بازار آریا
داوود زارعيان :
احتمال بازگشت مابه‌التفاوت قبض‌هاي تلفن
پنجشنبه 6 آبان 1395 - 11:34:12 AM
خبرگزاري آريا
آريا بازار- داوود زارعيان در خصوص بازگشت مابه‌التفاوت قبض‌هاي تلفن گفت: همان‌طور که از قبل هم اشاره شده حدود 13 سال است که شرکت مخابرات باوجود افزايش چندين برابري هزينه‌ها که طبق برآورد حداقل 6.5 برابر بوده، هيچ‌گونه افزايش تعرفه‌اي نداشته است.

به دنبال درخواست شرکت مخابرات مبني بر لزوم افزايش تعرفه تلفن ثابت، از سوي کميسيون تنظيم مقررات ارتباطات اينگونه مصوب شد که در قبض‌هاي تلفن در نقاط روستايي معادل 200 دقيقه و در نقاط شهري معادل 330 دقيقه مکالمه در نظر گرفته شود.

اما ظاهرا در اين مصوبه قرار بر آن بوده که اين رقم‌ها براي خط‌هايي که فاقد کارکرد بوده‌اند اعمال شوند، اما در قبوض جديد تلفن ثابت چنين رقمي براي تمام مشترکان در نظر گرفته شده است، موضوعي که در نهايت تذکر وزير ارتباطات را به دنبال داشته و محمود واعظي درباره‌ آن اينگونه اعلام کرد که از رگولاتور خواسته است اين موضوع را پيگيري کند تا در حق مشترکان و مردم اجحاف نشود.

سخنگوي شرکت مخابرات گفت: سياست‌هاي وزارت ارتباطات مبني بر توسعه تلفن ثابت، شرکت مخابرات طرحي ارائه کرده که طبق آن لازم است در مدت چهار سال 7200 ميليارد تومان سرمايه‌گذاري صورت دهد.

وي ادامه داد: از سوي ديگر با توجه به روند جهاني تعرفه‌گذاري تلفن ثابت پيشنهاداتي براي تغيير تعرفه به کميسيون تنظيم مقررات ارتباطات ارسال کرديم که مورد بررسي قرار گرفته و در نهايت اعمال مبلغي به عنوان حداقل کارکرد در قبوض در نظر گرفته شد.

زارعيان افزود: براين اساس با انجام هماهنگي‌هاي لازم با رگولاتور قرار بر آن بود که در اين دوره چنين رقم‌هايي اعمال شود، اما اکنون ظاهرا سوء‌ برداشت‌هايي در اين حوزه وجود دارد که در نهايت ما در اين خصوص با وزارت ارتباطات و سازمان تنظيم مقررات در حال مذاکره هستيم وهر تصميمي که از سوي اين مراجع گرفته شود اجرايي کرده و اگر بنا بر در نظر گرفتن حداقل کارکرد تنها براي خط‌هاي بدون استفاده باشد، مابه‌التفاوت ساير مشترکان را در قبض‌هاي بعدي به آنها باز خواهيم گرداند.

سخنگوي شرکت مخابرات در ارتباط با بحث جابه‌جايي تلفن‌هاي ثابت که به گفته وزير ارتباطات مدتي است با مشکل مواجه شده و گفته مي‌شود امکان آن نيست، نيز توضيح داد: اگر مشترکي قصد جابه‌جايي خط خود را داشته باشد در صورتي که از نظر فني اين امکان وجود داشته باشد، ما با دريافت هزينه‌هاي تعيين شده در مصوبه 205 رگولاتور اين کار را انجام خواهيم داد، اما اگر براي نقطه‌اي امکان جابه‌جايي وجود نداشته باشد، فرد مي‌تواند براي دريافت خط جديد ثبت نام کند. اما در هر صورت ما به هيچ عنوان مشترکي را مجبور به فروش خط خود نخواهيم کرد.

زارعيان در پايان در ارتباط با مبلغي که تحت عنوان «معوقه مبلغ ثبت نام تلفن» در برخي قبوض اعمال شده بود نيز يادآور شد: اين رقم تنها مشمول افرادي مي‌شد که براي دريافت خط‌هاي جديد ثبت‌نام کرده بودند و طبق مصوبه 205 رقمي 10 هزار توماني براي ثبت‌نام در نظر گرفته شده بود. البته اکنون تفسيري که در اين خصوص وجود دارد حالت دوگانه دارد، چرا که مسوولان وزارت ارتباطات تاکيد دارند ثبت‌نام در مخابرات شامل اين هزينه‌ها نمي‌شود، اما به هر صورت اين رقم در قبض‌هاي بعدي به اين دسته از مشترکان بازگردانده خواهد شد.

https://www.aryabazar.com/Fa/News/8943/احتمال-بازگشت-مابه‌التفاوت-قبض‌هاي-تلفن
بستن   چاپ