بازار آریا

آخرين مطالب

در جریان بررسی تهاتر هفت ملک شهرداری با وزارت ورزش مطرح شد؛

دولت مکلف است بدهی‌اش به شهرداری را بدهد/ از شهرداری تهران برای پیگیری موضوعات و طرح‌های شهری سپاسگزاریم شهرداری تهران

دولت مکلف است بدهی‌اش به شهرداری را بدهد/ از شهرداری تهران برای پیگیری موضوعات و طرح‌های شهری سپاسگزاریم
  بزرگنمايي:

بازار آریا - در دویست و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران لایحه شهرداری درخصوص مجوز واگذاری و تهاتر هفت فقره ملک متعلق به شهرداری تهران با ملک موسوم به ورزشگاه تختی متعلق به وزارت ورزش و جوانان بررسی شد.

به گزارش خبرنگار شهر ، محمد آخوندی در دویست و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی لایحه شهردار تهران درخصوص مجوز واگذاری و تهاتر هفت فقره ملک متعلق به شهرداری تهران با ملک موسوم به ورزشگاه تختی متعلق به وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه این موضوع در چند سال اخیر مورد بحث بود و دو بار به مرحله انعقاد تفاهم نامه رسید، اما نهایی نشد، اظهار کرد: در این دوره از مدیریت شهری، با توجه به نیاز شهرداری برای ساخت آزادراه شهید شوشتری و تکمیل خط هفت مترو، 34 هکتار از ورزشگاه تختی را تحویل خواهد گرفت و با توجه به اینکه کارشناس رسمی دادگستری ارزش این زمین را سه هزار و 100 میلیارد تومان برآورد کرده، هفت فقره ملک به وزارت ورزش و جوانان تحویل داده خواهد شد.
وی با بیان اینکه این تهاتر در چند دوره دنبال شد تا به دلیل اهمیت طرح شهید شوشتری و تکمیل خط هفت مترو انجام شود که در این دوره به نتیجه رسید، خاطرنشان کرد: برای رفع برخی دغدغه ها جلساتی برگزار شد و نکات مختلفی مورد بررسی قرار گرفت؛ 16 سال است که این تهاتر به نتیجه نرسیده، لذا بررسی های لازم برای آن انجام شد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه طرح شهید شوشتری یکی از طرح های مهم است که آقای قالیباف نیز تأکید داشت که اجرایی شود، گفت: ما در کمیسیون ماده پنج تأکید داشتیم که در خط حریم شهر تهران واقع شود و ارتباط دهنده شمال و جنوب از مسیر شرق تهران باشد. باید بخشی از ورزشگاه تختی برای اجرای این طرح خریداری می شد تا پروژه اجرایی شود و امیدواریم امور به خوبی مورد پیگیری قرار بگیرد تا بزرگراه راه اندازی و بهره برداری شود.
توسعه حمل و نقل با دولت است و نگهداشت با شهرداری
ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در ادامه این جلسه با بیان اینکه مخالفت بنده از جهت اقدام شهرداری برای توسعه حمل و نقل عمومی و پایانه مترو خط هفت نیست، گفت: مخالفت من با بنا گذاشتن یک سنگ اشتباه در این دوره از مدیریت شهری از طرف دولت است. ما اصرار داریم که توسعه حمل و نقل با دولت است و ما وظیفه نگهداشت آن را بر عهده داریم.
وی ادامه داد: پروژه شهید شوشتری که بار ترافیک را در جنوب شرق کاهش خواهد داد و آلودگی هوا نیز کاسته خواهد شد؛ پرسش بنده این است که دولت می خواهد چه نقشی ایفا کند؟ دولت باید به شهرداری تهران کمک کند و در قبال یک قطعه زمین بلامصرف بدون تجهیزات، چرا می خواهد هفت ورزشگاه که مردم از آن استفاده می کنند، از شهرداری بگیرد؟
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا با بیان اینکه قرار بود 21 وظیفه تصدی گری دولت به شهرداری سپرده شود، تصریح کرد: این تهاتر، یک اقدام برعکس است و باید وظیفه توسعه ورزش همگانی را مجدداً به دولت واگذار کنیم؟ اگر قرار است چنین باشد چرا از مدیریت واحد شهری سخن می گوییم؟ شهرداری مجبور شده این اقدام را انجام دهد چون دولت حاضر نبوده این زمین را به شهرداری تحویل دهد.
وی ادامه داد: اگر این طرح تصویب شود یعنی باید دو حرف خود را پس بگیریم؛ اینکه وظیفه واگذاری تصدی گری از دولت به شهرداری را پس می دهیم و از طرفی نباید از دولت مطالبه کنیم که سهم خود را در توسعه حمل و نقل عمومی بپردازد. نظر من این است که تهاتر باید از مسیری دیگر دنبال شود.
مهدی بابایی رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بنده با روش اجرایی شهرداری تهران موافق هستم، اظهار کرد: روی زمین باید این تفاهم صورت می گرفت تا به نتیجه می رسیدیم. ما اماکنی را داریم که به دولت تحویل دهیم. دو ورزشگاه از این هفت ملک تعطیل است که دولت باید آن را احیا کند و در اختیار مردم قرار دهد. یک زمین نیز خالی است و وزارت ورزش باید آن را با اعتبار دولت مورد بهره برداری قرار دهد.
وی افزود: این تفاهم تاکنون انجام نشده و گره کور آن باز نشده است و باید کمک کنیم که اقدامات به نتیجه برسد؛ با این روند نمی توانیم کمک جدی به حمل و نقل عمومی داشته باشیم.
جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا با تأکید بر اینکه ورزشگاه تختی باید برای راه اندازی ایستگاه در مسیر خط هفت و ایجاد بزرگراه شهید شوشتری از دولت تحویل گرفته شود، گفت: دولت مکلف به تسویه بدهی خود با نهادهای عمومی غیردولتی شده و در بودجه سالیانه باید رقم پیش بینی می شد و مطالبات از این مسیر مورد تهاتر قرار می گرفت و این وظیفه در قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر از سوی مجلس بر عهده دولت گذاشته است.
وی اضافه کرد: دولت وظیفه دارد بدهی های خود را به نهادها و شهرداری ها که تا پایان سال 1401 راه اندازی شده اند تا مبلغ 50 هزار میلیارد ریال در یکی از ردیف های درآمدی تسویه کند.
تشکری هاشمی با بیان اینکه دولت مکلف شده که در ساخت مترو تا 50 درصد از هزینه ها را متقبل شود، گفت: هر کیلومتر مترو از هزار و 500 تا دو هزار میلیارد تومان هزینه دارد و 60 تا 80 هزار میلیارد تومان برای اجرای یک خط نیاز است. این درست نیست که دولت هیچ تعهدی برای بازپرداخت بدهی های خود نداشته باشد.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: کار ضروری است و باید املاک به تملک شهرداری تهران در بیاید. حضور شهردار تهران در جلسه هیئت وزیران برای رایزنی موضوعاتی از این قبیل است.
وی افزود: تحویل دهنده و تحویل گیرنده دارایی ها باید در این جلسه حضور پیدا می کردند و انتظار می رفت معاونین مربوطه در جلسه امروز شورا حاضر می شدند.
مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه همکاری دولت با شهرداری در دوره های قبل وجود نداشت، گفت: قبل از ارائه بودجه به مجلس، ما به دولت نامه ارسال کردیم که بدهی دولت به شهرداری ها پیش بینی شود تا مجلس آن را به تصویب برساند اما متأسفانه رقمی برای تهران و دیگر شهرها پیش بینی نکردند. ما برای بلیت مترو، اتوبوس و بافت فرسوده از دولت طلبکاریم.
وی افزود: ما در جلسه با شهردار تهران بارها مطرح کردیم که بدهی دولت به شهرداری را پیگیری کند و در مواردی حتی با گلایه این درخواست را داشتیم. بنده در مواردی با رئیس جمهور نیز موضوع را مطرح کردم اما وقتی هنوز اقدامی انجام نشده، نمی توان کار را متوقف کرد.
پرویز سروری نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه این آرزوی ماست که دولت بدهی خود به شهرداری را بپردازد، تأکید کرد: اگر ادعا می کنیم که نمی خواهیم تهران آلوده باشد و بار ترافیک کاهش یابد، باید امور را دنبال کنیم. وزیر ورزش و جوانان با نگاه حل مسئله وارد شده وگرنه در دوره های قبل حتی در این سطح نیز وارد نمی شدند. کلان پروژه شهید شوشتری ترافیک را پنج درصد کاهش خواهد داد.
وی با اعلام اینکه دو ورزشگاه قرار است به پیروزی و استقلال تحویل داده شود، گفت: دو ورزشگاه عملاً تعطیل است و یک مورد نیز زمین چمن است و دو ملک باقی می ماند که این دو ملک نیز قرار نیست از مدار خارج شود و وزارت ورزش و جوانان نیز از آن استفاده خواهد کرد.
در سرانه ورزشی از استانداردها عقبیم
زهرا شمس احسان رئیس کمیته ورزش شورا در ادامه این جلسه با بیان اینکه مجموعه امام رضا(ع) و شهید کاظمی که در اختیار باشگاه های استقلال و پرسپولیس بود، اظهار کرد: مجموعه ورزشی شمیران از سال 1398 تا سال قبل تعطیل بوده و جزء ورزشگاه های زیان ده سازمان ورزش بوده است.
وی افزود: مجموعه سوارکاری 24 سال عمر بنا دارد و مسائل حقوقی با شرکت آبفا دارد و استانداردهای کافی را نیز ندارد و امکان واگذاری آن با حداقل استانداردهاست. ورزشگاه شهید باکری نیز به صورت مشارکتی به بخش خصوصی واگذار شده بود. آنچه مهم است اداره کل ورزش و جوانان کاربری این مجموعه ها را تغییر نمی دهد و با همین کاربری، خدمات ورزشی ارائه می دهد و قرار نیست سرانه ورزشی کاهش یابد.
شمس احسان با بیان اینکه بر اساس دستور شهردار تهران سازمان املاک و مستغلات باید تا پایان آذرماه اراضی مناسب در 18، 13، 20، 22 و یک منطقه دیگر به مساحت 30 هزار متر مربع و دهکده های ورزشی در سه نقطه به سازمان ورزش تحویل دهد، گفت: بین واقعیت موجود و نیازهای مردم در سرانه های ورزشی فاصله وجود دارد. بر اساس طرح جامع باید سرانه ورزشی برای هر نفر 1.82 متر باشد و ما از استانداردها برخوردار نیستیم.
وی با تأکید بر اینکه علایق و سلایق مردم با گذشته فرق دارد، گفت: تنوع خدمات باید در دستور کار قرار بگیرد و مدیریت شهری باید در راه اندازی دهکده های ورزشی با تنوع رشته ها اقدام کند. افزایش سرانه های ورزشی باید در کنار در دسترس قرار دادن فضاهای مهیج در دستور کار قرار بگیرد.
مردم فکر نکنند دعوایی بین شهرداری و دولت وجود دارد
احمد صادقی رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورا با بیان اینکه در هیچ دوره ای همچون دوره ششم دولت به شهرداری ها کمک نکرده است، یادآور شد: پرداخت مطالبات دولت به شهرداری ها هیچ زمانی به اندازه امروز نبوده است. دولت هم مطالبات را پرداخت می کند و هم کمک های خود را انجام می دهد.
وی افزود: روز گذشته در مجمع تشخیص مصلحت نظام، با پیگیری شهردار تهران، دولت مکلف شد که تمام مطالبات خود را به شهرداری ها در قالب تهاتر و بر اساس برنامه هفتم توسعه تسویه کند.
صادقی با بیان اینکه سرانه های ورزشی نه تنها کاهش نیافته بلکه مدیریت این سرانه ها به دولت سپرده شده و امید است که آن را احیا کند، گفت: قرار است زمین هایی برای افزایش سرانه های ورزشی شهرداری افزوده شود. مردم فکر نکنند دعوایی بین شهرداری و دولت وجود دارد و این دلیل باز نشدن گره چند ساله پروژه شهید شوشتری، ترافیک و آلودگی هوای تهران است.
وی ادامه داد: ما توافق کف میدانی انجام دادیم و تلاش کردیم مشکل مردم را حل کنیم و در جنوب شرق تهران مشکلات ترافیکی و توسعه حمل و نقل عمومی با رأی اعضای شورا برطرف شود.
تهاتر برای شرکت مترو درآمد پایدار ایجاد خواهد کرد
نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا با بیان اینکه این تهاتر اقدام مؤثر و یکی از اولویت های ما بوده است، گفت: کمیسیون ما یکی از کمیسیون های مخالف با این تهاتر بود اما با توجه به اینکه توسعه حمل و نقل و اجرای بزرگراه شهید شوشتری برای ما اهمیت دارد، بررسی های قابل توجهی را انجام دادیم. این تهاتر برای شرکت مترو درآمد پایدار ایجاد خواهد کرد.
وی افزود: اداره ورزش و جوانان باید کاربری املاک واگذار شده را حفظ کند و باید زمین های دیگری را نیز در قالب بودجه سال 1403 برای توسعه سرانه های ورزشی پایتخت در نظر گرفت.
معدنی پور تأکید کرد: ما از دولت مطالبه داریم و اگر می خواستیم معطل پرداخت این بدهی باشیم، اقدامات توسعه ای صورت نمی گرفت و نمی توانستیم طرح های مدیریت شهری را اجرایی کنیم.
حداقل مطالبات شهرداری تهران از دولت 70 هزار میلیارد تومان است
ناصر امانی در ادامه با بیان اینکه ما یک سال دیگر هستیم تا ببینیم ورزشگاه هایی که به وزارت ورزش تحویل داده چه وضعیتی را خواهد داشت، گفت: حداقل مطالبات شهرداری تهران از دولت 70 هزار میلیارد تومان است و بنده می گویم از این محل تهاتر صورت بگیرد. چرا باید یک زمین لم یزرع را وزارت ورزش و جوانان بگیریم و هفت ورزشگاه را به دولت تحویل دهیم؟ ما می توانیم این ورزشگاه ها را حتی اگر تعطیل هستند، احیا کنیم و در اختیار مردم قرار دهیم.
وی افزود: برای اولین بار در تاریخ شورای شهر، هفت ورزشگاه را به دولت می دهیم؛ در قبال مطالباتی که شهرداری از دولت دارد. این مصوبه چراغ سبزی به یک رویه غلط است.
شهرداری ما به ازای ورزشگاه تختی سرانه ورزشی درتهران را افزایش دهد
حبیب کاشانی خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران هم با تأکید بر اینکه هیچ مخالفتی با این موضوع نیست، اظهار کرد: ما در مورد وزارت ورزش صحبت می کنیم که وظیفه آن توسعه ورزش است. این چه طریقه معامله ای است که می گوییم املاک مشکلاتی دارند.
وی افزود: در بازی باشگاه پرسپولیس با النصر عربستان نتوانستیم ورزشگاه را به گونه ای ساماندهی کنیم که بتوان یک بازی را برگزار کرد. قرار بوده تا پایان آذر املاکی را در نظر بگیریم تا یک ورزشگاه جدید ساخته شود. دولت اراده کرده ورزشگاه بسازد. ما درآمد، مدیریت و نیروی انسانی داریم و توان اداره هفت ورزشگاه را نداریم و به وزارت ورزش و جوانان می گوییم این هفت مجموعه را اداره کند.
کاشانی با بیان اینکه شهرداری حاتم طایی نیست که اموال را ببخشد، گفت: آن بخش که درآمد و توان بیشتر دارد، شهرداری است و می تواند ورزشگاه بسازد. به جای این بگوییم ما به ازای زمینی که به شهرداری تحول می دهد، تعدادی ورزشگاه نیز ساخته شود، چه اشکالی خواهد داشت؟
خزانه دار شورا افزود: شهرداری می تواند به وزارت ورزش و جوانان بگوید ما به ازای ورزشگاه تختی، دهکده های ورزشی و مجموعه هایی را برای افزایش سرانه های این بخش می سازد.
از شهرداری تهران برای پیگیری موضوعات و طرح های شهری سپاسگزاریم
در ادامه مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه باید چند اصل در نظر گرفته شود، گفت: دولت ها با هم متفاوت هستند و این اصل را باید در نظر بگیریم که وظایف شوراها نیز مشخص است. بعد از 880 روز نمی توانیم بگوییم یک مجموعه تعطیل است و باید راه اندازی شده فرض بگیریم.
وی ادامه داد: آیا برای رئیس جمهور درخواستی مکاتبه شده که طرح بزرگ و فراگیر شهری با اثرات سازنده در رفع آلودگی هوا و افزایش رفاه شهروندان و تسهیل تردد آماده اجراست و تقاضا کنیم که از سوی رئیس جمهور تدبیری صورت بگیرد؟
عباسی با بیان اینکه طرح مورد نظر از طرح هایی است که باید با فوریت اجرا شود، این پرسش را مطرح کرد که آیا با مراجع قضایی هماهنگی و مکاتبه ای صورت گرفته است؟
وی تأکید کرد: ما از شهرداری تهران برای پیگیری موضوعات و طرح های شهری سپاسگزار و قدردانیم اما انتظار داریم که پیگیری ها و مکاتبات صورت بگیرد تا موارد به نتیجه برسد.
علی اصغر قائمی عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا نیز با بیان اینکه 50 درصد بودجه وزارت ورزش جاری و50 درصد عمرانی است، اظهار کرد: سهم بودجه عمرانی وزارت ورزش 750 میلیارد تومان و سهم شهرداری بیش از 200 میلیارد تومان است.
وی افزود: سهم عمرانی سازمان ورزش شهرداری تهران نزدیک به 2.5 برابر سهم شهر تهران از بودجه عمرانی وزارت ورزش است. با این ارقام وزارت ورزش توان توسعه سرانه های ورزشی پایتخت را نخواهد داشت.
وزارت ورزش برای عوارض ساخت و ساز به شهرداری تهران بدهکار است
مهدی اقراریان رئیس کمیته نظارت و حقوقی شورا نیز در ادامه این جلسه با طرح این پرسش که "وزارت ورزش و جوانان و مجموعه های زیر نظر آن همچون ورزشگاه انقلاب بر اثر توسعه ها تا چه میزان به شهرداری تهران بدهکارند؟"، گفت: ا گر قرار است تهاتری صورت بگیرد باید تهاتر بدهی ها باشد. وزارت ورزش برای عوارض ساخت و ساز به شهرداری تهران بدهکار است و باید بدهی های خود را بپردازد. ساده ترین راه ممکن چوب حراج زدن به اموال شهرداری است. پس از دو سال آقای زاکانی به عنوان عضو هیئت دولت، لایحه تهاتر به شورا ارائه داده است.
وی با بیان اینکه تصور ما این است که شهردار در هر جلسه هیئت دولت حضور و امکان مکاتبه دارد، گفت: این روند کاری قابل قبول و قابل پذیرش نیست. ما مطمئنیم با گرفتاری های موجود وزارت ورزش، این املاک در حال واگذاری به سبد ورزش خانوار پایتخت باز نخواهد گشت و دود آن به چشم قشر ضعیف می رود.
اقراریان با تأکید بر اینکه ساخت آزادراه شوشتری و درآمد حاصل از محل صرفه جویی سوخت به جیب دولت خواهد رفت، یادآور شد: باور بنده این است که تا به ابهامات پاسخ داده نشود، امکان تصمیم گیری وجود نخواهد داشت و ابتدا باید چانه زنی های لازم با دولت صورت بگیرد.
سید محمد آقامیری رئیس کمیته عمران شورا نیز با بیان اینکه اگر انتظار پرداخت بدهی های دولت را داشته باشیم طرح شهید شوشتری معطل خواهد ماند و به دوره بعد منتقل خواهد شد، گفت: اگر انصاف را در نظر بگیریم دولت کمک های خود را برای تأمین واگن های مترو و توسعه حمل و نقل عمومی داشت.
وی با تأکید بر اینکه باید کمک کنیم تا مشکل ترافیک در جنوب شرق تهران برطرف شود، تصریح کرد: امیدواریم اعضا موافقت کنند تا زشت یا زیبا این طرح به نتیجه برسد تا بتوان آزادراه شهید شوشتری را اجرایی کرد.
گرفتاری مردم را نباید با دغدغه ها و گره های خود با دولت پیوند بزنیم
ُسید احمد علوی رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران نیز در این جلسه با تأکید بر اینکه ما نماینده مردم در شورا هستیم، گفت: حال خوب مردم باید از همه چیز برای ما مهمتر باشد. تمام مواردی که اعضای شورا مطرح کردند، درست است اما موارد مختلفی را دیدیم که برای حل معضلات مردم، علیرغم اینکه برای موضوعاتی که در اولویت های اول نبوده، تصمیم گیری شده است.
وی افزود: مردم نباید گروگان مباحث بین دولت و شهرداری باشند؛ بنده به عنوان یکی از ساکنان جنوب شرق تهران در خصوص ترافیک ناشی از راه اندازی سرای ایرانی گفتم که ترافیک این منطقه از قبل وجود داشته و در زمان آقای قالیباف تدبیر خوبی صورت گرفت که ترافیک از محل راه اندازی آزادراه شهید شوشتری کاهش یابد و این طرح از زمان معطل باقی مانده است. گرفتاری مردم را نباید با دغدغه ها و گره های خود با دولت پیوند بزنیم.
علوی با بیان اینکه با این طرح انتهای بزرگراه شهید محلاتی از انسداد خارج خواهد شد، گفت: علاوه بر اجرای آزادراه شوشتری، پایانه مترو نیز در محل مورد تهاتر راه اندازی خواهد داشت و درخواست می کنیم که اعضا در این خصوص همکاری لازم را داشته باشند.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اقدامی بسیار ارزشمند در دوران آقای قالیباف صورت گرفت و دو مجموعه ورزشی شهرداری در اختیار باشگاه های استقلال و پرسپولیس قرار گرفت، یادآور شد: تفاهم برای تهاتر ورزشگاه تختی و تعدادی مجموعه ورزشی در دوره های قبلی ابتر باقی ماند اما در همین دوره ها، دو ورزشگاه در اختیار باشگاه های استقلال و پرسپولیس باقی ماند.
وی با بیان اینکه وزارت ورزش و جوانان اعلام کرده که ما مسئول تخصصی ورزش هستیم و اماکن ورزشی نیاز داریم، خاطرنشان کرد: از سه هزار و 100 میلیارد تومان رقم هفت ملک، دو هزار میلیارد تومان به همان دو ورزشگاه اختصاص دارد و در واقع ما در حال زنده کردن مطالبات خود هستیم. وزارت ورزش برای حل مشکل مردم در این شرایط به شهر کمک کرده است.
آخوندی با تأکید بر اینکه تعطیلی دو ورزشگاه را مورد استفاده قرار ندهیم که بگوییم شهرداری چه کاری انجام می دهد، گفت: پنج مجموعه ورزشی بزرگ در حال راه اندازی است و در تمام مناطق تمام مجموعه های در حال ساخت امسال و سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
وی با بیان اینکه سند مجموعه ورزشی ظهیر الاسلام با مشکل مواجه بود و به همین دلیل امکان بهره برداری وجود نداشت، تأکید کرد: این برداشت نباید صورت بگیرد که شهرداری توان مدیریت مجموعه های ورزشی را نداشت.
آخوندی با اعلام اینکه در حق وزارت ورزش و جوانان در مباحث امروز اجحاف صورت گرفت، خاطرنشان کرد: در دو سال اخیر ورزشگاه های تعطیل توسط اداره کل ورزش و جوانان استان تهران احیا شدند.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اگر این لایحه امروز تصویب نشود آزادراه شوشتری همچنان معطل باقی خواهد ماند، گفت: تا کی باید مشکلات مردم را به پرداخت بدهی های دولت گره بزنیم. زمانی آقای احمدی نژاد را به عنوان شهردار به جلسات هیئت دولت راه نمی دادند و امروز تفاهم خوبی صورت گرفته که این تهاتر اتجام شود.
وی تأکید کرد: نباید این برداشت انجام شود که درب ورزشگاه ها بسته خواهد شد و یا وزارت ورزش از آن استفاده ای نخواهد کرد. درخواست ما این است که به این لایحه رأی داده شود تا تلاش دو ساله تیم مدیریت شهری ابتر نماند.
ادامه دارد...

لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/1121937/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست، راهبرد برد- برد است

وزارت کار: تورم و حقوق کارگران به یک اندازه افزایش یافته است

تحلیل مسعود نیلی از شرایط اقتصادی ایران در 10 سال آینده

پیوستن شبکه بانکی به سامانه املاک و اسکان

کارگران در خط مقدم جبهه اقتصادی و تولید هستند

دعوت معاون استاندار فارس از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی

2500 بازرگان خارجی برای بازدید از اکسپو به ایران آمدند

صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز 6 میلیارد و 200 میلیون دلار فراتر رفت

ایران و زیمباوه با ارزهای ملی خود تعاملات اقتصادی انجام دهند

پیش‌بینی قیمت دلار 9 اردیبهشت 1403

کشف700 میلیارد تجهیزات سرمایشی قاچاق در اصفهان

دولت در حوزه اقتصادی از ابتدا ضعیف بود | به انتخابات آمریکا نزدیک شویم ارز صعودی می‌شود

نگاه متفاوت کارشناس اقتصادی بعد از حمله موشکی سپاه: معادلات تغییر کرد | فیلم

بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران کودکی و نوجوانی است

پیش‌بینی مردم درباره عوامل موثر بر افزایش قیمت‌ها در سال جاری

دستمزد کارگران در سال 1403 به نسبت تورم افزایش پیدا نکرد

واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی موفق خواهد بود؟

تکذیب خبر فعال شدن سامانه دهک ریاست جمهوری

ماندگاری نام شهید «الداغی» در غیرت و فداکاری ایرانیان

عملیات «وعده صادق» خنجر جهان اسلام روی گلوی رژیم صهیونیستی بود

بر قطع روابط اقتصادی و دانشگاهی با اسرائیل اصرار داریم

موافقت با درخواست کوبا برای استفاده از کشتی‌های ایرانی

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود

شوراها در تحول دیپلماسی اقتصادی باید نقش آفرین باشند

کدام دهک بیشترین تورم را تجربه کرد؟

افزایش 30 تا 50 درصدی قیمت جهانی حبوبات/ واسطه‌ها بازار را بهم می‌ریزند

عیادت مدیرکل بنیاد مازندران از پدر شهید مدافع حرم حسین مشتاقی در بیمارستان آمل

پدر شهیدان والامقام بابایی ملکشاه از مازندران آسمانی شد

مبنای افزایش حقوق بازنشستگان باید چه باشد؟ ماده 96 قانون تامین اجتماعی چه می گوید؟

آخرین وضعیت ارائه ارز از زبان معاون ارزی مرکز مبادله

رمزگشایی از علنی شدن اختلاف دولت و مجلس /آصفری: حذف قالیباف؟ بعید است /حاجی دلیگانی: تا روز آخر بر مجلس نظارت خواهیم کرد

گام‌های بلند دولت سیزدهم برای رونق اقتصادی در گلستان

بدترین روز بورس آمریکا در یک سال گذشته

فروش اقساطی خودرو کارکرده؛ رونمایی از تب جدید معاملات خودرویی

عضو شورای عالی کار: سپردنِ تعیین حقوق کارگران به مجلس، عملا به معنای بی‌صداترکردن و بی‌نظرتر کردنِ کارگران است

مسیر شفافیت از ارتباطات سامانه‌ای با حذف کاغذ می‌گذرد

روند کاهشی نرخ ارز درپی شکست بازار از مرکز مبادله

مجلس به بانک مرکزی اولتیماتوم داد

مهلت ارسال مقاله برای ویژه‌نامه فصلنامه روند با موضوع «پول دیجیتال بانک مرکزی CBDC» تمدید شد

چرا دلار سقوط کرد؟

طرح های بزرگ اقتصادی اشتغال محور در ایلام تکمیل می شوند

جایزه تتری و بیت‌کوین تا +30 میلیون تومان با یک ثبت‌نام ساده

ادامه روند کاهش قیمت‌ها در بازار طلا و ارز

اقتصاددان: میانگین جهانی تورم حدود 7 درصد است؛ ببینید عزیزان در ایران چه گلی کاشته اند!

کشف بیش از 48 میلیارد ریال کالای قاچاق در ایلام

از فعالان اقتصادی واقعی حمایت می‌شود

پوتین: شاخص‌های کلان اقتصادی روسیه بالاتر از پیش‌بینی هاست

الگوی عملیاتی تحقق شعار سال باید منجر به رشد تولید و خلق ثروت شود

طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی

گوشت دوباره گران می‌‌شود؟

© - www.bazarearya.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی