بازار آریا

آخرين مطالب

با بهترين گوشي‌هاي هوشمند سال 2015 آشنا شويد +عکس ديجيتال

  بزرگنمايي:

آريا بازار- در چنين شرايطي اگر قصد خريد يک تلفن هوشمند جديد داشته باشيد، لازم است خصوصيات و جزئيات محصولات متعددي را با يکديگر مقايسه کنيد تا به گزينه متناسب با نيازهاي خود برسيد.
از تنوع که بگذريم، بازار رقابت هرگز تا اين اندازه داغ نبوده و اکنون بسياري از محصولات، سخت افزار و قابليت هاي نزديک به يکديگر را ارائه مي‌کنند و اين مورد نيز، انتخاب از بين گزينه هاي موجود را سخت‌تر از پيش کرده است.
با نزديک شدن به روزهاي پاياني سال 2015، فرصت را مغتنم شمرديم تا به محصولات عرضه شده در سال جاري ميلادي نگاهي داشته و بهترين گزينه ها براي نياز هاي مختلف کاربران را معرفي نماييم.
مروري بر بهترين تلفن‌هاي هوشمند عرضه شده در سال 2015
 
 

بهترين تلفن هوشمند با سيستم عامل آي‌اواس: iPhone 6S Plus

در پلتفرم iOS انتخاب ساده است، اپل هر سال بهترين آيفون ممکن را توليد مي کند و در آن پيشرفته ترين فناوري هاي خود را در اختيار کاربران قرار مي دهد. سال گذشته iPhone 6 Plus محصولي جذاب و قدرتمند بود و حالا شرکت ساکن کوپرتينو با بهينه سازي اين محصول، iPhone 6S Plus را عرضه کرده که علاوه بر بهبودهاي سخت افزاري، از امکانات جديدي مثل فناوري مبتکرانه تاچ 3 بعدي نيز بهره مي برد.
اين تلفن هوشمند 5.5 اينچي از دوربين فوق العاده، نمايشگر چشم نواز و طراحي زيبا برخوردار است. مجموعه بسيار متنوع نرم افزارهاي باکيفيت نيز مورد ديگري است که آيفون را به يکي از بهترين تلفن هاي هوشمند موجود در بازار تبديل کرده است.
علاوه بر اين توجه داشته باشيد که در صورت نياز به محصولي کوچکتر مي توانيد iPhone 6S را تهيه کنيد که از نمايشگر 4.7 اينچي بهره مي برد و بخش عمده سخت افزار آن با برادر بزرگتر خود مشترک است.
بهترين تلفن هوشمند ويندوزي: Lumia 950 XL
 
 
مروري بر بهترين تلفن‌هاي هوشمند عرضه شده در سال 2015
 


سال گذشته اگر به يک تلفن هوشمند مبتني بر ويندوز موبايل احتياج داشتيد، محصولات چند توليد کننده در کنار ميان رده هاي ساخت مايکروسافت وجود داشتند که مي توانستيد از بين آنها به انتخاب بپردازيد.
اما امسال شرکت ساکن ردموند با عرضه Lumia 950 XL گمانه زني ها در مورد بهترين تلفن هوشمند اين پلتفرم را از بين برد و پرچمدار قدرتمند و جذابي خلق کرد که از قابليت هاي چشمگير در کنار ويندوز 10 موبايل برخوردار است.
اين محصول بدون ترديد بهترين گزينه اي است که با استفاده از آن مي توانيد سيستم عامل موبايل مايکروسافت را تجربه کرده و از قابليت هاي منحصر به فردي مثل Continuum و Windows Hello بهره مند گرديد.
ضمناً توجه داشته باشيد که سازنده علاوه بر اين تلفن هوشمند 5.7 اينچي، يک نسخه کوچکتر 5.2 اينچي نيز با نام Lumia 950 عرضه کرده که در بسياري از مشخصات با برادر بزرگتر خود مشترک است و در صورت تمايل مي توانيد تهيه آن را مد نظر داشته باشيد.
بهترين تلفن هوشمند اندرويدي: Huawei Nexus 6P
 
 
مروري بر بهترين تلفن‌هاي هوشمند عرضه شده در سال 2015
 




تمايل گوگل به افزايش اندازه نمايشگر و امکان نمايش تبليغات بيشتر، موجب شد سال گذشته Nexus 6 به يک تلفن هوشمند بزرگ و گران قيمت تبديل شود، موضوعي که با فلسفه وجودي اين خانواده محصولات همخواني نداشته و به نارضايتي طرفداران اندرويد خالص منجر شد.
شرکت ساکن مانتين ويو اما امسال راهکار ديگري پيش گرفت و براي نخستين بار 2 تلفن هوشمند سري نکسوس عرضه کرد که نسخه بزرگتر Nexus 6P نام داشته و حاصل نخستين همکاري گوگل با هواوي به شمار مي رود.
سازنده در اين محصول بسياري از ايرادات نسل هاي پيشين مثل عملکرد دوربين و عمر باتري را با وجود قيمت مناسب دستگاه رفع کرده و حالا Nexus 6P نه تنها بهترين نکسوس ساخته شده تاکنون، بلکه يکي از بهترين محصولات موجود در بازار به شمار مي رود که با تهيه آن مي توانيد همواره از جديدترين بروزرساني ها و قابليت هاي پلتفرم اندرويد بهره مند باشيد.
البته بايد توجه داشته باشيد که هرکدام از تلفن هاي هوشمند موجود در اين ليست، در مجموع از بهترين هاي حال حاضر به شمار مي روند. علاوه بر اين محصولي مثل Galaxy S6 نيز وجود دارد که با وجود گذشت زمان نسبتاً طولاني از عرضه، هنوز يکي از بهترين گزينه ها در دنياي اندرويد است.
اما گوگل و هواوي در Nexus 6P موفق شده اند با وجود قيمت مناسب تر، تجربه کاربري مشابهي فراهم کنند و همين موضوع در کنار امنيت مثال زدني محصولات سري نکسوس، اين تلفن هوشمند را به يک مجموعه مناسب براي اکثر کاربران تبديل کرده و آن را شايسته دريافت عنوان نماينده سخت افزاري پلتفرم اندرويد قرار داده است.
بهترين ضد آب: Sony Xperia Z5
 
مروري بر بهترين تلفن‌هاي هوشمند عرضه شده در سال 2015
 
 


هرچند سوني تصميم گرفته در تبليغات پرچمدار جديد خود مانور کمتري روي ويژگي ضد آب بودن انجام دهد، اما Xperia Z5 با اين حال بهترين گزينه ضد آب موجود در بازار به شمار مي رود و در صورتي که به چنين قابليتي نياز داشته باشيد، کمتر محصولي وجود دارد که بتواند نياز شما را به خوبي Xperia Z5 تامين کند.
سوني مدتها در زمينه ساخت تلفن هاي هوشمند ضد آب تجربه کسب کرده و در سالهاي اخير موفق شده با حذف درپوش ها و موارد غير کاربردي، طراحي اين دسته از محصولات خود را به بلوغ مناسبي برساند.
پرچمدار جديد شرکت ژاپني علاوه بر اين در بسياري بخش هاي ديگر مثل دوربين و عمر باتري يکي از بهترين عملکردهاي بازار را ارائه مي کند و در صورتي که طراحي دستگاه و رابط کاربري آن باب طبع شما باشد، به سادگي مي توانيد اين محصول را به عنوان يکي از جذاب ترين گزينه هاي موجود مد نظر داشته باشيد.
بهترين موبايل مقرون‌به‌صرفه: LG Nexus 5X
 
 
مروري بر بهترين تلفن‌هاي هوشمند عرضه شده در سال 2015
 


اين سومين بار است که LG با همکاري گوگل، تلفن هوشمند سري نکسوس را توليد مي کند. محصولات پيشين حاصل از اين همکاري در زمره نمونه هاي جذاب اندرويدي به شمار مي رفتند که با قيمت ارزان، بهره مندي از جديدترين بروزرساني پلتفرم موبايل گوگل را براي کابران امکان پذير مي کردند.

Nexus 5X نيز محصولي است که علاوه بر امکانات مناسب، بسياري از مشکلات نسل هاي پيشين مثل عملکرد دوربين و عمر باتري در آن رفع شده و اين تلفن هوشمند اکنون يکي از جذاب ترين گزينه هاي اقتصادي موجود در بازار به شمار مي رود.

هرچند Nexus 5X بدون ترديد ارزش بسيار بالايي در مقابل هزينه پرداختي ارائه مي کند، اما در اين بخش گزينه هاي خارق العاده ديگري نيز مثل OnePlus 2 و Xiaomi Redmi Note 2 وجود دارند که اولي ارزان ترين محصولي است که از چيپست پرچمدار کوالکام يعني اسنپدراگون 810 بهره مي برد و دومي نيز به چيپست پرچمدار مدياتک با نام Helio X10 مجهز شده. اما محدوديت هاي عرضه، اين 2 تلفن هوشمند را از دسترس بسياري از خريداران خارج کرده و موجب مي شود نتوانيم آنها را به عنوان برترين تلفن هوشمند اقتصادي به همه کاربران معرفي کنيم.

بهترين عمر باتري: (Motorola Moto X Force (Droid Turbo 2
 
 
مروري بر بهترين تلفن‌هاي هوشمند عرضه شده در سال 2015




هرچند ميزان عمر باتري تلفن هاي هوشمند تا حد زيادي به قابليت هاي مورد استفاده توسط کاربر بستگي دارد و روش استانداردي نيز براي سنجش اين موضوع وجود ندارد، اما بدون ترديد مي توان گفت Motorola Droid Turbo 2 (که با نام Moto X Force نيز عرضه شده است) يکي از بهترين عملکردها را در اين زمينه ارائه مي کند.

اين تلفن هوشمند 5.4 اينچي از باتري با ظرفيت 3760 ميلي آمپر ساعت بهره مي برد و از ديگر قابليت هاي آن در اين بخش مي‌توان به شارژ سريع و امکان شارژ بي سيم اشاره کرد. Droid Turbo 2 موفق شده در اکثر تست هاي باتري عملکردي خيره کننده از خود به جا گذارد و تنها نقطه ضعف آن را در اين بخش مي توان کمتر بودن ميزان Standby نسبت به برخي رقبا به شمار آورد، موردي که انتظار مي رود با دريافت بروزرساني از سوي سازنده مرتفع گردد.

بهترين پخش کننده صدا: +HTC M9
 
مروري بر بهترين تلفن‌هاي هوشمند عرضه شده در سال 2015
 
 

هرچند HTC در ارائه قابليت هاي جذاب به کاربران موفق عمل نکرده و اين روزها حال و روز خوشي ندارد، اما اسپيکرهاي BoomSound اين کمپاني به استانداردي بين تلفن هاي هوشمند تبديل شده و هنوز يکي از بهترين عملکردهاي بازار را ارائه مي کند.

+M9 نسخه بهبود يافته پرچمدار شرکت تايواني به شمار مي رود که هرچند بخش زيادي از اسپيکر آن به حسگر اثر انگشت اختصاص داده شده، اما با اين حال از کيفيت بسيار مناسبي براي پخش صدا برخوردار است و در صورتي که اين موضوع در زمره نياز هاي شما قرار داشته باشد، مي توانيد تهيه پرچمدار HTC را در نظر داشته باشيد.


بهترين فبلت: Samsung Galaxy Note 5

مروري بر بهترين تلفن‌هاي هوشمند عرضه شده در سال 2015
 
 

محصولات سري نوت همواره برخي از بهترين محصولات عرضه شده توسط سامسونگ به شمار مي رفتند و حالا Galaxy Note 5 محصولي توانمند است که در اوج بلوغ قرار دارد و طراحي زيبا و چشم نواز آن بهانه اي براي چشم پوشي از اين تلفن هوشمند جذاب و دلفريب باقي نمي گذارد.
اين تلفن هوشمند از نظر سخت افزاري اشتراکات زيادي با Galaxy S6 دارد که هنوز با وجود گذشت زمان نسبتاً طولاني از عرضه، يکي از بهترين تلفن هاي هوشمند موجود در بازار است. از جمله ويژگي هاي متمايز Note 5 نيز مي توان به نمايشگر خارق العاده و قابليت هاي جذاب و کاربردي قلم استايلوس اشاره کرد.
عملکرد اين فبلت در بسياري از بخش ها در زمره بهترين هاي بازار به شمار مي رود و تنها دلايلي که موجب مي شود عنوان بهترين را به محصول ديگري اختصاص دهيم، قيمت بالا و اندازه بزرگ اين تلفن هوشمند است که آن را از دايره نيازهاي بخش قابل توجهي از کاربران خارج مي سازد.
بهترين کامپکت: Sony Xperia Z5 Compact
مروري بر بهترين تلفن‌هاي هوشمند عرضه شده در سال 2015
 
 

روند بزرگ شدن اندازه تلفن هاي هوشمند سالهاست ادامه دارد و حالا ديگر به نظر مي رسد طرفداران محصولات کوچکتر به کلي فراموش شده اند. سوني اما در زمره معدود توليد کنندگاني به شمار مي رود که اين کاربران را فراموش نکرده و يک نسخه کوچک از پرچمداران خود را نيز عرضه مي کند.
Xperia Z5 Compact تازه ترين تلفن هوشمند کوچک سازنده ژاپني به شمار مي رود که از سخت افزار بسيار قدرتمند در کنار قابليت هاي پيشرفته مثل حسگر اثر انگشت و دوربين باکيفيت بهره مي برد.
البته نسخه کامپکت پرچمدار سوني نقاط ضعفي نيز دارد، براي نمونه طراحي و ضخامت آن محصولات سالهاي گذشته را تداعي مي کند و براي تهيه آن نيز لازم است رقم نسبتاً بالايي را بپردازيد، اما بايد توجه داشته باشيد که به دليل عدم وجود رقابت چندان، گزينه جايگزيني در اين بخش وجود ندارد که خصوصيات بهتري در اختيار شما قرار دهد.
بهترين خلاقيت: فناوري 3D Touch در iPhone 6S و 6S Plus
 
مروري بر بهترين تلفن‌هاي هوشمند عرضه شده در سال 2015
 

اپل سالها پيش با حذف کيبورد در نخستين آيفون، موجب شد بازار تلفن هاي هوشمند تغيير کرده و نحوه تعامل ما با اين ابزارها به کلي دگرگون شود. از آن زمان تاکنون تغيير چنداني در اين زمينه انجام نگرفته بود، تا اينکه شرکت ساکن کوپرتينو دوباره قدم به ميدان گذارد.
اين شرکت با عرضه فناوري تاچ سه بعدي، انجام کليک راست روي نمايشگر تلفن هاي هوشمند را امکان پذير کرده و بار ديگر قصد دارد نحوه تعامل ما با اين ابزارها را دگرگون سازد. هرچند در سال جاري شاهد ابداعات ديگري نيز در دنياي تلفن هاي هوشمند بوده ايم، اما بدون ترديد هيچ کدام را نمي توان به اندازه 3D Touch کاربردي و تاثير گذار به حساب آورد.
در پايان لازم است توجه داشته باشيد که تقريباً همه محصولات معرفي شده، از نظر عملکرد عکاسي در زمره بهترين هاي موجود در بازار به شمار مي روند و تفاوت هاي آنها به نقاط قوت و ضعف در بخش هاي جزئي عملکرد محدود مي‌گردد .

لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/6970/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خودروهای زرهی لوکس؛ کدام یک را انتخاب می کنید؟

قشم به عنوان منطقه آزاد برتر در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری انتخاب شد

همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان

قیمت لاستیک خودرو تغییر کرد/ اعلام میزان افزایش قیمت لاستیک

وزیر کشور: مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند

در همایش ملی مناطق آزاد چه گذشت؟/ قشم و کیش برترین در حوزه اقتصاد

️اقتصاد باید بر پایه مشارکت مردم باشد

سیگنال مثبت به بورس تهران

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

دولت توانسته بخش قابل توجهی از اهداف خود برای رفع ناترازی‌ها و مشکلات اقتصادی را محقق کند

هشدار درباره آینده اقتصاد ایران

قرارداد کار کارگران یک ماهه شد!

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

کاهش واردات و توسعه صادرات؛ راهبرد مهم فعالیت مناطق آزاد

اجرای اقدام عملی برای رفع چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران

کشف 3 هزار لیتر سوخت قاچاق از 10 خودرو

مدیر شرایط اضطراری و بحران پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس منصوب شد

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

برای رفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید برنامه جمعی داشت

تاکید وزیر اقتصاد بررفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند/ هیچ بن‌بستی در مسیر فعالیت مناطق آزاد وجود ندارد

ایجاد بازارچه مرزی سرخس در انتظار منطقه آزادشدن

تاثیر تثبیت بر انتظارات تورمی

ضرب الأجل قالیباف به دولت رئیسی

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند

شیائومی نیامده رکورد زد!

بی‌رمقی اونس جهانی برای سومین روز متوالی

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

ظرفیت تحول حوزه صادرات خراسان رضوی با نمایشگاه اکسپو 2024

دستاوردهای سفر رئیس جمهور به پاکستان و سریلانکا

ابر دولت در قطب مرکز داده پیام راه اندازی می‌شود

نقش کلیدی کارگران در رونق اقتصادی

اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان به کجا می‌رسد؟

ارز حج 1403 تأمین شد

اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان؛ مبنا کدام قانون باید باشد؟

آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش- سراوان

صدور نخستین برات الکترونیکی توسط شبکه بانکی

کارگران پیشران توسعه ومسائل اقتصادی هستند

تشکیل اتحادیه‌های صنایع دستی برای تحقق شعار سال در تیران اولویت دارد

با 200 میلیون تومان چه خودرویی بخرم؟

گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیسی به سریلانکا و پاکستان

ضرب الأجل قالیباف به دولت رئیسی / فقط تا روز یکشنبه می‌مانیم /جلسه سومی وجود ندارد

مسئولان استان متناسب با "تحقق شعار سال" برنامه‌ریزی کنند

اشتیاق برای دیدن رئیس‌جمهور و ابراز احساسات شدید به رهبری در سفر خارجی رئیسی

انتقاد از مصوبه مجلس در مورد مالیات طلا؛ دیگر مردم سمت خرید طلا هم نمی‌آیند

قیمت تخم‌مرغ در سراشیبی افتاد؟

نرخ ارز کشورهای عربی در ایران/ دینار عراق و درهم امارات چند؟

کشف محموله میلیاردی باتری‌های قاچاق در بابل

© - www.bazarearya.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی