بازار آریا

آخرين مطالب

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز اعلام کرد

ثبت رکورد تازه تولید گاز در پارس جنوبی/ آمادگی کامل بازتولید گاز از شوریجه وزارت نفت

ثبت رکورد تازه تولید گاز در پارس جنوبی/ آمادگی کامل بازتولید گاز از شوریجه
  بزرگنمايي:

بازار آریا - مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد که پالایشگاه‌های گاز کشور در فصل زمستان بیشتر از سقف تعهد تولیدی، اقدام به فرآورش و تحویل گاز کرده‌اند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، احمد زمانی در این باره گفت: یکی از اقدام‌های مؤثر در این زمینه، انجام تعمیرات مناسب، مؤثر و نتیجه‌بخش روی تأسیسات و تجهیزات ثابت و دوار است که از پارسال برای آنها برنامه‌ریزی شده بود.
وی ادامه داد: پارسال با وجود تعمیرات اساسی انجام‌شده در سه مرحله بنا به اقتضای تولید و ضرورت‌های پیش‌آمده، توانستیم به‌صورت 100 درصدی، تعمیرات دوره‌ای را انجام دهیم و همه فرآیندها و دستگاه‌هایی را که به‌طور مستقیم با تولید مرتبط بودند، تعمیر، بازرسی و بازسازی کردیم که نتیجه این تعمیرات گسترده و برنامه‌ریزی، آمادگی تولید حداکثری برای فصل سرد سال در تأسیسات، بر اساس تعهدات تکلیفی بود.
مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه بخش دیگری از پیش‌بینی‌ها، آماده شدن تجهیزات رانش گاز از خروجی‌های پالایشگاه‌ها، به‌ویژه پالایشگاه‌های مجتمع پارس جنوبی بود، تصریح کرد: آماده‌سازی بخشی از این ناوگان، از طریق تعمیرات اساسی روی توربین‌ها و ماشین‌های دوار انجام شد.
زمانی افزود: برای کسب این حد از آمادگی، همکاری و هم‌افزایی مناسبی بین مدیریت هماهنگی و نظارت بر تولید و دیگر بخش‌های مربوطه در این حوزه انجام شد که می‌توان به انتقال، نصب و راه‌اندازی برخی قطعات و تجهیزات راهبردی در مجتمع گاز پارس جنوبی اشاره کرد و البته نقش و سهم کارشناسان و مهندسان توانمند و فعال در مجموعه شرکت ملی گاز ایران، بسزاست.
به گفته وی، این اقدام‌ها به همراه شناسایی ریسک‌های عملیاتی بخش تجهیزات ثابت و دوار و پیش‌بینی‌های لازم برای تعمیرات دوره‌ای، بازرسی‌ها و مراقبت‌های مستمر، اطمینان‌بخشی به کار تزریق گاز از این مجتمع به خطوط انتقال را افزایش داد.
مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران همچنین توضیح داد: پیش‌بینی‌ها در حوزه تأمین مواد شیمیایی بود که شامل آنتی‌فوم، مولکولارسیو، آمین و بازدارنده‌های خوردگی می‌شد. با تقویت کمیته‌های مواد شیمیایی و فرآیند خرید محصولات، همه مواد شیمیایی مورد نیاز برای تولید زمستانه تهیه و انبار شد.
زمانی با بیان اینکه در کنار آمادگی کامل مجموعه پالایشگاه‌ها که با حداکثر ظرفیت خود وارد فصل سرد سال شده و به‌طور طبیعی تلاش بر این است که پشتیبان تمامی مصارف ناشی از برودت هوا و نیازهای صنعتی باشند، گفت: هم‌زمان انگیزه‌های بالای معنوی همکاران ما در بخش‌های پالایشی نیز به ما کمک می‌کند فصل سرد سال را به لطف خدا با کمترین چالش سپری کنیم.
وی بیان کرد: برای نخستین بار در تاریخ تولید مجتمع گاز پارس جنوبی، این مجموعه توانست رکورد تولید و فرآورش گاز را در روزهای اوج مصرف گاز ثبت کند و نکته حائز اهمیت آن است که پالایشگاه‌های گازی کشور در این ایام سرد، در سقف 100 درصدی تعهد تولیدی فعال بوده و در بعضی از روزها حتی بیشتر از سقف تعهد تولیدی، اقدام به فرآورش و تحویل گاز کرده‌اند.
مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران تأکید کرد: به این موارد باید آمادگی بازتولید گاز از میدان ذخیره‌سازی شوریجه را نیز افزود که اکنون این مقدار 16 میلیون مترمکعب در روز است و به همت مجموعه مدیریت، کارشناسان و مهندسان پالایشگاه شهید هاشمی‌نژاد انجام می‌شود و در صورت تأمین خوراک توسط بالادست، آمادگی افزایش بازتولید نیز وجود دارد.
زمانی افزود: نباید فراموش کرد که بخش زیادی از این آمادگی، ناشی از پشتیبانی شخص وزیر و از طریق مجوزهای صادره و پشتیبانی‌های نقطه به نقطه شخص مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و دیگر همکاران در این شرکت بوده است. در واقع، نقطه قوت و افتخار تحقق این حجم بالای از تولید و فرآورش، استفاده از ظرفیت‌های داخلی‌سازی، تجهیزات، مواد شیمیایی و قطعات یدکی بومی است.
وی یادآور شد: ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که در شرایط سرما، همکاران ما در شرکت پالایش شهید هاشمی‌نژاد، در دمای منفی 24 درجه در این روزها و همکاران‌ در پارس جنوبی در تابستان در دمای بالای 50 درجه و رطوبت 100 درصدی، اقدام‌های آماده‌سازی و تولید مستمر را با همت خود محقق کردند.

لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/736273/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

تمام ایده‌های دانش‌بنیانی قدرت تولید انبوه را دارند؟

روزنامه‌های اقتصادی شنبه 1 اردیبهشت

صادرات حوزه غذایی کشور بسیار محدود است

یارانه نان را به جای نانوا به مردم بدهید

تداوم روند کاهشی مصرف سرانه فرآورده‌‌‌های گوشتی

رقابت نفسگیر منطقه‌ای در صنعت غذا

اجرای نمایش «کی با من پیتزا می‌پزه؟» برای کودکان

اجرای «مجنون آن لیلی» با روایت رشید کاکاوند

گردهمایی عامه‌پسندها پس از 30 سال

«فرداها» پشت ویترین کتاب‌فروشی‌ها

میراث سینماگر فقید

پل آهنی؛ نماد انقلاب صنعتی

70 سال تاخیر!

سهمیه ایتالیا، شاید 6 تیم

امروز؛ بهتر از بازی اول باش

دست‌های خالی در باواریا

چطور دفاع می‌کنید؟

احتمال سرمایه‌گذاری گلرنگ در تخفیفان

ارائه یک پلتفرم بانکداری دیجیتال برای کسب‌وکارها

دومین خروج بزرگ بنیانگذاران رقم می‌خورد؟

فرار سرمایه‌گذاران خطرپذیر از اژدهای سرخ

اثر تورمی در کمین تاکسی‏‏‌های اینترنتی؟

روز پایان اکسپو روز شروع فعالیت است

صنعت لوازم خانگی زیر ذره‌بین

راه گشایش ارزی برای تولید به قصد صادرات

مسیریابی بانک‌ بزرگ پس از ادغام

بازار جهانی - 1403/02/01

پلیمر خاورمیانه - 1403/02/01

زنجیره فولاد - 1403/02/01

پلیمر جهانی - 1403/02/01

بازار جهانی فلزات در مدار صعود

بانک مرکزی انتشار ایران‌چک 500هزارتومانی را تکذیب کرد

مخالفت انجمن اقتصاد ایران با تعطیلی پنج‌شنبه‌ها

آفت‌زدایی از فساد اداری

وابستگی صندوق‌های بازنشستگی به بودجه

ادامه زیاندهی خودروساز ویتنامی

8 تا 10هزار خودروی برقی در راه است

احیای انرژی هسته‌‌‌‌ای در اروپا

افزایش ظرفیت تولید پتروشیمی

لزوم واقع‌بینی در مسیر گذار انرژی

ظرفیت مغفول یک‌میلیارد دلاری

قطر به‌مثابه یک« قدرت عاریه‌ای»

بازنگری میانجی در میانجی‌گری

چرا باید به نسل «زد» امیدوار بود؟

وتوی عضویت فلسطین در سازمان ملل

رسوب فایل فروش مسکن در منطقه 2 تهران

بازار - 1403/02/01

بهبود نامتوازن اقتصاد منطقه

نبض شاخص - 1403/02/01

© - www.bazarearya.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی