بازار آریا

آخرين مطالب

افتتاح و کلنگ زنی 174 پروژه عمرانی و طرح اقتصادی/شیوه، سیره و گفتمان دولت کار لحظه ای و شعاری نیست اقتصاد ايران

افتتاح و کلنگ زنی 174 پروژه عمرانی و طرح اقتصادی/شیوه، سیره و گفتمان دولت کار لحظه ای و شعاری نیست
  بزرگنمايي:

بازار آریا - مهدوی مطلق با اشاره به پروژه های افتتاحی یا کلنگ زنی دهه فجر در شهرستان بویراحمد، گفت: در این ایام حدود 174 پروژه عمرانی و طرح اقتصادی به بهره برداری می رسند یا عملیات اجرایی آنها در سطح شهرستان آغاز خواهد شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، شهرام مهدوی مطلق ظهر امروز (14 بهمن ماه) به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه شهر یاسوج ضمن تبریک ایام الله و همچنین فرارسیدن دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: امام خمینی (ره)، معمار و بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ما را از اسارت طاغوت رهایی بخشید و به وادی امنیت، آرامش و آسایش هدایت نمود.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
فرماندار شهرستان بویراحمد ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافع حرم، شهدای امنیت و عرصه سلامت، گفت: این ایام یادآور «الله اکبرهای» به خون خفته بهمن 1357 و شبیه شب های 10 گانه سوره فجر است.
وی در ادامه، با اشاره به اینکه این ایام قابل مقایسه با قبل از انقلاب اسلامی نیست، ادامه داد: تا قبل از بهمن 57 جغرافیای این کشور سال ها و قرن ها در چنگ کرکس ها و زیر پای چکمه های ظلم لت و پار شده بود.
مهدوی مطلق خاطرنشان کرد: تا قبل از بهمن 1357 ایران همچون گله ای بی چوپان بود که گرگ ها در آن افتاده بودند و ایران کاروانی دزدزده و قافله ای به تاراج رفته بود، ولی امام خمینی(ره) آمد، ذلت ایران را به عزت اسلام تبدیل کرد و برگ های بدهکاری مستضعفین را در برابر قدرت های استکباری به برگ های طلبکاری تبدیل کرد.
فرماندار شهرستان بویراحمد ادامه داد: امام خمینی(ره) با آمدنش موازنه قدرت را در منطقه و جهان برهم زد، زمین افتادگان محروم و لگدمال شدگان نه تنها در ایران بلکه در جهان را به اوج شعور رسانید و سیلی اسلام را بر صورت کفر نواخت، انقلاب پیش رفت و پیش خواهد رفت.
وی تاکید کرد: دولت مردمی «ایران قوی» علیرغم همه محدودیت ها و مشکلات با اعتقاد کامل به کار و تلاش جهادی و با اعتماد، اتکا و مشارکت مردم و از خودگذشتگی و در کنار مردم برای حل مسائل مردم در تلاش است.
مهدوی مطلق افزود: این دولت در این راستا در سطح شهرستان بویراحمد به عنوان پازل کوچکی از ایران بزرگ با احضاء مشکلات اولویت دار مردم، درصدد حل این مشکلات خواهد بود.
رئیس شورای اداری شهرستان بویراحمد یادآور شد: در این ایام حدود 174 پروژه عمرانی و طرح اقتصادی به بهره برداری می رسند یا عملیات اجرایی آنها در سطح شهرستان آغاز خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه عمده این پروژه ها در حوزه های زیرساختی هستند، اظهار کرد: استان ما و شهرستان بویراحمد در حوزه های زیرساختی ریل گذاری های اولیه که تصمیم ها باید براساس این ریل گذاری حرکت کند، بسیار رنج می برند.
مهدوی مطلق ضمن تاکید بر اینکه ما تا زیرساخت ها را ترمیم نکنیم نمی توانیم کار تحولی را که عینا برای مردم قابل لمس باشد ارائه دهیم، بیان کرد: شیوه، سیره و گفتمان این دولت هم کار لحظه ای، شعاری و پوپولیستی نیست، بلکه همه تمرکز ما براساس گفتمان دولت برای تحقق زیرساخت ها و تکمیل پروژه های نیمه تمام است.
فرماندار شهرستان بویراحمد ضمن تشکر از مسئولان حوزه فناوری اطلاعات در استان و شهرستان بویراحمد، گفت: بسیاری از کسب و کارها بر ریل «فناوری اطلاعات، آی تی و آی سی تی» بوده و در بسیاری از جاها اینترنت نداریم یا بسیار ضعیف و با سرعت پایین است، بنابراین تلاش می شود که اساس ما تمرکز بر زیرساخت ها باشد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه از این تعداد پروژه، 126 پروژه عمرانی افتتاحی و 32 پروژه عمرانی نیز کلنگ زنی آنها آغاز خواهد شد، ادامه داد: 16 پروژه یا طرح سرمایه گذاری با مشارکت بخش خصوصی که همه افتتاحی هستند از جمله این پروژه ها بوده و برای250 نفر شغل پایدار در سطح شهرستان ایجاد خواهد شد.
مهدوی مطلق گفت: مهم ترین طرح های افتتاحی، براساس اولویت و زیرساخت مسئله آب شرب به عنوان مسئله اساسی مردم در شهر یاسوج و شهرستان بویراحمد و تصفیه خانه اضطراری شهر یاسوج که سال ها معطل بود، در این ایام که بالع بر 200 لیتر بر ثانیه آب به تولید آب شهر یاسوج اضافه می شود و این ظرفیت را دارد که بخشی از سررود جنوبی را به این تصفیه خانه متصل کنیم، به بهره برداری می رسد.
فرماندار شهرستان بویراحمد افزود: مرحله دوم اصلاح شبکه آب یاسوج را به بهره برداری خواهیم رساند و مرحله نخست آبرسانی به روستاهای محروم که به همت مجموعه سازندگی سپاه در حال انجام بوده که بخشی به بهره برداری می رسد و بخشی نیز عملیان آن آغاز خواهد شد .
وی تکمیل مخزن پنج هزار مترمکعبی مادوان که از بی آبی رنج می برد و بخشی از مشکل در تابستان امسال حل شود را از دیگر پروژه ها دانست و گفت: شبکه گاز در بعضی از روستاها سپیدار، دشتروم، تنگ تامرادی و پایین تر از آن آغاز خواهد شد و بخش عمده ای از بخش لوداب برای نخستین بار از شبکه گاز برخوردار خواهند شد.
مهدوی مطلق خاطرنشان کرد: در زمینه توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات نیز کارهای بسیار خوبی بالغ بر 40 پروژه در سطح شهرستان عملیات اجرایی آنها آغاز یا به بهره برداری می رسند.
فرماندار شهرستان بویراحمد ادامه داد: فضای آموزشی در سطح شهرستان بویراحمد یکی از اولویت های جدی و در دستور کار بوده و در این ایام 21 پروژه در قالب 50 کلاس درس به فضای آموزشی شهرستان اضافه خواهد شد.
وی اظهار کرد: در حوزه شرکت توزیع برق بخش عمده ای از پروژه ها در این زمینه توسعه و تعویض کابل شهرستان و شهر بوده که انجام خواهد شد.
مهدوی مطلق با اشاره به اینکه در روستاهای شهرستان بویراحمد نیازمند زمین ورزشی هستیم، افزود: برای جوانان در این ایام 6 ورزشگاه و چمن مصنوعی در سه بخش مرکزی، لوداب و کبگیان کلنگ زنی یا به بهره برداری خواهند رسید.
فرماندار شهرستان بویراحمد گفت: پل غیرهمسطح و بزرگ تنگ سریز که یکی از نقاط حادثه خیز محور یاسوج به سمیرم بوده و عزیزان بسیاری را از دست دادیم و سال ها مردم منطقه نیز منتظر این پل بودند، در این ایام کار خود را آغاز می کند.
پایان پیام/82

لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/737622/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تمام ایده‌های دانش‌بنیانی قدرت تولید انبوه را دارند؟

روزنامه‌های اقتصادی شنبه 1 اردیبهشت

صادرات حوزه غذایی کشور بسیار محدود است

یارانه نان را به جای نانوا به مردم بدهید

تداوم روند کاهشی مصرف سرانه فرآورده‌‌‌های گوشتی

رقابت نفسگیر منطقه‌ای در صنعت غذا

اجرای نمایش «کی با من پیتزا می‌پزه؟» برای کودکان

اجرای «مجنون آن لیلی» با روایت رشید کاکاوند

گردهمایی عامه‌پسندها پس از 30 سال

«فرداها» پشت ویترین کتاب‌فروشی‌ها

میراث سینماگر فقید

پل آهنی؛ نماد انقلاب صنعتی

70 سال تاخیر!

سهمیه ایتالیا، شاید 6 تیم

امروز؛ بهتر از بازی اول باش

دست‌های خالی در باواریا

چطور دفاع می‌کنید؟

احتمال سرمایه‌گذاری گلرنگ در تخفیفان

ارائه یک پلتفرم بانکداری دیجیتال برای کسب‌وکارها

دومین خروج بزرگ بنیانگذاران رقم می‌خورد؟

فرار سرمایه‌گذاران خطرپذیر از اژدهای سرخ

اثر تورمی در کمین تاکسی‏‏‌های اینترنتی؟

روز پایان اکسپو روز شروع فعالیت است

صنعت لوازم خانگی زیر ذره‌بین

راه گشایش ارزی برای تولید به قصد صادرات

مسیریابی بانک‌ بزرگ پس از ادغام

بازار جهانی - 1403/02/01

پلیمر خاورمیانه - 1403/02/01

زنجیره فولاد - 1403/02/01

پلیمر جهانی - 1403/02/01

بازار جهانی فلزات در مدار صعود

بانک مرکزی انتشار ایران‌چک 500هزارتومانی را تکذیب کرد

مخالفت انجمن اقتصاد ایران با تعطیلی پنج‌شنبه‌ها

آفت‌زدایی از فساد اداری

وابستگی صندوق‌های بازنشستگی به بودجه

ادامه زیاندهی خودروساز ویتنامی

8 تا 10هزار خودروی برقی در راه است

احیای انرژی هسته‌‌‌‌ای در اروپا

افزایش ظرفیت تولید پتروشیمی

لزوم واقع‌بینی در مسیر گذار انرژی

ظرفیت مغفول یک‌میلیارد دلاری

قطر به‌مثابه یک« قدرت عاریه‌ای»

بازنگری میانجی در میانجی‌گری

چرا باید به نسل «زد» امیدوار بود؟

وتوی عضویت فلسطین در سازمان ملل

رسوب فایل فروش مسکن در منطقه 2 تهران

بازار - 1403/02/01

بهبود نامتوازن اقتصاد منطقه

نبض شاخص - 1403/02/01

بازار سهام - 1403/02/01

© - www.bazarearya.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی