بازار آریا

آخرين مطالب

فرافکنی تکراری رئیسی علیه دولت روحانی این بار از قم اقتصاد ايران

فرافکنی تکراری رئیسی علیه دولت روحانی این بار از قم
  بزرگنمايي:

بازار آریا - آفتاب‌‌نیوز :
رئیسی گفت: ما بی منطق سخن نمی‌گوییم، ما خودمان سند تحول آموزش و پرورش داریم کار ما مبتنی بر اسناد مصوب خودمان است حتما از تجربه دیگران هم استفاده می کنیم اما نسبت به نسخه‌هایی که دیگران برای این کشور بنویسند، نظر کارشناسی داریم. از تجربه دیگران استفاده می کنیم، امام(ره) هم در فیضیه فرمودند ما از دستاوردهای تمدن بهره می بریم اما آنچه از مظاهر فساد نسبت به تمدن ادعایی است را مردود می دانیم و عمل نمی کنیم رهبر انقلاب هم همین را فرمودند از نسخه های دیگران بدون مطالعه و بدون بومی سازی و توجه به نیازها و مطابقت دادن با فرهنگ دینی و انقلابی استفاده نخواهیم کرد.
در ابتدای دولت در شورای عالی انقلاب فرهنگی، لغو سند 2030 تصویب شده بود اما همراه 27 سند دیگر امضا نشده بود. هنگامی که دولت آغاز به کار کرد 28 سند مصوب بود اما ابلاغ نشده بود، یکی از اسنادی که در ابتدای دولت لغو کردم لغو سند 2030 بود.
رئیسی با تاکید بر توجه دولت بر معیشت اقشار کم درآمد و محروم، ادامه داد: دولت سیزدهم در همه تصمیم گیری‌ها و سیاست گذاری‌ها توجه به اقشار محروم را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است. این همان نگاهی است که علما و رهبری فرزانه نسبت به آن تاکید دارند.
رئیس جمهوری با اشاره به گام‌های دولت در حوزه توانمندسازی افراد زیرپوشش نهادهای حمایتی، اظهار کرد: برای نخستین بار در تاریخ انقلاب دیگر هیچ فردی در نوبت پوشش در بهزیستی و کمیته امداد وجود ندارد و بسیاری از افراد نیز با توانمندشدن به زندگی با کرامت خود بازگشته اند.دولت نسبت به افزایش مستمریِ مستمری بگیران و هم نسبت به استفاده از خدمات آب، برق، گاز، بیمه سلامت و سایر خدماتی که می‌تواند در جهت رفع آلام آنها کمک کند، گام برمی‌دارد.
در حالی که هنگام تحویل دولت، رشد اقتصادی کشور بالای درصد بود، رئیسی مدعی شد: تا پیش از آغاز به کار دولت سیزدهم رشد اقتصادی ایران نزدیک به منفی بود در حالی که در این دولت رشد اقتصادی کشور با جهش همراه بوده و اکنون به شش درصد رسیده است. برخی مشکلات حل شده و باید نسبت به آنها شاکر بود اما راه‌هایی را نیز باید طی کنیم که مشکلات رفع شود.این‌ها به معنی نبودن مشکل نیست بلکه به آن معناست که جهت‌گیری درستی انجام شده است. شد: در 10 سال پیش از دولت کمتر از یک درصد رشد اقتصادی داشتیم اما در شش ماهه نخست دولت سیزدهم، رشد اقتصادی به 4 درصد رسید، در سال دوم دولت به بیش از 4 درصد و در سال گذشته رشد اقتصادی به 6 درصد افزایش یافت. در زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم سالانه حدود 700 هزار خودرو در کشور تولید می‌شد که این رقم در زمان حاضر به بیش از یک میلیون و 300 هزار خودرو رسیده است.
وی با تاکید بر اینکه سال گذشته 45 میلیارد دلار به بخش صنعت کشور اختصاص یافت، ادامه داد: با اقدامات انجام شده توسط دولت نگرانی تجار و فعالان اقتصادی در خصوص تامین ارز به طور کامل برطرف شد.
رئیسی خاطرنشان کرد: در ابتدای دولت حل تنش آبی 10 هزار روستا را برنامه ریزی کرده بودیم که اکنون مشکل بیش از 5 هزار روستا را در خصوص تنش آبی برطرف کردیم. در حالی در ابتدای آغاز به کار دولت 22 هزار مگاوات ناترازی برق داشتیم، اکنون شاهد تولید 8 هزار مگاوات برق بیشتر هستیم و زمینه تولید 10 هزار مگاوات برق صنعتی نیز برای جداسازی برق خانگی و صنعتی نیز کلید خورده است. 28 سند در خصوص سند 2030 تصویب شده بود اما ابلاغ نشده بود، لغو سند 2030 یکی از نخستین اقدام‌های دولت سیزدهم بود. ما سند تحول آموزش و پرورش و دیگر اسناد متعالی داریم و از تجربه دیگران نیز استفاده می‌کنیم اما مرعوب و منکوب مظاهر فاسد تمدن دورغینی غرب نمی‌شویم. ما در امور فرهنگی از تجربه دیگران استفاده می‌کنیم اما بدون مطالعه و دیدگاه کارشناسی از نسخه‌های بیگانان استفاده نخواهیم کرد.
وی با بیان اینکه آیین و شریعت ما برای نجات انسان و زندگی سالم بنا شده است، گفت: سلامت در اخلاق، فکر، عمل و سایر حوزه‌ها در زندگی معاصر هدف مهم شریعت و دین در زندگی اجتماعی است. کارآمدی دین در مدیریت زندگی اجتماعی انسان معاصر آن پرچم مهمی بود که حوزه‌های علمیه با انقلاب شکوهمند اسلامی در قرن حاضر بلند کرد.
رئیس جمهوری با اشاره به پیشرفت‌های انقلاب در طول بیش از 4 دهه از عمر نظام ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران اثبات کرد که فقه تمدن ساز مذهب جعفری می‌تواند پاسخگوی همه نیازهای زندگی اجتماعی در عصر حاضر باشد. رویکرد «ما می‌توانیم» مبتنی بر داشته و باورهای علمی و سرمایه‌های موجود کشور در برابر نگاه‌های واداده به غرب در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی قرار دارد. در طول 4 دهه از عمر انقلاب اسلامی هرجا که با عقلانیت انقلابی حرکت کردیم به پیشرفت و موفقیت رسیدیم اما در هر مساله ای که برای جلب رضایت غربی‌ها اقدامی کردیم دچار مشکل شدیم.
رئیسی علمی بودن، منطقی بودن و فرهیختگی را از ویژگی‌های بارز یک فرد انقلابی توصیف کرد و ادامه داد: یک فرد انقلابی همان گونه که در ابتدای انقلاب در جبهه‌های نبرد حضور می‌یافت امروز نیز در صحنه‌های مهم فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی حاضر است.
وی با تاکید بر اینکه عدالت یکی از مهم‌ترین مفاهیم دینی است، تصریح کرد: عدالت اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و فردی از شاخصه‌های مهم عدالت محوری است که باید به صورت همزمان مورد توجه قرار گیرد.انتظار ما از یک طلبه انقلابی شناخت جامعه و نیازهای آن به همراه آمادگی ایفای نقش برای حل چالش‌های جامعه است؛ این همان راهی است که شهدا در مسیر آن خون پاک خود را بذل کردند.
وی با تاکید بر اینکه مسوولیت پذیری و خط پذیری برای انجام وظیفه از ویژگی‌های یک فرد انقلابی است، ابراز کرد: دولت مجری گفتمان مقام معظم رهبری در مساله عدالت و سایر شاخص‌ها و سیاست‌های مدون انقلاب اسلامی است. حل مشکلات معیشتی و اقتصادی در توجه به اقتصاد مقاومتی و راه حل معضلات فرهنگی نیز توجه به مفاهیم و ارزش‌های فرهنگی انقلاب اسلامی است.
رئیس جمهوری با بیان اینکه امروز توجه به خداباوری و مردم باوری بسیار مهم است، تصریح کرد: مشکلات و نیازهای جامعه برخلاف ادعای برخی از افراد با 2 تلفن و زنگ به کشورهای قدرتمند حل نمی‌شود.در ابتدای دولت سیزدهم برخی با ناامیدی به ما می‌گفتند چگونه کشور را اداره خواهید کرد اما پس از چندی دیدند که بسیاری از مباحث مانند اقتصاد و تورم را می توان مهار و مدیریت کرد.
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ما یقین داریم که تحریم‌ها بی خاصیت شده است، بیان کرد: دولت در حال کنترل و از بین بردن زمینه‌های تورم است و طبق اطلاعات نهادهای مالی بین المللی شاخص‌های اقتصاد ایران امیدبخش است. کشور ما بیشترین فشار تحریم را در صنایع نظامی، هسته ای و خودروسازی تجربه کرده و در همین عرصه‌ها نیز موفقیت‌های چشمگیری داشته است. ما می‌توانیم عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را مبتنی بر آموزه‌های انقلاب اسلامی پیش بریم و در تمامی این حوزه‌ها نیز در حال پیشرفت هستیم. بدانید روحیه ضدفساد در دولت مورد تشویق و تاکید قرار گرفته هم اصلاح ساختارهای فسادزا و هم شناسایی افراد ناکارآمد و فاسد؛ هر دو مورد توجه بوده و خواهد بود. ما معتقدیم اجرای عدالت و فساد با هم سازگاری ندارد؛ لذا هر جا ساختار ناعادلانه و فسادزا ببینیم بنا بر حل مساله داریم. در این زمینه ملامتگران و برخی جوسازی‌ها و فضاسازی‌ها ما را از اهداف‌مان بازنخواهد داشت. همچنان که شهدای عالی‌قدر، امام و رهبری به ما آموختند ما از ملامت ملامت کنندگان به‌هیچ‌عنوان نه خسته می‌شویم و نه میدان را خالی خواهیم کرد.
منبع: خبرگزاری ایرنا

لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/1155700/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

قیمت تضمینی «جو» اعلام شد

عزای عمومی باعث لغو پرداخت یارانه می شود ؟ + توضیحات وزیر اقتصاد

خبر مهم وزیر اقتصاد برای حقوق‌بگیران و یارانه‌بگیران/ واریزی‌های دولت در چه مرحله‌ای است؟

رییس‌جمهور وقت خود را وقف حل مشکلات اقتصادی و سیاسی کرد

هدفگذاری برای رشد اقتصادی 10 درصدی در بخش صنعت زنجان

یارانه بگیران بخوانند؛ خبر مهم خاندوزی برای حقوق بگیران

حقوق‌ کارکنان و یارانه درحال پرداخت است

خودروی برقی از دستورالعمل بازار خودروهای سواری خارج شد

اعضای دولت بدون هیچ‌گونه وقفه و تعلل به کار خود ادامه دهند

حق خدمات صادقه رئیس‌جمهوری شهید، کمتر از شهادت در اثنای خدمت نبود

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران شهادت رئیس‌جمهوری را تسلیت گفت

معاون اول رئیس‌جمهوری مدیر قوه مجریه شد

پیام تسلیت دبیرکل اوپک برای شهادت خادم ملت ایران

واکنش مقامات بین المللی به شهادت رییس جمهور ایران

خاندوزی: فضای اقتصادی جلسه صبح امروز هیات وزیران امیدبخش بود

اصول مکتب اقتصاد رضوی کدامند؟

حملات عامدانه اسرائیل برای تخریب سواحل غزه

یارانه نقدی اردیبهشت امروز پرداخت می‌شود

دیدار استاندار هرمزگان با نماینده ولی فقیه در هرمزگان

صادرات مرغ به 4 هزار تن رسید

واکنش مقامات بین المللی به شهادت رییس جمهور ایران | شی جین‌پینگ: چین یک دوست خوب را از دست داد| شاه اردن:در کنار برادران ایرانی هستیم | پوتین: رئیسی نقش مهمی در تقویت روابط ایران و روسیه داشت | مادورو: برادر ما ابراهیم، یک رهبر فوق‌العاده جهانی بود

دلار ریخت/ عقبگرد نرخ به کانال 57 هزار تومان

5 اقتصاد برتر جهان در یک نگاه (+نمودار)

رئیس جمهور شهید وقت خود را بر حل مشکلات اقتصادی و سیاسی وقف کرد

پیام تسلیت وزراء و شخصیت‌های اقتصادی در پی شهادت رئیس جمهور

خبر مهم وزیر اقتصاد درباره پرداخت حقوق ها و یارانه نقدی | مشکلی در تامین مالی، کالاهای اساسی و سوخت نداریم

حقوق کارکنان و یارانه پرداخت شد/ مشکلی در تامین مالی، کالا‌های اساسی و سوخت نداریم

وضعیت شاخص‌های اقتصادی با ثبات و تحت مدیریت است/ گزارش‌های اقتصادی به مخبر ارائه خواهد شد

نشست فوق‌العاده سران قوا برگزار شد

قیمت طلا، سکه و ارز 31 اردیبهشت ماه 1403؛ طلا و سکه چقدر قیمت خورد؟

وزیر اقتصاد: این حادثه تلخ خللی در عزم سایر خادمان ملت در انجام وظایف وارد نمی‌کند

ریزش قیمت طلا و سکه در بازار؛ دلار به کانال 57 هزار تومان بازگشت

پرشدگی سدها به 68درصد رسید

پیام تسلیت رهبر انقلاب اسلامی و اعلام عزای عمومی در پی درگذشت شهادت‌گونه رئیس‌جمهور و همراهان گرامی ایشان

پیام نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی عروج شهادت گونه آیت الله رییسی

تصویری از اقتصاد ایران در دولت رئیس جمهور شهید

تسلیت مقامات و شخصیت‌های اقتصادی در پی شهادت رئیس جمهور و همراهان

جریان‌سازی نوآوری‌های بهره‌ور از نظریه‌پردازی تا عمل/ 15 طرح دانش‌بنیان‌ به مرحله تجاری‌سازی رسید

خاندوزی: فضای اقتصادی در هیات وزیران امیدبخش بود

خاندوزی: یارانه نقدی اردیبهشت امروز پرداخت می‌شود

سمنان پایتخت ایرانی جاده ابریشم

پیام تسلیت مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در پی شهادت رئیس‌جمهوری

اعلام 5 روز عزای عمومی از سوی رهبر انقلاب اسلامی

پیام تسلیت معاون امور حقوقی و مجلس وزیر نفت برای شهادت رئیس‌جمهوری

پیام رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی عروج شهادت‌گونه آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و هیئت همراه

قیمت قطعی و علی الحساب خودرو‌های برقی وارداتی

برج ساحلی؛ شرایط پیش خرید با آغاز ثبت نام مسکن اقساطی

پیام تسلیت وزیر اقتصاد در پی شهادت رئیس‌جمهور

تجاری‌سازی 15 طرح دانش‌بنیان‌ها/ جریان‌سازی نوآوری‌های بهره‌ور از نظریه پردازی تا عمل

کشف محموله تنباکوی قاچاق از خودرو‌های شوتی

© - www.bazarearya.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی