بازار آریا - ورود شمش نقره به خزانه فلزات گرانبهای بورس کالای ایران در خردادماه ۱۴۰۵ به بالاترین سطح از زمان راهاندازی این معاملات رسید و رکورد جدیدی را به ثبت رساند.
به گزارش کالاخبر، در خردادماه امسال ۲۱ هزار و ۲۲۵ قطعه شمش نقره وارد خزانه بورس کالای ایران شد؛ آماری که نسبت به رکورد پیشین ثبتشده در اردیبهشتماه ۱۴۰۵ با ۱۶ هزار و ۶۵۹ قطعه، رشد قابل توجهی را نشان میدهد و از افزایش استقبال فعالان بازار از بستر شفاف و رسمی معاملات نقره حکایت دارد.
ثبت این رکورد، بیانگر توسعه تدریجی بازار گواهی سپرده شمش نقره و افزایش اعتماد تولیدکنندگان، سرمایهگذاران و معاملهگران به سازوکارهای معاملاتی بورس کالاست؛ بازاری که با فراهم کردن امکان معامله در فضایی شفاف، رقابتی و قانونمند، به کشف عادلانه قیمت و افزایش نقدشوندگی این فلز ارزشمند کمک کرده است.
معامله شمش نقره از طریق گواهی سپرده کالایی، این امکان را برای سرمایهگذاران فراهم میکند که بدون دغدغه نگهداری فیزیکی، حملونقل یا مخاطرات امنیتی در بازار نقره سرمایهگذاری کنند. همچنین تضمین اصالت و کیفیت شمشهای سپردهشده در خزانه بورس کالا، یکی دیگر از مهمترین مزیتهای این ابزار معاملاتی به شمار میرود.