يکشنبه ۷ تير ۱۴۰۵
اقتصاد ایران

امضای قرارداد ۲۵ میلیون دلاری ایران و قزاقستان/ قزاق‌ها به بندر رجایی آمدند

امضای قرارداد ۲۵ میلیون دلاری ایران و قزاقستان/ قزاق‌ها به بندر رجایی آمدند
بازار آریا - ایسنا : مدیرکل بنادر و دریانورد استان هرمزگان از امضای قرار داد احداث یک مرکز لجستیکی در بندر شهید رجایی با سرمایه‌گذاری ...
  بزرگنمايي:

بازار آریا - ایسنا : مدیرکل بنادر و دریانورد استان هرمزگان از امضای قرار داد احداث یک مرکز لجستیکی در بندر شهید رجایی با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ درصدی قزاقستانی‌ها خبر داد.
حسین عباس‌نژاد از آغاز نخستین سرمایه‌گذاری مستقیم ۱۰۰ درصدی خارجی در بنادر ایران طی سال‌های اخیر خبر داد و گفت: پس از حدود یک سال مذاکره و امضای تفاهم‌نامه‌ها با طرف قزاقستانی، امروز قرارداد احداث یک مرکز لجستیکی در بندر شهید رجایی به امضا می‌رسد و پروژه به صورت رسمی آغاز خواهد شد.
وی اظهار کرد: این پروژه شامل احداث یک مرکز لجستیکی به مساحت حدود ۱۵ هکتار در بندر شهید رجایی است که به عنوان بخشی از زنجیره مراکز لجستیکی میان قزاقستان، بندر شهید رجایی و بنادر مبدأ، با هدف توسعه ترانزیت کالا فعالیت خواهد کرد.
مدیرکل بنادر و دریانورد استان هرمزگان با بیان اینکه حجم سرمایه‌گذاری این پروژه حدود ۲۵ میلیون دلار است، افزود: این سرمایه‌گذاری به صورت مستقیم و ۱۰۰ درصدی از سوی طرف قزاقستانی انجام می‌شود و از معدود سرمایه‌گذاری‌های مستقیم خارجی در بنادر ایران طی سال‌های اخیر به شمار می‌رود. در این پروژه کل سرمایه توسط طرف قزاقستانی تأمین می‌شود.
به گفته وی، دوره ساخت این مرکز لجستیکی دو سال پیش‌بینی شده و پس از بهره‌برداری، ظرفیت ترانزیت سالانه حدود ۱.۵میلیون تن کالا برای آن در نظر گرفته شده است.
این مقام مسئول که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، خاطرنشان کرد: قرارداد این پروژه به مدت ۲۷ سال منعقد شده که شامل دو سال دوره ساخت و ۲۵ سال بهره‌برداری است و با توجه به افزایش احتمالی حجم ترانزیت و شرایط آینده، مفاد قرارداد هر پنج سال یک‌بار قابلیت بازنگری خواهد داشت.
بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.


نظرات شما