بازار آریا

آخرين مطالب

بسته خبری 1 الی 7 بهمن 1401؛

مروری بر خبرهای اختصاصی «سنا» در هفته گذشته بورس و سهام

مروری بر خبرهای اختصاصی «سنا» در هفته گذشته
  بزرگنمايي:

بازار آریا - پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، به بررسی مهم‌ترین اخبار بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت، پرداخته است.

مجوز عرضه خودرو در بورس کالا توسط شورای عالی بورس داده شده/ در این خصوص شورای عالی بورس تصمیم خواهد گرفت
سیداحسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارائی در حاشیه آیین تجلیل از فعالان پیشتاز اقتصاد ایران در پاسخ به خبرنگاران گفت: مجوز عرضه خودرو در بورس کالا توسط شورای عالی بورس داده شده است. نامه شورای رقابت در شورای عالی بورس مطرح و در این زمینه تصمیم‌گیری خواهد شد. همچنین با شورای رقابت نیز صحبت شده تا تعارضی در تصمیمات ایجاد نشود.
مشاهده متن کامل خبر
همگرایی وزارت صمت و شورای رقابت برای حفظ منافع مردم و تولیدکنندگان
سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و سخنگوی اقتصادی دولت در نشست خبری با اهالی رسانه در رابطه با عرضه خودرو در بورس کالا گفت: مساله عرضه خودرو در بورس متاثر از مصوبه‌ای بود که در جلسه 229 شورای عالی بورس صورت گرفت و با نظر موافق وزارت صمت رخ داد. وی افزود: عرضه خودرو در بورس یک ساز و کار، روش و شیوه است و آن چیزی که برای دولت حائز اهمیت است این است که آیا این روش و شیوه منجر به بهترین منفعت برای جامعه و مردم خواهد شد یا نه؟
مشاهده متن کامل خبر
سامانه «تراز» وزارت اقتصاد رونمایی می‌شود
آیین تجلیل از فعالان پیشتاز اقتصاد ایران و رونمایی از سامانه تشخیص و تشویق فعالان اقتصادی قانونمند و خوش حساب «تراز» روز دوشنبه با حضور معاون اول رئیس‌جمهور، وزیر امور اقتصادی و دارائی، رئیس‌کل گمرک و جمعی از فعالان اقتصادی برگزار شد. سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و امور دارایی با بیان اینکه نظام پاداش و جزا در اقتصاد ایران در سال‌های گذشته به‌نفع تولیدکننده‌ها نبوده است، گفت: فضای اقتصادی در گذشته برای فعالان اقتصادی و دلسوزانی که به‌ عشق تولید و صادرات کمر همت بسته‌اند، ناهموار بوده است. ما باید در این مسیر عدم توازن پاداش و جزا را تغییر دهیم. کار دشواری است چرا که باید بر یک رویه غلط که رسوب چندین دهه اجرا میشده، غلبه کنیم.
مشاهده متن کامل خبر
رویکرد سازمان بازرسی، کارایی ندارد/ کل تولید خودرو برای شفافیت در بورس عرضه شود
غلامرضا مصباحی‌مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تجربه رویکرد امروز سازمان بازرسی در خصوص بازار خودرو را در چند سال گذشته با فرمول‌نویسی شورای رقابت پشت سر گذاشته‌ایم که نتیجه آن، زیان تولیدکننده و گرانی برای مصرف‌کننده نهایی بود؛ اما امروز شرایطی مهیا شده تا کل تولید خودرو در بستر شفاف بورس عرضه شود. مصباحی مقدم عرضه خودرو در بورس کالا را عامل حذف میلیاردها تومان رانت که تا پیش از این به جیب دلالان می‌رفت، دانست و تأکید کرد: عرضه خودرو در بورس کالا باید تقویت شود تا بازی دلالان قدرتمند خودرو که سال‌ها از قیمت‌های دستوری در این بازار سود برده‌اند، نقش بر آب شود.
مشاهده متن کامل خبر
عرضه خودرو در بورس کالا دوربرگردان ندارد
امیر مهدی صبائی مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس گفت: طبق قانون بازار اوراق بهادار، شورای عالی بورس بالاترین رکن بازار سرمایه است و تصویب سیاست‌های کلان بازار سرمایه را به عهده دارد. یکی از وظایف این شورا تعیین خط‌مشی و تدوین قانون و مقررات مربوطه است و کلیه مصوبات شورای عالی بورس برای بورس‌ها لازم‌الاجرا است. وی افزود: عرضه خودرو در بورس کالا یکی از مصوبات شورای عالی بورس است و بورس کالا موظف است تا در چارچوب این مصوبه رفتار کند. لذا ضمن احترام به جایگاه شورای رقابت، بورس کالا تابع مصوبات شورای عالی بورس است.
مشاهده متن کامل خبر
شورای رقابت از فرصت عرضه خودرو در بورس استفاده کند
عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس در نامه‌ای به رئیس شورای رقابت نوشت: صنعت خودرو قبل از ورود شورای رقابت سهم 10 درصدی از تولید ناخالص داخلی داشت ولی با سیاست غلط قیمت‌گذاری دستوری که در تجربه جهانی و ادبیات پایه اقتصادی صرفاً برای صنایع انحصارطبیعی توصیه شده است، سهم این صنعت به زیر 2 درصد از تولید ناخالص داخلی رسیده است. پیشنهاد می‌شود شورای رقابت از فرصت بدست آمده از عرضه خودرو در بورس حداکثر استفاده را بعمل آورده و بجای قیمت‌گذاری دستوری، با اعمال تنظیم‌گری هوشمند، بر روی میزان عرضه، تولید و کیفیت خودروهای عرضه شده در بورس تمرکز کند.
مشاهده متن کامل خبر
لزوم حمایت قوه‌قضائیه از ادامه عرضه خودرو در بورس کالا
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه گفت: با توجه به اهمیت دستگاه قضایی در پیشگیری از انحراف و فساد و حضور پررنگ نمایندگان قوه قضائیه در شوراهای تصمیم‌گیری خواهشمند است ضمن اعطای ماموریت به سازمان بازرسی در جهت مقابله با فساد و نیز لزوم حمایت از رویکرد عرضه خودرو در بورس، حسب صلاحدید دستور مقتضی جهت نظارت بر نحوه همکاری دستگاه های اجرایی در جهت اجرای مصوبه شورای عالی بورس در دستور کار قرار گیرد.
مشاهده متن کامل خبر
کسی نمی‌تواند مانع عرضه خودرو در بورس شود
محسن علیزاده، عضو کمیسیون اقتصادی و عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس با اشاره به عرضه‌های خودرو در بورس کالا گفت: نه تنها عرضه خودرو در بورس کالا طبق روال در حال انجام است، بلکه بیشتر از گذشته هم باید صورت گیرد. علیزاده با اعلام اینکه هیچ سازمان و نهادی نباید مانع عرضه خودرو در بورس کالا شود، بیان کرد: عرضه‌ها طبق قانون مشخص شده است. بنابراین، انتظار این است که وزارت صمت تمام خودروهای تولیدی را در بورس کالا عرضه کند.
مشاهده متن کامل خبر
سومین سوت‌زن تخلفات ناشر اوراق بهادار، پاداش خود را دریافت کرد
رضا عیوضلو، معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس در مراسم اهدای سومین پاداش به گزارشگران ناهنجاری در بازار سرمایه، با بیان اینکه اداره دیده‌بان سلامت بازار سرمایه از اواخر سال 98 در سازمان بورس و اوراق بهادار ذیل مدیریت نظارت بر بورس‌ها راه‌اندازی شد، گفت: این اداره با هدف افزایش شفافیت در بازار سرمایه، گزارش‌های ناهنجاری را از فعالان بازار و از مشارکت‌کنندگان در بازار دریافت کرده و آن‌ها را در 4 حوزه ناشران، بازار و نهادهای مالی و فضای مجازی مورد بررسی قرار می‌دهد.
مشاهده متن کامل خبر
پیشنهاد راه‌اندازی بازار «سرمایه‌گذاران حرفه‌ای» به سازمان بورس ارسال شد
محمود گودرزی، مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران در مراسم عرضه اولیه 15 درصد از سهام شرکت سیمان اردستان در جمع خبرنگاران عنوان کرد: به طور کلی، عرضه‌های اولیه متناسب با شرایط بازار انجام می‌شود که امیدواریم سیمان اردستان نیز با قیمت جذاب عرضه و آغاز خوبی برای فرایند پذیرش شرکت‌ها و عرضه‌های آن‌ها باشد. گودرزی عنوان کرد: رسالت اصلی بورس‌ها به عنوان بستر تامین مالی این است که بتوانند تمهیدات لازم را فراهم کنند تا جریان درآمدی وارد شرکت‌ها شود. به همین منظور و برای تقویت بازار اولیه پیشنهادی با موضوع ایجاد بازار «سرمایه‌گذاران حرفه‌ای» به سازمان بورس ارائه شده است.
مشاهده متن کامل خبر
عرضه خودرو در بورس کالا، پشتوانه قانونی دارد
مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس در اخبار ساعت 14 شبکه خبر در پاسخ به ابهامات عرضه خودرو در بورس کالا با توجه به نامه منتشر شده توسط رئیس شورای رقابت، اظهار کرد: پاسخ این ابهام را می‌توان به دو ماده قانونی ارجاع داد. ماده 36 بند ج قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، اشاره دارد اقلامی که در بورس‌های کالایی به‌عنوان بازار متشکل مورد معامله قرار می‌گیرد، طبق قوانین و مقررات حاکم بر آن بورس‌ها عرضه و مورد معامله قرار خواهد گرفت.
مشاهده متن کامل خبر
دستورالعمل «تأسیس و فعالیت مؤسسات رتبه‌بندی» اصلاح شد
فاطمه فتحی، کارشناس مسئول اداره امور نهادهای مالی خدمات دهنده سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اصلاح دستورالعمل تاسیس و فعالیت موسسات رتبه‌بندی گفت: با توجه به درخواست سه شرکت رتبه‌بندی اعتباری فعال و تجربه فعالیت آن شرکت‌ها در چهار سال اخیر و نیاز به تسهیل کسب و کار شرکت‌های مذکور، اعمال برخی اصلاحات در دستورالعمل تأسیس و فعالیت مؤسسات رتبه‌بندی، ضروری به نظر می‌رسید؛ لذا پیشنهادهای مد نظر شرکت‌های مذکور دریافت و از سوی مدیریت نظارت بر نهادهای مالی مورد بررسی قرار گرفت.
مشاهده متن کامل خبر
دولت پشت شفافیت و عرضه خودرو در بورس ایستاده است
وحید شقاقی شهری، مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی حذف سوداگران را جزو ویژگی‌ها و حسن عرضه خودرو در بورس کالا دانست و گفت: گروهی از افراد که به واسطه رانت قیمتی در بازار خودرو، سود کسب می‌کردند به مرور با عرضه خودرو در بورس حذف شده و می‌شوند. ایجاد شفافیت در بازار خودرو و حذف رانت‌ها، کار بسیار دشواری است؛ اخیراً حتی اعتراض‌هایی در خصوص عرضه خودرو در بورس کالا شکل گرفته، ولی دولت در برابر این اعتراض‌ها و مخالفت‌ها ایستادگی می‌کند؛ وزارت اقتصاد و رئیس سازمان بورس نیز تاکید کردند که به طور حتم خودرو باید از طریق بورس کالا عرضه شود.
مشاهده متن کامل خبر
طرح «مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی» در دستورکار مجلس است
علیرضا شهبازی، رئیس کمیته دیوان محاسبات و امور مالی و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در برنامه «گفت‌وگوی اقتصادی» رادیو گفت‌وگو درمورد چالش‌های شکاف نظام مالیاتی گفت: با توجه به اشکالاتی در راستای قوانین مالیاتی وجود داشت مجلس یازدهم از ابتدا اقداماتی را انجام داد؛ به خصوص در حال حاضر که برای جلوگیری از سوداگری و سفته بازی، طرحی را در دستور کار دارد. وی با بیان اینکه اصلاح ساختار مالیاتی کشور می‌تواند موانع و اشکالات را برطرف کند افزود: سازمان امور مالیاتی در سال‌های جاری بهتر از گذشته عمل کرده است.
مشاهده متن کامل خبر
قرعه‌کشی خودرو فاجعه ملی! / بورس کالا روش ناصحیح قرعه‌کشی را حذف کرد
غلامرضا مرحبا، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره عرضه خودرو در بورس کالا، گفت: عرضه خودرو در بورس کالا موافقان و مخالفانی دارد. موافقان معتقدند که این عرضه دست دلال‌ها و واسطه‌ها را کوتاه و بازار را بیش از پیش شفاف کرده است. مخالفان هم به موضوع تشدید روند صعودی قیمت‌ها اشاره می‌کنند. بنده هم معتقدم که تولیدکننده باید در فرآیندی شفاف خودرو را به دست مصرف کننده برساند و واسطه‌ها حذف شوند؛ اما شهروند ایرانی از منظر اقتصادی تحت فشار است و از آنجا که خودروهای ایرانی باکیفیت در کشور تولید نمی‌شوند، تناسب بین قیمت و واقعیت خودرو باید برقرار شود.
مشاهده متن کامل خبر
بساط قرعه‌کشی خودرو برای همیشه جمع شود
محمد صفایی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد انتشار نامه شورای رقابت در خصوص عرضه خودرو در بورس بیان داشت: در اقتصاد، قیمت دستوری جواب نمی‌دهد و بهترین گزینه این است که عرضه و تقاضا، قیمت‌ها را مشخص کند که بهترین و شفاف‌ترین روش برای تقابل عرضه و تقاضا، عرضه خودرو در بورس کالاست. وی گفت: رویه عرضه خودرو در بورس قابل قبول است، چون میزان عرضه و تقاضا برای همگان مشخص و شفاف است، بنابراین نامه شورای رقابت را نسنجیده می دانم؛ چون طبق قانون بازار اوراق بهادار، شورای‌عالی بورس بالاترین رکن بازار اوراق بهادار بوده و تصویب سیاست‌های کلان این بازار را برعهده دارد.
مشاهده متن کامل خبر
تعیین تکلیف شورای رقابت برای عرضه خودرو در بورس، امکان‌پذیر نیست
روح‌اله عباسپور، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره نامه شورای رقابت به سازمان بورس مبنی بر لغو عرضه برخی از خودروها در بورس کالا گفت: اگر شورای رقابت بخواهد برای عرضه خودرو تعیین تکلیف کرده و برای خودروسازان قیمت دستوری تعیین کند، باید برای مواد اولیه و قطعات خودرو هم قیمت دستوری بگذارد. اینگونه نمی‌شود که خودروسازان با قیمت آزاد مواد اولیه و قطعات خریداری کنند و شورای رقابت برای عرضه و قیمت آن‌ها، سازو کار مشخص کند. این موضوع باعث می‌شود که صنعت خودرو همچون سال‌های قبل دچار آسیب شود.
مشاهده متن کامل خبر
توقف عرضه خودرو در بورس کالا، مصوبه شورای رقابت نیست/ محتوای نامه نظر شخصی است
مهدی طغیانی، عضو ناظر مجلس در شورای رقابت درباره نامه رئیس شورای رقابت به رئیس سازمان بورس مبنی بر توقف عرضه خودرو در بورس کالا، اظهار داشت: شورای رقابت می تواند در مورد کیفیت عرضه و یا اصلاح قیمت گذاری پایه نظر دهد اما این شورا نمی تواند درباره اینکه خودرو در بورس کالا عرضه شود یا نه، اعلام نظر کند چرا که اساسا این موضوع در حوزه اختیارات شورای رقابت نیست. عضو ناظر مجلس در شورای رقابت افزود: شورای رقابت درباره عرضه خودرو در بورس کالا مصوبه ای نداشته و آنچه امروز اعلام شده، نظر شخص رئیس این شورا مبنی بر توقف عرضه خودرو در بورس تا زمان بررسی این موضوع در شورای رقابت است.
مشاهده متن کامل خبر
کوتاه شدن دست دلالان از بازار، به واسطه بورس کالا/باید حمایت زیادی از سهامداران به عمل آید
جبار کوچکی‌نژاد، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس درباره عرضه خودرو در بورس کالا گفت: بورس کالا محلی برای کشف واقعی قیمت‌ها و فضایی شفاف برای عرضه کالاهای مختلف است. نماینده مردم رشت در مجلس اظهار کرد: به طور کلی، از زمانی که برخی کالاها در بورس عرضه شده، دست دلالان، رانت‌جویان و سواستفاده‌کنندگان از بازار کوتاه و قیمت‌ واقعی کالاها کشف شده است. این نماینده مجلس بر این باور است که شفافیت در بورس کالا باعث کشف قیمت‌های واقعی شده است.
مشاهده متن کامل خبر
خودروسازان پس از 12 سال رنگ سود را به خود خواهند دید
احسان حریرچی، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با سودسازی شرکت ایران خودرو در صورت‌های مالی 9 ماهه، به بورسان گفت: اگر فرض کنیم که روند فروش خودرو در بورس کالا ادامه داشته باشد می‌توان به آینده شرکت ایران خودرو به واسطه اختلاف قیمت کنونی شرکت با قیمت‌هایی که در بورس کالا معامله می‌شود، امیدوار بود. وی افزود: به نظر می‌رسد با ادامه روند موجود و ادامه عرضه‌ها در بورس کالا، در آینده نزدیک سودآوری این صنعت تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. شاید اخبار ضد و نقیض از عرضه خودرو در بورس کالا دست‌اندازی باشد اما به طور قطع عرضه‌ها ادامه خواهد یافت و خودروسازان پس از 12 سال رنگ سود را به خود خواهند دید.
مشاهده متن کامل خبر

لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/734772/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دستگاه های صدرنشین و قعر نشین تبدیل مجوزهای کاغذی را بشناسید

مشوق های مالیاتی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به گونه ای دیده شده که تولید را در این مناطق تقویت کند

مصوبه اقتصادی سفر دولت به لرستان همچنان در ابهام/ازنا«فولادی»نشد!

موفقیت صنعت نفت در بخش فروش در شرایط تحریمی و کمک به رشد اقتصادی کشور

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1 اردیبهشت 1403

به‌کارگیری توانمندی داخلی در تعمیر تجهیزات خط میبد - نائین

صدور و تمدید 3259 مجوز سرمایه گذاری در سال 1402 در قشم/ 54 طرح جدید اقتصادی به بهره برداری رسید

قاضی زاده هاشمی: بنگاه های اقتصادی بنیاد شهید واگذار می شود

زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان 1403 اعلام شد

توزیع بیش از 4 میلیون لیتر سوخت در ناوگان حمل‌ونقل زمینی و هوایی خراسان جنوبی

تمرکز دشمن در حوزه اقتصاد پس از شکست در عرصه نظامی

پیش‌گویی یک نماینده درباره قیمت دلار

غفلت از بخش خصوصی ضربه سنگینی به اقتصاد وارد می‌کند

تصویر جهانی دولت جمهوری اسلامی ایران ؛ کشوری عزتمند است

اطلاعات غلطی که درباره کاهش نرخ بیکاری می‌دهند؛ فقط حلوا حلوا گفتن است؟

روز خوش بورس؛ جهش 78 هزار واحدی شاخص

اسنپ تخفیف ویژه مؤسسات نیکوکاری را تمدید کرد

صادرات نفت ایران به دوره برجام رسید

توپکرانی 137 هزار متر خط لوله در نفت و گاز مسجدسلیمان

فعال سیاسی: بدون تغییر در تیم اقتصادی دولت نباید منتظر بهبود اوضاع بود

خط فقر 150 هزار تومانی در سال 84

کشف 7 هزار لیتر سوخت قاچاق در بیرجند

ارائه فرصت‌های سرمایه گذاری خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو2024

پروژه‌های شهرداری را با مشارکت مردم پیش می‌بریم

پروژه‌های شهرداری را با مشارکت شهروندان پیش می‌بریم

برگزاری جلسه تأییدصلاحیت خریداران سرخابی‌/ امروز؛اعلام‌ نهایی

افت محسوس قیمت سکه امامی؛ عقبگرد دلار به کانال 65 هزار تومانی

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

عوامل اصلی بازدهی سبز دارایی های امن در فروردین چه بود؟

جعفرزاده: نه رئیسی، رئیس جمهور دو دوره ای می شود نه بایدن /مردم دارند له می شوند، آخر مگر این میز چقدر ارزش دارد؟!

چرا تغییر خاندوزی نمی‌تواند گره‌ای از مشکلات اقتصاد ایران را باز کند؟

غفلت از پارلمان بخش خصوصی ضربه مستقیم به اقتصاد کشور است

غفلت از پارلمان بخش خصوصی ضربه به اقتصاد کشور است

واکنش رحیمی جهان آبادی به ادعای دولت درباره قیمت دلار 100 هزار تومانی

افزایش نرخ سود بین بانکی در هفته پایانی فروردین ماه

قیمت طلا، سکه و ارز امروز در اولین روز اردیبهشت‌1403؛ قیمت طلا و سکه ریخت

فعالان اقتصادی اقدامات رئیسی دوران قوه قضائیه را می‌خواهند

نظر یک کارشناس اقتصادی در مورد علت افزایش طلا/ چین مقصر است

واکنش رحیمی جهان آبادی به ادعای دولت درباره قیمت دلار 100 هزار تومانی /دولت یک فرمانده اقتصادی ندارد

استفاده از هوش مصنوعی برای کاهش شدت مصرف انرژی در ایران

سرعت‌گیرهای رشد اقتصادی

جولان گرانی در کالاهای اساسی؛ حبوبات 30 درصد گران شد

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

خودتحریمی با تعطیلی پنجشنبه‌ها

کشف BMW لوکس و قاچاق در این شهر

موانع مشارکت مردم در رونق اقتصادی چیست؟

تأثیر قاچاق کالا بر افزایش نرخ ارز چیست؟

پروژه پرورش آبزیان دریایی در سطح 222 هکتار تدوین شد

قیمت سکه و طلا در بازار آزاد 1 اردیبهشت ماه

واکنش نماینده مجلس به ادعای دولت درباره قیمت دلار 100 هزار تومانی

© - www.bazarearya.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی