بازار آریا

آخرين مطالب

گردشگری ایران درحال سپری کردن روزهای موفقی است/ از سیاست‌های گردشگری ایران حمایت می‌کنیم اقتصاد ايران

گردشگری ایران درحال سپری کردن روزهای موفقی است/ از سیاست‌های گردشگری ایران حمایت می‌کنیم
  بزرگنمايي:

بازار آریا - بازار / دبیرکل سازمان گردشگری ملل متحد با بیان این که به نظرم کسانی که در مورد ایران‌هراسی صحبت می‌کنند، در اشتباه هستند، تاکید کرد: این افراد در تلاشند تا نوعی پروپاگاندا را ترویج دهند، چراکه همه حتما باید ایران را ببینند و به آن سفر کنند تا متوجه شوند چیزی که در رسانه‌های آنها مطرح می‌شود، حقیقت ندارد و اینجا کشوری است که فرصت‌ها و تاریخ و سنت‌های فراوانی دارد
زوراب پولولیکاشویلی، دبیرکل سازمان گردشگری ملل متحد در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا در خصوص ارزیابی تلاش‌های اخیر ایران در راستای توسعه گردشگری در منطقه و دنیا با اشاره به حضورش در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران، گفت: باعث افتخار و خوشحالی من است که توانستم در این رویداد بسیار مهم شرکت کنم. این یک کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی و مهم است که در حوزه گردشگری و در تهران برگزار می‌شود.
او با اشاره به حضور رئیس‌جمهوری ایران در مراسم افتتاحیه نمایشگاه گردشگری، افزود: حضور وی بیانگر این این است که بخش گردشگری برای ایران چقدر اهمیت و ارزش دارد. من می‌خواهم به ایران تبریک بگویم که درحال سپری کردن روزهای موفقی در این زمینه است.
دبیرکل سازمان گردشگری ملل متحد همچنین با بیان این که بیشتر از 25 نماینده از کشورهای مختلف در نمایشگاه گردشگری تهران حاضر شده‌اند، ادامه داد: این نمایندگان آمده‌اند تا ارتباط خود را با ایران تقویت کنند و بتوانند از این طریق گردشگران بیشتری را به این کشور بفرستند.
زوراب پولولیکاشویلی با تاکید بر این که من مطمئن بودم که ایران در این نمایشگاه بین‌المللی موفق عمل خواهد کرد، اظهار کرد: ایران جاذبه و امکانات زیادی برای ارائه به گردشگران بین‌المللی داراست. البته همه کشورها کم و بیش به سرمایه‌گذاری و توسعه زیرساخت‌های بیشتر خود در این زمینه نیاز دارند تا بتوانند محصولات جدیدی را ارائه بدهند. مطمئن هستم که فرهنگ، طبیعت، مردم و میراث ایران پتانسیل بسیار خوبی برای حداقل 20 سال آینده دارد تا محصولات گردشگری و مقاصد جدیدی تولید کند.
او همچنین افزود: تمامی برنامه‌ها و سیاست‌ها در این راستا باید قدم به قدم جلو برود، چراکه به زمان و زحمت و البته سرمایه‌گذاری زیادی احتیاج دارد اما با صبر و تلاش، مطمئنم که ایران در آینده امتیازات بیشتری برای ارائه به گردشگران بین‌المللی خواهد داشت.
دبیرکل سازمان گردشگری ملل متحد با اشاره به حضورش در ایران، تاکید کرد: ما به ایران آمدیم که از سیاست‌های گردشگری ایران حمایت کرده و به آن کمک کنیم. در همین راستا می‌توانیم در صورت مطالبه مسئولان به منظور توسعه هرچه بیشتر گردشگری این کشور راهنما و نقشه راه نیز تهیه کنیم و در این راستا یاری دهنده آنها باشیم.
زوراب پولولیکاشویلی در پاسخ به این سوال که گردشگری سازمان ملل در راستای مقابله با ایران‌هراسی، چطوری می‌تونه از ایران حمایت کند، گفت: در ابتدا باید بگویم نمیدانم منظور از «ایران‌هراسی» چیست؟ من که چیزی مبتنی بر ایران‌هراسی‌ نمی‌بینم. ایران کشوری بی‌نظیر است و دارای مردم بسیار خوبی است. همچنین سنت‌ها و فرهنگِ منحصربه‌فرد ایران، این کشور را دارای موقعیتی ویژه کرده است.
او با بیان این که به نظرم کسانی که در مورد ایران‌هراسی صحبت می‌کنند، در اشتباه هستند، تاکید کرد: این افراد در تلاشند تا نوعی پروپاگاندا را ترویج دهند، چراکه همه حتما باید ایران را ببینند و به آن سفر کنند تا متوجه شوند چیزی که در رسانه‌های آنها مطرح می‌شود، حقیقت ندارد و اینجا کشوری است که فرصت‌ها و تاریخ و سنت‌های فراوانی دارد.
دبیرکل سازمان گردشگری ملل متحد همچنین افزود: ایرانِ واقعی چیزی است که من تماشا کردم و همه را هم تشویق می‌کنم که به ایران سفر کنند و زیبایی‌های این کشور را تماشا کنند. آن زمان است که ایران واقعی را حس می‌کنند و دیگر آن چیزی را که در رسانه‌ها گفته می‌شود، باور نمی‌کنند.
زوراب پولولیکاشویلی در خصوص عملکرد نمایشگاه گردشگری تهران در مقایسه با سایر نمایشگاه‌های گردشگری دنیا، ادامه داد: این یکی از مهم‌ترین نمایشگاه‌های منطقه‌ است. ایران خود کشوری عظیم بوده و دارای ویژگی‌ها و شرایطی متمایز از سایرین است، اما افزایش ارتباط برای ایران خیلی اهمیت دارد. اینجا باید اشاره کنم که امروز به دلیل یک سری محدودیت‌ها که شاید بتوان گفت احمقانه است، مردمی که در برخی از کشورهای خاورمیانه مشغول به کار هستند و درآمدشان از گردشگری تامین می‌شود، به حق خود نمی‌رسند. درحالی که آنها نباید به دلایل سیاسی در فشار باشند.
او با با اشاره به این که ایران باید ارتباطات بیشتری داشته باشد و گردشگران بین‌المللی بیشتری را جذب کند، اظهار کرد: شکی نیست آسیبی که کرونا به بخش گردشگری و صنایع وابسته آن وارد کرد بسیار زیاد بود و میلیاردها دلار ضرر به مجموع گردشگری وارد کرد که برای مناطق و کشورهای مختلف، میزان خسارت‌ها متفاوت بود. نکته مهم این است که الان در دوره بهبودی هستیم و شاهدیم که اعداد و ارقام در همه جای دنیا و البته ایران نوید دهنده و البته رو به افزایش هستند.
دبیرکل سازمان گردشگری ملل متحد در پایان افزود: گردشگری به سرعت درحال بهبودی است. به گونه‌ای که در سال 2023، ما کم و بیش (حدود 75 تا 80 درصد) به سطوح گردشگری در بهترین روزهای پیش از کرونا در سال 2018 رسیدیم.

لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/1137293/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نکته مهم در مورد زمان اجرای طرح متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

جدول هفتم لایحه بودجه 1403 مربوط به حقوق و مزایا رد شد

اجرای چند سناریو از سوی دولت برای مسکن کارگران

تقدیر نخبگان شاهد و ایثارگر از خدمات شرکت بیمه دی

کارگران باید روز 11 اردیبهشت تعطیل باشند

زمان اجرا طرح متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد

جلوی لرزش و سروصدای لباسشویی تو بگیر !!!

آخرین وضعیت طرح دو فوریتی کنترل اجاره بهای املاک مسکونی

روایت وزیر ارشاد از افتتاح سدی در سریلانکا که شرکت‌های خارجی در انجام آن ناتوان بودند

زمان اجرا متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد

جدول مربوط به منابع بودجه 1403 تصویب شد

دیدار مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان با مدیر حوزه علمیه امام خمینی (ره) گرگان

مخاطرات ایمنیِ یک کارگاه در قاب دوربین صداوسیما

جزئیات اصلاح قانون کار و بیمه بیکاری

مهلت بخشودگی جرایم مالیاتی تمدید شد

بیت کوین آماده سقوط است؟

مدیریت مجموعه های اقتصادیِ بنیاد شهید در آذربایجان شرقی با مشارکت مردم است

ریانووسیتی: ایران و کامبوج پیشتازان جهان در تعداد تعطیلات با حقوق هستند

فرمانده پایگاه شهیدان سجودی بیمارستان ساسان معرفی شد

توضیحات قالیباف درباره نحوه رسیدگی به جداول بودجه در جلسه غیرعلنی مجلس

وزیر کار درباره تغییر فرمول تعیین دستمزد چه گفت؟

حراست هر دستگاه از ماموریت و وظیفه آن دستگاه نگهبانی می‌کند

گام نهایی برای مالیات بر سوداگری

آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان؛ بیت‌کوین در اوج

اولین نشست بررسی و تدوین برنامه عملیاتی سال 1403 در استان البرز برگزار شد

معافیت کسب و کارهای اینترنتی از مالیات ادامه دارد؟

برای چینی‌ها دلار هست، اما برای دیگر وارداتی‌ها، نه! / ارز هنگفت برای خودروهای مونتاژی چینی!/ ویدئو

چرا تحریم‌‌‌ها علیه روسیه و ایران کارآمد نیستند؟

آینده جامعه بشری به تلاش امروز معلمان و اساتید بستگی دارد

ایران میزبان 2200 مهمان در نمایشگاه اکسپو 2024 است

سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد

میزبانی غرفه خراسان رضوی از هیات‌های تجاری چین و ترکمنستان در روز دوم «ایران اکسپو 2024»

اقامت «مونالیزا» در اتاق اختصاصی

چهره بی‌نقاب بازیگر جنجالی در یک مستند

جایزه یک عمر دستاورد سینمایی برای نیکول کیدمن

بازگشت لیلا بلوکات به صحنه

کتاب‌خوانان در برزخ تورم

میانگین بارش‌‌‌های لرستان 435 میلی‌متر ثبت شد

افزایش همکاری‌‌‌ مدیران بنادر گلستان و بندر امیرآباد

روی خوش بارش‏‏‌ها به یزد

دوراهی حساس بشر در مورد مدیریت هوش مصنوعی

شرکت، خانواده نیست

هرتسفلد؛ باستان‌شناس قاچاقچی!

لایحه خروج یا اصلاحیه عضویت در ایکوموس؟

قضاوت درباره ا یران

افغانستان به جام‌جهانی رسید

تکلیف حسن یزدانی مشخص شد

زیر قولت زدی؟

چطور اعتماد می‌کنید؟

دستورالعمل توزیع دارو از طریق سکوهای داخلی ابلاغ شد

© - www.bazarearya.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی