سه شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۴
اقتصاد ایران

محسن سیفی در نخستین نشست هم‌افزایی شرکت‌های بانک صادرات تشریح کرد

راهبرد خروج از بنگاه‌داری

راهبرد خروج از بنگاه‌داری
بازار آریا - مدیرعامل بانک صادرات ایران در نخستین نشست هم‌افزایی ساختاری گروه شرکت‌های این بانک با تاکید بر تداوم جایگاه بانک صادرات ...
  بزرگنمايي:

بازار آریا - مدیرعامل بانک صادرات ایران در نخستین نشست هم‌افزایی ساختاری گروه شرکت‌های این بانک با تاکید بر تداوم جایگاه بانک صادرات ایران به‌عنوان نماد نوآوری و بهره‌وری در نظام مالی کشور، راهبرد اصلی بانک را «خروج از بنگاه‌داری و شرکت‌داری غیرمجاز» اعلام کرد و از تسریع در روند فروش و واگذاری شرکت‌ها در نیمه دوم سال خبر داد.
به گزارش روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، نخستین نشست هم‌افزایی ساختاری گروه شرکت‌های بانک صادرات ایران با حضور فرشاد محمدپور معاون تنظیم‌گری و نظارت بانک‌مرکزی، محسن سیفی مدیرعامل بانک صادرات ایران، اعضای هیات‌مدیره، معاونان و مدیران ارشد بانک، مدیران عامل، اعضای هیات‌مدیره و کارشناسان شرکت‌های زیرمجموعه برگزار شد.
محسن سیفی در این نشست با قدردانی از تلاش‌های مدیران و کارکنان خانواده بزرگ بانک صادرات ایران در دستیابی به موفقیت‌های ارزشمند سال‌های اخیر گفت: بانک صادرات ایران صرفا یک بانک تجاری نیست؛ بلکه خانواده‌ای بزرگ است که هم‌افزایی و همکاری عملیاتی مدیران و کارکنان بانک و شرکت‌های تابعه، منجر به دستاوردهای بزرگ در خدمت به مردم شده است.
مدیرعامل بانک صادرات ایران با بیان اینکه راهبرد اصلی بانک، خروج از بنگاه‌داری و شرکت‌داری غیرمجاز است، افزود: باید کمک کنیم تا بانک صادرات ایران همچنان به‌عنوان نمادی از نوآوری، شفافیت، مشتری‌مداری و بهره‌وری در نظام مالی کشور باقی بماند. تغییر مدل و فرهنگ کسب‌وکار در گروه شرکت‌ها باید با رویکرد شفافیت و سودآوری بیشتر و با هدف ارتقای کیفیت خدمات دنبال شود.
وی از شتاب گرفتن روند فروش و واگذاری شرکت‌ها و بنگاه‌ها در نیمه دوم سال جاری خبر داد و تاکید کرد: شرکت‌ها باید مولد باشند و با ایجاد ارزش افزوده، در مسیر تحقق اهداف کلان بانک گام بردارند. 
سیفی با اشاره به تحولات سریع صنعت بانکداری در جهان گفت: مدل بانکداری در دنیا در حال تغییر است و ما نیز باید متناسب با این روند، حرکت به سمت تحول دیجیتال، مشتری‌مداری، شفافیت و کارآیی سرمایه را در دستور کار قرار دهیم تا این تغییرات به مولدسازی و سودآوری شرکت‌ها بینجامد.
وی افزود: فعالیت شرکت‌ها باید در جهت پشتیبانی از راهبردهای کلان بانک باشد؛ چرا که هم‌افزایی منجر به بهره‌وری، سوددهی و در نهایت موفقیت بانک صادرات ایران و خدمت بهتر به مردم و اقتصاد کشور می‌شود. 
در ادامه این نشست، علی رادپور مدیر امور سرمایه‌گذاری بانک صادرات ایران، راهبردهای مجموعه تحت مدیریت خود را تشریح کرد و با تبیین اهداف ساماندهی و مولدسازی پرتفوی سرمایه‌گذاری بانک و شرکت‌های زیرمجموعه، از برنامه‌هایی چون ارتقای بهره‌وری در زنجیره ارزش، بهبود فرآیندها، اعتلای فرهنگ سازمانی، توسعه و نوآوری در ابزارهای مالی و مدل‌های سرمایه‌گذاری، توانمندسازی نیروی انسانی، حضور در بازارهای بین‌المللی، هم‌افزایی و تحقق چارچوب‌های راهبردی خبر داد.
در این مراسم، از سند راهبردی ساختار گروه سرمایه‌گذاری بانک صادرات ایران رونمایی و از جمعی از مدیران تلاش‌گر و نوآور شرکت‌های زیرمجموعه و ستاد بانک تقدیر شد.


نظرات شما