بازار آریا - سرپرست ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت، مراحل مختلف ثبتنام
خودرو فرسوده را تشریح کرد و گفت: مالک
خودرو فرسوده باید اقرارنامهای را در 3 نسخه امضا کند.
به گزارش پایگاه خبری
بورس پرس ، علیرضا احمدی با اشاره به اجرای مفاد بند ف تبصره 7 بودجه سال 1401 به تسنیم گفت:بر این اساس 10درصد از میزان فروش خودروهای تولید داخل به مالکان خودروهای فرسوده تخصیص پیدا میکند.
وی افزود: مالکان خودروهای فرسوده پس از برنده شدن در قرعهکشی
خودرو باید منتظر دریافت پیامک برای مراجعه به مرکز اسقاط
خودرو باشند و به مرکز اسقاط انتخاب شده مراجعه و درخواست مربوطه را ارائه کنند. در مرحله بعد نیز پذیرش
خودرو برای اسقاط انجام شده و مالک باید متن اقرارنامه پیوست را قبل از اسقاط
خودرو امضا کند.
این فعال مسئول ادامه داد: پس از امضا، اقرارنامه باید توسط مدیر مرکز اسقاط مهر و امضا شده و ثبت دبیرخانه شود. 2 نسخه از این اقرارنامه تحویل مالک
خودرو شده و یک نسخه نیز به مرکز اسقاط داده میشود. در مرحله بعدی باید تصویر اقرارنامه در سامانه نوسازین بارگذاری شود و ثبت پذیرش
خودرو بهعنوان حقالعمل کار در صفحه شرکت خودروساز انجام شود در ادامه نیز مراحل قانونی اسقاط
خودرو و بارگذاری اطلاعات خودروهای اسقاط شده تایید شده از سوی ناجا در سامانه نوسازین انجام خواهد شد.
به گفته احمدی درنهایت، تأییدیه اسقاط
خودرو فرسوده توسط مرکز اسقاط مهر میشود و فرم اقرارنامه و سایر مدارک و مستندات مورد درخواست تولیدکننده
خودرو ارائه میشود. در نهایت نیز فرآیند قانونی واگذاری
خودرو جدید وفق بخشنامههای خودروساز انجام می شود.
https://www.aryabazar.com/Fa/News/713932/جزییات-ثبت-نام-خودرو-فرسوده-در-قرعهکشی-ایران-خودرو-و-سایپا-اعلام-شد