بازار آریا

آخرين مطالب

وام ازدواج به همه متقاضیان تعلق نمی‌ گیرد! گزارش ويژه

وام ازدواج به همه متقاضیان تعلق نمی‌ گیرد!
  بزرگنمايي:

بازار آریا - مبلغ وام ازدواج 1403 احتمالا به حداقل نفری 300 میلیون تومان می‌رسد.

اگر عروس و داماد شرایط سنی خاصی داشته باشند، مبلغ وام ازدواج به 350 میلیون تومان افزایش پیدا می‌کند، اما متقاضیانی که چشمشان به این تسهیلات است باید در بهترین حالت تا بهار سال آینده و ابلاغ دستور‌العمل نهایی به بانک‌ها، دندان روی جگر بگذارند.
وام ازدواج معمولا به همه متقاضیان تعلق نمی‌گیرد. مثلا در سال 1400 حدود ٨٨ درصد از کل متقاضیان موفق به دریافت وام ازدواج شدند و در 9 ماه ابتدایی امسال تقریبا نیمی از متقاضیانی که برای دریافت وام ازدواج اقدام کردند، در صف انتظار قرار دارند. اقساط وام ازدواج و ماه‌های استثنایی یکی دیگر از حقایقی است که کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد و طبق فرمولی که وجود دارد، می‌تواند در همان ماه اول برای عروس و داماد 28 میلیون تومان هزینه‌تراشی کند.
ابلاغ دستور‌العمل وام ازدواج 1403؛ بهار سال آینده
مبلغ وام ازدواج 1403 طبق روال سال‌های گذشته افزایش پیدا می‌کند و سال آینده احتمالا حداقل 300 میلیون تومان دست عروس و داماد را می‌گیرد، اما متقاضیانی که دنبال این تسهیلات هستند باید دست‌کم تا بهار سال آینده منتظر بمانند.
مبلغ وام ازدواج و اخبار و حواشی آن معمولا این موقع سال مورد توجه رسانه‌ها و متقاضیان قرار می‌گیرد، اما چندوچون آن به‌شکل دقیق در اسفندماه مشخص می‌شود و ابلاغ دستورالعمل نهایی به بهار سال بعد موکول خواهد شد.
مبلغ وام ازدواج در سال جاری به‌عنوان مثال درحالی از 180 به 300 میلیون تومان ارتقا پیدا کرد که میزان دقیق آن در جلسه علنی روز 15 اسفند 1402 مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و نهایتا دستورالعمل نهایی روز هفتم فروردین توسط بانک مرکزی به بانک‌ها ابلاغ شد. با این اوصاف متقاضی که تا قبل از نهایی‌شدن ماجرای وام ازدواج 1403 به شعب بانک‌ها می‌رود و موفق به دریافت تسهیلات می‌شود، مشمول وام ازدواج 1402 خواهد بود و مثلا به‌جای تسهیلات 300 میلیونی، 180 میلیون دریافت می‌کند.
وام ازدواج به همه متقاضیان تعلق نمی‌گیرد
وام ازدواج معمولا به همه متقاضیان تعلق نمی‌گیرد. بااینکه آمار دقیقی از کل متقاضیان سالانه وام ازدواج وجود ندارد، اما داده‌های بانک مرکزی از آمار دریافت کنندگان تسهیلات قرض الحسنه نشان می‌دهد تعداد کسانی که در سال 1401 موفق به اخذ وام ازدواج شدند، حدود ٣٠ هزار نفر نسبت به سال 1400 تقلیل پیدا کرده است.
وام ازدواج طبق گزارش‌های بانک مرکزی در سال 1401 به دست 896 هزار و 52 نفر رسیده درحالی که بانک‌ها سال 1400 قادر به پرداخت این تسهیلات به 924 هزار و 144 نفر شدند.
وام ازدواج در سال 1400 شامل ٨٨ درصد از مجموع متقاضیان شده است و آن سال حدود 120 هزار نفر در دریافت وام ازدواج ناکام ماندند. در هشت ماه ابتدایی پارسال از بین تقریبا ٩٧٠ هزار نفری که دنبال وام ازدواج بودند، حدود 4٩٠ هزار نفر موفق به دریافت تسهیلات شدند و همه این حرف‌ها مشخص می‌کنند، متقاضیان وام قرض‌الحسنه ازدواج برای مدتی که واقعا مشخص نیست، در صف انتظار قرار می‌گیرند.
بیشتر بدانید| مبلغ وام ازدواج 1403 در حالت عادی نفری 300 میلیون است. اگر عروس زیر 23 سال یا داماد کمتر از 25 سال داشته باشد، مبلغ وام ازدواج به نفری 350 میلیون تومان افزایش پیدا می‌کند و این عدد در صورت ثبت‌نام همزمان عروس و داماد به 700 میلیون تومان می‌رسد
46 درصد متقاضیان وام ازدواج در صف انتظار
وام ازدواج در سال جاری براساس آمار‌های رسمی به 618 هزار و 779 نفر تعلق گرفته، اما بیش از 280 هزار نفر به شکل همزمان در صف دریافت وام ازدواج 1402 حضور دارند.
وام ازدواج در سال جاری طبق گزارشی که از عملکرد 9 ماهه بانک‌های مختلف منتشر شده، تا الان فقط به دست 338 هزار و 238 نفر رسیده که معادل 54 درصد از کل متقاضیان برآورد می‌شود. به‌این ترتیب هنوز حدود 46 درصد از متقاضیان وام ازدواج 1402 در صف انتظار قرار دارند.
وام ازدواج 1402 به‌عنوان مثال توسط بانک ملت در 9 ماهی که پشت‌سر گذاشتیم دقیقا به 116 هزار و 788 نفر رسیده، اما 39 هزار و 943 نفر هم به صف انتظار وام ازدواج در بانک ملت اضافه شده‌اند. بانک ملی که از نظر حجم پرداخت تسهیلات شرایطی شبیه بانک ملت داشته و نسبت به سایر بانک‌ها حجم بیشتری را تحت‌عنوان تسهیلات قرض‌الحسنه واریز کرده، موفق به پرداخت تسهیلات به حدود 112 هزار نفر شده است. با این وجود نزدیک 35 هزار و 500 نفر در صف دریافت وام ازدواج این بانک حضور دارند.
حقایق نگران‌کننده‌ای که باید درباره وام ازدواج 1403 بدانید [کلیک و کشیدن برای جابجایی] اقساط وام ازدواج 300 میلیونی در ماه اول 12 میلیون تومان خواهد بود
اقساط 2.7 میلیونی وام ازدواج 300 میلیونی
مبلغ وام ازدواج 1403 با تصویب کمیسیون اجتماعی مجلس قرار است از نفری 180 به 300 میلیون تومان افزایش پیدا کند و طبیعتا رقم اقساط آن نسبت به امسال بالاتر می‌رود. درصورت تصویب و نهایی شدن وام 300 میلیونی ازدواج آنوقت اقساط آن از ماهی یک میلیون و 636 هزار تومان در سال جاری به دو میلیون و 727 هزار تومان در سال آینده افزایش پیدا می‌کند.
اقساط وام ازدواج برای عروس و دامادی که به شکل همزمان تسهیلات 300 میلیونی را گرفتند، دوبرابر می‌شود و اگر متقاضی بتواند به‌لطف شرایط سنی به‌جای تسهیلات 300 میلیونی، وام 350 میلیونی دریافت کند، آنوقت رقم اقساط این تسهیلات به ماهی سه میلیون و 181 هزار تومان می‌رسد.
اقساط وام ازدواج از طرف دیگر برای عروس و دامادی که به شکل همزمان واجد دریافت وام 350 میلیونی هستند، به ماهی شش میلیون و 362 هزار تومان تبدیل می‌شود.
اقساط وام ازدواج البته شامل ماه‌های استثنایی هم می‌شود. یعنی محاسبه اقساط وام ازدواج به شکلی است که متقاضی باید ماه‌های ابتدایی هر سال رقم کلان‌تری به‌عنوان اقساط به بابک برگرداند که در بخش بعدی آن را به شکل مفصل‌تری بررسی می‌کنیم.
اقساط وام ازدواج و ماه‌های استثنایی
اقساط وام ازدواج 300 میلیونی درحالی ماهی دو میلیون و 727 هزار تومان خواهد بود که دریافت‌کننده این تسهیلات باید در همان ماه اول 12 میلیون تومان به‌عنوان اقساط ماه استثنایی به بانک برگرداند.
اقساط وام ازدواج 300 میلیونی البته در ماه‌های استثنایی بعدی کاهش پیدا می‌کند و به‌عنوان مثال این عدد در ماه سیزدهم – ماه اول از سال دوم- به 10 میلیون و 800 هزار تومان می‌رسد. در ماه بیست‌وپنجم –ماه اول از سال سوم- این عدد 9 میلیون و 600 هزار تومان و در ماه سی‌وهفتم به هشت میلیون و 400 هزار تومان تبدیل می‌شود.
اقساط وام ازدواج برای متقاضی که امکان استفاده از تسهیلات 350 میلیونی را دارد، در ماه اول 14 میلیون تومان، در ماه سیزدهم 12 میلیون و 600 هزار تومان و در ماه بیست‌وپنجم 11 میلیون و 200 هزار تومان محاسبه می‌شود.
اقساط وام ازدواج با این اوصاف برای عروس و دامادی که باهم می‌توانند از تسهیلات 350 میلیونی استفاده کنند، در ماه اول شامل دو قسط 14 میلیونی می‌شود و در مجموع به عدد شگفت‌انگیر 28 میلیون تومان می‌رسد.
بیشتر بدانید| مبلغ وام ازدواج 1403 در صورت تصویب نهایی به حداقل 300 میلیون تومان می‌رسد؛ یعنی تقریبا 66 درصد بیشتر از امسال. مبلغ وام ازدواج در سال جاری 180 میلیون تومان است
شرایط دریافت وام ازدواج 1403
وام ازدواج 1403 با لحاظ یکسری شرایط به متقاضیان تعلق می‌گیرد. نکته مهم این است که تاریخ عقدنامه متقاضی وام ازدواج باید از سال 99 به اینطرف باشد. یعنی اگر قبل از سال 99 به خانه بخت رفتید، مشمول دریافت وام ازدواج 1403 نمی‌شوید.
وام ازدواج به هر متقاضی فقط یکبار تعلق می‌گیرد. با این اوصاف اگر امسال یا در سال‌های قبلی موفق به دریافت وام ازدواج شدید، سال آینده امکان دریافت مجدد تسهیلات را نخواهید داشت. متقاضی دریافت وام در مرحله اول نیازی به مراجعه به شعب بانکی ندارد و ابتدا باید مراحل ثبت‌نام را به شکل غیرحضوری (اینترنتی) پشت‌سر بگذارد و بعد از دریافت کد رهگیری راهی بانک شود. ارائه اصل سند ازدواج، اصل شناسنامه و کارت ملی عروس و داماد و اصل شناسنامه و کارت ملی دو ضامن جزو مدارک لازم برای دریافت وام ازدواج است.
وام ازدواج یکجور تسهیلات قرض‌الحسنه است. یعنی سودی ندارد و فقط بحث کارمزد چهار درصدی مطرح است. از طرف دیگر مدت بازپرداخت اقساط وام ازدواج 120 ماه یا به عبارتی 10 سال خواهد بود و موعد بازپرداخت اولین قسط، یک ماه بعد از پرداخت تسهیلات خواهد بود.
اقساط وام ازدواج 1403 در حالت‌ های مختلف

انواع وام ازدواج
اقساط
وام 300 میلیونی ازدواج
دو میلیون و 727 هزار و 273 تومان
وام 350 میلیونی ازدواج
سه میلیون و 181 هزار و 818 تومان

لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/1122276/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رئیسی: از نسخه‌های دیگران بدون مطابقت با فرهنگ دینی و بومی خود استفاده نمی‌کنیم

تصمیم حیاتی دولت برای حقوق و دستمزد کارگران

پیش نویس تفاهم نامه ریلی منطقه آزاد اینچه برون تهیه شد

روحیه ایثار تبلوری ترجیح منافع عمومی به شخصی است

پذیرش دومین طرح پروژه کرمانشاه در بورس

پژوهشگر توسعه: سهم ایران از تجارت جهانی شرم‌آور است

وزیر کشور اهداف، برنامه‌ها و اقدامات حوزه اقتصادی را ابلاغ کرد

فرافکنی تکراری رئیسی علیه دولت روحانی این بار از قم

ناترازی 3 بانک مهم کشور از سال 95 به دلیل تصمیم بانک مرکزی

3.5 میلیون لیتر سوخت قاچاق در 2 استان جنوبی کشور کشف شد

(ویدیو) رئیسی: کشور را می‌توان علی‌رغم همه تهدیدها و تحریم‌ها اداره کرد

(ویدیو) رئیسی: در ابتدای دولت لغو سند 2030 را امضا کردم

تصاویری از فرود زیبای یک هواپیمای مسافربری در فرودگاه کیش

صفر پول آرژانتینی‌ها 4 تایی شد

شناخت مشی شهدا و ایثارگران موثرترین روش ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

برگزاری آئین تجلیل از دختران شاهد و ایثارگر سمنان به مناسبت روز دختر

برنامه‌ریزی اقتصادی باید مبتنی بر زیست بوم فرهنگی باشد

عددسازی ها و قیمت گذاری ارز درکانال ها جلوه ای از جنگ اقتصادی است

عددسازی و قیمت گذاری ارز در کانال‌ها جلوه‌ای از جنگ اقتصادی است

عزم جدی دستگاه قضا برای حمایت از واحدهای تولیدی در کردستان

افزایش 90 درصدی تجارت با ارزهای ملی

وزیر کشور اهداف، برنامه ها و اقدامات حوزه اقتصادی را ابلاغ کرد

استاندار کرمانشاه: خون پاک شهدا پشتوانه محکم انقلاب اسلامی است

شفاف‌سازی در ماموریت‌ها جزو تاکیدات اولیه ما در بنیاد است

با کارت‌های فیزیکی بانکی خداحافظی کنید

پیش بینی افزایش قیمت بیت کوین تا 100 هزار دلار

رکورد عجیب نرخ تکفل ایران در جهان: هر شاغل خرج چند نفر را می‌دهد؟

با متر و مقیاس آقای همتی فقط درسال 1399معادل 100 برابر کل دوران سازندگی خلق پول شده است

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین پالایشگاه گاز هاشمی‌نژاد و پارک علم و فناوری خراسان

پالایشگاه گاز پارسیان و دانشگاه علم و صنعت یک تفاهم‌نامه و یک قرارداد امضا کردند

نشست تخصصی شرکت نفت و گاز پارس برگزار می‌شود

صرفه‌جویی 1.2 میلیارد یورویی در طرح توسعه پالایشگاه تهران با خرید سهام کنترلی پتروشیمی شازند

ضرورت استفاده به‌موقع از ابزارهای پولی مناسب توسط مقام پولی

شهرت و اعتبار بانک مرکزی؛ شرط اول اثربخشی سیاست‌های پولی و ارزی

ایمن‌سازی تأسیسات؛ مهم‌ترین برنامه شرکت پایانه نفتی ایران در سال 1403

مصرف انرژی در ایران بیش از 2 برابر استاندارد جهانی

افزایش بی‌رویه مصرف، ظرفیت‌های صادراتی گاز ایران را از بین‌ می‌برد

کشف 3.5 میلیون لیتر سوخت قاچاق تنها در یک فقره عملیات ویژه در 2 استان جنوبی کشور

سفر بارزانی همراه با تعهد کتبی امنیتی و همکاری با بانک مرکزی ایران/ منتظر کاهش بیشتر نرخ ارز باشید

چگونه طرح جنجال‌برانگیز دستمزد منتفی شد؟

وزیر نفت با دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز دیدار کرد

دستور مسکنی رئیس جمهور به بانک‌ها

ضرورت توجه به هوش مصنوعی برای ایجاد مزیت رقابتی در صنعت نفت

شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت با صندوق پژوهش و فناوری نفت تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد

جلوگیری از انحراف روزانه 8 میلیون لیتر گازوئیل با راه‌اندازی سامانه تخصیص نفت‌گاز براساس اسناد حمل برخط

هدیه دولت به بازار اجاره؛ سامانه خودنویس به داد مستاجران می رسد؟

جامعه نیازمند نقش زنان در صنعت و فناوری است

تأمین 5800 قلم کالابه ارزش 12 هزار میلیارد ریال در نفت و گاز گچساران

آمادگی ایران برای امضای توافق‌نامه همکاری با کمیسیون انرژی اتحادیه آفریقا

رهاورد نمایشگاه بین‌المللی مشارکت در اجرای طرح‌های ملی است

© - www.bazarearya.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی