بازار آریا - تسنیم : سخنگوی صنعت آب گفت: یکی از مشکلاتی که داریم این است که متأسفانه چهره شهر، مدیریت مصرفی نشده، چهره شهر تابلوی کم آبی نشده، عمدتا هم به دلیل آبیاری عجیب و غریب فضای سبز شهری است.
عیسی بزرگزاده، سخنگوی صنعت آب اظهار داشت: بحث درخواست از مردم برای مدیریت مصرف آب تا سال گذشته در حد تعارف بود چرا که اجازه نمیدادند که کارهای اصلاحی انجام شود و حتما دلایل خاص خودشان را داشتند.
وی افزود: ولی امسال کمی به این طرف حرکت کردیم که از تعارفات خارج شویم.
بزرگ زاده با بیان اینکه "کار فرهنگی برای اصلاح روند مصرف آب اصلیترین کار است"، گفت: با شهروند باید با زبان شهروندپسند صحبت کرد، آنگونه که شأن شهروند است، گفتوگو و اطلاع رسانی صادقانه ولو اینکه شخص با لبههای تیز واقعیت روبه رو شود.
وی ادامه داد: ما مدتی است که با بدمصرفهایی که بالای دوبرابر الگو مصرف میکنند، رفتارهای قانونی میکنیم؛ قطعکردنهای موقت و تذکرها و اصلاحات قیمتی و تعرفه ای که علامت و سیگنال کم آبی را به شهروند منتقل کند.
سخنگوی صنعت آب خاطرنشان کرد: ما یکی از مشکلاتی که داریم این است که متأسفانه چهره شهر، مدیریت مصرفی نشده، چهره شهر تابلوی کم آبی نشده، عمدتا هم به دلیل آبیاری عجیب و غریب فضای سبز شهری است؛ ما بارها و بارها از دوستان و همکاران خودمان در شهرداری و شورای شهر خواهش کردیم که این روند تغییر کند.
وی افزود: شهروندی که ساعت 11 صبح یا 2 بعدازظهر میبیند در اتوبان همت فواره میچرخد و پاششی آب را پخش میکند و بخشی از اتوبان همت را هم آبیاری میکند، حس کم آبی و لزوم مدیریت مصرف را نمیگیرد.
بزرگ زاده با بیان اینکه"همه با هم باید وارد مدیریت مصرف آب شویم"، گفت: در تیرماه حدود 13 درصد و در مردادماه حدود 15 درصد کاهش مصرف آب در تهران را در این شرایط داشتیم و اگر همه با هم کنار هم بودیم و سیگنالهای غلطی نمیفرستادیم که کم آبی نیست و جمعیت کثیری چون 24 میلیون نفر هم میتواند در تهران مستقر شود، شاید توفیقات ما در مدیریت مصرف و همراهی شهروندان، بیشتر از اینها هم میبود.
بخش سایتخوان، صرفا بازتابدهنده اخبار رسانههای رسمی کشور است.