بازار آریا

آخرين مطالب

937 پروژه در استان بوشهر افتتاح و آغاز می‌شود/ ایجاد 18 هزار شغل اقتصاد ايران

937 پروژه در استان بوشهر افتتاح و آغاز می‌شود/ ایجاد 18 هزار شغل
  بزرگنمايي:

بازار آریا - خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: دهه مبارک فجر فرصت مناسبی برای بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است که هر ساله به همین مناسبت برنامه‌های مختلف و متنوعی در نقاط مختلف کشور برگزار می‌شود و از جمله مهمترین برنامه‌ها می‌توان به افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌ها عمرانی و اقتصادی اشاره کرد.
در دهه فجر امسال با برنامه‌ریزی صورت گرفته طرح‌ها و پروژه‌های مهمی در قالب پروژه‌های عمرانی و یا طرح‌های اقتصادی توسط دولت و بخش خصوصی در استان بوشهر به بهره‌برداری می‌رسند و عملیات اجرایی طرح‌های مهم دیگری نیز آغاز می‌شود.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
با برنامه‌ریزی صورت گرفته، حدود هزار پروژه با اعتبار حدود 312 هزار میلیارد تومان در دهه فجر امسال در استان بوشهر افتتاح یا آغاز می‌شود که برکات فراوانی در پی دارد و زمینه‌ساز ایجاد 18 هزار شغل خواهد بود.
در دهه فجر سال جاری بیش از 800 پروژه و طرح عمرانی با اعتبار حدود 12 هزار میلیارد تومان و 137 پروژه اقتصادی با سرمایه گذاری بیش از 300 هزار میلیارد تومان در استان بوشهر افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شوند.
از مجموع 137 پروژه اقتصادی، 96 پروژه با اعتبار 239 هزار میلیارد تومان افتتاح و 41 پروژه با سرمایه گذاری 61 هزار میلیارد تومان کلنگ زنی می‌شوند. البته تعداد این پروژه‌ها تا پایان دهه فجر افزایش می‌یابد.

بازار آریا

ایجاد 18 هزار شغل
استاندار بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: انقلاب اسلامی با مردم و بر پایه مردم به پیروزی رسید و همه تلاش مسئولان نظام اسلامی خدمات‌رسانی بهتر و بیشتر به این مردم است.
احمد محمدی‌زاده با اشاره به افتتاح و اجرای بیش از 300 هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی و اقتصادی در استان بوشهر طی دهه مبارک فجر امسال بیان کرد: بخش عمده این پروژه‌ها در حوزه اقتصادی و توسط بخش خصوصی اجرا شده یا می‌شود.
وی از ایجاد اشتغال برای 18 هزار نفر با افتتاح و اجرای پروژه‌های دهه فجر استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: اشتغال‌زایی و افزایش تولید و درآمدزایی از مهمترین ثمرات اجرای طرح‌های اقتصادی است که به صورت ویژه در استان بوشهر حمایت می‌شوند.
افتتاح و آغاز 312 هزار میلیارد تومان پروژه
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بیش از 900 پروژه عمرانی و اقتصادی در دهه فجر امسال در استان بوشهر افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.
علی باستین اضافه کرد: اعتبار اجرای طرح‌های دهه فجر در استان بوشهر بیش از 312 هزار میلیارد تومان است که حدود 300 هزار میلیارد تومان از این اعتبارات مربوط به 137 طرح اقتصادی بخش خصوصی است.
وی با اشاره به افتتاح 96 پروژه اقتصادی با 238 هزار میلیارد تومان اعتبار و 11 هزار فرصت شغلی در دهه فجر امسال ادامه داد: عملیات اجرایی 41 پروژه با اعتبار 61 هزار و 500 میلیارد تومان و ایجاد هفت هزار و 500 نفر اشتغال آغاز می‌شود.

بازار آریا

افتتاح و آغاز طرح‌های مهم
در نخستین روز از دهه مبارک فجر، چهار طرح اقتصادی در بوشهر افتتاح و یا آغاز شد. این طرح‌ها شامل کلنگ‌زنی خط تولید خوراک آبزیان، کلنگ‌زنی مجتمع بزرگ فرآوری آبزیان و افتتاح 2 خط تولید ورق‌های پلیمری بود.
طرح‌های تولید و پرورش ماهی در قفس از برنامه‌های مهم دهه فجر امسال در استان بوشهر بود که طرح 200 تنی ماهی در قفس در تنگستان، طرح 500 تنی پرورش ماهی در قفس در شهرستان گناوه و طرح 500 تنی پرورش ماهی در قفس در شهرستان دیر از جمله این طرح‌ها بود.
طرح آب شیرین‌کن 1500 مترمکعبی اخند نیز افتتاح شد که آب روستاهای اخند و بستانو شهرستان عسلویه را تأمین کرده و در مجموع نزدیک به 2 هزار خانوار با جمعیت بیش از هشت هزار و 700 نفر را زیر پوشش قرار می‌دهد.
همچنین طرح تولید اتانول از متانول با هدف جلوگیری از خام فروشی محصولات پتروشیمی در شهرستان دیر با سرمایه‌گذاری اولیه 130 میلیون دلار و ظرفیت اسمی 100 هزار تن در سال آغاز شده است که با اعتبار یک میلیارد دلار تکمیل خواهد شد و زمینه اشتغال 400 نفر را فراهم می‌کند.
سومین کارخانه تولید رب گوجه فرنگی استان بوشهر در زمینی به مساحت 15 هزار مترمربع با سرمایه گذاری حدود 600 میلیارد ریال و اشتغال مستقیم 50 نفر و غیر مستقیم هزار نفر در دیر شروع به کار کرد.

بازار آریا

خط انتقال آب از محل آب شیرین کن 35 هزار مترمکعبی مپنا تا مرکز شهید ماهینی بوشهر به طول هفت کیلومتر به بهره‌برداری رسید.
همزمان با گرامیداشت دهه مبارک فجر عملیات اجرایی 54 واحد مسکونی مددجویان دارای حداقل 2 معلول بهزیستی در استان بوشهر آغاز شد.
همچنین سه طرح بندری نیز از جمله شناور جمع‌آوری مواد آلوده کننده نفتی و طرح محوطه سازی برج کنترل دریایی جزیره خارگ با اعتبار 600 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.
ساخت نخستین کشتارگاه صنعتی دام استان بوشهر با ظرفیت 90 هزار رأس و اعتبار 100 میلیارد تومان و ایجاد کارخانه تولید خوراک آبزیان هم آغاز شد.
آبگیری 2 سد و آغاز عملیات اجرایی 2 آب‌شیرین‌کن جدید در استان بوشهر از دیگر برنامه‌های دهه فجر امسال است.
بهره برداری از فاز اول خط انتقال آب مجتمع دمیگز شهرستان دیر با اعتبار 150 میلیارد ریال و بهره برداری از فاز اول خط انتقال آب مجتمع دمیگز شهرستان دیر با اعتبار 150 میلیارد ریال از دیگر پروژه‌ها است.
عملیات اجرایی خط انتقال مجتمع آبرسانی بنداروز شهرستان دشتستان آغاز شد که 6 روستای هزار و 808 خانواری با جمعیت هفت هزار و 565 نفر تحت پوشش قرار می‌دهد.
عملیات تکمیلی خطوط انتقال و پهنه بندی شبکه توزیع آب شهر کنگان با اعتبار 130 میلیارد ریال و آغاز عملیات اجرایی احداث خط انتقال از مخزن کنگان به مخزن بنک با اعتبار 400 میلیارد ریال اعتبار است که به طول شبکه و خط انتقال 6 کیلومتر خط انتقال با لوله چدن و قطر 400 میلیمتر از دیگر پروژه‌ها است.
عملیات اجرایی مخزن 5000 مترمکعبی ذخیره آب چاه مبارک شهرستان عسلویه آغاز شد که یک شهر و 12 روستا با چهار هزار و هشت خانوار و جمعیت 16 هزار و 620 نفر تحت پوشش قرار می‌دهد.
افتتاح و اجرای 253 پروژه در دشتستان
فرماندار شهرستان دشتستان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته در دهه فجر امسال بیش از 253 پروژه عمرانی و طرح اقتصادی در این شهرستان افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود که نسبت به سال قبل افزایش 100 درصدی دارد.
احمد بنافی اعتبار اجرای پروژه‌های دهه فجر این شهرستان را بیش از هزار و 900 میلیارد تومان عنوان کرد و ادامه داد: این طرح‌ها شامل 230 پروژه عمرانی و 22 طرح اقتصادی است.
وی با اشاره به افتتاح 679 میلیارد تومان پروژه و آغاز 388 میلیارد تومان پروژه در حوزه عمرانی تاکید کرد: در دهه فجر امسال 842 میلیارد تومان پروژه اقتصادی نیز در این شهرستان افتتاح یا آغاز می‌شود.

بازار آریا

61 طرح در جم
معاون عمرانی استاندار بوشهر گفت: در دهه فجر امسال تعداد 61 طرح در حوزه‌های مختلف با اعتبار بالغ بر هفت هزار میلیارد تومان در شهرستان جم افتتاح و یا عملیات اجرایی آن‌ها شده است.
محمد هادی رستمیان اضافه کرد: از این طرح‌ها 40 طرح عمرانی با اعتبار بیش از 5 هزار میلیارد تومان افتتاح و یک طرح با اعتبار 300 میلیارد تومان اجرایی شده است.
معاون استاندار بوشهر گفت: همچنین 17 طرح عمران شهری و روستایی با اعتبار 60 میلیارد تومان در شهرستان جم افتتاح شده است.
افتتاح و اجرای 100 پروژه در دشتی
فرماندار دشتی گفت: در دهه فجر امسال 100 پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتبار بالغ بر 2 هزار و 200 میلیارد تومان در سطح شهرستان افتتاح و اجرا می‌شود.
علی بحرانی اضافه کرد: از این تعداد 71 پروژه با اعتبار دو هزار و 40 میلیارد تومان افتتاح و 19 پروژه با اعتبار 160 میلیارد تومان عملیات آن آغاز می‌شود.
افتتاح و اجرای 80 پروژه در دیر
به گفته استاندار بوشهر، در دهه فجر امسال 80 پروژه با اعتبار 6 هزار و 500 میلیارد تومان در شهرستان دیر افتتاح و اجرایی شد.
محمدی‌زاده بیان کرد: 80 طرح بزرگ و کوچک با اعتبار بیش از 6 هزار میلیارد تومان در شهرستان دیر عملیات اجرایی آنها شروع یا افتتاح می‌شود که عمدتاً توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده است.
افتتاح 78 پروژه در کنگان
استاندار بوشهر با اشاره به سرمایه‌گذاری 210 هزار میلیارد تومانی در طرح‌های اقتصادی و عمرانی در شهرستان کنگان افزود: 78 پروژه عمرانی با سرمایه‌گذاری 559 میلیارد تومان افتتاح شد.
احمد محمدی‌زاده با اشاره به اجرای چهار پروژه اقتصادی با سرمایه‌گذاری 245 هزار و 566 میلیارد تومان بیان کرد: همچنین 78 پروژه عمرانی با 413 میلیارد تومان در کنگان افتتاح شد.
محمدی زاده با اشاره به آغاز عملیات اجرایی 18 پروژه با 146 میلیارد تومان اضافه کرد: سه پروژه اقتصادی با 209 هزار و 966 میلیارد تومان افتتاح و یک پروژه با 35 هزار و 600 میلیارد تومان عملیات اجرایی آغاز شد.

بازار آریا

افتتاح و کلنگ‌زنی 2,400 میلیارد تومان پروژه در گناوه
فرماندار گناوه گفت: در دهه مبارک فجر امسال 2 هزار و 483 میلیارد تومان پروژه در زمینه‌های مختلف در این شهرستان افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود.
محمدتقی صفری بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های بسیار مناسب شهرستان گناوه برای سرمایه گذاری، از سرمایه گذاران بخش خصوصی دعوت می‌کنیم تا در شهرستان سرمایه گذاری کنند و ما آماده همکاری با سرمایه گذاران در شهرستان هستیم.
137 پروژه دهه فجر در تنگستان
فرماندار تنگستان گفت: 137 طرح با سرمایه گذاری سه هزار و 700 میلیارد تومان در تنگستان در دهه فجر امسال، افتتاح یا اجرایی شده‌اند که اتفاق بزرگی است.
احمد لطفی اضافه کرد: سه هزار و 700 میلیارد تومان اعتبار کل پروژه‌های دهه فجر در تنگستان است که این مهم با حمایت‌های نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس، استاندار و معاونین به دست آمده است. صالح رحیمی
افتتاح 87 پروژه در بوشهر
فرماندار بوشهر گفت: 87 پروژه عمرانی و اقتصادی شهرستان بوشهر در دهه فجر امسال افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.
صالح رحیمی اضافه کرد: این پروژه‌ها شامل 49 پروژه عمرانی با اعتبار هزار و 152 میلیارد تومان و 38 پروژه اقتصادی با اعتبار 19 هزار میلیارد تومان افتتاح و یا اجرایی می‌شوند.
علاوه بر افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های عمرانی و اقتصادی، برنامه‌های متنوع فرهنگی، ورزشی، اجتماعی، خانوادگی و… در ایام دهه فجر در استان بوشهر اجرا می‌شود.
کد خبر 5703937

لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/739695/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سهم 41 درصدی ابرپروژه‌های نفتی در جذب سرمایه‌گذاری خارجی دولت سیزدهم

برای روز سعدی؛ کرشمه کلمات

لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم، شعار سال را محقق می کند

هاوینگ بیت کوین فرا رسید

رفتارهای دولت سیزدهم در حوزه اقتصاد با ادعاهایش کاملا متناقض است

روایت جالب یک اقتصاددان از دلیل افزایش عجیب قیمت طلا

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

روند نزولی بازار ارز ادامه دارد

امکان تحقق رشد اقتصادی مطلوب در 1403 با اصلاح سیاست‌ها

کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و تاجیکستان تشکیل می‌شود

دلیل افزایش عجیب قیمت طلا مشخص شد

در سیستم حاکمیتی کشور، وزیر اقتصاد ، هیچ کاره است/ سیاست پولی و مالی دولت در جای دیگری تنظیم می‌شود!

چرا باید از کارت سوخت شخصی استفاده کنیم؟

هشدار صندوق بین‌المللی پول به آمریکا

افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

در سیستم حاکمیتی کشور، وزیر اقتصاد ، هیچکاره است/ سیاست پولی و مالی دولت در جای دیگری تنظیم می‌شود!

زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام شد

اطلاعات غلطی که دولت در باره کاهش نرخ بیکاری می دهد، فقط حلوا حلوا گفتن است؛ با آن دهان شیرین نمی شود

وقتی اوضاع اقتصادی خوب نیست، استقلال به چه کاری می‌آید؟ + فیلم

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

تمام ایده‌های دانش‌بنیانی قدرت تولید انبوه را دارند؟

روزنامه‌های اقتصادی شنبه 1 اردیبهشت

صادرات حوزه غذایی کشور بسیار محدود است

یارانه نان را به جای نانوا به مردم بدهید

تداوم روند کاهشی مصرف سرانه فرآورده‌‌‌های گوشتی

رقابت نفسگیر منطقه‌ای در صنعت غذا

اجرای نمایش «کی با من پیتزا می‌پزه؟» برای کودکان

اجرای «مجنون آن لیلی» با روایت رشید کاکاوند

گردهمایی عامه‌پسندها پس از 30 سال

«فرداها» پشت ویترین کتاب‌فروشی‌ها

میراث سینماگر فقید

پل آهنی؛ نماد انقلاب صنعتی

70 سال تاخیر!

سهمیه ایتالیا، شاید 6 تیم

امروز؛ بهتر از بازی اول باش

دست‌های خالی در باواریا

چطور دفاع می‌کنید؟

احتمال سرمایه‌گذاری گلرنگ در تخفیفان

ارائه یک پلتفرم بانکداری دیجیتال برای کسب‌وکارها

دومین خروج بزرگ بنیانگذاران رقم می‌خورد؟

فرار سرمایه‌گذاران خطرپذیر از اژدهای سرخ

اثر تورمی در کمین تاکسی‏‏‌های اینترنتی؟

روز پایان اکسپو روز شروع فعالیت است

صنعت لوازم خانگی زیر ذره‌بین

راه گشایش ارزی برای تولید به قصد صادرات

مسیریابی بانک‌ بزرگ پس از ادغام

بازار جهانی - 1403/02/01

پلیمر خاورمیانه - 1403/02/01

زنجیره فولاد - 1403/02/01

پلیمر جهانی - 1403/02/01

© - www.bazarearya.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی