بازار آریا

آخرين مطالب

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند/ هیچ بن‌بستی در مسیر فعالیت مناطق آزاد وجود ندارد اقتصاد ايران

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند/ هیچ بن‌بستی در مسیر فعالیت مناطق آزاد وجود ندارد
  بزرگنمايي:

بازار آریا - معاون اول رئیس جمهور گفت: مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند.
به گزارش مشرق، محمد مخبر بعد از ظهر امروز (پنجشنبه) در ارتباط ویدیو کنفرانسی با همایش ملی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی سراسر کشور که در مشهد مقدس برگزار می‌شود، با تاکید بر اینکه مسائل اقتصادی را باید با مشارکت و حضور مردم حل کنیم، تصریح کرد: نامگذاری سال جاری با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم حاصل تجربه بیش از 40 سال جمهوری اسلامی ایران است که بدون فعال کردن منابع، خلاقیت و مدیریت مردم مشکلات اقتصادی به صورت مطلوب حل نمی‌شود.
معاون اول رئیس جمهور افزود: مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی از فرصت‌های خوب تحقق شعار سال هستند و این مناطق با فلسفه و هدف تشویق سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، کنار گذاشتن دیوان سالاری، توسعه صادرات و آوردن مردم از سرزمین اصلی به این مناطق و فعالیت اقتصادی موثر شکل گرفته است.
دکتر مخبر با تاکید بر اینکه باید کاستی‌های چند دهه گذشته در توجه به اهداف و فلسفه تشکیل مناطق آزاد در دولت سیزدهم جبران شود، تصریح کرد:
توجه به مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی اولویت اساسی دولت است که ظرفیت‌های این مناطق و مقررات، امکان پیشرفت و توسعه را ایجاد کرده است و هیچ بن‌بستی در مسیر فعالیت مناطق آزاد وجود ندارد و دولت آمادگی دارد تا مسائل و مشکلات بر سر راه فعالیت این مناطق را برداشته و مرتفع کند.
وی با تاکید بر اینکه جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و توسعه صادرات از مهم‌ترین زمینه‌های فعالیت مناطق آزاد است که باید در این خصوص برنامه‌ریزی کنند، افزود: نزدیک به 10 سال رشد اقتصادی کشور منفی بود اما در سال گذشته به نرخ رشد اقتصادی 6 درصد رسیدیم اما با این میزان نمی‌توان مسائل کشور را حل کرد که طبق هدف گذاری میانگین رشد اقتصادی 8 درصدی در برنامه هفتم توسعه باید کاستی‌های سال‌های گذشته نیز جبران شود که برای رسیدن به این هدف نیازمند جذب سرمایه‌گذاری سنگین داخلی و خارجی هستیم که این مناطق فرصتی بسیار مناسب برای تشویق سرمایه‌گذاری هستند.
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به فرصت بسیار خوب همسایگی ایران با 15 کشور منطقه تاکید کرد: بخش زیادی از نیازهای کشورهای همجوار می‌تواند در داخل ایران تولید شود و باید از این راهبرد جدی دولت سیزدهم در توسعه روابط با همسایگان در مناطق آزاد به خوبی استفاده شود.
دکتر مخبر خاطرنشان کرد: از گام‌های بلند آیت الله رئیسی در دیپلماسی دولت سیزدهم برقراری رابطه با کشورهای منطقه و همسو است که تفاهمنامه‌ها و قراردادهای بسیار خوبی امضا شده و تمامی این فرصت‌ها باید در مناطق آزاد پیاده سازی شوند.
معاون اول رئیس جمهور در ادامه وجود نیروهای جوان و تحصیل کرده، شرکت‌های دانش بنیان، ظرفیت‌های معدنی و اقتصاد دریا محور را از مهم‌ترین زمینه‌های فعالیت و برنامه‌ریزی مناطق آزاد توصیف و تصریح کرد: باید کمبودهای کشور به ویژه در زمینه تولید، در مناطق آزاد جبران شود.
معاون اول رئیس جمهور در ابتدای سخنان خود با اشاره به مشکلات کشور در زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم گفت: گام‌های بسیار بلندی توسط دولت، مردم و فعالین اقتصادی در طول دو سال گذشته برای حل مشکلات کشور برداشته شد.
وی افزود: زمانیکه در یک کشور با کوچک‌ترین مساله روبرو می‌شوند تمام بخش‌ها و دولت آنان بسیج می‌شوند اما جمهوری اسلامی ایران به نقطه‌ای رسیده که زمانیکه رژیم غاصب صهیونیستی به عنوان نماد سلطه توسط کشور ما مورد اصابت قرار می‌گیرد، رئیس جمهور و دولت و مردم به کارهای عادی خود می‌پردازند و کشور در شرایط آرام مسیر خود را ادامه می‌دهد.
وی خاطرنشان کرد: زمانی مقام معظم رهبری اینگونه تاکید کردند که نباید اقتصاد کشور با تکانه‌های خارجی دچار آسیبی شود؛ لذا باید در این مسیر حرکت کنیم و در زمینه اقتصاد به نقطه‌ای برسیم که تناسب با نقش جمهوری اسلامی در سطح بین الملل داشته باشد.
معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: امروز وقتی در منطقه تصمیمی گرفته می‌شود که تبعات خاصی دارد ناچار هستند ملاحظات جمهوری اسلامی را رعایت کنند و تکیه مظلومین جهان به ایران است تا جایی که تمام امکانات نظام سلطه برای شکست مردم غزه جمع آوری شد اما نتوانستند به هیچکدام از اهداف خود برسند.
حجت الله عبدالملکی دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی و ویژه اقتصادی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه تراز تجاری مناطق آزاد با تلاش‌های دولت سیزدهم مثبت شده است، گفت: یک و نیم درصد از 6 درصد رشد اقتصادی حاصل تلاش‌های مناطق آزاد بوده و تاکنون 900 هزار میلیارد تومان بسته سرمایه‌گذاری در سال گذشته ارائه شد که به معنای چهار برابر شدن تقاضا برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد است و تاکنون 133 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری محقق شده است و این برنامه جهش سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد با جدیت پیگیری می‌شود و در سال پنجم برنامه هفتم سهم مناطق آزاد در رشد اقتصادی به 4 درصد خواهد رسید.

لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/1152458/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جزییات تخصیص ارز 28500 تومانی به کالاهای اساسی اعلام شد

محمودزاده: رقبای قالیباف به دولت نزدیک هستند

چرا راسته طلا فروشان بازارها تعطیل شد؟

پیش بینی بورس در هفته جاری

صندوق سرمایه‌گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود

واکنش زاکانی به حواشی قرارداد چینی: شکایت می‌کنیم

تحقق درآمد 440 میلیاردی برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

بوی بهبود اوضاع سیاسی، دلار را رام می‌کند؟

اکونومیست: نسل زد بهتر پول درمی‌آورند!

نقش سدها در کنترل سیل اخیر سیستان بلوچستان

نرخ گذاری دلار کانال‌های تلگرامی در روز تعطیل؛ خرید و فروشی نیست

چالش غرب در رویارویی با بیداری فرهیختگان

سه مطالبه اصلی کارگران از دولت در سال جاری

مصرف کولرها در ایران معادل مصرف برق یک کشور 120 میلیون نفری است

تأثیر بزرگ مسی روی اینترمیامی

بیداری فرهیختگان در غرب

رشد اقتصادی کشور با مشارکت مردم در گروی دانش بنیان شدن صنایع بزرگ است

زنگ خطر برای بنزین؛ واردات چقدر جدی است؟

خاتمی: دشمن برای کشور مشکل اقتصادی ایجاد کرده است/ دشمن می خواهد حیا و عفت بانوی ایرانی را نابود کند

بانک مرکزی وضعیت ارزی کشور را بهبود بخشید

اهدای بیش از 5 هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر

رکورد قیمت خودروی چینی در ایران شکسته شد / هونگچی 10 میلیارد تومان

افزایش 4 میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی با کاهش دوره تعمیرات اساسی

اتصال 137 هزار مودی به سامانه مودیان مالیاتی

چند دامنه فارسی به ثبت رسیده است؟

ماجرای کوبا برای ایران هم اتفاق می‌افتد؛ وقتی به این کشور نگاه می‌کنیم، زندگی عملا در گذشته مانده است/ توسعه تحت تحریم شدنی نیست

دشمن به دنبال از بین بردن هویت گفتمان انقلاب اسلامی است

قطار سریع‌السیر یزد حذف شد

افزایش سرسام آور قیمت این محصول ایران خودرو

ابلاغ برنامه هفتم پیش از پایان مجلس یازدهم به دولت

ماجرای جدول ادعایی در مورد نرخ تورم چیست؟ /بانک مرکزی: استناد به شاخص تاخیر تادیه دین برای محاسبه نرخ تورم، غلط است

تولیدکنندگان آلومینیوم مواد اولیه را به قیمت دلار 60 هزار و 500 تومان خریداری می‌کنند

تورم در ترکیه به 70 درصد رسید

کشف 800 مگاوات ماینر غیرمجاز؛ ممنوعیت تبلیغ کولرهای گازی در کشور

قیمت جهانی موادغذایی بالا رفت

معاون وزیر نیرو: امسال خاموشی نداریم

نقش نفت در رشد اقتصادی و توسعه زیرساخت‌ها مشهود است

واکنش همتی به اعلام نرخ تورم نقطه به نقطه فروردین از سوی بانک مرکزی

عضو هیات رئیسه اتحادیه املاک مدعی شد: معاملات مسکن در تهران از طریق بیت‌کوین!

شنود اقتصادی

مصرف کولرها در ایران معادل مصرف برق یک کشور 120 میلیون نفری است!

برگزاری رویداد بین المللی ارائه فرصت های سرمایه گزاری و جلب مشارکت های عمومی در فرودگاه های ایران

ضرورت همکاری دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله

معاملات مسکن در تهران از طریق بیت‌کوین!

درآمد ترکمنستان از فروش گاز به چین از روسیه بیشتر شد

ادای احترام جمعی از مسئولان البرزی به مقام شهدای فرهنگی

تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران توسط بانک مرکزی

اهمیت توسعه میادین مشترک کشور با سرمایه مردمی و توان بخش خصوصی

بازار نابسامان اجاره مسکن در شهرهای جدید

بهره‌مندی 123 شهر و 2469 روستای استان فارس از گاز

© - www.bazarearya.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی