بازار آریا

آخرين مطالب

پنج غول اقتصادی برتر جهان در سال 2024 اقتصاد ايران

پنج غول اقتصادی برتر جهان در سال 2024
  بزرگنمايي:

بازار آریا - داده‌های تولید ناخالص داخلی کشور‌های مختلف نشان می‌دهد ایالات متحده آمریکا، چین، ژاپن، آلمان و هند بزرگ‌ترین اقتصاد‌های جهان در سال 2024 هستند. به گزارش ایمنا، تولید ناخالص داخلی به‌عنوان یک معیار کلیدی برای ارزیابی بزرگی اقتصاد یک کشور عمل می‌کند. رویکرد مرسوم برای اندازه‌گیری تولید ناخالص داخلی یک کشور شامل روش مخارج است که در آن رقم کل با تجمیع هزینه‌ها برای کالا‌های مصرفی تازه، سرمایه‌گذاری‌های جدید، هزینه‌های دولتی و ارزش خالص صادرات به دست می‌آید. داده‌های صندوق بین‌المللی پول از دوم ژانویه 2024 نشان می‌دهد پنج اقتصاد بزرگ جهان در سال 2024 بر اساس تولید ناخالص داخلی خود مرتب شده و شامل ایالات متحده، چین، ژاپن، آلمان و هند هستند. تولید ناخالص داخلی ایالات متحده 26 هزار و 954 میلیارد دلار، نرخ رشد سالانه تولید ناخالص داخلی 1.6 درصد و تولید ناخالص داخلی بر اساس سرانه کشور 80 هزار و 410 دلار است. به این ترتیب ایالات متحده جایگاه خود را به‌عنوان بزرگ‌ترین اقتصاد جهانی و ثروتمندترین کشور را از سال 1960 تا 2023 حفظ کرده است. ایالات متحده از بازار مصرف قابل‌توجهی برخوردار است، زیرساخت انعطاف‌پذیری دارد و از شرایط تجاری سودمندی برخوردار است. تولید ناخالص داخلی چین 17 هزار و 786 میلیارد دلار، نرخ رشد سالانه تولید ناخالص داخلی آن 5.2 درصد و تولید ناخالص داخلی آن بر اساس سرانه کشور 12 هزار و 540 دلار است. چین شاهد رشد قابل‌توجهی در پیشرفت اقتصادی خود بوده و از رتبه چهارم در سال 1960 به رتبه دوم در سال 2023 رسیده است. اقتصاد چین به‌طور عمده به تولید، صادرات و سرمایه‌گذاری وابسته است و دارای نیروی کار گسترده، پشتیبانی قوی دولتی، پیشرفت‌های زیرساختی و بازار مصرفی در حال گسترش است. تولید ناخالص داخلی آلمان چهار هزار و 430 میلیارد دلار، نرخ رشد سالانه تولید ناخالص داخلی منفی 0.1 درصد و تولید ناخالص داخلی بر اساس سرانه کشور 52 هزار و 820 دلار است. اقتصاد آلمان به شدت بر صادرات متمرکز و به‌واسطه دقت بالا در بخش‌های مهندسی، خودرو، مواد شیمیایی و داروسازی مشهور است. این کشور از نیروی کار ماهر، ابتکارات تحقیق و توسعه قوی و تعهد آشکار به پرورش نوآوری بهره می‌برد. تولید ناخالص داخلی ژاپن چهار هزار و 231 میلیارد دلار، نرخ رشد سالانه تولید ناخالص داخلی 1.3 درصد و تولید ناخالص داخلی بر اساس سرانه کشور 33 هزار و 950 دلار است. اقتصاد برجسته ژاپن با فناوری پیشرفته، قدرت تولید و صنعت خدمات متمایز است. بخش‌های اقتصادی برجسته ژاپن شامل خودرو، الکترونیک، ماشین‌آلات و حوزه‌های مالی می‌شود. علاوه بر این، ژاپن به دلیل اخلاق کاری تزلزل‌ناپذیر، پیشرفت‌های تکنولوژیکی پیشگام و صادرات استثنایی با کیفیت برتر شناخته شده است. هند در رتبه‌بندی تولید ناخالص داخلی جهان در سال 2024 در رتبه پنجم قرار دارد. تولید ناخالص داخلی این کشور سه‌هزار و 730 میلیارد دلار، نرخ رشد سالانه تولید ناخالص داخلی 5.9 درصد و تولید ناخالص داخلی بر اساس سرانه کشور دو هزار و 610 دلار است. اقتصاد هند دارای تنوع و رشد سریع است که توسط بخش‌های کلیدی مانند فناوری اطلاعات، خدمات، کشاورزی و تولید تقویت می‌شود. این کشور بر بازار داخلی گسترده، نیروی کار جوان و ماهر از نظر فناوری و طبقه متوسط در حال گسترش خود سرمایه‌گذاری می‌کند.

داده‌های تولید ناخالص داخلی کشور‌های مختلف نشان می‌دهد ایالات متحده آمریکا، چین، ژاپن، آلمان و هند بزرگ‌ترین اقتصاد‌های جهان در سال 2024 هستند.
به گزارش ایمنا، تولید ناخالص داخلی به‌عنوان یک معیار کلیدی برای ارزیابی بزرگی اقتصاد یک کشور عمل می‌کند. رویکرد مرسوم برای اندازه‌گیری تولید ناخالص داخلی یک کشور شامل روش مخارج است که در آن رقم کل با تجمیع هزینه‌ها برای کالا‌های مصرفی تازه، سرمایه‌گذاری‌های جدید، هزینه‌های دولتی و ارزش خالص صادرات به دست می‌آید.
داده‌های صندوق بین‌المللی پول از دوم ژانویه 2024 نشان می‌دهد پنج اقتصاد بزرگ جهان در سال 2024 بر اساس تولید ناخالص داخلی خود مرتب شده و شامل ایالات متحده، چین، ژاپن، آلمان و هند هستند.
تولید ناخالص داخلی ایالات متحده 26 هزار و 954 میلیارد دلار، نرخ رشد سالانه تولید ناخالص داخلی 1.6 درصد و تولید ناخالص داخلی بر اساس سرانه کشور 80 هزار و 410 دلار است. به این ترتیب ایالات متحده جایگاه خود را به‌عنوان بزرگ‌ترین اقتصاد جهانی و ثروتمندترین کشور را از سال 1960 تا 2023 حفظ کرده است. ایالات متحده از بازار مصرف قابل‌توجهی برخوردار است، زیرساخت انعطاف‌پذیری دارد و از شرایط تجاری سودمندی برخوردار است.
تولید ناخالص داخلی چین 17 هزار و 786 میلیارد دلار، نرخ رشد سالانه تولید ناخالص داخلی آن 5.2 درصد و تولید ناخالص داخلی آن بر اساس سرانه کشور 12 هزار و 540 دلار است. چین شاهد رشد قابل‌توجهی در پیشرفت اقتصادی خود بوده و از رتبه چهارم در سال 1960 به رتبه دوم در سال 2023 رسیده است. اقتصاد چین به‌طور عمده به تولید، صادرات و سرمایه‌گذاری وابسته است و دارای نیروی کار گسترده، پشتیبانی قوی دولتی، پیشرفت‌های زیرساختی و بازار مصرفی در حال گسترش است.
تولید ناخالص داخلی آلمان چهار هزار و 430 میلیارد دلار، نرخ رشد سالانه تولید ناخالص داخلی منفی 0.1 درصد و تولید ناخالص داخلی بر اساس سرانه کشور 52 هزار و 820 دلار است. اقتصاد آلمان به شدت بر صادرات متمرکز و به‌واسطه دقت بالا در بخش‌های مهندسی، خودرو، مواد شیمیایی و داروسازی مشهور است. این کشور از نیروی کار ماهر، ابتکارات تحقیق و توسعه قوی و تعهد آشکار به پرورش نوآوری بهره می‌برد.
تولید ناخالص داخلی ژاپن چهار هزار و 231 میلیارد دلار، نرخ رشد سالانه تولید ناخالص داخلی 1.3 درصد و تولید ناخالص داخلی بر اساس سرانه کشور 33 هزار و 950 دلار است. اقتصاد برجسته ژاپن با فناوری پیشرفته، قدرت تولید و صنعت خدمات متمایز است. بخش‌های اقتصادی برجسته ژاپن شامل خودرو، الکترونیک، ماشین‌آلات و حوزه‌های مالی می‌شود. علاوه بر این، ژاپن به دلیل اخلاق کاری تزلزل‌ناپذیر، پیشرفت‌های تکنولوژیکی پیشگام و صادرات استثنایی با کیفیت برتر شناخته شده است.
هند در رتبه‌بندی تولید ناخالص داخلی جهان در سال 2024 در رتبه پنجم قرار دارد. تولید ناخالص داخلی این کشور سه‌هزار و 730 میلیارد دلار، نرخ رشد سالانه تولید ناخالص داخلی 5.9 درصد و تولید ناخالص داخلی بر اساس سرانه کشور دو هزار و 610 دلار است. اقتصاد هند دارای تنوع و رشد سریع است که توسط بخش‌های کلیدی مانند فناوری اطلاعات، خدمات، کشاورزی و تولید تقویت می‌شود. این کشور بر بازار داخلی گسترده، نیروی کار جوان و ماهر از نظر فناوری و طبقه متوسط در حال گسترش خود سرمایه‌گذاری می‌کند.

لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/1133181/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عقبگرد سکه بورسی به 40 میلیون

برات الکترونیکی زنجیره تامین مالی رونمایی شد

لوتوس 107هزار دلاری

تسلا اخراج می‌کند

تکذیب معامله حواله خودروی جانبازان

جهش تولید خودرو با کدام پول؟

رشد تولید در صنعت نفت با مشارکت مردم

وصول بدهی‏‏‏‌ بدهکاران صنعت گاز

نفت 65 دلاری مبنای بودجه ‌روسیه

پایان نفت؛ رویایی تعبیرنشدنی

بازدید دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج‌‌فارس

نگاهی ژئوپلیتیک به بازار نفت

گام بلند مناطق نفت‌‌خیز جنوب در بومی‌‌سازی تجهیزات

لحاظ دارایی‏‌های نامشهود برای اولین بار در کشور

مسیرهای توسعه زنجیره متانول

تاسیس کارخانه تولید خودکار

برای تحقق شعار سال گلوگاه‌های تولید برداشته شود

ماموریت محوری اتاق‌های مشترک

منع ورود یک دانشجو به دانشگاه کلمبیا

صادرات 489 میلیون دلاری نساجی

ظرفیت تبادل برق با کشورهای همجوار به 5‌هزار مگاوات افزایش می‌‌‌یابد

شناسایی 28 نیاز فناورانه واحدهای صنعتی در سال گذشته

تسریع انتقال به آینده‏‏‌ای کم کربن

هزینه اجاره‌‌‌نشینی در جنوب تهران

فرانسه از فهرست 10اقتصاد برتر جهان حذف می‌شود

سیاست بانک مرکزی ترکیه تغییر نکرد

توقیف دارایی‌های روسیه دلارزدایی را تسریع می‌کند

سرنوشت نرخ بهره در 1403

گواهی تمکن مالی الکترونیکی چیست؟

جنس متفاوت رشد بورس

اختیار معامله؛ چتر حمایتی بازار سهام

فقدان پول در بورس

کسی از حضور چند روزه قوام خوشحال نبود

عدلیه - 1403/02/09

بهارستان - 1403/02/09

راهبرد - 1403/02/09

ساختمان سفید - 1403/02/09

چرا از ریشه کندن قانون تجارت؟

انفعال در برابر تغییر اقلیم

6 برنامه برای برق تابستان

عامل جدایی سیاستگذار و اقتصاددان

انتصاب در منطقه آزاد چابهار

خودکشی پزشکان به مرز هشدار رسیده است

ارتش جاسوسی چین در اروپا

ماجرای افت قیمت دلار

ماموریت بلوک غیرلیبرال‌ها

مدیریت در شرایط پراسترس

انحراف ارزی بازار خودرو

پیامدهای اقتصادی هوش عمومی مصنوعی

بایدن در چند قدمی معامله عربستان و اسرائیل

© - www.bazarearya.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی