بازار آریا

آخرين مطالب

افت مستمر بهای خانه نوساز در چین به تضعیف بازار مقاطع فولادی انجامید

زیان فولادی‏‏‌ها با ارزانی مسکن چینی اقتصاد ايران

  بزرگنمايي:

بازار آریا - دنیای اقتصاد- راضیه احقاقی : تضعیف مستمر بازار مسکن در چین، سیگنال منفی موثری برای بازار مقاطع طویل فولادی در این کشور به همراه داشته است. شرکت‌های توسعه‌‌‌دهنده املاک در چین با کاهش قابل ملاحظه در فروش مواجه هستند. مطابق داده‌‌‌های رسمی، نرخ خانه نوساز در این کشور برای ماه مارس کاهش 2.2درصدی را به ثبت رسانده است که این رقم بیشترین کاهش بهای مسکن در این کشور پس از سال 2015 بود. در عین حال غول‌‌‌های ساخت مسکن از کاهش قابل ملاحظه فروش خبر می‌دهند.
مجموع این موارد سیگنال‌‌‌های منفی متعددی را برای دومین اقتصاد بزرگ جهانی به همراه داشته است. میلگرد فولادی در بازار داخلی چین تا سطح قیمتی 3‌هزار و 493یوآن به ازای هر تن عقب‌‌‌نشینی قیمتی داشت که این رقم کمترین بهای فروش این محصول در بازه دوهفته اخیر یعنی پس از نیمه ماه آوریل بود. در حالی که کاهش تقاضا برای فولادهای ساختمانی در عقبگرد بهای این محصولات موثر بود، شاخص مدیران خرید بخش تولید برای ماه آوریل نیز با کاهش نسبت به ماه قبل منتشر شد و در عین حال آمار بازار مسکن در چین نشان داد که بهای مسکن نوساز در این کشور همچنان کاهشی است.
مجموع این موارد سیگنال منفی موثری برای بازار مقاطع طویل فولادی ظرف روزهای آتی و پس از اتمام تعطیلات سراسری روز کارگر در چین به همراه دارد. بازارهای چین تا روز ششم ماه مه تعطیل هستند. داده‌‌‌های گردآوری‌شده توسط اداره ملی آمار چین نشان داد که قیمت مسکن جدید در ماه مارس 2.2‌درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است. آوریل نهمین ماه متوالی بود که از نرخ مسکن در این کشور کاسته شد. شرکت توسعه‌‌‌دهنده املاک Vanke که یکی از غول‌‌‌های ساختمانی در چین است از افت 50درصدی در فروش خود خبر داد. این در حالی است که کانتری‌گاردن به دلیل شدت گرفتن بدهی از انتشار گزارش‌‌‌های جدید خودداری می‌کند.
کاهش بی‌‌‌سابقه بازار مسکن چین
خانه‌‌‌های نوساز در چین ظرف ماه مارس با بیشترین افت قیمت ظرف هشت‌سال اخیر مواجه شدند که این افت قیمت از استمرار آشفتگی در بازار املاک چین حکایت دارد. بخش ساخت‌‌‌وساز و صنایع وابسته بیش از 25‌درصد اقتصاد چین را پشتیبانی می‌کنند و بروز چالش در این حوزه، اقتصاد چین را با چالش‌‌‌های جدی مواجه کرده است. از سال 2021 و پس از یک سرکوب نظارتی قوی بر میزان بدهی شرکت‌های توسعه‌‌‌دهنده املاک در چین، مشکلات بازار مسکن در چین عیان شد و گریبان اقتصاد این کشور را گرفت. اقدامات نظارتی دولت چین در سال 2021 شرکت‌های توسعه‌‌‌دهنده املاک در چین را با کاهش نقدینگی مواجه کرد و به بروز دومینوی بی‌‌‌ثباتی مالی در میان شرکت‌های توسعه‌‌‌دهنده املاک در این کشور منجر شد که این رویه متعاقبا کاهش اعتماد مردم به بازار املاک چین را نیز در پی داشت. 
براساس داده‌‌‌های اداره ملی آمار چین (NBS)، قیمت مسکن نوساز در چین در ماه مارس نسبت به مدت مشابه سال قبل افت 2.2درصدی داشت؛ این در حالی بود که ظرف ماه فوریه امسال نرخ مسکن در چین نسبت به دوره مشابه سال قبل کاهش 1.4درصدی را به ثبت رسانده بود. در واکنش به تشدید بحران بازار مسکن در چین، مقامات این کشور مجموعه‌‌‌ای از اقدامات را برای احیای این بخش متزلزل به تصویب رسانده‌‌‌اند. این اقدامات شامل کاهش محدودیت‌های خرید خانه، ترویج نوسازی روستاها و تسریع در تصویب وام‌‌‌های جدید برای توسعه‌‌‌دهندگانی است که از نظر مالی دچار مشکل هستند. با وجود این تلاش‌‌‌ها، تحلیلگران استدلال می‌کنند که مداخلات تا حد زیادی ناپیوسته هستند و این موضوع باعث می‌شود تا این محرک‌‌‌ها، تنها تاثیری محدود بر بازار داشته باشند.
کاهش مستمر بهای مسکن در چین نشان از آن دارد که محرک‌‌‌های اعمالی نتوانسته‌اند مانع احساسات منفی حاکم بر بخش مسکن شوند. رکود حاکم بر بخش املاک چین به‌شدت با رشد سریع‌تر از حد انتظار تولید ناخالص داخلی این کشور ظرف سه‌ماه ابتدایی امسال در تضاد است. اقتصاددانان ANZ پیش‌بینی می‌کنند که سرمایه‌گذاری در بازار املاک چین ظرف امسال کاهش 12درصدی خواهد داشت و این رکود در بخش مسکن چین تاثیر منفی 0.3درصدی بر تولید ناخالص ملی بازار مسکن چین طی امسال خواهد گذاشت.
آینده مبهم بازار
وضعیت فعلی بازار املاک چین چالش پیچیده‌‌‌ای را برای سیاستگذاران، سرمایه‌گذاران این بخش و سهامداران شرکت‌های توسعه‌‌‌دهنده املاک چین رقم زده است. در حالی که مداخلات دولت، سطحی از حمایت از این بخش را رقم زده، چالش‌‌‌هایی نظیر سطح بالای بدهی شرکت‌های توسعه‌‌‌دهنده املاک و تضعیف اعتماد خریداران مانع بهبود این بخش می‌شود. هری مورفی کروز، تحلیلگر موسسه Moody's Analytics، انتظار دارد که سرمایه‌گذاری در بخش املاک چین به‌‌‌طور مداوم و قیمت مسکن در این کشور به‌‌‌طور مستمر کاهش یابد. این تحلیلگر بر این باور است که مسیر بهبود بازار املاک چین طولانی و مملو از ریسک‌‌‌های متعدد است.
--> اخبار مرتبط مردم دیگر انگیزه سرمایه‌گذاری در مسکن را ندارند علت رسوب فایل‌‌‌های نقلی در بازار مسکن گریپاژ موتور اقتصاد چین راز آشفتگی در بازار مسکن تبعیض پولی در بازار مسکن

لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/1154522/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

قیمت جدید دام زنده اعلام شد

انتقاد نوبخت به طرح جدید گشت ارشاد و بازداشت زیباکلام/ شاخص های اقتصادی نگران کننده است/ رشد 2 برابری نقدینگی و استقراض دولت از بانکها

موانع خارجی برای توسعه کشور

سقز می‌تواند به مرکز ‌ترانزیتی‌ کردستان مبدل شود

استقبال سرکنسول ترکیه از سرمایه‌گذاری در خراسان جنوبی

کتاب وعده صادق ادای دین پژوهشگران مرکز پژوهش‌ها به محور مقاومت است / ضرورت توجه به ابعاد اجتماعی و اقتصادی عملیات وعده صادق

قیمت جدید سیمان مشخص شد

رکود در بازار لوازم خانگی؛ قیمت‌ها در سال جاری تغییر نکرده است

پیام تسلیت رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت مادر شهیدان والامقام «دهشت»

قیمت محصولات ایران‌خودرو امروز شنبه 29 اردیبهشت 1403/ ارزان‌ترین سواری ایران‌خوردو چند؟

تکامل تحرک: چگونگی پیشرفت فناوری دوران باستان

آمادگی خراسان جنوبی برای همکاری با کشورهای همسایه

صدور 532 مصوبه در حل مشکلات واحدهای صنعتی بوشهر

تولید بار اول دانش‌بنیان‌های نفتی عامل موفقیت ایران در فروش نفت و گاز کشور در شرایط تحریمی

رئیسی: فرزندآوری نیازمند مباحث فرهنگی و اقتصادی است / با امکانات کم هم می‌توان صاحب فرزند شد+ فیلم

بررسی وضعیت بازار خودرو امروز در شورای رقابت

ریزش تتر به علت احتمال مسدودسازی دارایی "تتر ایرانی‌ها"

قیزقلعه‌سی؛ سدی برای شکوفایی اقتصادی شمالغرب +‌‌ اینفوگرافی

داعش: حامیان اقتصادی و ایدئولوژیک طالبان را هدف قرار می‌دهیم

تخلیه دو نگله به وزن 425 تن در بندر شهید رجایی

واردات عینک آفتابی، ادوات موسیقی و لباس اسکی آزاد شد

ریزه‌خواری میلیاردرها از سفره کارگران!

آماده برقراری ارتباطات اقتصادی و تجاری با خراسان جنوبی هستیم

آمار سقط جنین نگران کننده است؛ دستگاه قضا ورود کند | پاسخ رئیسی به اینکه ازدواج کردن و بچه دار شدن با این وضع اقتصادی چه می شود...

مزایای سیاسی و اقتصادی سد قیزقلعه‌سی برای ایران و آذربایجان

عزم جزم مسئولان وزارت نفت دولت سیزدهم برای پایان گازسوزی در مشعل‌ها

بازگشت دلار به کانال 57 هزار تومانی/ سقوط دلار در پی انتشار خبر مذاکرات ایران و آمریکا

تولید روزانه نفت ایران 3.3 میلیون بشکه‌ای شد

دیدار مدیرعامل بیمه دی با استاندار فارس

پیش‌بینی سازمان ملل از رشد اقتصادی

رئیسی: فرزندآوری نیازمند مباحث فرهنگی و اقتصادی است / با امکانات کم هم می‌توان صاحب فرزند شد

نوبخت:کارهای دولت گذشته درست بود و برگردیم،تکرار می‌کنیم

«خاندوزی» جهت بررسی نتایج تفحص از نحوه واگذاری هلدینگ پتروشیمی باختر به کمیسیون اقتصادی می‌آید

برقراری ارتباطات اقتصادی و تجاری با خراسان جنوبی

آخرین جزئیات درباره واریز کالابرگ الکترونیک

خراسان جنوبی بیشترین ترانزیت کالا به آسیای میانه را دارد

رشد 3 هزار واحدی شاخص کل بورس

قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون 29 اردیبهشت 1403/ میانرده اقتصادی سامسونگ چقدر فروخته می‌شود؟

آخرین جزئیات درباره واریز کالابرگ الکترونیک؛ پای مجلس به میان آمد

تجهیز مبادی ورودی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی به فناوری تشخیص ایکس‌ری

حجت الاسلام رئیسی: فرزندآوری نیازمند مباحث فرهنگی و اقتصادی است

آمادگی خراسان جنوبی برای برقراری ارتباط تجاری با ترکیه

تحقیق و تفحص از بانک‌های خصوصی نهایی شد

کاهش قیمت‌ها در بازار ارز؛ دلار به کانال 57 هزار تومان بازگشت

رویداد مهندسی نفت تندگویان، سرمنشأ اثرگذاری دانش‌بنیان‌ها در دیجیتال‌سازی میدان‌های نفت و گاز

کتاب «نشان سرخ ذوالفقار» به دختر شهید حاج قاسم سلیمانی اهدا شد

جشنواره ملی تئاتر ایثار بهانه‌ای برای انتقال ارزش‌های فرهنگی است

نقد روزنامه اصولگرا بر تعطیلی شنبه‌ها؛ فقط 5 درصد از نیروی کار ایران با خارج مرتبط‌‌ هستند

کشف چای احتکاری در زاهدان

تسهیل فرایندها موجب تحقق جهش تولید با مشارکت مردم می‌شود

© - www.bazarearya.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی