بازار آریا

آخرين مطالب

الزامات تحقق شعار سال از نگاه مدیران اقتصادی همدان اقتصاد ايران

الزامات تحقق شعار سال از نگاه مدیران اقتصادی همدان
  بزرگنمايي:

بازار آریا - مدیران اقتصادی استان همدان بر این باورند که بهبود فضای کسب‌و‌کار، معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری به مردم، استفاده اصولی مشوق‌ها و حمایت‌های دولت، کنترل و نظارت بر قیمت‌ها، عارضه‌یابی مشکلات و غیره از الزامات تحقق شعار سال در این استان است. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، چندین سال است که مقام معظم رهبری، موضوع تولید را در شعارهای سالانه مورد تاکید قرار می‌دهند و امسال بر وجه مشارکت مردم در آن تاکید داشتند از این‌رو بر کسی پوشیده نیست که فعالیت دستگاه‌های اقتصادی و روسای آن در استان‌های مختلف و به تبع آن استان همدان نقش غیرقابل انکاری در تحقق شعار سال عهده‌دار هستند.
بنا‌بر همین اثرگذاری خبرگزاری تسنیم در همدان به نمایندگی از افکار عمومی برنامه و راهبردهای استراتژیک دستگاه‌های مختلف اقتصادی استان را در این زمینه مطالبه کرده که در ذیل به چکیده‌ای از آن اشاره شده است.
مشارکت مردم در اقتصاد با معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری‌ در همدان
سید مجتبی‌حسینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم، از جمله الزامات تحقق شعار سال را معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری‌ خرد و کلان به مردم و تدوین برنامه عملیاتی، پروژه محور و دقیق در جهت جهش تولید دانست و گفت: در همین راستا ستاد تحقق بخشی شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم در استان همدان تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه در همدان با بیان اینکه برنامه عملیاتی و استفاده بهینه آن نکته مهمی برای تحقق شعار سال به شمار می‌رود، افزود: در همین خصوص 35 پروژه‌ اختصاصی برای 35 دستگاه‌ دولتی و نهاد اجرایی در حوزه اقتصادی استان باتوجه به وظایف سازمانی آن‌ها تدوین شده است. 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با بیان اینکه مقام معظم رهبری بارها تأکید داشتند که در حوزه اقتصاد باید علمی و عملیاتی حرکت کنیم، عنوان کرد: نکته مهم در افزایش مشارکت‌های مردمی به منظور توسعه اقتصادی استان داشتن نقشه‌راهی دقیق و مدون است که به صورت مستمر ارزیابی شود.
حسینی گفت: به منظور عملیاتی شدن تحقق شعار سال فعالیت و عملکرد ادارات و دستگاه‌های اجرایی حوزه اقتصاد استان به صورت مستمر و دوره‌ای بررسی و عارضه‌یابی خواهند شد تا بتوانیم با شناسایی موانع و برطرف کردن مشکلات نتایج مفیدی را به دست آوریم.
افزایش سرمایه‌گذاری خارجی از ارکان اصلی تحقق جهش تولید
حسن پیمانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیمف در این خصوص اظهار داشت: سرمایه‌گذاری خارجی خواه یا نا‌خواه باعث افزایش رشد تولید می‌شود که به دنبال آن افزایش اشتغال محقق می‌‌‌شود، با استناد بر همین تعریف افزایش سرمایه‌گذاری خارجی از ارکان اصلی تحقق جهش تولید با مشارکت مردم است.
وی با بیان اینکه تولید خودروهای برقی و نیروگاه خورشیدی هزار مگاواتی را از مهم‌ترین ‌پروژه‌های سرمایه‌گذاری خارجی در استان عنوان کرد و افزود: یکی از جنبه‌های حضور مردم در اقتصاد درگاه ملی مجوزها است که موانع اتخاذ مجوزها را برطرف می‌کند.
مدیر‌کل اقتصاد‌ و‌ دارایی استان همدانف گفت: حوزه محیط کسب و کار، بخش تعاونی، بازار کار ، حوزه نوآوری و فعالیت‌ شرکت‌های دانش‌بنیان از جمله مواردی است که با حمایت دولت و ورود بخش خصوصی جهش تولید همراه با مشارکت مردمی را در همدان محقق خواهند کرد.
تخفیف 25 درصدی مالیات، مشوقی برای توسعه مشارکت‌های مردمی
وجیه‌الله ذکوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم، اظهار داشت: مالیات همواره از مشکلات پیش‌روی کسب‌و‌کارهای استان همدان به ویژه کسب‌و‌کارهای کوچک مقیاس بوده که در راستای جهش تولید با مشارکت مردم تخفیفات مالیاتی می‌تواند انگیزه خوبی به شمار رود.
وی افزود: در راستای تحقق شعار سال امسال شرکت‌های مشارکت‌ مردمی در قالب فعالیت‌های تعاونی تا 25 درصد از مالیات ابرازی خود را بخشودگی دریافت خواهند کرد.
مدیرکل امور مالیاتی استان همدان تاکید کرد: برای توسعه اقتصادی استان باید توسعه نظام جامع مالیاتی در دستور کار قرار گیرد تا تخلفات مالی و اقدامات غیر مولد محدود شود.
بهبود فضای کسب‌و‌کار، کنترل قیمت‌ها و پرداخت تسهیلات کاربردی
تورج الوانیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم، اظهار داشت: بهبود فضای کسب‌و‌کار، کنترل قیمت‌ها و پرداخت تسهیلات با توجه به منویات مقام معظم رهبری در افزایش مشارکت‌های اقتصادی مردم سه رکن مهم توسعه و جهش اقتصاد در استان همدان به شمار می‌رود.
وی افزود: برای تحقق شعار سال مباحث مختلفی متصور است که در این راستا مشکلات و موانع این امر در استان همدان از جمله تورم بالا، نوسان قیمت‌ها و غیره احصا شده و باید با کنترل قیمت‌ها و آسیب شناسی بروز مشکلات فضا را به سمت و سویی ببریم که استان را در مسیر جهش تولید با مشارکت‌های مردمی قرار دهیم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان تاکید کرد: در برنامه هفتم تاکید شده 5 درصد از رشد 8 درصدی از طریق سرمایه‌گذاری و مابقی از طریق افزایش بهره‌وری شکل بگیرد که این مهم تنها با مشارکت مردم قابل تحقق است.
انگیزه‌بخشی برای مشارکت‌های مردمی با توسعه صنایع کشاورزی کوچک مقیاس
رضا بهراملو در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم، اظهار داشت: از آنجا که تولیدات کشاورزی عمدتا با مشارکت مردم در بخش‌های مختلف باغداری، زراعت، دام و طیور همراه است، بنا‌براین با هدف افزایش این مشارکت‌ها در روستا توسعه صنایع کوچک مقیاس را در دستور کار قرار دادیم.
وی افزود: از آنجا که جهش تولید به معنای جامپ ویژه این بخش است ما در جهاد کشاورزی استان همدان امسال به رشد معمولی و حداقل‌ها قانع نخواهیم بود.
رئیس جهاد‌ کشاورزی استان همدان افزایش تعداد گلخانه‌های کوچک مقیاس تا 300 متر مربع بدون نیاز به استعلام مجوز را از دیگر برنامه‌های جهاد کشاورزی استان برای تحقق شعار سال عنوان کرد و گفت: برنامه ما امسال این است که روستاها را مولد‌تر از گذشته کرده و در بخش‌های مختلف کسب‌وکار‌های خرد را از جمله کشت گیاهان دارویی، خشک کردن میوه و سبزیجات، بسته‌بندی حبوبات و غیره افزایش دهیم.
حمایت از صنایع استان از اولیت‌های سال جدید صمت
احمد شانیان، اظهار‌ داشت: حمایت از صنایع کوچک، متوسط و بزرگ استان در کنار حمایت مالی از مشاغل خانگی و خوشه‌های کسب و کار با یکپارچگی و انسجام بیشتر از برنامه‌های امسال اداره کل صمت استان همدان است. 
وی افزود: برای تحقق جهش تولید نیازمند ارائه سهم دقیق از مردمی شدن اقتصاد و ارائه راهکارهایی برای مردمی‌سازی تولید هستیم. 
مدیر‌کل صنعت معدن و تجارت استان همدان، بیان کرد: تلاش خواهیم کرد در راستای تحقق شعار سال برنامه‌های راهبردی و منسجم‌تری ارائه کنیم و نیز پذیرای نظرات و پیشنهادات ارزنده تشکل‌های مختلف خانه صمت جوانان، کانون کارآفرینان، اتاق بازرگانی و غیره خواهیم بود.
تشدید نظارت‌، مقابله با احتکار و گرانفروشی در جهت کنترل قیمت‌ها
مرضیه یونسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم، اظهار داشت: تشدید نظارت‌ها و مقابله با احتکار و گرانفروشی در جهت کنترل قیمت‌ها مهم‌ترین موضوع اعتماد سازی مردم برای مشارکت اقتصادی به شمار می‌رود.
وی افزود: تاکید بر مشارکت مردم برای جهش تولید موضوعی است که خواه ناخواه با مفاهیمی مانند اعتماد عمومی و مردمی گره خورده که در این راستا توجه به مطالبه و خواسته مردم در کنترل قیمت‌ها و نظارت بر بازار اهمیت ویژه دارد.
مدیر‌کل تعزیرات حکومتی استان همدان با بیان این مطلب که خط قرمز سازمان تعزیرات، رعایت حقوق مردم است، گفت: تشدید مبارزه با قاچاق کالا و حضور همه جانبه در راستای وظایف و صلاحیت‌های ذاتی به صورت مستمر در عرصه تولید، به عنوان دو اصل مهم و تاثیرگذار در سرلوحه اقدامات تعزیرات حکومتی استان قرار خواهد داشت و با تمام توان در راستای عملی کردن منویات رهبر معظم انقلاب تلاش خواهیم کرد.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/1147110/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خودکشی پزشکان بهانه بیماران! /تیترخوانی به جای نگاه علمی! /نوبت «وعده صادق» اقتصادی

معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد

کشف انبار احتکار 33 میلیاردی کالاهای اساسی در بندرعباس

کسب رتبه برتر در حوزه عمران و زیربنایی توسط منطقه آزاد چابهار

راه درازی تا فعلیت رساندن کامل ظرفیت‌های تجاری ایران و افغانستان داریم

کشف 816 میلیارد ریال پولشویی در زاهدان

روزنامه‌های اقتصادی سه‌شنبه 11 اردیبهشت

درگذشت نوازنده پیشکسوت ویولن

روایتی تازه از محمدرضا لطفی در شبکه 2

انتشار آلبوم موسیقی «گوشه‌کنار»

اهدای نشان ویژه خانه تئاتر به آقای حکایتی

خاطرات خاک‌خورده صحنه

صدور اولین پروانه استاندارد دانه سویای کشور در گلستان

لزوم اصلاح قانون درآمدهای پایدار شهرداری مشهد

نیروگاه اقتصادی جهان

تکنیک‌‌‌های افزایش گزینه‌‌‌‌‌‌های حل مشکل

سندروم بازماندگان محیط کار چیست؟

فرسودگی چگونه عادی می‌شود؟

یک قهرمان تکراری

در انتظار ال‌کلاسیکوی اروپا

پا قدم بد طارمی!

از افکارتان می‌ترسیـم!

اسم استقلال عوض شد!

ضرورت نگاه فرصت‌محور به حوزه اقتصاد دیجیتال کشور

آی‌پد پرو جدید با تراشه M4 عرضه می‌شود

تلگرام، روبات‌های مخالف حمله روسیه به اوکراین را مسدود کرد

آمار تکان‌دهنده از قربانیان رمزهای تکراری

از نابودی صنعت‌بازی تا تشدید خطرات امنیتی

حمایت وزارت اقتصاد از حرکت هدفمند پتروفرهنگ

رقبا در زنجیره ارزش

حیات در فلات مرکزی با راهبری ایمیدرو

تجزیه‏‏‏‌و‏‏‏‌تحلیل داده‌ها و نقش آن در معدن‌کاری هوشمند

پتانسیل نهفته صادرات فولاد

زنجیره فولاد - 1403/02/11

بازار فولاد - 1403/02/11

بازار آتی - 1403/02/11

آلومینیوم سقف قیمت 26 ماه اخیر را شکست

کاهش تقاضا فولاد را ارزان کرد

مذاکره برای تامین مالی 3 پروژه جدید در ایران

پاشنه آشیل بودجه

قطع سهمیه سوخت خودر‌وهای فاقد بیمه شخص ثالث

نرخ پایین خرابی باتری خودروهای برقی

عرضه تسلاهای ارزان سرعت می‌گیرد

افزایش قیمت گواهی اسقاط مونتاژی‌ها

قطع سهمیه خودرویی «مادران» و «فرسوده‌ها»؟

مسیر پرپیچ‌و‌خم حذف واسطه‌گران خودرو

فراخوان نیاز پژوهشی شرکت ملی حفاری

کاهش یک‌درصدی قیمت نفت

چشم‌‌‌‌انداز توسعه همکاری نفتی ایران و آفریقا

دوره افول اکتشافات نفت و گاز

© - www.bazarearya.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی