بزرگنمايي:
بازار آریا - دنیای اقتصاد : فروش خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی بیوایدی در ماه نوامبر افزایش یافت. این شرکت چینی تلاش میکند با کاهش قیمت به هدف سالانه خود دست یابد و تسلا را در تحویل سهماهه در سراسر جهان شکست دهد.
بر اساس اطلاعات منتشره از سوی بیوایدی، فروش 301هزار و 378 خودروی برقی و هیبریدی در ماه گذشته افزایش 31درصدی داشته است. بزرگترین برند خودروی چین در ماه نوامبر 170هزار دستگاه خودروی تمامبرقی فروخت که مجموع آن را در دو ماه اول سهماهه اکتبر تا دسامبر به 335هزار و 655 دستگاه رساند. تسلا که اعداد ماهانه را منتشر نمیکند، در سهماهه ژوئیه تا سپتامبر، 435هزار و 59 دستگاه برقی فروخته است. بر اساس گزارش بلومبرگ، بیوایدی قصد دارد در سال جاری 3میلیون خودروی هیبریدی و برقی بفروشد. با توجه به رقم نوامبر، تعداد فروش بیوایدی تاکنون در سال 2023 به 2.67میلیون دستگاه رسیده است.
مزیت رقابتی اصلی بیوایدی، باتری انحصاری آن است که به این خودروساز این امکان را میدهد که بتواند یک موتور برقی با کیفیت بالا را با قیمت پایینتری نسبت به رقبای خود تولید و عرضه کند. این شرکت از سلولهای لیتیوم-آهن-فسفات ارزانتر به جای سلولهای قویتر ساختهشده از نیکل که در بازارهای غربی غالب هستند، استفاده میکند و با قرار دادن مستقیم آنها در بدنه خودرو، ضعف عملکرد را جبران میکند. برخلاف تسلا، به نظر نمیرسد بیوایدی خود را برای آیندهای با خودروهای بدون راننده آماده کند. بانک سرمایهگذاری یوبیاس، بهتازگی مدل «بیوایدی سیل» را پیاده کرده و ویژگیهای پیشساخته و غیراختصاصی را برای کمکراننده یافته است.
--> اخبار مرتبط رونمایی از کادیلاک اپتیک فولاد مبارکه شکوفا و پویا به وسعت ایران خیز تویوتا در بازار خودروهای برقی رویارویی بنز و بامو در نمایشگاه مونیخ نقطه عطف تسلا در شانگهای
-
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۹:۳۹
-
۱۰۱ بازديد
-
روزنامه دنیای اقتصاد
-
بازار آریا
لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/1111668/