بازار آریا - نایبرئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سکوی رشادت نماد خوداتکایی صنعت نفت ایران است، گفت: نصب سکوی فرایندی P۴ میدان رشادت فقط اتفاقی فنی یا صنعتی نیست، بلکه پیامی راهبردی برای اقتصاد انرژی کشور است.
محمد کعب عمیر در گفتوگو با خبرنگار شانا، با اشاره به اینکه کمیسیون انرژی مجلس از هر اقدامی که به تقویت تولید و توسعه میدانهای نفت و گاز منجر شود پشتیبانی میکند، بیان کرد: بیشک نصب موفق سکوی فرایندی P۴ میدان رشادت در آبهای خلیجفارس دستاوردی است که از توان مهندسی، خودباوری ملی و ظرفیت عظیم متخصصان داخلی صنعت نفت حکایت دارد.
وی با بیان اینکه بهرهبرداری از سکوی P۴ میدان رشادت به عنوان یکی از میادین مهم کشور، روزانه چندین هزار بشکه به ظرفیت تولید نفت کشور اضافه میکند، افزود: آنچه امروز اهمیت دارد این است که با حمایت وزارت نفت، شرکت ملی نفت ایران و تلاش مجموعههای فنی و اجرایی کشور، این پروژه در دولت چهاردهم شتاب گرفت و به مرحله نصب کامل رسید. این اتفاق نشان میدهد تحریم و فشار خارجی هرچند میتواند مسیر را دشوار کند، اما نمیتواند اراده ملی و توان متخصصان ایرانی را متوقف سازد.
نایبرئیس کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: امروز صنعت نفت ایران ثابت کرده است که برای اجرای پروژههای عظیم فراساحلی، نیازمند وابستگی به شرکتهای خارجی نیست. تجربه نیز نشان داده هرگاه به متخصص ایرانی اعتماد کردهایم نتیجه آن پیشرفت و عزت بوده است.
کعب عمیر گفت: نصب سکوی P۴ فقط اتفاقی فنی یا صنعتی نیست، بلکه پیامی راهبردی برای اقتصاد انرژی کشور است. این پروژه نشان میدهد اگر اعتماد به نیروهای داخلی وجود داشته باشد، میتوان پروژههای پیچیده و بزرگ را بدون اتکا به دیگر کشورها اجرا کرد.
وی تأکید کرد: آینده صنعت نفت ایران با دست توانمند مهندسان ایرانی ساخته میشود و سکوی P۴ میدان رشادت نیز نمونهای افتخارآمیز از این مسیر است.
یادآوری میشود که با همت و تلاش متخصصان و سازندگان داخلی، سکوی فرایندی P۴ میدان رشادت بهعنوان یکی از بزرگترین سکوهای فرایندی نفت کشور با وزن حدود ۶ هزار و ۲۰۰ تن دوشنبه هفته گذشته (اول تیر) با موفقیت در آبهای خلیجفارس نصب شد.