بازار آریا

آخرين مطالب

بسته خبری 1401،16؛

مروری بر خبرهای اختصاصی «سنا» در هفته گذشته بورس و سهام

مروری بر خبرهای اختصاصی «سنا» در هفته گذشته
  بزرگنمايي:

بازار آریا - پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، به بررسی مهم‌ترین اخبار بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت، پرداخته است.

بورس بین‌الملل بر مدار تکنولوژی‌های نوین مالی خواهد بود
به گفته مشاور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در امور بین‌الملل، برای سازمان بورس مهم است بازار سرمایه در عین شفافیت، منصفانه و کارا بودن، همچنین بازاری نیز باشد تا ضمن فراهم کردن امنیت سرمایه‌گذاران از تنوع محصولات نیز برخودار باشد تا سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی بتوانند با توجه به نیازهای خود و همچنین تحولاتی که در بازارهای سرمایه در دنیا همچون توکنیزه کردن اوراق یا سهام رخ داده، از محصولات متنوع و به‌روز بازار سرمایه بهره‌مند شوند. بهادر بیژنی با بیان اینکه هر بورس جدیدی طی گذر زمان محصولات تازه‌ای را به همراه خود وارد بازار سرمایه می‌کند، گفت: همراه با بورس بین‌الملل به واسطه حضور شرکای خارجی معتبر، تکنولوژی و علم نیز وارد بازار سرمایه کشور خواهند شد. طبیعی است با معرفی محصولات جدید توسط این بورس در سال‌های آتی، در بورس‌های فعلی نیز حس رقابت تقویت خواهد شد.
مشاهده کل خبر
اصلاح قانون، لازمه توسعه بیشتر صندوق‌های سرمایه‌گذاری است
علیرضا ناصرپور، معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس در همایش سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری برای مقابله با تورم، گفت: ‌راهبرد سازمان بورس تاکید بر سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در صندوق‌های سرمایه‌گذاری است. پس از گذشت سال‌ها از ایجاد اولین صندوق، اکنون نیاز است که در اصلاحیه قانون بازار سرمایه، مواردی در خصوص صندوق‌های سرمایه‌گذاری اصلاح شود. او گفت: از سال 86 به لحاظ تنوع و تعداد، رشد قابل توجهی در صندوق‌های سرمایه‌گذاری داشته‌ایم. از لحاظ تعداد در سال 99 تا 1400 تعداد صندوق‌ها افزایش داشته و در 4 ماه 1401 بیشترین رشد در تعداد را نسبت به سال‌های گذشته داشته‌ایم.
مشاهده کل خبر
700 میلیون یورو تفاهم‌نامه خودروسازی با روسیه امضا شد
علی بهادری جهرمی در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره آزادسازی واردات خودرو گفت: ارتقای صنعت خودرو همزمان با رقابتی کردن فضا و تکمیل برخی زیرساخت‌ها، کمک بزرگی در جهت ارتقای کیفیت این صنعت خواهد کرد. سخنگوی دولت با بیان اینکه دولت مصمم به راه‌اندازی پنجره ملی خدمات هوشمند است، گفت: مقرر شد اگر دستگاهی زیر ساخت ندارد، باید به مردم اعلام و زمان پیوستن به این درگاه را نیز اعلام کند.
مشاهده کل خبر
سواد مالی؛ ضرورت انکارناپذیر اقتصاد
محمدهادی سلیمی‌زاده با بیان اینکه سواد مالی نه تنها نیاز بازار سرمایه که قوام دهنده همه فضاهای اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی ما نیز خواهد بود، گفت: فرد غنی فردی است که از لحاظ اقتصادی بالنده و متکی به خود باشد. همه ما نگران آینده فرزندان، آینده ایران و سابقه دیرینه کشورمان هستیم و حتما دغدغه‌ها و دلواپسی‌هایی داریم که مسیر اصلاح تمامی شان داشتن حرکت‌های اصلاحی است و تضمین کننده تحقق این فرایند داشتن افرادی است که مسلط به بحث سواد مالی باشند. وی تاکید کرد: برای تحقق این مهم به سهم خود به موضوع ورود کرده و با کمک دوستان گامی هر چند کوچک در این راستا برداشته و دستاوردی بزرگ و نقطه عطفی را در بحث تحول در سواد مالی رقم خواهیم زد. فریدون رهنمای رودپشتی، استاد تمام و عضو هیات علمی دانشگاه در رابطه با اصول مقدماتی تربیت اقتصادی و سواد مالی به عنوان سنگ‌بنای رشد اقتصادی گفت: مدرسه اولین مکانی است که آموزش در آن به طور رسمی آغاز می‌شود، حال می‌خواهیم این واژه را وارد اقتصاد کرده و آموزش دهیم.
مشاهده کل خبر
فراهم شدن دو شیوه تامین مالی دیگر برای بانک‌ها از طریق بازار سرمایه
رئیس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار بدهی سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به مفاد دستورالعمل‌های انتشار اوراق خرید دین و رهنی اظهار کرد: بر اساس مفاد این دستورالعمل‌، بانک یا موسسه مالی و اعتباری می‌تواند ضمانت اوراق خود را به عهده بگیرد. مرتضی چشان ادامه داد: در انتشار اوراق قرض الحسنه نیز در صورتی‌ که بانی، بانک یا مؤسسه اعتباری تحت نظارت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران باشد، برای انتشار اوراق تا میزان 5 درصد سرمایه ثبت شده، الزامی به معرفی ضامن نیست و مبلغ مازاد بر آن باید توسط ضامن، تعهد و تضمین می‌شود.
مشاهده کل خبر
صندوق توسعه ملی با کمک بورس، پروژه‌ها را دقیق‌تر و سریعتر تامین مالی کند
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه در صورت ایجاد ساز و کاری اساسی برای اینکه صندوق توسعه ملی علاوه بر ورود برخی منابع مالی، به شکلی دیگر تامین منابع خود را انجام دهد، گفت: تامین منابع صندوق توسعه ملی از بازار سرمایه کمک بزرگی به توسعه کشور و تکمیل طرح‌های سرمایه‌ای خواهد کرد. محمد خدابخشی معتقد است؛ توسعه زمانی اتفاق می‌افتد که طرح‌ها و پروژه‌هایی که مبتنی بر مزیت‌های نسبی در مناطق مختلف کشور هستند بتوانند با حمایت صندوق توسعه ملی اجرا شوند.
مشاهده کل خبر
بورس کالا، دوربرگردان خودروسازان از جاده زیان 117 همتی!
جبار کوچکی‌نژاد، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بر عرضه در بورس کالا به عنوان راهکار ایجاد شفافیت، توقف زیان‌دهی و رسیدن خودرو به دست مصرف‌کننده واقعی تاکید کرد. کوچکی‌نژاد گفت: با توجه به زیان 117 هزار میلیارد تومانی خودروسازان که ناشی‌ از سیاست‌های نادرست دولتی است، عرضه محصولات آنها در بورس کالا می‌تواند موجب توقف‌ زیان‌دهی در این صنعت شود.
مشاهده کل خبر
تولید مسکن با تامین مالی از بورس افزایش می‌یابد
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بازار سرمایه محل مناسبی برای حمایت از تولیدکننده واقعی است، قگفت: بازار سرمایه با حفظ اصول بازار در حوزه مسکن، محل مناسبی برای جمع‌آوری سرمایه‌های خرد و حمایت از تولید کننده واقعی است. به گفته مجتبی یوسفی، بازار سرمایه به شرط رعایت استانداردها و به دور از کارهای غیرعلمی و غیر کارشناسی می‌تواند بهترین گزینه برای ورود به بازار مسکن و ساماندهی آن باشد.
مشاهده کل خبر
عوامل بنیادی بورس را به کدام سمت می‌برند؟
یک کارشناس بازار سرمایه علت کاهش ارزش معاملات در بازار سرمایه را ورود بازار درروند نزولی عنوان کرد و به بورسان گفت: مهمترین پارامتری که همیشه یکی از پیشران‌های بازار بوده، محرکه‌ای به نام دلار است. دلار نیمایی بخش مهمی از بازار سرمایه کشور را تحت تاثیر دارد و با توجه به وجود برخی اخبارها درباره برجام و موضوعات مربوط به مذاکرات، روند دلار، نزولی بوده و به نظر می‌رسد نمی‌توان چشم اندازی به واسطه دلار برای خارج شدن بازار از روند نزولی تصور کرد. هادی میرعلمی به پارامتر دوم یعنی بازارهای جهانی و کامودیتی‌ها اشاره کرد و گفت: به هر حال بازار جهانی چند ماهی است که وارد روند نزولی شده و کف‌هایی را از دست داده و همچنین اصلاحات خوبی در فلزات اساسی و بسیاری دیگر از کامودیتی‌ها صورت گرفته است.
مشاهده کل خبر
تورم بالای 50 درصد به یکباره از بین نمی‌رود
یک استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه اولویت اقتصاد کشور باید مهار تورم باشد، گفت: کاهش نرخ فعلی تورم با توجه به انتظارات تورمی بسیار مشکل است. میزان کسری بودجه تخمین زده شده توسط کمیسیون اقتصادی مجلس و تحولات پولی نشان می‌دهد مهار تورم به یکباره میسر نمی‌شود. عباس علوی‌راد با بیان اینکه برای مهار تورم باید به صورت گام به گام حرکت کرد، افزود: دولت با کمک و تلاش تیم اقتصادی قوی و با بهره‌گیری از کارشناسان متخصص حوزه اقتصاد، می‌تواند مجموعه‌ای از سیاست‌ها را تدوین کرده و با پای‌بندی به آنها، به مهار تورم کمک کند.
مشاهده کل خبر
عوامل داخلی و خارجی رشد بورس را به تاخیر انداخته
یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه بازار سرمایه به ثبات سیاسی و اقتصادی برای رشد نیاز دارد که این مهم می‌تواند با احیای برجام حاصل شود به بورسان گفت: از سمتی نباید انتظار تاثیر اقتصادی توافق هسته‌ای در کوتاه مدت باشیم و ممکن است بیش از یک سال به طول بیانجامد. مصطفی صفاری در پاسخ به این پرسش که احیای برجام را برای شروع یک رشد جدید در بازار سرمایه را تا چه اندازه جدی می‌بینید، اظهار کرد: به نظر می‌رسد برای دو سال آینده، شاهد رونق بازار سرمایه باشیم زیرا برخی آمارها نشان می‌دهد حوزه بورس با دو سال رونق و دو سال رکود مواجه بوده است، حال پس از گذشت 2 سال رکود از 20 اَمرداد 1399 تا اَمرداد ماه سال جاری، زمان آن رسیده تا بازار دو سال رونق خود را تجربه کند.
مشاهده کل خبر
رکود مهمان کوتاه مدت بازارهای جهانی
یک مدیر دارایی و کارشناس بازار سرمایه در مورد شرایط جاری بازار سرمایه به بورسان گفت: عرضه و تقاضا در بازارهای جهانی دچار اخلال شده و به صورت واقعی اتفاق نمی‌افتد. دلیل اصلی آن هم این است که چین بار دیگر کرونا را جدی گرفته و قرنطینه‌ها را به طور جدی پیگیری می‌کند، به همین دلیل، تقاضا در چین به شدت کاهش یافته است. احسان حریرچی عنوان کرد: جنگ اوکراین و روسیه باعث شده آلمان به عنوان بزرگ‌ترین بازنده جنگ به واسطه نرخ گاز و برق، متضرر و تراز تجاری آلمان بعد از 30 سال منفی شود.
مشاهده کل خبر

لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/706727/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پیری جمعیت نشاط اقتصادی و اجتماعی را کاهش می‌دهد

مخبر: مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند

خودروهای زرهی لوکس؛ کدام یک را انتخاب می کنید؟

قشم به عنوان منطقه آزاد برتر در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری انتخاب شد

همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان

قیمت لاستیک خودرو تغییر کرد/ اعلام میزان افزایش قیمت لاستیک

وزیر کشور: مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند

در همایش ملی مناطق آزاد چه گذشت؟/ قشم و کیش برترین در حوزه اقتصاد

️اقتصاد باید بر پایه مشارکت مردم باشد

سیگنال مثبت به بورس تهران

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

دولت توانسته بخش قابل توجهی از اهداف خود برای رفع ناترازی‌ها و مشکلات اقتصادی را محقق کند

هشدار درباره آینده اقتصاد ایران

قرارداد کار کارگران یک ماهه شد!

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

کاهش واردات و توسعه صادرات؛ راهبرد مهم فعالیت مناطق آزاد

اجرای اقدام عملی برای رفع چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران

کشف 3 هزار لیتر سوخت قاچاق از 10 خودرو

مدیر شرایط اضطراری و بحران پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس منصوب شد

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

برای رفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید برنامه جمعی داشت

تاکید وزیر اقتصاد بررفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند/ هیچ بن‌بستی در مسیر فعالیت مناطق آزاد وجود ندارد

ایجاد بازارچه مرزی سرخس در انتظار منطقه آزادشدن

تاثیر تثبیت بر انتظارات تورمی

ضرب الأجل قالیباف به دولت رئیسی

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند

شیائومی نیامده رکورد زد!

بی‌رمقی اونس جهانی برای سومین روز متوالی

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

ظرفیت تحول حوزه صادرات خراسان رضوی با نمایشگاه اکسپو 2024

دستاوردهای سفر رئیس جمهور به پاکستان و سریلانکا

ابر دولت در قطب مرکز داده پیام راه اندازی می‌شود

نقش کلیدی کارگران در رونق اقتصادی

اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان به کجا می‌رسد؟

ارز حج 1403 تأمین شد

اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان؛ مبنا کدام قانون باید باشد؟

آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش- سراوان

صدور نخستین برات الکترونیکی توسط شبکه بانکی

کارگران پیشران توسعه ومسائل اقتصادی هستند

تشکیل اتحادیه‌های صنایع دستی برای تحقق شعار سال در تیران اولویت دارد

با 200 میلیون تومان چه خودرویی بخرم؟

گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیسی به سریلانکا و پاکستان

ضرب الأجل قالیباف به دولت رئیسی / فقط تا روز یکشنبه می‌مانیم /جلسه سومی وجود ندارد

مسئولان استان متناسب با "تحقق شعار سال" برنامه‌ریزی کنند

اشتیاق برای دیدن رئیس‌جمهور و ابراز احساسات شدید به رهبری در سفر خارجی رئیسی

انتقاد از مصوبه مجلس در مورد مالیات طلا؛ دیگر مردم سمت خرید طلا هم نمی‌آیند

قیمت تخم‌مرغ در سراشیبی افتاد؟

© - www.bazarearya.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی