بازار آریا

آخرين مطالب

افتتاح ده‌ها طرح و پروژه عمرانی و اقتصادی در شهرهای استان مازندران اقتصاد ايران

افتتاح ده‌ها طرح و پروژه عمرانی و اقتصادی در شهرهای استان مازندران
  بزرگنمايي:

بازار آریا - انقلاب اسلامی با محوریت خودکفایی و ایستادگی تشکیل و همچنان با تلاش 44 ساله‌اش ادامه می‌دهد. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از آمل، در آستانه 44 سالگی پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی قرار گرفتیم، انقلابی که برای رسیدن به آن سال‌ها خون و دل خورده شد آن خون و دل مردمانی که دیگر تاب و تحمل شان بر زورگویی پدر و پسر را نداشته و زیر بار ظلم و ستم نمی‌خواستند بروند.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
همراه شخصیتی شدند که وقتی سال 42 برای اولین بار پدر دستگیرش کرد تا تبعیدش کنند با قاطعیت فرمودند که" سربازان من در گهواره هستند" و اکنون در دوران سلطنت پسر تصور هم نمی‌کردند واقعا همان گهواره‌ای ها با اقتدار و ایستادگی یک رژیم را تغییر خواهند داد.
اکنون از آن زمان و آن پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی 44 سال گذشت انقلابی که در این سال‌ها ناملایمت های بسیاری را پشت‌سر گذاشته است چون تمام خواسته‌اش ایستادگی، خودکفایی و روی پای خود ایستادن می‌باشد.
تمام تلاش بر رسیدن این خودکفایی و ایستادگی در این 44 سال در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، ورزشی، هنری، بوده تا آن‌چه که در گذشته زیر بار کشورهای استثمارگر بودند در بیایند.
اما برای توسعه‌یافتگی این عرصه‌ها نیاز شدید به زیرساخت‌ها و کارهای عمرانی و زیربنایی است که اجرای آن بسیار مهم می‌باشد و مهم‌تر نشان دادن این زیرساخت‌ها به مردمی هست که خواستار ایستادگی و خودکفایی بودند و برای آن خون نثار کردند.
برای نشان دادن این زیرساخت‌ها و ثمره این انقلاب بهترین ایام در زمان ایام الله دهه فجر است چرا که در یادآور علاوه بر تداعی خاطره یک اتفاق تاریخی در دنیا، تلاش برای رسیدن این خودکفایی نیز به مردم نشان داده می‌شود اگرچه طی این سال‌ها به مانند سال‌های گذشته اجرای این زیرساخت‌ها و ساخت طرح‌های عمرانی اساسی انجام نمی‌شود و باید مسئولان امر به ویژه مسئولان استان مازندران تلاش کنند تا آن‌چه که مورد نیاز مردم هست را اجرایی کنند.
مازندرانی که با وجود بهره‌مندی از موقعیت گردشگری، کشاورزی، صنعتی دارای کمبودهای بسیار زیرساختی است ضرورت بر توجه ویژه مسئولان استانی است به خصوص در حوزه راه، سدسازی و تامین آب کشاورزی، زباله و ساخت کارخانه پسماند و کمپوست، هتل گردشگری، دچار مشکلاتی می‌باشد.
امسال در سالروز 41امین سال پیروزی انقلاب اسلامی اقداماتی در دو شهرستان آمل و محمودآباد از سوی مسئولان شهرستانی انجام شد.
بهره‌برداری 120 پروژه عمرانی در آمل
معاون استاندار و فرماندار ویژه آمل با بیان اینکه امسال با بیش از 120 پروژه بالغ بر 300 میلیارد تومان طرح‌ها به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار کرد: علاوه بر آن کلنگ 4 طرح در این شهرستان بر زمین زده می‌شود.
سیدعباس حسینی با اشاره به اینکه بزرگترین طرح‌ها، بخش صنعتی است که 53 میلیارد تومان هزینه شده است، افزود: در این ایام طرح مخابراتی با مجموع 24 میلیارد و 400 میلیون تومان، ساختمان دانشکده دامپزشکی در زمینی به 4 هزار و 500 متر و با 47 میلیارد 800 میلیون تومان و اصلاح هندسی هزار سنگر با 12 میلیارد تومان، 17 طرح هادی با 12 میلیارد تومان، به بهره‌برداری می‌رسد.
وی با بیان اینکه همچنین پل بلیران به طول 32 و تکمیل زیرساخت گذر محمدآباد و دوربرگردان کلاصفا در دستور کار قرار گرفته شده است، عنوان کرد: سه پروژه راهداری با 13 و نیم میلیارد، 6 پروژا گازرسانی در لاریجان با 13 میلیارد و 6 میلیون تومان، 4 پروژه برق رسانی یک و نیم میلیارد تومان، 9 پروژه مخابرات با 24 میلیارد و دو پروژه در مسکن با هزینه 10 میلیارد در این ایام افتتاح می‌شود.
حسینی از بهره‌برداری سه پروژه شهری از سوی شهرداری آمل با اعتبار 30 میلیارد تومان خبر داد و گفت: علاوه بر آن سه پروژه شهرداری امام‌زاده عبدالله با هزینه 3.8 میلیارد تومان، چهار پروژه شهرداری گزنک با اعتبار 3 میلیارد تومان و چهار طرح شهرداری رینه با اعتبار سه میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.
وی با اعلام اینکه افتتاح پروژه حوزه اقتصادی شیلاب 5 و نیم میلیارد، پروژه میراث 12 میلیارد تومان، شهرک صنعتی یک و نیم میلیارد، محیط زیست 800 میلیون، هلال احمر با یک‌صد میلیون تومان انجام می‌شود، افزود: همچنین طرح‌های شبکه‌گذاری و نصب علامت در روستاهای لاریجان و اصلاح شبکه‌ای و فاضلاب در روستای بختیار کتی، خط انتقال روستای سنگچال، خدمات جامع سلامت مرزنگو، اورژانس 115 در نارجستان، احداث دو دستگاه موتورلانس از دیگر برنامه‌های دهه فجر افتتاح می‌شود.
افتتاح 41 پروژه عمرانی در محمودآباد
فرماندار محمودآباد نیز با بیان اینکه با گام دوم انقلاب در دهه پنجم انقلاب قرار گرفتیم، گفت: رهبری، مردم و آموزه‌های دینی ثمره انقلاب است که نیاز به صیانت می‌باشد؛ هر جا مردم حضور داشتند.
روح‌الله علیزاده با اشاره به اینکه امسال 41 پروژه با اعتباری بالغ بر 117 میلیارد و 21 میلیون تومان به بهره‌برداری می‌رسد، تصریح کرد: افزود: امسال به دنبال اجرای پروژه‌های دولتی بودیم تا تقریبا برابر جمعیت مرکزی و محمودآباد یک تقارن مناسبی نسبت به این افتتاح طرح‌ها انجام شود.
وی عنوان کرد: در این ایام 11 طرح در حوزه‌های آب و فاضلاب، بنیاد مسکن، اداره برق، جهاد کشاورزی، مخابرات، راهداری، دهیاری‌ها، شهرداری، شرکت شهرک‌های صنعتی، بسیج سازندگی، نیروی انتظامی به بهره‌برداری می‌رسد.
علیزاده با بیان اینکه همچنین کلنگ هفت طرح از طرح‌های عمرانی با اعتبار 900 میلیارد تومان بر زمین زده می‌شود، تصریح کرد: این طرح‌ها شامل احداث 63 کیلووات برق، احداث خط انتقال 230 واتی گلیرد به شهرک صنعتی، احداث صنایع کارگاهی شهرک صنعتی با 14 میلیارد تومان، احداث زمین بتنی با اعتبار 35 میلیارد تومان، 60 میلیارد تومانی آب منطقه‌ای، احداث زمین بتنی سرخرود با اعتبار 18 میلیارد تومان، سه طرح شهرداری، احداث دهنه پل، احداث کوچه فرسوده شهری محمودآباد است.
فرماندار محمودآباد با اعلام اینکه مجموع اعتبار این شهرستان هزار و 12 میلیارد و 400 میلیون تومان بوده است، در زمینه زباله گفت: تفکیک زباله بسیار مهم است تا ساماندهی آن دستور کار قرار گیرد و در امر ساماندهی نیز زمین آن محیا شده منتهی در دست مطالعه است و به دنبال خرید تجهیزات کامل دستگاه زباله‌سوز هستیم.
وی ادامه داد: از اقدامات دیگر اعلام آمادگی سرمایه‌گذار مناسب برای ساخت کشتارگاه صنعتی، اعلام آمادگی چند سرمایه‌گذار برای سواحل با پیشنهاد احداث سالن چندهزار نفره، پرورش ماهی، ساخت اسکله، گردشگری است.
افتتاح 20 کارگاه اقتصاد مقاومتی با محوریت اشتغال‌زایی در آمل
فرمانده ناحیه سپاه آمل جهاد تبیین را اولویت برنامه‌های دهه فجر بیان و مطرح کرد: از مهم‌ترین کارهایی که در برنامه‌ها مدنظر است بیان دستاوردها و خدماتی است که در این 44 سال انجام شده است.
سرهنگ عابدین داغمه چی با بیان اینکه بیش از 900 برنامه در این ایام به اجرا درمی‌آید، افزود: با هماهنگی انجام شده چهار دستگاه اتوبوس راهیان نور دانش آموزی به مناطق جنگی و جنوب اعزام شدند.
وی با بیان اینکه بسیج جامعه کشاورزی در طرح همگام با کشاورز اکیپ‌های چند نفره برای مبارزه با بیماری‌های دام و واکسینه کردن طیور به صورت رایگان اعزام شدند،گفت: همچنین 10 گروه جهادی بسیج جامعه پزشکی به صورت رایگان به ویزیت بیماران می‌پردازند.
داغمه چی از افتتاح نخستین مرکز مشاوره نفس در مازندران مطرح و بیان کرد: این مرکز تنها مرکز در شمال کشور است که مادرانی که به خاطر شرایط خاص، مشکلات اقتصادی، پزشکی و ... اقدام به سقط جنین می‌کنند، در این مرکز مشاوره داده می‌شود.
وی با اشاره به اینکه دو خانه محروم و یک مرکز بهزیستی، همچنین دو گلزار شهدا در این ایام افتتاح می‌شود، یادآور شد: در بستر اشتغال‌زایی 20 کاراگاه اقتصاد مقاومتی با اعتبار یک میلیارد و 90 میلیون تومان افتتاح می‌شوند که بیشتر تمرکز در حوزه اشتغال خانگی است و 5 تا 15 میلیون تومان تسهیلات بانکی اختصاص می‌یابد.
فرمانده سپاه آمل ادامه داد: از دیگر برنامه‌های دهه فجر در بحث تبیین بصیرتی برگزاری نشست هادیان سیاسی در مدارس و دانشگاه‌ها، در امر فضای مجازی مسابقه عکس با قهرمانان انقلاب، جشن تکلیف برای دختران و بازدید از کارگاه‌های تولیدی و جشنواره استانی سرود به اجرا در می‌آید.
افتتاح چهار خانه محروم در محمودآباد
سرهنگ اسماعیل ابراهیم‌نژاد فرمانده ناحیه مقاومت شهرستان محمودآباد نیز با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی برای رسیدن به دست صاحب خود امام عصر (عج)، تشکیل شد، بیان کرد: شعار امسال با عنوان "ایران استوار، چهل‌وچهار سال افتخار" با توجه به افتخارآفرینی‌های کشورمان با توجه به تحریم‌ها نام‌گذاری شده است.
وی با اشاره به اینکه امسال 78 برنامه محوری و بیش از 500 عنوان کلی برنامه در ایام‌الله دهه فجر در سطح شهرستان محمودآباد برگزار می‌شود، افزود: تجدید پیمان با آرمان‌های شهدا، نواختن زنگ انقلاب در دو مدرسه، افتتاحیه نمایشگاه ایران خاتون، اجرای رژه خودرویی و موتوری و همچنین ایجاد غرفه رادیو انقلاب برای ‌ارائه گزارش عملکرد در راستای خدمات‌دهی به مردم از جمله برنامه‌های این ایام است.
وی با بیان اینکه 4 خانه محروم در ایام دهه فجر در این شهرستان افتتاح می‌شود، گفت: این خانه‌ها شامل ساخت جدید و بازسازی هستند که در روستای عبدالله آباد، علی آباد، اسکنده و معلم‌کلا واقع است.
ابراهیم‌نژاد با اعلام اینکه توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان حدود هزار بسته به ارزش ریالی 300 هزار تومان، اهدای 110 کیک به 110 یتیم در سطح شهرستان محمودآباد به‌مناسبت روز ولادت امام علی (ع) و روز پدر انجام می‌شود، اظهار کرد: افتتاح 4 کارگاه اقتصاد مقاومتی، گشت رضویون، ایست بازرسی و خدمات‌رسانی امنیتی در دهه فجر، عطرافشانی گلزار شهدا، پیاده‌روی خانوادگی، برگزاری مراسم چهلمین روز تدفین شهید خوشنام دانشکده فنی و حرفه‌ای، افتتاح المان گلزار شهدای روستای یوسف‌آباد و قصاب‌کتی، برگزاری اردوی راهیان نور شهرستانی، اعزام 20 گروه محرومیت‌زدایی، برگزاری اولین سالگرد ام‌الشهدا مادر شهیدان محمدزاده، نورافشانی در شب 22 بهمن، برگزاری سالگرد عملیات والفجر هشت و یادواره شهدای ورزشکار شهرستان و بخش سرخ‌رود از دیگر برنامه‌های این ایام الله است.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/737471/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ایجاد خط کشتیرانی منظم به غرب آفریقا/ افزایش رایزنان بازرگانی در آفریقا

رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات سازمان همکاری اسلامی

رایزنی برای تبادلات مالی و بانکی میان ایران و آفریقا

ورود هیات تجاری و اقتصادی استان هرمزگان به کشور چین

گزیده‌های نفتی هفته

برگزاری اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا نماد اراده طرفین برای گسترش روابط اقتصادی است

از اکسپو ایران 2024 چه می دانید؟​

رئیس جمهور: اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است

مسئولان بسترهای حضور مردم برای مشارکت در تولید را فراهم کنند

اراده ایران و کشور‌های آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است

اعزام 11 رایزن بازرگانی به آفریقا/ خط منظم هوایی باید ایجاد شود

جزئیات بیشتر از درگذشت یک پزشک زن

آرامکوی عربستان حامی مالی فیفا شد

اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است

حضور گیلان در نمایشگاه اکسپو 2024 تهران

اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا، اراده طرفین بر گسترش روابط اقتصادی

عیادت معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید از حادثه دیده واقعه تروریستی کرمان

قیمت بیت کوین تا 63 هزار دلار کاهش یافت

سیاست ارزی غلط دلیل احساس نشدن درآمدهای سرشار نفتی و رشد اقتصادی در زندگی مردم

طرح انتقال تعطیلات پایان هفته اقدام منفی برای تجارت؛ شعار سال محقق می‌شود؟

منطقه آزاد ارس در ارزیابی مناطق آزاد کشور در رتبه نخست ایستاد

اراده ایران و کشور های آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است

موافقت وزارت خارجه با تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه

ادعایی درباره ضرر مرغداران؛ تولیدکننده 10 هزار تومان ضرر می‌کند

آخرین حساب و کتاب برای خانوارهای ایرانی / ایرانی‌ها پارسال چقدر خرج می‌کردند، امسال چقدر؟ / ویدئو

آماده‌سازی نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری برق در تابستان

دلیل اهمیت تقویم اقتصادی فارکس

رئیس‌جمهور: ایران می‌تواند به فرآوری معادن در آفریقا کمک کند

کشف انواع کالای قاچاق به ارزش 20 میلیارد ریال در زنجان

حمایت ویژه از رفاه کارگران با تکیه بر تسهیل مسیر ساخت مسکن تک‌طبقه

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در روزهای آینده/ الان زمان خرید خودرو هست یا خیر؟

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

چالش تغییر تعرفه های گمرکی برای بازرگانان و فعالان اقتصادی

هزینه5میلیونی برای هر ایرانی/بازگشتسرانه حقیقیبه سطح سال90

ضرروت ایجاد برابری بیشتر در توزیع ابزار تولید

جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه، نیازمند طرح‌های تحولی است

اجرای طرحهای تحولی مقدمه جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

بسترسازی برای جذب سرمایه‌های خرد مردمی برای توسعه پیشران‌های اقتصادی کشور

پتانسیل تحول حوزه صادرات خراسان رضوی با نمایشگاه اکسپو 2024

رئیس‌جمهور: اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است

رشد23 درصدی منابع 600 هزار میلیاردی بودجه، برای مصارف حمایتی

قالیباف؛ شمشیر را برای رئیسی از رو بست / پایان دیرهنگام سکوتِ مجلس مقابل دولت!

آیا می‌توان اقتصادی به آفریقا سفر کرد؟

رئیسی: اراده ایران و کشور های آفریقایی در جهت توسعه روابط است

دوربین مخفی از پشت پرده کمبود شیرخشک/ ویدئو

عضو انجمن حمل‌ونقل ریلی: باید کفش آهنین بپوشیم و پولمان را از راه آهن بگیریم

هشدار بانک جهانی درباره نفت 100 دلاری

جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیازمند اجرای طرح‌های تحولی است

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

© - www.bazarearya.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی