بازار آریا - سخنگوی هیئت مذاکره کننده، گفت: هیئت نمایندگی ایران در واکنش به توهینهای ترامپ از ادامه حضور در نشست چهارجانبه خودداری کند.
به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، اسماعیل بقایی درباره حواشی نشست چهار جانبه سوئیس، اعلام کرد: این گفت و گوها حوالی ساعت ۱۵ با حضور نمایندگان کشورهای ایران، آمریکا، قطر و پاکستان آغاز شد. هیئت ایران به ریاست محمدباقر قالیباف، هیئت آمریکایی به ریاست معاون رئیس جمهور این کشور و همچنین نخست وزیر و وزیر خارجه قطر و نخست وزیر پاکستان در این نشست حضور داشتند.

در حالی ساعت ۱۶:۳۰ وقفهای کوتاه برای انجام مشورت ها در گفت و گوها ایجاد شد که گزارش هایی مبنی بر اظهارات تهدیدآمیز و توهین آمیز ترامپ در رسانهها منتشر شد. هیئت نمایندگی ایران در واکنش به این اقدام تصمیم گرفت از ادامه حضور در نشست چهارجانبه خودداری کند. روند تبادل پیام ها از طریق میانجیها ادامه یافت و ایران مصمم بود از این فرصت برای اطمینان از اجرای تعهدات آمریکا استفاده کند. با وجود این تنش ها، تحولات مهمی در رابطه با بندهای مختلف یادداشت تفاهم به وقوع پیوست که بخشی از آنها پیشتر اعلام شد. انتهای پیام