بازار آریا

آخرين مطالب

مبلغ فروش 12 ماهه صنایع مهم بازار سرمایه اعلام شد بورس و سهام

مبلغ فروش 12 ماهه صنایع مهم بازار سرمایه اعلام شد
  بزرگنمايي:

بازار آریا - براساس آخرین گزارش ارایه شده از سوی معاونت نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار، مبلغ فروش 12ماهه صنایع مهم بازار سرمایه منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، روند مبلغ فروش 12ماهه (TTM) بازار سرمایه و صنایع بااهمیت از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار منتشر شد.
بر پایه این گزارش، جزییات مبلغ فروش صنایع با اهمیت بازار سرمایه به این صورت است که افزایش 14% مبلغ فروش صنعت استخراج کانه‌های فلزی در دی ماه امسال نسبت به ماه آذر سال جاری، عمدتا ناشی از افزایش مبلغ فروش نماد کگهر (ناشی از افزایش میزان فروش گندله بورس کالا به میزان 296%) به میزان 118% است.
در عین حال، کاهش 83% مبلغ فروش صنعت فرآورده‌های نفتی در دی ماه نسبت به ماه آذر عمدتا ناشی از عدم ارایه اطلاعات توسط شرکت‌های پالایشی است که این موضوع ناشی از تاخیر در ارایه نرخ از سوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی (بصورت هر سه ماه یکبار) است.
همچنین، افزایش 33% مبلغ فروش صنعت محصولات شیمیایی در دی ماه نسبت به آذر ماه عمدتا ناشی از افزایش مبلغ فروش نمادهای نوری (ناشی از افزایش میزان فروش محصولات رافینیت، برش سنگین، بنزن، پارازایلین و برش سبک به ترتیب به میزان 100%، 100%، 1182%، 100% و 67%)، جم (ناشی از افزایش میزان فروش محصولات اتیلن، پلی اتیلن سنگین، بنزین پیرولیز و پروپیلن به ترتیب به میزان 413%، 77%، 140% و 115%)، مارون (ناشی از افزایش میزان فروش محصولات منواتیلن گلایکول، پلی اتیلن سنگین و پلی پروپیلن به ترتیب به میزان 117%، 56% و 33%) و پارس (ناشی از افزایش میزان فروش استایرن منومر و اتان به ترتیب به میزان 541% و 72%) به ترتیب به میزان 190%، 185%، 38% و 36% است.
لازم به ذکر است، اتمام تعمیرات اساسی و راه‌اندازی مجدد خطوط تولیدی در نمادهای نوری و پارس منجر به افزایش میزان تولید و به تبع آن میزان فروش شده است.

بازار آریا


وضعیت مبلغ فروش صنایع مهم بازار سرمایه – همت

بازار آریا


مقایسه فروش ماهانه صنایع - همت
در بخش دیگری از این گزارش آمده است؛ افزایش 33% مبلغ فروش صنعت محصولات شیمیایی در دی ماه نسبت به ماه آذر عمدتا ناشی از افزایش مبلغ فروش نمادهای نوری (ناشی از افزایش میزان فروش محصولات رافینیت، برش سنگین، بنزن، پارازایلین و برش سبک به ترتیب به میزان 100%، 100%، 1182%، 100% و 67%)، جم (ناشی از افزایش میزان فروش محصولات اتیلن، پلی اتیلن سنگین، بنزین پیرولیز و پروپیلن به ترتیب به میزان 413%، 77%، 140% و 115%)، مارون (ناشی از افزایش میزان فروش محصولات منواتیلن گلایکول، پلی‌اتیلن سنگین و پلی پروپیلن به ترتیب به میزان 117%، 56% و 33%) و پارس (ناشی از افزایش میزان فروش استایرن منومر و اتان به ترتیب به میزان 541% و 72%) به ترتیب به میزان 190%، 185%، 38% و 36% است.
لازم به ذکر است، اتمام تعمیرات اساسی و راه‌اندازی مجدد خطوط تولیدی در نمادهای نوری و پارس منجر به افزایش میزان تولید و به تبع آن میزان فروش شده است.
افزون بر این، افزایش 14% مبلغ فروش صنعت استخراج کانه‌های فلزی در دی ماه نسبت به ماه آذر عمدتا ناشی از افزایش مبلغ فروش نماد کگهر(ناشی از افزایش میزان فروش گندله بورس کالا به میزان 296%) به میزان 118% است.
کاهش 10% صنعت محصولات غذایی و آشامیدنی به جز قند و شکر در دی ماه نسبت به ماه آذر نیز عمدتا ناشی از کاهش مبلغ فروش نمادهای غکورش و غبشهر به ترتیب به میزان 23% و 16% است.
در عین حال، کاهش 24% صنعت عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم در دی ماه نسبت به ماه آذر عمدتا ناشی از کاهش مبلغ فروش نماد مبین به میزان 37% است.
همچنین، با توجه به محدودیت مصرف گاز خوراک شرکت‌های پتروشیمی در منطقه عسلویه از 21 آذر ماه، بنابراین میزان عرضه گاز خوراک و سوخت به شرکت‌های پتروشیمی نظیر زاگرس کاهش یافته است. کاهش میزان فروش گاز خوراک و سوخت به ترتیب به میزان 207,314,181 و 24,194,257 مترمکعب معادل 68% و 20% است.

بازار آریا

روند مبلغ فروش 12 ماهه (TTM) بازار سرمایه و صنایع بااهمیت – همت

بازار آریا


وضعیت مبلغ فروش TTM صنایع مهم بازار سرمایه - همت

بازار آریا

وضعیت صنایع مهم بازار سرمایه
این گزارش می‌افزاید؛ عمده علل افزایش درآمد عملیاتی در صنایع بااهمیت بازار سرمایه ناشی از افزایش نرخ محصولات و تغییر نرخ تسعیر ارز از نرخ نیما (28,500) به نرخ توافقی (نرخ دلار حواله، 39,000) و افزایش میانگین نرخ فروش کامودیتی‌ها است.
در عین حال، افزایش 57% مبلغ فروش صنعت خودرو و ساخت قطعات نسبت به مدت مشابه سال گذشته ناشی از اخذ مجوزهای افزایش نرخ محصولات توسط شورای رقابت است.
بر این اساس، افزایش 49% مبلغ فروش صنعت فلزات اساسی نسبت به مدت مشابه سال گذشته عمدتا ناشی از تغییر نرخ تسعیر ارز از نرخ نیما به نرخ توافقی (نرخ دلار حواله) و افزایش میانگین نرخ جهانی فولاد (از 767 به 940 دلار) در طی سال جاری است.
افزایش 58% مبلغ فروش صنعت استخراج کانه‌های فلزی نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز عمدتا ناشی از تغییر نرخ تسعیر ارز از نرخ نیما به نرخ توافقی (نرخ دلار حواله) و افزایش میانگین نرخ جهانی سنگ آهن (از 135.88 به 122.16 دلار) و نیز افزایش مقدار فروش صنایع در طی سال جاری است.

بازار آریا

برای مطالعه جزییات این گزارش روی این لینک کلیک کنید.

لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/1137740/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کشف بیش از 5 تن قند احتکاری در زاهدان

فرانکنشتاین مرسدس اس600 رویال گالپین/تصاویر

سهم زنان از اقتصاد ایران؛ چند درصد بازار کار دست زنان است؟

وزیر : تنوع نرخ ارز ام‌الفساد است

گزارش سفیر ایران در روسیه به امیرعبداللهیان

آمریکا در 45 سال اخیر هیچ پیروزی‌ای در مقابل جمهوری اسلامی نداشته است

پیام جالب یک مستاجر به صاحب خانه اش | چرا فکر می‌کنی مقصر همه مشکلات اقتصادی‌ات من هستم؟ | ببینید

کارشناسان صهیونیست: جنگ، اسرائیل را ورشکسته کرده است

جهش تولید با مشارکت مردم

بیش از 130 کارخانه مشغول خرید برگ سبز چای هستند

تحلیل قیمت قهوه پس از افزایش 256 درصدی طی چهار سال!

صرفه‌جویی 54 همتی با هوشمندسازی یارانه آرد

شب مهرداد اسکویی در خانه هنرمندان

اکران آنلاین «عامه‌پسند»

معرفی برگزیدگان بخش ادبیات پولیتزر

اجرای گروه موسیقی «شهپر» در یادروز فردوسی

تتلو؛ دفاع آخر!

اجرای طرح هادی در 93‌درصد از روستاهای شهرستان آزادشهر

توزیع کود کشاورزی یارانه‌‌‌ای مطابق با الگوی کشت در همدان

گود فود، فور گود: سس‌‌‌هایی با طعم سلامتی

درمان پدیده اجتناب‏‏‌ناپذیر شایعه‏‏‌پراکنی و سخن‏‏‌چینی در محیط کار

کارکنان شیفته مهارت‏‏‌های پایداری هستند

قطار ترانزیتی روسیه به مقصد هندوستان، از مرز ریلی اینچه‌‌‌برون وارد کشور شد

جلب مشارکت‌‌‌های عمومی و سرمایه‌‌‌گذاری در فرودگاه‌‌‌های ایران

تقدیر از جامعه کار و تولید حوزه لجستیک همزمان با روز کارگر

آدرس «ریل نقدینگی» در صنعت ریلی

امشب؛ رئال مادرید- بایرن مونیخ

بازگشت تیلور به المپیک؟

بیماری هلندی

راضی شدید آقای نکونام؟

این دلال‌ها فحش نمی‌خورند!

جزئیات پرداخت وام 500 میلیونی به کسب‌وکارهای دیجیتال

عمر باتری گوشی گلکسیS25 با هوش مصنوعی بیشتر می‌شود

بلژیک بر محتوای تلگرام نظارت می‌کند

چت‌جی‌پی‌تی حافظه‌دار شد

جنجال معامله سهام استارت‌آپ‌های محبوب

معادله جهانی کریدور شمال-جنوب

پیشتازی مقتدرانه سپ در صنعت پرداخت ایران

تحقق 98درصدی پرداخت تسهیلات قرض‏‌الحسنه بانک پارسیان

گفتمان صادراتی در رویداد «کرمان آیدکس»

جدال «ساعتی» در شرکت‌ها

هدف برقی فورد محقق می‌شود؟

آینده الکتریکی خودروسازی فرانسه

نگرانی‌ قطعه‌سازان ازچینی شدن صنعت خودرو

تنفس سه‌ساله به واسطه‌گران بازار خودرو

حوزه صادرات نیاز به سکاندار واحد دارد

خودروهای برقی؛ کابوس سودآوری بنزین

جایزه ملی سیاستگذاری به مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب اتاق ایران رسید

در کمیته حمایت از کسب‌وکار چه گذشت؟

پایگاه تجارت آمریکای‌شمالی و جنوبی

© - www.bazarearya.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی