بزرگنمايي:
بازار آریا - بازار / نقش استارتآپ ها در ارسال مرسولات پستی فروشگاهها
امروزه نقش اینترنت در زندگی مردم بسیار پررنگ شده و مردم به خرید اینترنتی تمایل بیشتری پیدا کردهاند، به همین منظور فروشگاههای بسیاری در زمینههای مختلف، در این بستر مشغول به فعالیت هستند و به فروش کالاهای خود از طریق اینترنت میپردازند که تعداد این فروشگاهها هر روزه در حال افزایش است. در پی فراگیری ویروس کرونا و با توجه به وضعیت قرنطینه و بسته شدن بازارها، ضربه اقتصادی شدیدی به کسب و کارها وارد شد و راهکار جایگزین، راهاندازی فروشگاههای اینترنتی بود که با استقبال مردم روبرو شد. این امر سبب بالا رفتن بار ترافیکی در اداره پستهای سراسر کشور جهت جمعآوری، ثبت و تحویل مرسولههای پستی گردید.
روند متداول ارسال مرسوله در شرکتهای پستی و زیرمجموعههای آن مانند دفاتر پیشخوان بدین صورت است که شخص نیاز است تا مرسوله های خود را به پست انتقال داده تا عملیات قبول مرسوله انجام شود. برای این منظور مسئول باجه پستی اطلاعات مربوط به فرستنده و گیرنده مانند نام ونام خانوادگی، شماره تماس، استان و شهر، آدرس و کد پستی و ... را وارد کرده و همچنین باید اطلاعات مربوط به مرسوله از قبیل وزن و ابعاد آن و تنظیمات دیگر پستی را وارد نماید که این امر زمانبر و گاها همراه با اشتباه و خطا خواهد بود. با رشد روزافزون تعداد مرسولات پستی در سراسر کشور بهویژه در زمانهای خاص مانند اعیاد، امکان کنترل دقیق و تسریع در ارسال مرسولات مشتریان از این طریق امری دشوار است.
برای حل این مشکل نیاز نرمافزاری جهت صدور بارکد پستی و انتقال مستقیم مرسولات به بخش توزیع شرکتهای پستی بدون نیاز به ورود اطلاعات از طرف پست، مشاهده میشود. در این راستا استارتآپ
آنیپو برای کمک به کسب و کارها در زمینه کاهش نگرانی در بخش ارسال مرسولات یک پلتفرم نرمافزاری تولید نموده است که بوسیله آن کسب و کارها میتوانند در محیط کار خود بارکد پستی صادر نمایند. در این پلتفرم اطلاعات مربوط به فرستنده ذخیره شده است. همچنین این پلتفرم قادر است تا از طریق نصب افزونه یا API به سایتهای فروشگاهی متصل شده و اطلاعات مربوط به سفارش و گیرنده را بصورت خودکار دریافت نماید. بنابراین نیاز به ورود اطلاعات فرستنده و گیرنده بصورت دستی نمیباشد. این امر سبب افزایش چندبرابری سرعت و کاهش خطای انسانی میشود. برای صدور کد رهگیری پستی علاوه بر اطلاعات فرستنده و گیرنده نیاز به ورود وزن و تعیین استاندارد بودن یا نبودن ابعاد بسته نیز میباشد که این موارد هم میتواند بصورت دستی و هم بصورت محاسبه شده از طریق مجموع وزن کالاهای موجود در مرسوله قابل محاسبه باشد. علاوه بر این در دفاتر پستی نیاز به ورود تنظیمات پستی مرسوله است که در
آنیپو قبلا و بصورت اختصاصی برای هر فروشگاه این تنظیمات انجام شده و قابل تغییر است.
از دیگر دغدغههای کسب و کارهای اینترنتی عدم ارسال پیامکهای پستی حاوی کد رهگیری مرسوله است که برای این منظور
آنیپو بدون هیچ هزینه اضافی یک پیامک حاوی کد رهگیری و لینک رهگیری مرسوله همراه با نام فروشگاه به شماره
موبایل گیرنده ارسال مینماید که سبب شده است تا تماسهای دریافتی کسب و کارهای اینترنتی در زمینه نرسیدن کد رهگیری و عدم اطلاع از نتیجه خرید خود به شده کاهش یافته و اطمینان مشتریان به فروشگاه مربوطه افزایش یابد.
هدف
آنیپو آسودگی خاطر کسب کارهای اینترنتی در ارسال مرسولات پستی خود از زمان ثبت سفارش تا دریافت مرسوله توسط مشتری است تا فروشگاههای اینترنتی بتوانند با آسودگی خاطر و تمرکز بیشتری به رشد مجموعه خود بپردازند. برای تحقق این هدف، پس از صدور بارکدهای پستی از طرف فروشگاههای اینترنتی،
آنیپو از طریق سفیران خود یا با کمک اداره پست به جمعآوری مرسولات پستی
میپردازد. بنابراین نیاز به انتقال مرسولات توسط فروشگاهها به شرکتهای پستی و صرف زمان و هزینه و معطلی در دفاتر پستی نیست.
از دیگر مزایای
آنیپو برای فروشگاههای اینترنتی تخصیص پنل اختصاصی هر فروشگاه است که در آن صاحبان کسب و کار قادر خواهند بود تا بتوانند به صدور کد رهگیری مرسوله پستی بپردازند، بارکدهای پستی صادر شده خود را مشاهده نمایند یا دوباره پرینت بگیرند و یا کپی نموده و برای مشتریان خود ارسال نمایند. از مرسولات خود بصورت روزانه و یا بصورت دلخواه گزارشی تهیه نموده و برای کسب اعتماد مشتریان، در صفحات مجازی و یا
سایت فروشگاه خود قرار دهند. به امور مالی خود در زمینه امورات پستی دسترسی راحتی داشته باشند و بتوانند از میزان هزینههای پستی خود گزارش تهیه نمایند. به گزارشهای متنوع دیگری از قبیل میزان مرسولات ارسالی، میزان مرسولات دریافت شده توسط مشتری، میزان ارسال براساس استان و شهر و یا براساس ماه و ... دسترسی داشته باشند.
آنیپو باعث سهولت و ارتقای فرایند ارسال سفارشات پستی شده است و به فروشگاهها کمک میکند تا تجربه بهتری به مشتریان خود ارائه دهند. این پلتفرم در تسهیل کارهای ارسال و پیگیری سفارشات، بهبود کیفیت خدمات پستی و افزایش رضایت مشتریان نقش مهمی دارد که دارای مزایای زیر است:
1. کاهش هزینههای پستی فروشگاه
2. امکان اتصال به سایت فروشگاهی
3. افزایش سرعت ارسال مرسولات از فروشگاه به مشتری
4. افزایش اعتماد مشتریان
5. کاهش خطا در ورود اطلاعات
6. کاهش میزان برگشتی مرسولات پستی
7. ارسال پیامک حاوی کد رهگیری مرسوله با نام فروشگاه
8. جمعآوری و انتقال مرسولات از فروشگاهها
9.پنل اختصاصی هر فروشگاه و امکان دریافت گزارشهای متنوع
https://www.anipo.ir/https://www.varkan.ir/