بازار آریا

آخرين مطالب

در دومین اجلاس (ACD) در اصفهان تاکید شد

نقش‌آفرینی فناوری‌های نوین در افزایش قدرت آسیا اقتصاد ايران

نقش‌آفرینی فناوری‌های نوین در افزایش قدرت آسیا
  بزرگنمايي:

بازار آریا - دنیای‌اقتصاد- اصفهان : اجلاس دوروزه اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا (ACD) با حضور روسا و نمایندگان اتاق‌های بازرگانی کشورهای آسیایی و اتاق‌های بازرگانی ایران روز دوشنبه به میزبانی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان آغاز به‌کارکرد.
امیر کشانی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان در آیین گشایش این اجلاس گفت: شعار این اجلاس آسیای توانمندتر با استفاده از فناوری نوین و اشتراک دانش بین اعضای مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا و با احترام به گفت‌‌‌‌‌وگو، تحقق می‌‌‌‌‌یابد.
به گزارش «دنیای‌اقتصاد» رئیس اتاق بازرگانی اصفهان افزود: پیش‌‌‌‌‌نیاز رشد و پیشرفت در تمام عرصه‌‌‌‌‌های اجتماعی، فرهنگی، علمی و اقتصادی در هر جامعه‌‌‌‌‌ای صلح و آرامشی است که از راه گفت‌‌‌‌‌وگو بین جوامع و فرهنگ‌‌‌‌‌های مختلف محقق می‌شود. او اصفهان را «شهر صلح خاورمیانه» نامید و با بیان اینکه اصفهان از دیرباز محل هم‌‌‌‌‌زیستی مسالمت‌‌‌‌‌آمیز بین ادیان بوده‌است، افزود: کشورهای عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا 56‌درصد جمعیت و 35‌درصد تولید ناخالص داخلی (GDP) جهان را در اختیاردارند، تصریح کرد: این آمار و ظرفیت نشان می‌دهد که با همکاری اتاق‌های بازرگانی و همراهی دولت‌ها می‌توان امیدوار بود ملت‌های آسیایی با هم‌‌‌‌‌افزایی به توسعه همه‌‌‌‌‌جانبه‌دست‌یابند. او ادامه داد: گفت‌‌‌‌‌وگو پیش‌‌‌‌‌نیاز و ابتدایی‌‌‌‌‌ترین ابزار تجارت بوده و تجارت علاوه‌بر مبادله کالا و سرمایه، مبادلات فرهنگی را نیز به‌دنبال دارد، بنابراین می‌تواند عاملی برای توسعه گفت‌‌‌‌‌وگو و بستری برای صلح و ثبات باشد.کشانی خاطرنشان کرد؛ دومین اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا با شعار «آسیایی توانمندتر و منسجم‌‌‌‌‌تر از طریق فناوری‌های نوین» روز دوشنبه (29 آوریل2024) به‌منظور گفت‌‌‌‌‌وگو بین اتاق‌های بازرگانی کار خود را آغاز کرد. او با اشاره به بر‌‌گزاری نشست روسا و نمایندگان اتاق‌های بازرگانی و نشست ارتقای سرمایه‌گذاری در آسیا در روز اول این اجلاس، تصریح کرد: در روز دوم نیز چهار میزگرد پیرامون «فناوری نو»، «گردشگری»، «امنیت غذایی و کشاورزی» و «توسعه پایدار» برگزار می‌شود که از مهمانان اجلاس برای حضور در این میزگردها و ارائه نظرات خود برای توسعه آسیا دعوت می‌کنم. در آیین گشایش این اجلاس نیز محمدرضا بهرامن، نایب‌‌‌‌‌رئیس اول اتاق بازرگانی ایران گفت: همکاری و هماهنگی بخش‌های خصوصی در کنار دولت‌ها در چارچوب اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا کمک بزرگی به تحقق آرمان‌‌‌‌‌های ما ازجمله همبستگی و همکاری در زمینه‌‌‌‌‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و محیط‌زیستی خواهد کرد و بی‌‌‌‌‌تردید این مسیر زمینه‌‌‌‌‌ساز کاهش تنش بین دولت‌ها و افزایش همکاری‌ها می‌شود.او ضمن تقدیر از دبیرکل مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا (ACD)، روسا و نمایندگان اتاق‌های بازرگانی، پژوهشگران و اساتید دانشگاهی حاضر در اجلاس، افزود: احساس قوی داریم و بر این باور هستیم که همکاری و هماهنگی بخش‌های خصوصی در کنار دولت‌ها در چارچوب اجلاس (ACD) کمک بزرگی به تحقق آرمان‌‌‌‌‌های ما ازجمله همبستگی و همکاری و در زمینه‌‌‌‌‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و محیط‌زیستی خواهد کرد و بی‌‌‌‌‌تردید این مسیر در کاهش تنش بین دولت‌ها و افزایش همکاری آنها کمک‌کننده خواهد بود. نایب‌‌‌‌‌رئیس اول اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: نیاز است از تجربیات شما در تمامی برنامه‌های جانبی این اجلاس به نحو مطلوب بهره‌مند شویم.
بهرامن خاطرنشان کرد: جا دارد از اتاق بازرگانی اصفهان برای میزبانی و فراهم‌کردن فضای بر‌‌گزاری این اجلاس دوروزه، به‌‌‌‌‌طور ویژه تشکر کنیم. او اضافه کرد: در این اجلاس برای شما آرزوی موفقیت داریم و امیدواریم اسنادی که در پایان این اجلاس تهیه می‌شود راهنمایی برای اجلاس آتی باشد.دبیرکل مجمع همکاری گفت‌وگوی آسیا نیز در این رویداد با اشاره به بر‌‌گزاری مجمع پیشین در ترکیه بر نیاز برای ادامه چنین مجامعی در جهت تقویت گفت‌وگو بین کشورهای آسیایی تاکید کرد و افزود: مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا این توانایی را دارد تا مسائل اقتصادی و نیازهای بخش‌خصوصی این کشورها را به‌صورت جهانی مطرح کند.دکتر پون چای واتانا؛ دبیرکل (ACD) با تاکید بر نقش گفت‌وگو در حل مشکلات و فراهم‌کردن زیرساخت‌های ارتباطی افزود: مطرح‌‌‌‌‌شدن مسائلی همچون حمل‌ونقل، نقشی حیاتی در توسعه ارتباط اقتصادی اعضا دارد. در ادامه علی چگنی، معاون وزیرخارجه و دبیرکل اقتصاد مقاومتی وزارت امورخارجه در این رویداد با اشاره به توانمندی‌های بخش‌خصوصی بر نقش آنها به‌‌‌‌‌مثابه موتور محرک اقتصاد تاکید کرد و گفت: هر کشوری توانایی‌‌‌‌‌های خاص خود را دارد اما این اجلاس می‌تواند به الگویی برای هم‌‌‌‌‌افزایی بخش‌های خصوصی در آسیا تبدیل شود. او در ادامه خواهان همکاری بخش‌خصوصی و اتاق‌های بازرگانی برای توسعه الگوی پایدار در همراهی با دولت‌ها شد.گفتنی است مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا Asia Cooperation Dialogue باهدف ارتقای همکاری و همگرایی منطقه‌ای بین دولت‌ها و سازمان‌های منطقه‌ای آسیا در ژوئن 2002 در چاآم تایلند تاسیس شد و اکنون 35 کشور در آن عضویت دارند. ایران در ژوئن 2004 به این مجمع پیوست و در سال‌2009 به‌عنوان کشور پیشگام همکاری فرهنگی انتخاب شد. در حال‌حاضر ریاست این مجمع بر عهده ایران است. کشورهای بحرین، بنگلادش، برونئی، کامبوج، چین، هند، اندونزی، ژاپن، کره‌جنوبی، لائوس، مالزی، میانمار، پاکستان، فیلیپین، قطر، سنگاپور، تایلند، ویتنام، قزاقستان، کویت، عمان، سریلانکا، بوتان، مغولستان، امارات، روسیه، عربستان، تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان، افغانستان، ترکیه، نپال و فلسطین عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا ACD هستند.
--> اخبار مرتبط میزبانی اصفهان از مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا اتاق‌های بازرگانی آسیا برای اجلاس دوروزه (ACD) در اصفهان گرد هم آمدند بازرگانی - 1403/02/10 بلعیده شدن پژو 405 در خیابان علامه مجلسی+ عکس آژیر قرمز از میراث اصفهان

لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/1153431/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرار سرمایه از 11 به 20 میلیارد دلار رسید

قدردانی رئیس سازمان بورس از وزیر اقتصاد و رئیس سازمان امور مالیاتی

تولید بار اول لوله‌های RTP در کشور

تولد دوباره 395 واحد تولیدی اقتصادی مرده

دیدار وزیر صنعت و تجارت طالبان با رئیس‌جمهور تاتارستان

وزیر جهاد کشاورزی: تولیدکنندگان برنج حمایت می‌شوند

کنایه عباس عبدی به گرانی های اخیر؛ صدای آشپزان هم از شوری غذا بلند شده است

فروش اقساطی بیمه نامه خودرو برای شبکه فروش بیمه دی مهیا شد

مدیرعامل بیمه دی: شبکه فروش نقطه عطف ارتباط با مشتریان است

برپایی بزرگترین نمایشگاه و جشنواره گل و گیاه شمال کشور در ساری

واگذاری بیش از 90 درصد زمین‌های منطقه ویژه اقتصادی بروجرد به سرمایه‌گذاران

ظرفیت های گردشگری کرمان به مردم کره جنوبی معرفی می شود

شکست «آیمک»؛مرگ ناجی صهیونیست‌ها

تعاونی‌های دانش بنیان، بهترین مسیر پرورش ایده‌های نخبگان

پاسخ به دو پرسش درباره مصوبه تعطیلی شنبه

کشف لوازم خانگی قاچاق از فروشگاهی در شمال تهران

اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران در بین روابط عمومی‌های دستگاه‌های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی به عنوان «روابط عمومی برتر» انتخاب شد

جارو شارژی فندکی!! دیگه نگران نظافت ماشین نباشید

این افراد از مالیات معاف شدند

اظهارات رئیس انجمن شرکت‌های ریلی درباره فعالیت اقتصادی بخش خصوصی راه آهن

واکنش حسین شریعتمداری به مصوبه مجلس برای تعطیلی شنبه‌ها: اهانت به نظام است | شنبه روز تعطیلی یهودیان است

فیلم| فعالیت اقتصاد دریامحور نیاز به زیرساخت دارد

ابطال مصوبه افزایش حقوق کارگران جدی شد؟

فعالیت اقتصاد دریامحور نیاز به زیرساخت دارد

کدام ارگان ها مشمول تعطیلی شنبه ها نمی‌شوند؟

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن: سامانه برآورد منطقه‌ای قیمت مسکن ایجاد می‌شود

شرایط معافیت از مالیات بر اجاره اعلام شد

دیدار عمومی مدیرکل بنیاد هرمزگان با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران

شهدا به ملت ایران آبرو بخشیدند و مایه اعتلای نظام اسلامی شدند

پیام تبریک مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی روابط عمومی و ارتباطات

روایت کشمکش دولت و صنف طلا بر سر مالیات

شهدا و جانبازان بهترین دارایی خود که جانشان بود از آن گذشتند تا ایثار و فداکاری را به ما بیاموزند

بازدید معاون نظارت راهبردی نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران از غرفه نشر شاهد

عیادت مدیر کل بنیاد سمنان از مادر معظم شهیدان "میر کریمی" در بیمارستان خاتم الانبیا تهران

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

روزنامه جمهوری اسلامی : گرانی شدید، کمر مردم را شکسته و دولت رئیسی فقط سکوت و نگاه می‌کند

روزنامه جمهوری اسلامی: گرانی شدید، کمر مردم را شکسته و دولت رئیسی فقط سکوت و نگاه می‌کند

روابط عمومی در خط مقدم «جهاد تبیین» قرار دارد

آرامش نسبی پس از اصلاح بند‌ دردسرساز

تداوم تخصیص ارز؛ شرط ثبات بازار موبایل

اینفلوئنسرهای اینستاگرامی چقدر مالیات می دهند؟

سیاه و سفید کارنامه تجارت خارجی ایران؛ ارز واردات چطور تامین می‌شود؟ / ویدئو

برخی سرمایه گذاری‌ها با آمایش سرزمین گلستان منطبق نیست

انقلاب چهارم! اقتصاد دیجیتالی؛ جهان صفر و یک !

همۀ آنها که از جنگ غزه نفع اقتصادی می‌برند/ خون‌ریزی روی دریایی از نفت

عصر خیام در خوش‌نگاران قلهک

کنسرت کیوان ساکت و وحید تاج در رفسنجان

«به عبارتی» روی پرده می‌آید

مرگ نویسنده «زندگی عزیز» در 92سالگی

کاشت 3504 هکتار کلزا در لرستان

© - www.bazarearya.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی