرد تا نشان دهد که رایانش کوانتومی تنها مختص فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی نیست و کمک قابل‌توجهی به روندها و عملیات کسب‌و‌کارها هم می‌کند. «جی گامبتا» در این مورد گفت: «اگرچه تصور غالب این است که رایانش کوانتومی به کاربردهای بسیار پیشرفته در تحقیقات مربوط می‌شود، اما این صنعت کاربردهای متنوعی در بنگاه‌های تجاری و کسب‌و‌کارها هم خواهد داشت. ما در حال حاضر با کسب‌و‌کارهای زیادی در این زمینه همکاری می‌کنیم. به عقیده من، ما حالا در جالب‌ترین دوره از تکنولوژی قرار داریم؛ جایی که فرآیندهای پژوهشی و تجاری‌سازی، نزدیک‌تر از همیشه به یکدیگر هستند.»
معاون ارشد مرکز کوانتوم آی‌بی‌ام در این رویداد اعلام کرد: «این شرکت در حال حاضر بیش از 160 مشتری صنعتی دارد که از کاربردهای رایانش کوانتومی در کسب‌وکارهای خود بهره می‌گیرند. آنها بخش چشم‌گیری از فرآیندها و عملیات خود‌ را بر بستر سیستم‌های رایانش کوانتومی انجام می‌دهند. حالا باید بگویم که امروزه در جایی قرار داریم که کسب‌وکارها به دنبال راهکارهای سرمایه‌گذاری در رایانش کوانتومی هستند و تصمیم دارند که از مرحله آمادگی برای پذیرش این سیستم‌ها، به استفاده عملی از نمونه‌های اولیه روی بیاورند.» او در ادامه به یک نمونه عملی هم اشاره و اعلام کرد که شرکت هیوندای در حال حاضر از یک سیستم رایانش کوانتومی برای فرآیندهای عیب‌یابی و حل مشکلات و خطاهای احتمالی در خط تولید محصولاتش بهره گرفته است.
--> اخبار مرتبط استراتژی تحول دیجیتال چهار راهکار برای بازیابی و قوی‌تر شدن استارت‌آپ‌ها درخواست ارزی استاندار یزد استفاده از هوش مصنوعی در تولید را با داده‌‌‌ شروع کنید زمانی برای ایجاد کسب‌وکار‌های جدید

لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/1112875/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مشکل اشتغال همچنان به قوت خود باقی است آقای وزیر!طرحی برای استیضاح دیپلماسی اقتصادی/چند نکته درباره یک سکانس جنجالی

برگزاری کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و ترکیه ماه آینده

دیدار سفیر ایران در بلاروس با امیرعبداللهیان

مزیت پروژه محوری در حوزه دریا، رشد اقتصادی، اشتغال و رونق معیشت مردم است

شاه‌بیت مأموریت‌های پلیس/ ممنوعیت‌های جدید یک حوزه جنجالی/ اولین انتصاب در سازمان تازه تأسیس

گام‌های جدید در رفع موانع تولید با کمک اتحادیه‌ها و اصناف

همایش‌ها در استان بوشهر روستامحور برگزار می‌شوند

خطر بزرگ‌ در بازار کار/ تا سال 1407 چه اتفاقی می‌افتد؟

آثار رضا مافی در موزه هنرهای معاصر

شناسایی نقاشی‌های جعلی با هوش مصنوعی

شجریان بر دستانش بوسه زد

روز اول ماراتن 10‌روزه

57‌درصد مخازن سدهای لرستان خالی است

ساخت و بازسازی 2000 قطعه در نیروگاه مشهد

مازندران، منتظر یک‌هزار ون گردشگری

1000 میلیارد سرمایه‌گذاری برقی در خراسان جنوبی

گام‌‌‌های موثر برای ایجاد برنامه توسعه فردی

کسب و کارهای ناآماده برای تغییرات آینده

باورمان نمی‌شود!

از لندن تا لندن

سایه یا ستاره؟

شغل اصلی شما چیست؟

لذت یا نفرت؟ شما تصمیم می‌گیرید

آمازون وارد بازار مخابرات جهانی شد

تیک‌تاک در مقابل کاخ‌سفید قد‌ علم کرد

مجوز صادرات اینتل و کوالکام به هوآوی باطل شد

از آی‌پدهای جدید تا تراشه متمرکز بر هوش مصنوعی

بازار موبایل همچنان بی‌ثبات است

زنجیره فولاد - 1403/02/20

بازار فولاد - 1403/02/20

بازار آتی - 1403/02/20

بال صعود سکه بورسی شکسته شد

بازی کالای همه‏‏‌فن حریف

رشد 28.2درصدی تسهیلات‌دهی بانک‌ها در سال1402

افت فروش تسلا در چین

استراتژی استلانتیس درباره موتورهای بنزینی

شارژ بنزینی الکتریکی ها

تغییر معادله در دنیای خودروهای برقی

عصر عبور از زغال‌سنگ

برآورد افت رشد تقاضای نفت

رشد 60‌درصدی تولید نفت‌خام

ممنوعیت وضع عوارض صادرات

آمار تجارت دارو منتشر شد

چرا اردوغان به آمریکا نرفت؟

توقف ارسال سلاح آمریکایی به اسرائیل

پنیر فرانسوی برای نمک‌گیر کردن شی

صنایع شیمیایی، معدنی و ماشین‌‌‌آلات ملزم به استفاده از شناسه کالا شدند

بزرگان صنعت پخش با هدف توسعه گرد هم آمدند

تلاقی نوآوری‌‌‌های هوش مصنوعی با آینده معدن‌‌‌کاری

ارقام پیشنهادی موجرها در منطقه 2

© - www.bazarearya.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی