ضرردهی استارتآپهای خودروی برقی در چین
اقتصاد ايران
بزرگنمايي:
بازار آریا - بازار خودروهای برقی چین در حال شکوفایی است، اما استارتآپهای فعال در این عرصه با وجود افزایش فروش، با رشد ضرردهی مواجه شدهاند. افزایش قیمت باتری خودروهای برقی و اختلالاتی که امسال در زنجیره تامین ایجاد شده، هزینه تولید این استارتآپها را بالا برده است. این شرکتهای خودروی برقی در حال مصرف نقدینگی خود هستند تا مدلهای جدیدتر و هوشمندتر به بازار معرفی کنند تا در میدان رقابت بزرگترین بازار اتومبیل دنیا عقب نمانند.
در میان شرکتهایی که دچار ضرر شدهاند، نام سه شرکتی که در میان خریداران چینی محبوبتر هستند، یعنی NIO، Xpeng و Li Auto هم دیده میشود. این سه شرکت در سه ماه دوم امسال، نسبت به سال گذشته هم افزایش درآمد داشتهاند و هم ضرردهی بیشتری را ثبت کردهاند. علاوه بر افزایش هزینهها و اختلالات زنجیره تامین، این شرکتها از کمبود تراشه و همچنین محدودیتها و قرنطینههای سخت کرونایی در چین که بازدید مشتریان از نمایشگاهها را به حداقل رسانده، شکایت دارند. بیشتر تولیدکنندگان خودروهای برقی در چین، در شش ماه نخست امسال غیرسودده بودند و بعید است در 12 تا 18 ماه آینده، حتی به نقطه سر به سر برسند. این موضوع میتواند برای استارتآپهای تازهکار در بازار شلوغ خودروهای برقی چین، ریسک زیادی داشته باشد، چرا که خیلی از آنها در بازار داخلی، با شرکتهای خارجی بزرگ مثل تسلا هم رقابت میکنند.
--> اخبار مرتبط چالش تولید در لوسید دورخیز برای پرش چالش جدید خودروسازان اروپایی رونق اروپایی کبالت در عصر پساکرونا 20 صنعت آمریکایی آسیبخورده از سیاستهای ترامپ
-
چهارشنبه ۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۹:۲۲
-
۴۰ بازديد
-
روزنامه دنیای اقتصاد
-
بازار آریا
لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/708921/