بازار آریا - مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی
ایران با تاکید بر اینکه توسعه ناوگان در کشتیرانی در دستورکار قرار دارد، گفت: رکورد تاریخی جابهجایی
کالا و درآمد در سال 1400 را در سالجاری تکرار خواهیم کرد. به گزارش روابط عمومی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، محمدرضا مدرسخیابانی با تاکید بر اینکه سال 1400 سالی پُررونق برای این مجموعه حملونقل دریایی کشور بوده است، خاطرنشان کرد: طی سال گذشته ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی
ایران در مجموع، موفق به حمل و جابهجایی بالغ بر 719هزار TEU کانتینر شد که نسبت به سال 99، از 69درصد رشد برخوردار بوده؛ ضمن اینکه در بخش حمل کالای فله نیز، در سال 1400، بالغ بر 5/ 14میلیون تُن
کالا از سوی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی
ایران جابهجا شده که این رقم نیز نسبت به سال 99، رشد 28درصدی را به ثبت رسانده است.
مدرس خیابانی در مجمع عمومی عادی سالانه گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی
ایران منتهی به سال مالی 31 خرداد 1401 که با آرامش کامل و رضایتمندی حداکثری سهامداران برگزار شد، ادامه داد: گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی
ایران در سال گذشته در مجموع بالغ بر 7/ 26میلیون تن بار حمل کرده که این رقم، بیانگر رشد 41درصدی نسبت به سال 99 و ثبت رکوردی تاریخی در حوزه حمل بار از سوی ناوگان بوده است. نایبرئیس هیاتمدیره گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی
ایران ادامه داد: از میزان تناژ حمل یاد شده، بالغ بر 3/ 10میلیون تن کالای صادراتی بوده که 9درصد رشد نسبت به سال 99 را تجربه کرده؛ همچنین بالغ بر 9/ 8میلیون تن کالای وارداتی از سوی ناوگان گروه کشتیرانی در سال 1400 حمل شده که نسبت به سال قبل 74درصد رشد داشت. مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، درآمد ریالی این گروه را از این میزان حمل بار، 382هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: درآمد عملیاتی نسبت به سال 99، رشد 151درصدی داشته که این رقم نیز رکوردی تاریخی در بخش درآمدی به شمار میرود و با توجه به روندی که در سالجاری داریم، رکورد تاریخی سال 1400 را در سال 1401 نیز تکرار خواهیم کرد. وی درباره درآمد ارزی گروه کشتیرانی طی سال 1400 یادآور شد: در این سال مجموعا بالغ بر 6/ 1میلیارد
دلار درآمد کسب شده؛ در حالی که این رقم در سال 99 به 770میلیون
دلار محدود شده بود؛ ضمن اینکه سود خالص ارزی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی
ایران در سال 1400 نیز، 470میلیون
دلار بوده که نسبت به 29میلیون
دلار سال 99، رشد بسیار قابلتوجهی داشته است.مدرس خیابانی، حاشیه سود گروه کشتیرانی در سال مالی 1400 را 28درصد اعلام کرد و ادامه داد: یکی دیگر از دستاوردها طی سال مالی 1400 ساماندهی بدهیهای معوقهای بوده که از دورههای گذشته باقی مانده، بر این اساس با سازماندهی، ساماندهی و شفافسازی که صورت گرفته، تاکنون 620میلیون
دلار از این بدهیها بازپرداخت شد و گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، به عنوان یکی از مشتریان خوش حساب بانکها و صندوق توسعه ملی مطرح شده است.
--> اخبار مرتبط ثبت رکورد تازه ترانزیت کانتینری در مسیر کریدور شمال-جنوب رشد 66درصدی ترازعملیاتی
بانک ملت در مردادماه رشد درآمد «تملت» در دوره پنجماهه پرداخت سود قطعی در
بانک اقتصاد نوین برای دومین سال پیاپی
بیمه پارسیان همچنان در سطح اول توانگری مالی
صنعت بیمه قرار دارد