بازار آریا

آخرين مطالب

هفت سورپرایز اروپایی و ژاپنی برای بازار خودرو ایران خودرو

هفت سورپرایز اروپایی و ژاپنی برای بازار خودرو ایران
  بزرگنمايي:

بازار آریا - بی‌ام‌و 116i، مینی‌کوپر و تویوتا کمری، رنو کولئوس و ... در دسترس متقاضیان سامانه یکپارچه فروش خودرو جانبازان قرار گرفت.

مهلت ویرایش خودرو جانبازان در سامانه یکپارچه به آخرین ساعت‌های خودش نزدیک می‌شود. از جمع سه هزار متقاضی که در مرحله اول موفق به ثبت‌نام شدند، الان موعد ویرایش خودرو جانبازان 59 تا 70 درصد فرا رسیده و با روندی که قبلا در پیش‌فروش خودرو‌های وارداتی شاهد بودیم، می‌توانیم منتظر بازگشایی سامانه در روز‌های آینده باشیم.
در این مرحله پنج شرکت وارد‌کننده، روی هم هفت خودرو اروپایی و ژاپنی را در دسترس متقاضیان سامانه یکپارچه فروش خوردو جانبازان قرار دادند و اسم مدل‌هایی مثل بی‌ام‌و 116i، مینی‌کوپر، تویوتا کمری و... به‌چشم می‌خورد.
فیات تیپو سدان

بازار آریا


فیات تیپو سدان تنها محصول این خودروساز ایتالیایی در سامانه یکپارچه خودرو جانبازان نیست و به‌جز آن از همین برند فیات تیپو کراس هم به‌چشم می‌خورد.
قیمت فیات تیپو سدان در کشوری مثل امارات بین 43 تا 48 هزار درهم یعنی تقریبا 12 تا 13 هزار دلار اعلام می‌شود و بااحتساب نرخ‌های فعلی بازار ارز خودمان معادل حداقل 720 میلیون تومان است.
فیات تیپو سدان در دو نسخه هیبریدی و بنزینی پا به ایران می‌گذارد. نسخه هیبریدی از موتور 1.4 لیتر و پیربکس شش سرعته اتوماتیک استفاده می‌کند. در نسخه بنزینی، اما از موتور 1.6 استفاده شده که قدرت بیشتری دارد و به گیربکس هفت سرعته دوکلاچه مجهز شده است. آنطور که در کاتالوگ فیات تیپو سدان می‌بینیم، در قسمت فهرست امکانات رفاهی امثال کزور کنترل و سانروف برقی دیده می‌شود و انصافا آپشن‌های بیشتری نسبت به خودرو‌های مونتاژی موجود در بازار به چشم نمی‌خورد.
نیسان آلتیما

بازار آریا


نیسان آلتیما تیپ SR VC-Turbo با پیشرانه دو لیتری طراحی شده، اما نسخه‌ای که از این خوردو به کشور آمده به پیشرانه 2.5 لیتر مجهز است و اندکی ضعیف‌تر است. نیسان آلتیما وارداتی از پیشرانه 2.5 لیتر کمک می‌گیرد که نهایتا 182 اسب‌بخار یعنی 60 اسب‌بخار کمتر از نیسان آلتیما تیپ SR VC-Turbo تخمین زده می‌شود.
نیسان آلتیما به سامانه انحصاری تحت‌عنوان Safety Shield 360 مجهز شده که به زبان ساده شامل ترمز اضطراری خودکار با قابلیت شناسایی عابر پیاده، هشدار خروج از خط، هشدار نقطه کور، ترمز خودکار در حرکت به عقب، هشدار برخورد به ماشین‌های عقبی و ... از مهمترین ویژگی‌های این سامانه محسوب می‌شوند.
قیمت نیسان آلتیما وارداتی دست‌کم 26 هزار و 500 دلار است، اما نسخه فول‌آپشن این محصول تا مرز 36 هزار و 500 دلار قیمت می‌خورد. یعنی چیزی بین یک میلیارد و 600 تا دو میلیارد و 150 میلیون تومان.
تویوتا کمری

بازار آریا


تویوتا کمری مدل 2024 یکی دیگر از مدل‌های وارداتی در سامانه یکپارچه مختص جانبازان است که نسخه دو لیتری آن به کشور می‌آید. چقدر؟ حول‌وحوش 26 هزار دلار
قیمت تویوتا کمری مدل 2024 وارداتی به پول ما معادل یک میلیارد و 500 میلیون تخمین زده می‌شود و احتمالا با ورود به بازار باید منتظر ارقام بیشتری برای قیمت تویوتا کمری مدل 2024 باشیم. مدلی که از نظر امکانات رفاهی با آپشن‌های نه‌چندان جدیدی مثل استارت دکمه‌ای، دوربین عقب و تهویه خودکار و ... به سامانه یکپارچه مختص جانبازان راه پیدا کرده و به‌خاطر موتور دو لیتر تنفس طبیعی، نهایتا 177 اسب‌بخار و 207 نیوتن‌متر گشتاور خروجی آزاد می‌کند.
تویوتا فرانت لندر

بازار آریا


تویوتا فرانت لندر یکی از معدود شاسی‌بلند‌های وارداتی است که در دسترس جانبازان 50 تا 69 درصد قرار گرفته و جزو پرفروش‌ترین خودرو‌های 2022 معرفی می‌شود.
تویوتا فرانت لندر مثل نسخه‌های جینگینگ و فرانتلندر از پیشرانه دولیتری کمک می‌گیرد که 171 اسب‌بخار نیرو آزاد می‌کند و اساسا در بحث فنی تفاوت زیادی با نسخه‌های دیگر ندارد. با این حال تفاوت تویوتا فرانت لندر نسبت به نسخه‌های دیگر در اختلاف آپشن‌ها خلاصه می‌شود و مثلا در نسخه‌ای که به سامانه یکپارچه آمده یعنی تویوتا فرانت لندر، خبری از چی‌پی‌اس و چراغ مه‌شکن جلو نیست.
قیمت تویوتا فرانت‌لندر در بازار جهانی برخلاف تویوتا فرانتلندر از 30 هزار دلار فراتر نمی‌رود و با این اوصاف احتمالا نزدیک یک میلیارد و 800 میلیون برای شرکت وارکننده که برساوش باشد، آب خورده است.
رنو کولئوس

بازار آریا


رنو کولئوس توسط ماموت‌خودرو به سامانه یکپارچه مختص جانبازان اضافه شده است. شاسی‌بلند هزار و 567 کیلویی که با موتور 2.5 لیتر تنفس طبیعی طراحی شده تا 170 اسب‌بخار و 233 نیوتن‌متر گشتاور خروجی داشته باشد.
رنو کولئوس به شکل متوسط بابت هر 100 کیلومتر 8.3 لیتر بنزین می‌سوزاند و سرعت آن در کمتر از 10 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. سیستم‌های کنترل پایداری، کروز کنترل، دوربین عقب، سیستم کنترل فشار باد تایر و سیستم هشدار نقطه کور بخشی از تجهیزات ایمنی رنو کولئوس است و در بخش امکانات رفاهی چیز‌هایی مثل نورپردازی کابین، روکش چرمی صندلی، سانروف پانورامیک و سیستم پارک اتوماتیک وجود دارد.
رنو کولئوس 2024 در بازار جهانی یک خودرو 25 هزار دلاری به‌حساب می‌آید که معادل یک و نیم میلیارد تومان محاسبه می‌شود.
بی‌ام‌و 116i

بازار آریا


بی‌ام‌و بعد تقریبا چهار سال به‌شکل رسمی پا به بازار خودرو ایران می‌گذارد و پرشیاخوردو این مرتبه بی‌ام‌و 116i را به کشور آورده است.
بی‌ام‌و 116i اشتهای زیادی در مصرف سوخت ندارد و مصرف ترکیبی آن کمی بیش از شش لیتر به‌ازای 100 کیلومتر برآورد می‌شود.
کاتالوگ بی‌ام‌و 116i نشان می‌دهد پیشرانه نه‌چندان قدرتمند و سه سیلندر بی ام‌و 166i می‌تواند 109 اسب‌بخار و 190 نیو‌تن‌متر نیرو به چرخ منتقل کند و راننده نهایتا با سرعتی معادل 200 کیلومتر برساعت حرکت کند. نمایشگر لمسی 10.2 ایچ یکی از گزینه‌های موجود در فهرست امکانات رفاهی بی‌ام‌و 116i است و کنار آن چیز‌های دیگری مثل استارت دکمه‌ای، سنسور پارک، سنسور باران و سنسور پارک عقب و جلو دیده می‌شود.
قیمت بی‌ام‌و 116i به‌عنوان یکی از ارزان‌ترین و اقتصادی‌ترین بی‌ام‌و‌های فعلی در بازار جهانی، حول‌وحوش 20 هزار دلار محاسبه می‌شود؛ یعنی نزدیک یک میلیارد و 200 میلیون.
مینی‌کوپر

بازار آریا


مینی‌کوپر به‌عنوان محصولی از زیربرند بی‌ام‌و، هفتمین و آخرین گزینه پیشنهادی به جانبازان 50 تا 69 درصد است که در بازار جهانی به‌عنوان یک خودرو 22 تا 23 هزار دلاری شناخته می‌شود.
قیمت مینی کوپر با این اوصاف باید برای شرکت واردکننده یعنی پرشیاخودرو کمتر از یک میلیارد و 400 میلیون هزینه داشته باشد، اما احتمالا با اضافه شدن آیتم‌های دیگری به قیمت گمرکی، قیمت مینی کوپر در سامانه یکپارچه مختص جانبازان بالاتر می‌رود.
مینی‌کوپر براساس کاتالوگی که پرشیاخودرو منتشر کرده، از موتور نسبتا ضعیف و سه سیلندر خطی بهره می‌برد که حداکثر قدرت و گشتاور خروجی آن به ترتیب 136 اسب‌بخار و 220 نیو‌تن‌متر خواهد بود. از نظر امکانات رفاهی تقریبا با خودرویی مثل بی‌ام‌و 166i طرف هستیم و آنطور که پرشیاخودرو تعیین کرده، در زمان موعد تحویل خودرو ممکن است تغییراتی در فهرست امکانات رفاهی وجود داشته باشد.

لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/1140265/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ضرب‌الاجل به پاستور

انتقاد غیرمنصفانه، شجاعت مدیران را سلب می کند

دپوی بیش از 600 میلیارد ریال لوازم یدکی قاچاق در انبار لو رفت

3 برابر شدن سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد/ 200 بسته سرمایه‌گذاری فردا رونمایی می‌شود

دیدار سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با خانواده های معظم شهدا

بهترین وام خرد سال 1403: راهنمای کامل دریافت وام برای مردم عادی

تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست، راهبرد برد- برد است

وزارت کار: تورم و حقوق کارگران به یک اندازه افزایش یافته است

تحلیل مسعود نیلی از شرایط اقتصادی ایران در 10 سال آینده

پیوستن شبکه بانکی به سامانه املاک و اسکان

کارگران در خط مقدم جبهه اقتصادی و تولید هستند

دعوت معاون استاندار فارس از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی

2500 بازرگان خارجی برای بازدید از اکسپو به ایران آمدند

صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز 6 میلیارد و 200 میلیون دلار فراتر رفت

ایران و زیمباوه با ارزهای ملی خود تعاملات اقتصادی انجام دهند

پیش‌بینی قیمت دلار 9 اردیبهشت 1403

کشف700 میلیارد تجهیزات سرمایشی قاچاق در اصفهان

دولت در حوزه اقتصادی از ابتدا ضعیف بود | به انتخابات آمریکا نزدیک شویم ارز صعودی می‌شود

نگاه متفاوت کارشناس اقتصادی بعد از حمله موشکی سپاه: معادلات تغییر کرد | فیلم

بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران کودکی و نوجوانی است

پیش‌بینی مردم درباره عوامل موثر بر افزایش قیمت‌ها در سال جاری

دستمزد کارگران در سال 1403 به نسبت تورم افزایش پیدا نکرد

واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی موفق خواهد بود؟

تکذیب خبر فعال شدن سامانه دهک ریاست جمهوری

ماندگاری نام شهید «الداغی» در غیرت و فداکاری ایرانیان

عملیات «وعده صادق» خنجر جهان اسلام روی گلوی رژیم صهیونیستی بود

بر قطع روابط اقتصادی و دانشگاهی با اسرائیل اصرار داریم

موافقت با درخواست کوبا برای استفاده از کشتی‌های ایرانی

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود

شوراها در تحول دیپلماسی اقتصادی باید نقش آفرین باشند

کدام دهک بیشترین تورم را تجربه کرد؟

افزایش 30 تا 50 درصدی قیمت جهانی حبوبات/ واسطه‌ها بازار را بهم می‌ریزند

عیادت مدیرکل بنیاد مازندران از پدر شهید مدافع حرم حسین مشتاقی در بیمارستان آمل

پدر شهیدان والامقام بابایی ملکشاه از مازندران آسمانی شد

مبنای افزایش حقوق بازنشستگان باید چه باشد؟ ماده 96 قانون تامین اجتماعی چه می گوید؟

آخرین وضعیت ارائه ارز از زبان معاون ارزی مرکز مبادله

رمزگشایی از علنی شدن اختلاف دولت و مجلس /آصفری: حذف قالیباف؟ بعید است /حاجی دلیگانی: تا روز آخر بر مجلس نظارت خواهیم کرد

گام‌های بلند دولت سیزدهم برای رونق اقتصادی در گلستان

بدترین روز بورس آمریکا در یک سال گذشته

فروش اقساطی خودرو کارکرده؛ رونمایی از تب جدید معاملات خودرویی

عضو شورای عالی کار: سپردنِ تعیین حقوق کارگران به مجلس، عملا به معنای بی‌صداترکردن و بی‌نظرتر کردنِ کارگران است

مسیر شفافیت از ارتباطات سامانه‌ای با حذف کاغذ می‌گذرد

روند کاهشی نرخ ارز درپی شکست بازار از مرکز مبادله

مجلس به بانک مرکزی اولتیماتوم داد

مهلت ارسال مقاله برای ویژه‌نامه فصلنامه روند با موضوع «پول دیجیتال بانک مرکزی CBDC» تمدید شد

چرا دلار سقوط کرد؟

طرح های بزرگ اقتصادی اشتغال محور در ایلام تکمیل می شوند

جایزه تتری و بیت‌کوین تا +30 میلیون تومان با یک ثبت‌نام ساده

ادامه روند کاهش قیمت‌ها در بازار طلا و ارز

اقتصاددان: میانگین جهانی تورم حدود 7 درصد است؛ ببینید عزیزان در ایران چه گلی کاشته اند!

© - www.bazarearya.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی