معاون طرح و توسعه بنادر و دريانوردي استان سيستان و بلوچستان :
سامانه صدور حواله الکترونيکي در بندر چابهار عملياتي شد
ديجيتال
بزرگنمايي:
آريا بازار- اين سامانه به منظور هماهنگي بين بندر ،گمرک و پايانه و افزايش رضايتمندي مراجعه کنندگان به همت کارشناسان اداره کل بنادر و دريانوردي استان سيستان و بلوچستان به ويرايش جديد ارتقاء يافته است.
معاون طرح و توسعه بنادر و دريانوردي استان سيستان و بلوچستان با اعلام اين خبر افزود : سامانه جديد مديريت عمليات کالاي متفرقه GCOMS پس از سال ها تجربه در اتوماسيون فرآيند هاي بندري و دريايي و با الهام از نسخه قديم نرم افزار که مفتخر به کسب جايزه دومين طرح برتر آسياي الکترونيکي AFACT در سال 2011 بود ، با موفقيت جايگزين نرم افزار قديم شد و در بندر چابهار مورد بهره برداري قرار گرفت.
ملک حسن پاد در تشريح اين سامانه ادامه داد : علاوه بر بهره مندي از تمامي مزاياي سامانه قديم ، نيازهاي نوين بنادر کشور درباره تجميع داده هاي تمامي بنادر و گمرک ها، تبادل الکترونيکي اسناد، اطلاع رساني آنلاين، ارائه اسناد بندري در پيشخوان دولت الکترونيک از قبيل قبض انبار و گواهي مبدا (کاهش هزينه ها و افزايش سرعت)، صورتحساب و پرداخت اينترنتي هزينه هاي حمل، ارائه آمارهاي دقيق مديريتي براي بنادر و ارگان ها و سازمان هاي مرتبط، فروش قبض انبار کالا در بازار بورس کالا و يا اينترنتي، پشتيباني از عمليات چند اپراتوري در بنادر و ... برآورده شده است.
وي گفت : با توجه به توسعه سريع بندر چابهار و حضور اپراتور هاي مختلف بندري ، نيازمندي به سيستم جديد براي پشتيباني از نياز هاي کاربران اعم از امور بندري و مالي ، کشتيراني ها ، عمليات بندري و ... مسلم بود.
بنا بر گزارش شبکه اطلاع رساني جامعه دريايي ايران (مانا) ، معاون طرح و توسعه بنادر و دريانوردي استان سيستان و بلوچستان تاکيد کرد : هم اکنون بندر چابهار به عنوان دومين بندر تجاري کشور در بکارگيري نرم افزار جديد GCOMS ، از جمله بنادر پيشتاز در طرح هاي توسعه اي انفورماتيکي بوده به طوري که نصب و راه اندازي اين سامانه نشان از عزم راسخ اين اداره کل در ايجاد زير ساخت هايICT بوده وموجب تسريع و تسهيل کار رانندگان و افزايش رضايت آنها شده است.
-
دوشنبه ۱۳ دي ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳:۰۸ PM
-
۴۸۰ بازديد
-
خبرگزاري آريا
-
سامانه
لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/9485/