بازار آریا - اکو
ایران / فضای حاکم بر
اقتصاد کشور و تحولات
اقتصادی در سالهای اخیر باعث شده تا فضای کسب و کار سوپرمارکتها دچار نوسانات بسیاری شود.
نتایج پیمایش «آکادمی سامان» از فضای کسب و کار صنف سوپرمارکت که از صاحبین مشاغل در این صنف به دست آمده، نشان میدهد، مجموعه عوامل در قالب متغیرهای کلان و متغیرهای درون ساختاری در سالهای اخیر بر کسبوکار این صنف اثرگذار بوده است.
همچنین عدم توقف جریان
تورمی و صعود
تورم باعث شده تا در سوپرمارکتها شاهد شیفت تقاضا به سمت کالاهایی باشیم که ارزانتر و بیکیفیتتر هستند و ارزش غذایی کمتری دارند اما افراد را سیر میکنند.
همچنین به دلیل اینکه 57 درصد از واحدهای این صنف استیجاری است، تکانههای بخش
مسکن در شهر تهران بر کسبوکار و درآمد این صنف تاثیرگذار بوده است.