بازار آریا

آخرين مطالب

«شورای جهانی سفر و گردشگری» گزارش می‌دهد؛ بازار گردشگری در آستانه تحول‏‏‌آفرینی جدید

نیروگاه اقتصادی جهان اقتصاد ايران

نیروگاه اقتصادی جهان
  بزرگنمايي:

بازار آریا - دنیای اقتصاد-صدیقه نژادقربان : صنعت گردشگری سرانجام توانست سهم خود را از اقتصاد جهانی بازیابد و در آستانه دوران تحول نوینی قرار گیرد و با ارائه شکل جدیدی از رفاه، نوآوری و ارتباط در این صنعت بتواند یک محرک اصلی در نیروگاه اقتصادی جهان باشد. برآوردها از یک سال‌جاری و حتی فراتر از آن یک دهه پیش رو نشان می‌دهد که توریسم، نقش حیاتی خود در اقتصاد جهانی را تثبیت خواهد کرد. همچنین تغییری اساسی در بازیگران اصلی این بازار ایجاد شده است. آمریکا و چین به‌‌‌عنوان دو قطب اصلی اقتصاد گردشگری و بازار این بخش، از دیگر کشورها عقب مانده‌‌‌اند و مقاصد نوظهور در حال سبقت از این دو غول توریسم جهان هستند. شورای جهانی سفر و گردشگری (WTTC) در آخرین برآورد خود، رکوردشکنی برای سفر و گردشگری در سال 2024 را پیش‌بینی می‌کند که سهم این بخش از اقتصاد جهانی به بالاترین رقم تاریخی یعنی 11.1 تریلیون دلار خواهد رسید.
بر اساس تحقیقات تاثیر اقتصادی (EIR) شورای جهانی سفر و گردشگری از چشم‌‌‌انداز سال 2024، صنعت گردشگری حدود 770 میلیارد دلار درآمد بیشتر نسبت به رکورد قبلی خود به این صنعت خواهد افزود و اعتبار آن را به عنوان یک نیروگاه اقتصادی جهانی نشان خواهد داد که از هر 10 دلار در سراسر جهان یک دلار تولید می‌کند. در حالی که بخش جهانی از رونق پیش از همه‌گیری خود عبور می‌کند، شورای جهانی سفر و گردشگری انتظار دارد که 142 کشور از 185 کشور مورد تجزیه و تحلیل، از رکوردهای ملی قبلی پیشی بگیرند. شورای جهانی سفر و گردشگری در آخرین بررسی‌‌‌های خود با مشارکت آکسفورد اکونومیک (Oxford Economic)، بخشی مملو از فرصت‌‌‌ها را به نمایش می‌‌‌گذارد که زیربنای تقریبا 348 میلیون شغل در سراسر جهان است. این نشان‌دهنده افزایش بیش از 13.6 میلیون شغل در مقایسه با بالاترین نقطه آن در سال 2019 است. ادامه این تحقیقات نشان می‌دهد، برآوردها حاکی از آن است که مخارج بازدیدکنندگان بین‌المللی در فاصله نزدیک به سطح اوج خود یعنی سال 2019 باشد و به 1.89 تریلیون دلار برسد، در حالی که پیش‌بینی می‌شود گردشگران داخلی بیش از هر سال هزینه کنند و به رکورد 5.4 تریلیون دلار برسند.
نگاهی به سال گذشته
با وجود عدم‌قطعیت‌‌‌ها و چالش‌‌‌های اقتصادی و تغییرات ژئوپلیتیک که جهان طی چند سال اخیر با آن مواجه شده، بخش سفر و گردشگری در حال رونق است. با تزریق نزدیک به 10 تریلیون دلار، این بخش به اوج خود در قبل از همه‌گیری رسید، همچنین انعطاف‌‌‌پذیری خود را نشان داد و نقش حیاتی خود را در اقتصاد جهانی به اثبات رساند. سهم 9.1 درصدی سفر و گردشگری از تولید ناخالص داخلی جهانی (کمی بیش از 9.9 تریلیون دلار) در سال 2023 نشان‌دهنده، بیشترین میزان از سال طلایی سفر در سال 2019 بوده و تنها 4‌درصد از اوج خود عقب مانده است. این بخش همچنین نیروی کار خود را با 27.4 میلیون نفر افزایش داد و مجموع را به نزدیک 330 میلیون شغل در سراسر جهان رساند. هزینه‌‌‌های بین‌المللی با 33.1‌درصد افزایش به 1.63تریلیون دلار رسید، که نشان‌‌‌دهنده یک بازگشت فزاینده برای بسیاری از کشورهای جهان است.
2023 صحنه جدیدی از گردشگری را به نمایش گذاشت و اشتیاق تزلزل‌ناپذیر به سفر را نشان داد که این امر، راه را برای رکوردشکنی سال 2024 هموار کرد. این رشد همزمان با عقب ماندن ‌‌‌ دو مقصد از بزرگ‌ترین بازارهای گردشگری جهان از نظر هزینه بازدیدکنندگان بین‌المللی رخ می‌دهد، در واقع، درست در زمانی این صنعت روند رو به رشد را تجربه می‌کند که ایالات متحده و چین بازدهی بسیار کندتری از هزینه‌‌‌های توریستی بین‌المللی را مشاهده می‌کنند. سال گذشته در ایالات متحده، هزینه بازدیدکنندگان بین‌المللی بیش از یک‌چهارم کمتر از اوج سال 2019 بود، در حالی که هزینه بازدیدکنندگان چین تقریبا 60‌درصد کاهش داشت. جولیا سیمپسون، رئیس و مدیرعامل شورای جهانی سفر و گردشگری معتقد است که، در پس‌زمینه عدم‌اطمینانی که برای بخش سفر و گردشگری وجود دارد، اما این بخش همچنان یک نیروگاه اقتصادی جهانی است. این نیروی محرک فقط در مورد شکستن رکوردها نیست، ما دیگر در مورد بهبود صحبت نمی‌‌‌کنیم این داستانی است که این بخش پس از چند سال سخت به بهترین حالت خود بازگشته است و باعث تقویت اقتصادی قابل‌توجهی برای کشورهای سراسر جهان شده و میلیون‌‌‌ها نفر از مشاغل را حمایت می‌کند.
با این حال، خطری وجود دارد، ما به دولت‌‌‌های ایالات متحده و چین نیاز داریم تا از بخش‌‌‌های ملی سفر و گردشگری خود حمایت کنند. ایالات متحده و چین همچنان رنج خواهند برد در حالی که سایر کشورها شاهد بازگشت بازدیدکنندگان بین‌المللی بسیار سریع‌تری‌ هستند.
سفر و گردشگری در 10 سال آینده
با نگاهی به آینده، شورای جهانی سفر و گردشگری، چشم‌انداز امیدوار‌کننده‌ای را برای دهه آینده پیش‌بینی می‌کند که با رشد قوی و فرصت‌‌‌های شغلی بی‌‌‌نظیر مشخص می‌شود. تا سال 2034، این بخش با 16 تریلیون دلار، که 11.4‌درصد از کل چشم‌انداز اقتصادی را تشکیل می‌دهد، اقتصاد جهانی را تقویت می‌کند. این صنعت پر‌رونق همچنین قرار است یک عامل اشتغال‌زا باشد و برای 449 میلیون نفر در سراسر جهان شغل ایجاد کند. نزدیک به 12.2‌درصد از نیروی کار این بخش منعطف و پر‌تلاطم را تامین خواهند کرد و نقش محوری سفر و گردشگری در اشتغال جهانی را به نمایش می‌‌‌گذارد. با توجه به اینکه انتظار می‌رود بیش از سه‌چهارم کشورهای مورد بررسی از نظر سهم تولید ناخالص داخلی از بالاترین سطح سال 2019 فراتر روند، سفر و گردشگری در آستانه تحول‌‌‌آفرین‌‌‌ترین دوران خود است و نویدبخش رفاه، نوآوری و ارتباط در مقیاسی است که هنوز شاهد آن نبوده‌‌‌ایم.
--> اخبار مرتبط شاخص خوب بودن اصفهان برای جهان چیست؟ هزینه جاه‌‌‌طلبی آبی دوبی سبقت توریستی آمریکا از چین توریست‏‏‌های چینی برمی‏‏‌گردند؟ ویزای چین راهی به سرزمین اژدهای سرخ

لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/1153496/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دکتر قاضی‌زاده هاشمی: پیام انقلاب اسلامی به عالم، بیداری اسلامی و فهم مستقل بود + فیلم

اعتراض مدیر مسئول کیهان به تعطیل شدن شنبه‌ها

شرکت‌های اقتصادی استان یک هواپیما برای کرمان خریداری کنند

طراحی سامانه جریان اقتصادی نوین برای ثبت طرح‌های شرکت‌های دانش‌بنیان

دلار در کانال 58 هزار تومان؛ سکه 41 میلیون تومان شد

جذب100هزار نفر از دانشجویان نخبه درکارخانه‌های تولیدی/ورود دانش آموزان دبیرستانی به کارخانه‌ها

احصای بیش از دو هزار و 700 میلیارد تومان فرار مالیاتی

مولدسازی، لازمه توسعه اقتصادی در فرآیند شهرسازی

طرحی برای بورسیه دانشجویان نخبه

جزیره قشم، کانون کسب‌وکارهای اقتصادی دریا پایه است

موانع داخلی جهت توسعه کشور

همه ظرفیت پروازهای استان کرمان توسط معادن و شرکت‌های زیرمجموعه پُر می‌شود

افزایش 54 درصدی تورم تولیدکننده بخش خدمات

فرار سرمایه از 11 به 20 میلیارد دلار رسید

قدردانی رئیس سازمان بورس از وزیر اقتصاد و رئیس سازمان امور مالیاتی

تولید بار اول لوله‌های RTP در کشور

تولد دوباره 395 واحد تولیدی اقتصادی مرده

دیدار وزیر صنعت و تجارت طالبان با رئیس‌جمهور تاتارستان

وزیر جهاد کشاورزی: تولیدکنندگان برنج حمایت می‌شوند

کنایه عباس عبدی به گرانی های اخیر؛ صدای آشپزان هم از شوری غذا بلند شده است

فروش اقساطی بیمه نامه خودرو برای شبکه فروش بیمه دی مهیا شد

مدیرعامل بیمه دی: شبکه فروش نقطه عطف ارتباط با مشتریان است

برپایی بزرگترین نمایشگاه و جشنواره گل و گیاه شمال کشور در ساری

واگذاری بیش از 90 درصد زمین‌های منطقه ویژه اقتصادی بروجرد به سرمایه‌گذاران

ظرفیت های گردشگری کرمان به مردم کره جنوبی معرفی می شود

شکست «آیمک»؛مرگ ناجی صهیونیست‌ها

تعاونی‌های دانش بنیان، بهترین مسیر پرورش ایده‌های نخبگان

پاسخ به دو پرسش درباره مصوبه تعطیلی شنبه

کشف لوازم خانگی قاچاق از فروشگاهی در شمال تهران

اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران در بین روابط عمومی‌های دستگاه‌های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی به عنوان «روابط عمومی برتر» انتخاب شد

جارو شارژی فندکی!! دیگه نگران نظافت ماشین نباشید

این افراد از مالیات معاف شدند

اظهارات رئیس انجمن شرکت‌های ریلی درباره فعالیت اقتصادی بخش خصوصی راه آهن

واکنش حسین شریعتمداری به مصوبه مجلس برای تعطیلی شنبه‌ها: اهانت به نظام است | شنبه روز تعطیلی یهودیان است

فیلم| فعالیت اقتصاد دریامحور نیاز به زیرساخت دارد

ابطال مصوبه افزایش حقوق کارگران جدی شد؟

فعالیت اقتصاد دریامحور نیاز به زیرساخت دارد

کدام ارگان ها مشمول تعطیلی شنبه ها نمی‌شوند؟

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن: سامانه برآورد منطقه‌ای قیمت مسکن ایجاد می‌شود

شرایط معافیت از مالیات بر اجاره اعلام شد

دیدار عمومی مدیرکل بنیاد هرمزگان با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران

شهدا به ملت ایران آبرو بخشیدند و مایه اعتلای نظام اسلامی شدند

پیام تبریک مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی روابط عمومی و ارتباطات

روایت کشمکش دولت و صنف طلا بر سر مالیات

شهدا و جانبازان بهترین دارایی خود که جانشان بود از آن گذشتند تا ایثار و فداکاری را به ما بیاموزند

بازدید معاون نظارت راهبردی نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران از غرفه نشر شاهد

عیادت مدیر کل بنیاد سمنان از مادر معظم شهیدان "میر کریمی" در بیمارستان خاتم الانبیا تهران

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

روزنامه جمهوری اسلامی : گرانی شدید، کمر مردم را شکسته و دولت رئیسی فقط سکوت و نگاه می‌کند

روزنامه جمهوری اسلامی: گرانی شدید، کمر مردم را شکسته و دولت رئیسی فقط سکوت و نگاه می‌کند

© - www.bazarearya.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی