بازار آریا

آخرين مطالب

چرا سهم ناوگان حمل‌ونقل عمومی از مسافرت‏‏‏‌های عید کاهش یافت؟ «دنیای‏‏‏‌اقتصاد» گزارش می‌دهد

رمزگشایی از ترددهای نوروزی اقتصاد ايران

رمزگشایی از ترددهای نوروزی
  بزرگنمايي:

بازار آریا - دنیای اقتصاد -رضا دهقان : در بازه زمانی 24 اسفندماه 1402 تا 17فروردین امسال، 18‌میلیون و 61‌هزار و 9نفر از هموطنان از ناوگان حمل‌ونقل عمومی در سفرهای نوروزی استفاده کردند. این آمار حکایت از کاهش یک‌درصدی نسبت به مدت مشابه سال‌گذشته دارد. به گفته معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی در ‌ایام نوروز گذشته بیش از 16‌میلیون و 500‌هزار نفر از ناوگان عمومی حمل‌ونقل شامل اتوبوس‏‏‏‌های بین‌شهری، قطار، هواپیما و کشتی استفاده کرده‌اند که افزایش 3 تا 5‌درصدی این میزان متصور بود اما ناترازی ناوگان متناسب با تقاضای سفر وجود دارد.
معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهـــرســـازی در نشســـــت خبری اقدامات و عملکردهای وزارت راه و شهرسازی در سفرهای نوروزی، اظهار کرد: بیش از 6‌میلیون و 932هزار نفر از این افراد در حوزه جاده‌ای و 6‌میلیون و 568‌هزار نفر در سفرهای دریایی از خدمات حمل‌ونقل عمومی استفاده کرده‌اند.
به گزارش «دنیای‌اقتصاد»، سید‌کمال ‌‌‌‌هادیانفر، گفت: 530‌میلیون تردد در ایام نوروزی در کشور ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال‌گذشته 2‌درصد کاهش را نشان می‌دهد.
همچنین بیشترین میزان سفرهای زمینی به ترتیب به استان‌های مازندران، گیلان، خراسان‌رضوی و اصفهان به‌ثبت رسیده‌است.
وی یادآور شد: 23‌میلیون پلاک واحد خودروهای شخصی در ایام نوروز1403 به سفر پرداختند، همچنین 2‌میلیون و 111‌هزار سفر بین‌استانی در کشور ثبت شد و سه‌میلیون و 776‌هزار تردد اتوبوس (رشد پنج‌درصدی) برای جابه‌‌‌‌جایی مسافران به‌ثبت رسید. هادیانفر ادامه‌‌‌‌داد: مصرف روزانه به‌طور متوسط 120‌میلیون لیتر بنزین و افزایش روزانه هفت‌میلیون لیتری نسبت به سال‌گذشته در این ایام ثبت شد.
وی ضمن اعلام مقاصد نخست سفرهای جاده‌ای، ریلی و هوایی گفت: در سفرهای ریلی، مشهد با 56‌درصد مقصد نخست سفرها بود. در سفرهای هوایی مقاصد نخست داخلی به ترتیب مشهد و کیش بودند و در بین مقاصد خارجی دبی، نجف و ترکیه بیشترین آمار را به خود اختصاص داده‌اند.
رشد 2.8‌درصدی تصادفات جاده‌ای
تعداد ١٠٢‌هزار و 4٧6‌فقره تصادف در ایام نوروز رخ‌داد که میزان مجروحان با 11.6درصد افزایش به ٢١هزار و 5٩٠ مجروح رسید ‌و در این ایام ٨٢٨نفر در تصادفات جان خود را از دست داده‌اند.
معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی در نشست ارائه اقدامات و عملکردهای وزارت راه و شهرسازی، ضمن اعلام این مطلب اظهار کرد: آمار تصادفات رانندگی و آمار فوت 828 نفر از هموطنان نگران‌‌‌‌کننده بوده و مطابق برنامه هفتم توسعه، این آمارها باید 50‌درصد کاهش یابد و همه دستگاه‌های ذی‌ربط در این زمینه وظیفه دارند.
وی سرعت و سبقت غیرمجاز را بیشترین عامل تصادفات جاده‌ای عنوان کرد. هادیانفر بر‌‌گزاری پویش‌‌‌‌هایی نظیر «چشم به‌‌‌‌‌راهیم» را در کاهش تصادفات جاده‌ای بسیار مثمرثمر برشمرد و افزود: 51‌درصد کشته‌‌‌‌های جاده‌ای در دم اتفاق می‌افتد، با توجه به نقش خودروسازان، نقاط حادثه‌‌‌‌خیز، عامل انسانی، جاده‌‌‌‌ها و... در تصادفات، نقش عامل انسانی 82‌درصد است که با آموزش و فرهنگ‌سازی به‌ویژه از طریق همین پویش‌‌‌‌ها می‌توان آمار تصادفات و فوتی‌‌‌‌ها را کاهش داد.
اصلاح قیمت بلیت هواپیما، اتوبوس و قطار
معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: یکی از مشکلات جدی کشور ناترازی ناوگان عمومی است. در این زمینه باید از منابع دولتی، توان بخش‌خصوصی یا تجدیدنظر در موضوع
هزینه- درآمدها برای توسعه و تقویت ناوگان استفاده کنیم. هادیانفر تصریح کرد: امروز ستاد تنظیم‌بازار، اساس تصمیم‌گیری در موضوع قیمت‌های حمل‌ونقل است. وی با تاکید بر اینکه باید اصلاحاتی در این زمینه صورت‌گیرد، اضافه کرد: شورای‌عالی ترابری مرجع تصمیم‌گیری در رابطه با قیمت‌هاست. البته به دلیل مسائل اقتصادی، ستاد تنظیم‌بازار باید اصلاحات قیمت را تایید و ابلاغ کند.
وی با اشاره به راه‌آهن تهران و حومه در مسیرهایی همچون پرند و گرمسار گفت: بلیت‌‌‌‌های حدود چهار‌هزار‌تومانی در این مسیرها حتی از نظر مردم «بیش از اندازه ارزان» است، از این‌رو باید اصلاحاتی در قیمت‌ها انجام شود. هادیانفر افزود: در این رابطه جلسات زیادی با انجمن‌ها و اتحادیه‌‌‌‌ها برگزار شده و جمع‌بندی‌‌‌‌های لازم صورت‌گرفته‌است.
در آخرین جلسه به معاون رئیس‌جمهوری گزارش اصلاحات را ارائه کرده‌‌‌‌ایم. این اصلاحات به‌گونه‌ای است که به مردم فشار زیادی وارد نشود و در عین‌حال زیان شرکت‌ها نیز به حداقل برسد.
شماره‌گذاری 6 دستگاه اتوبوس بین‌جاده‌ای
معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی گفت: درحالی‌که برای ورود 2‌هزار دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقل عمومی دستور داریم، اما در سال‌گذشته فقط 6دستگاه اتوبوس بین‌شهری شماره‌‌‌‌گذاری شد.
وی تصریح کرد: واردات این تعداد اتوبوس نیازمند 150‌میلیون یورو ارز است. هرچند تعداد 100دستگاه اتوبوس وارد گمرکات شده، اما هنوز پلاک نشده‌است. این مقام مسوول خاطرنشان کرد: در تلاشیم بتوانیم 1800دستگاه اتوبوس با عمر کمتر از پنج سال را‌که از ایمنی کافی برخوردارند وارد ناوگان عمومی کنیم. وی یادآور شد: بین وزارت صمت و بانک‌مرکزی برای تامین ارز واردات اتوبوس مشکلاتی پیش‌آمده و فعلا نتیجه‌‌‌‌ای نگرفته‌‌‌‌ایم.
رفع 412 نقطه پرحادثه جاده‌ای
معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی با اشاره به‌وجود 887نقطه پرتصادف در کشور، اظهار کرد: با توافق انجام‌شده بین پلیس راه، وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری، 412 نقطه از این نقاط تا پایان سال‌گذشته رفع خطر شد و‌درصددیم در نیمه نخست امسال باقی‌مانده نقاط پرخطر را برطرف کنیم. هادیانفر بیان کرد: مطابق آمارها در ایام نوروز شاهد جان‌باختن 828نفر از هموطنان در سر صحنه تصادفات بودیم و با احتساب مجروحان بدحالی که احتمالا فوت کنند، این آمارها بیشتر نیز خواهد شد. وی گفت: بر این اساس و با توجه به آمار فوتی سر صحنه تصادفات، کاهش 32‌درصدی در این آمارها نسبت به مدت مشابه سال‌گذشته داشتیم، اما با توجه به اینکه اگر تا یک ماه آینده این آمار افزایش یابد در محاسبات وارد خواهد شد، به‌طور قطع آمار فوتی‌‌‌‌ها افزایش خواهد داشت.
رشد 7‌درصدی سفرهای هوایی نوروزی
رئیس سازمان هواپیمایی در نشست خبری اقدامات و عملکردهای وزارت راه و شهرسازی از رشد 7‌درصدی سفرهای هوایی نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال‌قبل خبر داد.
به گزارش «دنیای‌اقتصاد»، محمد محمدی‌بخش با اشاره به‌عملکرد حوزه حمل‌ونقل هوایی در سفرهای نوروزی 1403 از جابه‌‌‌‌جایی 3‌میلیون و 396‌هزار و 871 مسافر خبر داد و گفت: دو ماه قبل از شروع برنامه سفرهای نوروزی امسال با هماهنگی قبلی اقدامات بخش هوایی در سطح بین‌المللی و داخلی انجام شد و با پشت‌‌‌‌سر گذاشتن چالش‌های تامین قطعات و... زمینه انجام این ماموریت مهم در حوزه‌های فرودگاه‌‌‌‌های مالکیتی، مناطق نفتی و مخابرات، گذرنامه، پلیس، سپاه و گمرک با آمادگی کامل، عملیات را آغاز کنیم. وی در ادامه به راه‌اندازی مرکز OCC سازمان هواپیمایی کشوری اشاره‌کرد و گفت: ثمره راه‌اندازی این مرکز، ایمنی، امنیت و افزایش خدمات به مسافران بود. در این مرکز به‌دلیل حضور افراد پیشکسوت در کنار افراد جوان با انتقال تجارب مفید و ارزنده زنجیره ارتباطی موثری برقرار شد و می‌توان گفت کمترین اثرگذاری این امر، کاهش میانگین تاخیر پروازها به زیر 15 دقیقه در عملیات نوروزی 1403 است.
محمدی بخش در ادامه اظهارکرد: صنعت حمل‌ونقل هوایی در طول 30 ماه گذشته روند روبه‌رشدی را شاهد بوده و در مقایسه نوروز1402با نوروز1403 روند صعودی پروازها و مقاصد پروازی کاملا محسوس است؛ به‌طوری‌که در مقایسه عملیات نوروزی امسال نسبت به سال‌گذشته رشد 7‌درصدی در جابه‌‌‌‌جایی مسافر و نشست و برخاست پروازها را شاهد هستیم. رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به جابه‌‌‌‌جایی 3‌میلیون و 396‌هزار و 871 مسافر در عملیات نوروزی امسال افزود: از ابتدای آغاز عملیات پروازهای نوروزی 24اسفند تا پایان روز 17فروردین1403 در مجموع سه‌میلیون و 396‌هزار و 871مسافر با 27‌هزار و 468 پرواز (نشست و برخاست) جابه‌‌‌‌جا شدند. وی افزود: از این تعداد 2‌میلیون و 559‌هزار و 862 مسافر داخلی با 21هزار و 678 پرواز و 837‌هزار و 9 مسافر بین‌المللی با 5790 پرواز جابه‌‌‌‌جا شدند.
قیمت‌گذاری بلیت‌‌‌‌ هواپیما در انتظار
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: قیمت‌گذاری بلیت هواپیما در دیوان عدالت اداری در حال تعیین‌تکلیف‌شدن است که پس از تصویب و ابلاغ، برای این سازمان مبنای قانونی خواهد بود و بر اساس آن عمل خواهد شد. وی درباره پروازهای چارتری نیز خاطرنشان‌‌‌‌کرد: قیمت این پروازها همان قیمت مصوب است، اما در قالب «بسته سفر» ارائه می‌شود. محمدی‌‌‌‌بخش، در مجموع سالی را که گذشت، سال‌آرامی در حوزه قیمت بلیت پروازها توصیف و ابراز امیدواری کرد که پس از تعیین‌‌‌‌تکلیف قیمت‌ها در دیوان عدالت اداری و رای دیوان، آرامش در این حوزه ادامه داشته‌باشد.
شرایط بسیار دشوار در صنعت هوایی
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه شرایط بسیار سختی در صنعت هوایی داریم، گفت: امروز اعلام می‌کنیم که بیشتر از 90‌درصد فرودگاه‌‌‌‌های ما زیر‌بار پرواز هستند و به 38مقصد دنیا پرواز مستقیم داریم. محمدی‌‌‌‌بخش با بیان اینکه رایزنی‌‌‌‌های لازم برای سفرهای نوروزی از دو ماه قبل انجام شد و هماهنگی‌‌‌‌ها برای امنیت صورت‌گرفت. درخصوص سرخط آوردن هواپیماها هم ما در سال1402 سال‌سختی را در حوزه هوایی داشتیم که به‌دلیل مشکل در ترخیص قطعات بود، اما با هماهنگی‌‌‌‌هایی که انجام شد زمینه‌‌‌‌های مختلف برای ایجاد ماموریت وزارت راه و شهرسازی صورت‌گرفت.
سه مقصد اول سفرهای خارجی در نوروز
ترکیه، امارات و عراق به‌عنوان سه مقصد اول مسافران هوایی در نوروز1403 شناخته شد.
مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام‌خمینی‌(ره) در نشست خبری اقدامات و عملکردهای وزارت راه و شهرسازی در سفرهای نوروزی، ضمن اعلام این مطلب اظهار کرد: تعداد 939پرواز به ترکیه با 175‌هزار و 500مسافر انجام‌شده و سهم 29‌درصدی را به خود اختصاص داده‌است. همچنین تعداد 532پرواز با 105‌هزار و 600مسافر نیز به دبی انجام‌شده و سهم 14‌درصدی پروازها و 17‌درصدی مسافران را به خود اختصاص داده‌است. به مقصد کشور عراق نیز تعداد 488پرواز انجام‌شده و تعداد 68‌هزار و 800مسافر جابه جا شده که 11‌درصد سهم مسافران را به خود اختصاص داده‌است.
وی افزود: شهر فرودگاهی امام‌(ره) در پروازهای ایرلاین‌‌‌‌های خارجی 31‌درصد افزایش مسافر و 25‌درصد افزایش تعداد پرواز را تجربه کرد. سعید چلندری، ادامه داد: امسال 3‌هزار و 994پرواز از فرودگاه امام‌خمینی‌(ره) به نقاط مختلف دنیا انجام شد و 625‌هزار و 725نفر از شهر فرودگاهی امام‌خمینی‌(ره) سفر خود را انجام دادند.
وی با بیان اینکه‌بار تجاری مسافران در نوروز امسال 45‌درصد رشد داشت، افزود: 14شرکت هواپیمایی داخلی و 34 شرکت هواپیمایی خارجی در فرودگاه امام‌(ره) فعالیت کردند. مدیرعامل شهر فرودگاهی امام‌خمینی‌(ره) سهم پروازهای شرکت‌های خارجی در ایام نوروز را 46‌درصد با‌هزار و 820 پرواز و سهم شرکت‌های داخلی را 54‌درصد با 2‌هزار و 174 پرواز اعلام کرد. چلندری با اشاره به برقراری پرواز مستقیم به 58 تا 68 مسیر گفت: بیشترین پروازها را ماهان با 489سورتی پرواز انجام داده و سهم 12.5‌درصدی را به خود اختصاص داده‌است. وی یادآور شد: ترکیش ایر با 393پرواز و 10‌درصد سهم پروازها، شرکت قشم‌ایر با 282پرواز و 8‌درصد و شرکت هواپیمایی جمهوری‌اسلامی ایران با 247 پرواز و 7‌درصد از سهم پروازها در رتبه‌‌‌‌های بعدی قرار دارند. چلندری با بیان اینکه تاخیرات پروازهای امسال به زیر 20دقیقه رسیده، گفت: تاخیرات زیر 30دقیقه، تاخیرات عملیاتی محسوب می‌شود. همچنین پرواز کنسلی به‌‌‌‌هیچ‌عنوان نداشتیم. مسافر جامانده از پرواز هم نداشتیم.
ثبت 6‌میلیون و 500‌هزار تردد دریایی
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور از ثبت 6‌میلیون و 500‌هزار تردد دریایی در نوروز1403 خبر داد. به گزارش «دنیای‌اقتصاد»، علی‌اکبر صفایی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این سازمان در سفرهای دریایی نوروز، گفت: آمار کل ترددهای سفر- نفر در حوزه دریایی طی ایام نوروز به 6‌میلیون‌‌‌‌ و ‌‌‌‌500‌هزار نفر رسید‌ که تقریبا تفاوتی با سال‌گذشته ندارد. مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی توضیح داد: در حوزه مسافری دریایی 3.8‌میلیون نفر- سفر به‌ثبت رسید‌که نشان از رشد 6‌درصدی دارد. صفایی ادامه داد: در حوزه گردشگری دریایی نیز 2.7میلیون نفر-سفر داشتیم که نسبت به سال‌قبل 7‌درصد کاهش را تجربه کرد.
وی با اشاره به انجام سفرهای دریایی از بنادر استان‌های جنوبی از جمله هرمزگان، بوشهر و خوزستان و گردشگری دریایی در جزایر خارک، قشم، کیش، هرمز، هنگام، ابوموسی و... اظهار کرد: در شمال کشور نیز بنادر استان گیلان، مازندران و گلستان به‌ویژه بندر جدید ترکمن که بعد از 8سال ‌لایروبی و احیا شد مورد استقبال زیادی قرارگرفت. معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در این ایام 34پیام سانحه دریایی داشتیم که با تلاش همکاران نجات یافتند و سفرها هیچ‌گونه فوتی نداشت.
جابه‌‌‌‌جایی یک‌میلیون و 700‌هزار مسافر
مدیرعامل راه‌آهن از سیر 4هزار و 310 رام قطار و جابه‌‌‌‌جایی بیش از یک‌میلیون و 700‌هزار مسافر در طول برنامه سفرهای نوروزی 1403 خبر داد.
به گزارش «دنیای‌اقتصاد»، سید‌میعاد صالحی در نشست خبری با موضوع ارائه اقدامات و عملکرد وزارت راه و شهرسازی در حوزه سفرهای نوروزی 1403 اظهار کرد: ستاد نوروزی در این شرکت از دوماه قبل از شروع سفرهای نوروزی1403 آغاز شد و اقداماتی همچون بازسازی و نوسازی خطوط و تجهیز ایستگاه‌‌‌‌ها به پله‌‌‌‌برقی، آسانسور و بهسازی امکاناتی نظیر نمازخانه‌‌‌‌ها که بیشتر مورد‌استفاده مردم قرار می‌گیرند در دستور کار قرارگرفت.
همچنین دستور نو‌شدن منسوجات مورد‌استفاده مسافران در قطارها نیز صادر شد. وی افزود: با توجه به زیرساخت‌های فناورانه درخصوص فروش بلیت، بدون اینکه مردم در صف آژانس قرار بگیرند، همه بلیت‌‌‌‌ها در چهار ساعت اول در اینترنت عرضه شد. صالحی از سیر 4‌هزار و 310 رام قطار و جابه‌‌‌‌جایی بیش از یک‌میلیون و 700‌هزار مسافر در طول برنامه سفرهای نوروزی 1403 خبر داد و گفت: برای اوقات فراغت مسافران در مبادی و مقاصد برنامه‌‌‌‌ریزی شد و با توجه به اینکه بیش از 70‌درصد قطارها به مشهد یا از مشهد هستند، بیش از 6 ساعت مراسم استقبال از مسافران در ایستگاه راه‌آهن مشهد برگزار شد.
مدیرعامل راه‌آهن یادآور شد: همچون سال‌گذشته در سفرهای نوروزی 1403 میزان تاخیر از مبدا زیر یک‌دقیقه و تاخیر در مقصد 25دقیقه بوده‌است.
کاهش 57‌درصدی تاخیر پروازها
مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری‌اسلامی ایران با بیان اینکه افزایش ایمنی و کاهش تاخیر پروازها را برای ایام نوروز در برنامه داشتیم، گفت: میانگین تاخیرات پروازهای ایران‌‌‌‌ایر 12دقیقه بود که نسبت به سال‌گذشته 57‌درصد کاهش داشت.
به گزارش «دنیای‌اقتصاد»، شمس‌‌‌‌الدین فرزادی‌‌‌‌پور در نشست خبری ارائه اقدامات و عملکرد وزارت راه و شهرسازی در حوزه سفرهای نوروزی1403 با بیان اینکه برای رضایت خاطر مسافران انجام خدمات بی‌‌‌‌منت به مردم را در برنامه داشتیم، گفت: در مجموع در بازه نوروز 1101پرواز انجام شد که 956 پرواز برنامه‌‌‌‌ای و 145پرواز فوق‌‌‌‌العاده بود تا بتوانیم خدمات مناسبی به مردم ارائه دهیم.
وی با بیان اینکه افزایش ایمنی و کاهش تاخیر پروازها را برای ایام نوروز در برنامه داشتیم، گفت: میانگین تاخیرات پروازهای ایران‌‌‌‌ایر 12دقیقه بود که نسبت به سال‌گذشته 57‌درصد کاهش داشت. تاخیرات هم به واسطه نقص فنی نبوده و عمدتا به واسطه شرایط آب‌و‌هوایی بود.
--> اخبار مرتبط سهم بالای حمل و نقل عمومی جاده‌ای در جابه‌جایی 17میلیون مسافر جزئیات محدودیت‌های سفرهای نوروزی اعلام شد رزرو بلیط هواپیما باید با نرخ قبل از محدودیت های کرونایی انجام شود وضعیت کرونا در کشور؛ قرمز مایل به سیاه! خبر وزیر راه و شهرسازی از کاهش 50 درصدی سفرهای نوروزی امسال

لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/1150251/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد

کشف انبار احتکار 33 میلیاردی کالاهای اساسی در بندرعباس

کسب رتبه برتر در حوزه عمران و زیربنایی توسط منطقه آزاد چابهار

راه درازی تا فعلیت رساندن کامل ظرفیت‌های تجاری ایران و افغانستان داریم

کشف 816 میلیارد ریال پولشویی در زاهدان

روزنامه‌های اقتصادی سه‌شنبه 11 اردیبهشت

درگذشت نوازنده پیشکسوت ویولن

روایتی تازه از محمدرضا لطفی در شبکه 2

انتشار آلبوم موسیقی «گوشه‌کنار»

اهدای نشان ویژه خانه تئاتر به آقای حکایتی

خاطرات خاک‌خورده صحنه

صدور اولین پروانه استاندارد دانه سویای کشور در گلستان

لزوم اصلاح قانون درآمدهای پایدار شهرداری مشهد

نیروگاه اقتصادی جهان

تکنیک‌‌‌های افزایش گزینه‌‌‌‌‌‌های حل مشکل

سندروم بازماندگان محیط کار چیست؟

فرسودگی چگونه عادی می‌شود؟

یک قهرمان تکراری

در انتظار ال‌کلاسیکوی اروپا

پا قدم بد طارمی!

از افکارتان می‌ترسیـم!

اسم استقلال عوض شد!

ضرورت نگاه فرصت‌محور به حوزه اقتصاد دیجیتال کشور

آی‌پد پرو جدید با تراشه M4 عرضه می‌شود

تلگرام، روبات‌های مخالف حمله روسیه به اوکراین را مسدود کرد

آمار تکان‌دهنده از قربانیان رمزهای تکراری

از نابودی صنعت‌بازی تا تشدید خطرات امنیتی

حمایت وزارت اقتصاد از حرکت هدفمند پتروفرهنگ

رقبا در زنجیره ارزش

حیات در فلات مرکزی با راهبری ایمیدرو

تجزیه‏‏‏‌و‏‏‏‌تحلیل داده‌ها و نقش آن در معدن‌کاری هوشمند

پتانسیل نهفته صادرات فولاد

زنجیره فولاد - 1403/02/11

بازار فولاد - 1403/02/11

بازار آتی - 1403/02/11

آلومینیوم سقف قیمت 26 ماه اخیر را شکست

کاهش تقاضا فولاد را ارزان کرد

مذاکره برای تامین مالی 3 پروژه جدید در ایران

پاشنه آشیل بودجه

قطع سهمیه سوخت خودر‌وهای فاقد بیمه شخص ثالث

نرخ پایین خرابی باتری خودروهای برقی

عرضه تسلاهای ارزان سرعت می‌گیرد

افزایش قیمت گواهی اسقاط مونتاژی‌ها

قطع سهمیه خودرویی «مادران» و «فرسوده‌ها»؟

مسیر پرپیچ‌و‌خم حذف واسطه‌گران خودرو

فراخوان نیاز پژوهشی شرکت ملی حفاری

کاهش یک‌درصدی قیمت نفت

چشم‌‌‌‌انداز توسعه همکاری نفتی ایران و آفریقا

دوره افول اکتشافات نفت و گاز

ارتقای تجارت ایران و صربستان با تشکیل شورای مشترک بازرگانان

© - www.bazarearya.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی