بازار آریا

آخرين مطالب

تهران و واشنگتن غیر‌مستقیم به یکدیگر چه گفتند؟

پیام‌های رد و بدل شده ایران و آمریکا اقتصاد ايران

  بزرگنمايي:

بازار آریا - پس از حمله هوایی اسرائیل به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق و شهادت 7 مستشار نظامی ایران، پیام‌هایی میان ایران و آمریکا رد و بدل شد و این پیام‌ها پس از عملیات وعده صادق نیز ادامه پیدا کرد. آن‌طور که دو نماینده عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به «دنیای اقتصاد» می‌گویند ابتدا آمریکا با ارسال پیام‌هایی خواستار آن بود که ایران به رژیم صهیونیستی پاسخ ندهد، اما پس از عملیات «وعده صادق» ایران در پیامی به آمریکا هشدار داد که دخالت نکند و آمریکا نیز اعلام کرد که دخالت مستقیم نخواهد کرد.
پیام، مستقیم نبود
شهریار حیدری، نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس‌ در خصوص پیام‌هایی که میان ایران و آمریکا پیش از عملیات وعده صادق رد و بدل شده است، گفت: پیام مستقیمی میان ایران و آمریکا رد و بدل نشده است. چون ما با آمریکا رابطه مستقیم نداریم در شرایط مختلف مانند برجام و تحولات منطقه‌ای ممکن است که پیامی به واسطه برخی از کشورهایی که هم با آمریکا رابطه خوبی دارند و هم با ما رابطه مناسبی دارند، رد و بدل شود. او ادامه داد: پیام‌هایی که میان ایران و آمریکا به صورت غیر‌مستقیم رد و بدل شده است در حد مسائلی است که مقامات آمریکایی در مورد عواقب حمله و تنش‌ها و درگیری‌ها در منطقه مطرح می‌کنند. ما هم در جواب هشدارهای لازم را به آمریکا دادیم. پیام ما در خصوص حضور و دخالت‌های آمریکا در منطقه و همچنین همکاری‌اش با رژیم صهیونیستی بود.
نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: عامل آشوب و مشکلات منطقه آمریکا است. آمریکا از آن سوی دنیا به خلیج فارس و غرب آسیا می‌آید و همه این مناطق به واسطه حضور آمریکا دچار تنش شده است. به نظر بنده آمریکا یاغی بین‌المللی است؛ کشوری که تمام امکانات و ابزارش برای نا‌امن کردن منطقه تعریف می‌شود و منافع آمریکا در ناامنی منطقه تعریف شده است. از این جهت حمایتش از اسرائیل نیز به همین خاطر است. چون اسرائیل یکی از مولفه‌های آشوب و ناامنی در خاورمیانه و آسیا است و آمریکا به‌طور مستقیم از این پدیده حمایت می‌کند. حیدری اظهار کرد: پیام‌هایی که میان ایران و آمریکا رد و بدل می‌شود با واسطه است و هیچ پیام مستقیمی در این میان رد و بدل نشده است. به همان تناسبی که آمریکا پیام می‌دهد پاسخش نیز با اقتدار و قدرت داده می‌شود.او در خصوص محتوای پیام آمریکا به ایران، گفت: پیام آمریکا بیشتر در خصوص درگیری میان ایران و اسرائیل بود. بعد از عملیات وعده صادق ما به آمریکا پیام دادیم که دخالت نکنید. آمریکا هم اعلام کرد که دخالت مستقیم نمی‌کند، اما معتقدم آمریکا مستقیم و غیرمستقیم دخالت و از اسرائیل حمایت می‌کند.
نمی‌خواستند به اسرائیل ضربه بزنیم
همچنین حسین نوش‌آبادی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص پیام‌های رد و بدل شده میان ایران و آمریکا، اظهار کرد: پیام مستقیمی با آمریکا رد و بدل نمی‌کنیم و در مساله مربوط به عملیات تلافی‌جویانه و مقابله‌به‌مثلی که ما با صهیونیست‌ها به خاطر تعرض به کنسولگری‌مان داشتیم، آمریکایی‌ها نمی‌خواستند که ما به اسرائیل حمله کنیم و به هر حال رژیم صهیونیستی حافظ منافع ‌آمریکا در منطقه است. بنابراین در این راستا آمریکا از طریق واسطه‌هایش پیام‌هایی را می‌دادند[مبنی بر این] که شما پاسخ ندهید.او ادامه داد: ابتدا تهدید می‌کردند که اگر شما بخواهید به رژیم صهیونیستی حمله کنید ما نیز حمله می‌کنیم. اما جمهوری اسلامی قاطعانه ایستاد و اعلام کرد اگر بخواهند در کنار رژیم صهیونیستی بایستند و حمایت کنند به آنها نیز حمله انجام خواهد شد. اگر از پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه برای کمک به اسرائیل برای حمله به ما استفاده کنند، ما هم به آمریکا حمله می‌کنیم و عمل مقابله‌به‌مثل انجام می‌دهیم. این نماینده مجلس تصریح کرد: بنابراین محتوای پیام‌هایی که در این مدت رد و بدل شد، این بود که آمریکایی‌ها فعلا بدانند ما با آمریکا و کشورهای غربی کاری نداریم و فعلا با اسرائیل کار داریم که به ما تعرض کرده است.
پاسخ به رژیم صهیونیستی نیز مشروع و بر اساس حقوق بین‌الملل است. ما بر اساس منافع ملی‌مان و حق دفاع مشروع‌مان به رژیم صهیونیستی حمله کردیم. آمریکایی‌ها ابتدا نهی می‌کردند که مقابله‌به‌مثل نکنیم، اما ما از آمریکا اجازه نگرفتیم و به آمریکا گفتیم که دخالت نکن و اگر بخواهی دخالت کنی و حمایت کنی منافع شما را در منطقه مورد تعرض قرار می‌دهیم. نوش‌آبادی خاطرنشان کرد: الان هم می‌گوییم اگر آمریکا بخواهد از امکانات، تجهیزات و پایگاه‌های نظامی‌اش به نفع رژیم صهیونیستی علیه ایران استفاده کند و عملیات انجام دهد، تردید نمی‌کنیم و منافع آمریکا را مورد حمله قرار می‌دهیم.
--> اخبار مرتبط نتانیاهو:زمان خوبی برای مذاکره آمریکا و ایران نیست فلاحت‌پیشه: نباید مذاکره ایران و آمریکا تابو باشد ترس و دلهره در کاخ السودانی مذاکره غیر‌مستقیم ایران و آمریکا از دستورکار خارج نشده است سلاح هسته‌ای نمی‌خواهیم

لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/1151068/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ابرتورم در ترکیه چگونه مردم را بدهکار می‌کند؟

زمان واریز یارانه اردیبهشت 1403 اعلام شد

تجلیل از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی

تقدیر از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با اسرائیل

زمان واریز یارانه جدید دولت اعلام شد

اجرای موسیقی محیطی در خانه هنرمندان ایران

نمایش علی ژکان روی صحنه نیاوران

حمایت جایزه پولیتزر از انعکاس اخبار اعتراض دانشجویان آمریکا

نخلی برای مریل

رقابت ژانرها در بازار اکران

اعلام مسیرگشایی خیابان انقلاب تبریز

چرا باید یک مدیر انعکاسی باشید؟

پنج تغییر لازم برای گذار از رهبری سازمانی فردی به رهبری شبکه‏‏‌ای

چه کنیم که دیگران رشد ما را ببینند؟

کسی سردار را نمی‌خواهد؟

دستور وزیر در مورد بانوان

بهانه‌ها تمام می‌شود؟

یک قـاب زیبا

ما خجـالت می‌کشـیم!

گوگل، ایموجی صوتی را به تماس‌ها می‌افزاید

توسعه نسل ششم اینترنت با سرعتی 500 برابر نسل پنجم

تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا 1404

خسارت 9.5‌ تریلیون دلاری حملات سایبری در سال 2024

شرط اعمال مالیات بر مسکن

ماهی‏‏‌گیری شرکت‌ها از آب گل آلود

درخواست توقف مالیات بر ساخت

صدای رسای تولیدکنندگان

پلیمر خاورمیانه - 1403/02/16

بورس انرژی - 1403/02/16

بازار آتی - 1403/02/16

زیان فولادی‏‏‌ها با ارزانی مسکن چینی

بلوغ استراتژیک بخش خصوصی

تداوم تبعات افزایش حداقل دستمزد

نسل جدید خودروهای برقی چین در راه بازار

تخصیص ارز تاکسی‌‌‌های برقی تهران

چرا قیمت مونتاژی‌ها رشد کرد؟

اظهارات ضد و نقیض خودرویی

صدور بیانیه تکراری درباره میدان آرش

کاهش تولید نفت اوپک

خلاصی اروپا از گاز روسیه؟

خطوط لوله به 15‌هزار کیلومتر می‌رسد

تفاهم‌نامه تاسیس کمیته مشترک تجاری ایران و کوبا امضا شد

ماجرای مداد سوسمارنشان

نوسانات قیمتی با طعم افزایش جزئی

تفحص از اتاق در راند آخر

پیام محرمانه آمریکا به قطر

حضور ماشین‌‌‌آلات خودران در بخش معدن

کشف ٨٠٠مگاوات ماینر غیرمجاز تاکنون

شرط تجزیه استان تهران

بازار - 1403/02/16

© - www.bazarearya.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی