بازار آریا

آخرين مطالب

ذوب ‌آهن اصفهان، مادر صنعت فولاد تولید و تجارت

ذوب ‌آهن اصفهان، مادر صنعت فولاد
  بزرگنمايي:

بازار آریا - صنایع تولیدکننده فولاد، از مهم‌ترین بازوهای محرکه اقتصادی هر کشوری هستند. شرکت سهامی ذوب‌آهن اصفهان نخستین و بزرگ‌‌ترین تولیدکننده محصولات فولادی در ایران است. این شرکت فعال، دارای ظرفیت تولید بیش از 3/6 میلیون تن محصول نهایی و انواع مقاطع فولاد صنعتی است. تولیدات این کارخانه در انواع طرح و پروژه‌های داخلی همچون ساخت سد، مترو، پل و پروژه‌های ساختمانی و انبوه‌سازی بزرگ و... استفاده می‌شوند. علاوه بر این، محصولات فولاد سهامی اصفهان به بیش از 23 کشور در قاره آسیا، اروپا و آفریقا صادر می‌گردند.
این تولیدکننده بزرگ، نقش مهمی در شکل‌گیری و پیشرفت صنایع فولادی در ایران داشته و به همین جهت به آن لقب مادر صنعت فولاد کشور را داده‌اند. محصولات تولید شده توسط این برند همگی مطابق با استانداردهای تأیید شده جهانی با بالاترین درجه کیفیت ساخت هستند.
سطح کیفیت محصولات تولیدی در آزمایشگاه‌های کیفی موجود در کارخانه تست می‌شود. با نمونه‌گیری از فراورده‌ها، کیفیت آن‌ها را با استانداردهای موجود سنجیده و در صورت وجود مشکل آن را مورد بررسی قرار خواهند داد. در ادامه، به انواع تولیدات این شرکت موفق خواهیم پرداخت.
نگاهی بر تاریخچه شرکت ذوب‌ آهن اصفهان
ایده ساخت کارخانه ذوب آهن اصفهان در زمان پهلوی مطرح شد. هدف اصلی این شرکت تولید و تأمین ریل‌های موردنیاز برای تاسیس شبکه سراسری راه‌آهن کشور بود. ساخت و احداث این کارخانه فراز و نشیب‌های بسیاری داشت؛ اما در نهایت با توافق حاصل شده بین ایران و شوروی در 23 دی‌ماه 1344 احداث کارخانه‌ با کمک شرکت تیاژپروم اکسپورت آغاز گردید.
چدن اولین محصول این کارخانه بود که در سال 1350 تولید شد. آلکسی کاسیگین (رئیس شورای وزرای وقت شوروی) زمانی که به تهران سفر کرده بود به دعوت ایران در 23 اسفند 1351 این مجتمع بزرگ تولید فولاد را افتتاح کرد. برای افزایش ظرفیت تولید فولاد تا 1,900,000 تن، کوره بلند شمار‌ی 2 احداث شد و در نهایت با توسعه و تجهی بخش‌های مختلف، ساخت مجتمع چدن در سال 1357 به اتمام رسید. مجتمع ذوب‌ آهن اصفهان در جنوب غربی این استان و در شمال شهرستان لنجان قرار گرفته است.

بازار آریا


مجموعه کارگاه‌های موجود در کارخانه ذوب‌ آهن اصفهان
کارگاه ساخت مواد شیمیایی و کک کارگاه تولید آگلومراسیون کارگاه تولید خط ریل آهن کارگاه‌ نت مکانیک کوره بلند (شامل کوره یک، دو و سه) کارگاه فولادسازی: شامل انبار شمش، بخش کنورتور، آهن‌قراضه، قسمت سرباره، بخش ریخته‌گری و تعمیر پاتیل نیروگاه حرارتی نیروگاه 110 مگاواتی نیروگاه مرکزی نیروگاه گازی با ظرفیت تولید 350 مگاوات کارگاه اکسیژن بخش نت (نگهداری و تعمیرات) راه و ساختمان: شامل کارگاه تولید قطعات بتنی پیش‌ساخته، کارگاه تولید بتن آماده، کارگاه نجاری، بخش قفل‌سازی، بخش آهنگری و کارگاه شیشه‌بری و... ذوب آهن اصفهان چه محصولات را تولید می‌کند؟
صنایع ذوب‌ آهن اصفهان در زمینه تولید محصولات مختلف فعالیت دارد. به صورت خلاصه تیرآهن 14 اصفهان، تیرآهن 16 اصفهان و تیرآهن 18 اصفهان از پرفروش‌ترین محصولات این کارخانه هستند. در ادامه به بررسی تولیدات این مجموعه می‌پردازیم:
تولید انواع فولاد صنعتی
فولاد صنعتی تولیدشده در این کارخانه، در ساخت محصولاتی همچون مفتول الکترود، مفتول سیم طوقه، مفتول کششی و مفتول فنر استفاده می‌شود.
تولید انواع فولاد ساختمانی
شرکت سهامی ذوب‌ آهن اصفهان نخستین تولیدکننده در کشور است که تیرآهن بال‌نیم‌پهن موازی (I-BEAM)و بال‌پهن موازی (H-BEAM) را طراحی و تولید کرده است. این شرکت برای شناسایی اصل بودن تیرآهن‌های تولیدی برند خود از علامت اختصاری و برجسته Esco بر روی جان بال استفاده می‌کند. از دیگر تولیدات فولاد ساختمانی این شرکت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
نبشی‌ بال مساوی در ابعاد و اندازه 80، 90 و 100 ناودان در ابعاد و اندازه 140 و 160 میلی‌متر تیرآهن بال نیم پهن I در اندازه و ابعاد 120 تا 300 تیرآهن بال‌پهن موازی H در اندازه و ابعاد 160 میلی‌متر انواع چهارگوش در سایزهای 100 × 100 تا 250 × 250 میلی‌مترپ انواع ریل آهنی و فولادی انواع مدل میل‌گرد‌های ساده و آجدار به شکل شاخه‌ای و کلاف در اندازه‌های 5/5 تا 32 میلی‌متر

بازار آریا


تولید انواع محصولات جانبی
مجموعه ذوب ‌آهن اصفهان علاوه بر تولید فولاد ساختمانی و صنعتی در زمینه ساخت دیگر محصولات فرعی نیز فعالیت می‌کند. ازت مایع، قطران، اکسیژن، سولفات آمونیوم، زغال کک، چدن جامد، زایلین، گوگرد سرباره کوره بلند، تولوئن، آهک و لجن صنعتی از محصولات جانبی این کارخانه هستند. بسیاری از این تولیدات به کشورهای دور و نزدیک صادر می‌شوند.
پروژه‌های ساخته شده با محصولات فولاد صنعتی و ساختمانی
همان‌طور که اشاره کردیم، انواع محصولات و فراورده‌ها کارخانه ذوب آهن اصفهان در ساخت و تولید بسیاری از پروژه‌های داخلی استفاده شده است که برخی از معروف‌ترین آن‌ها عبارتند از:
برج میلاد نیروگاه بوشهر نیروگاه عسلویه پل صدر تهران سالن اجلاس سران اصفهان مترو اصفهان در واقع از رویکردهای اصلی این شرکت، تولید محصولات بر اساس نیاز پروژه‌های صنعتی و ساختمانی مختلف و کاهش واردات است. طبیعی است که به دنبال کاهش هزینه واردات، هزینه پروژه‌های انبوه‌سازی نیز کاهش قابل‌توجهی خواهد یافت. شما می‌توانید بر روی این لینک کلیک کنید تا از طریق سایت فولادینو در جریان به روز‌ترین قیمت انواع مقاطع فولادی تولید شده توسط این کارخانه و سایر کارخانه‌ها قرار بگیرید.
طرح‌های توسعه کشوری با استفاده از فراورده‌های صنعتی و سازه‌ای
بسیاری از طرح‌های توسعه دولتی و صنعتی برای اجرا، نیاز به فراورده‌های فولادی دارند. شرکت ذوب ‌آهن اصفهان با تأمین بخش قابل‌توجهی از این نیاز به پیشرفت پروژه‌ها کمک شایانی می‌کند. این شرکت در بسیاری از طرح‌های توسعه مهم در بخش بازسازی و نوسازی همکاری دارد:
پروژه توسعه تولید ریل آهنی
شرکت ذوب ­‌آهن اصفهان مطابق با استاندارد EN 13674-1 انواع ریل از مدل E1، 54E1 و 6046E2 را تولید می‌کند. در تیرماه 1393 وزیران محترم صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و راه و شهرسازی در خصوص تولید ریل ملی با این شرکت تفاهم‌نامه‌ای را امضا کردند. از آن پس تأمین ریل UIC 60 بر عهده شرکت سهامی فولاد اصفهان است. این مدل استاندارد از ریل مناسب استفاده در پروژه‌های راه‌آهن بین‌شهری (سبک) و درون‌شهری (سنگین) است. 17 کشور دنیا از جمله چین، ژاپن، ایتالیا، آمریکا، لهستان و فرانسه و... در صنعت تولید ریل فعالیت گسترده دارند که با افتتاح شرکت ذوب آهن اصفهان مجموعه این تولیدکنندگان به 18 کشور رسید.
پروژه جداسازی گوگرد از چدن مذاب
بسیاری از پروژه‌های صنعتی و ساختمانی نیاز به فولاد خام و محصولات خاص نوردی دارند. به همین منظور ، این شرکت واحد گوگردزدایی از چدن مذاب را در بخش میکسر کارگاه فولادسازی احداث کرده است.
پروژه تولید گازهای اکسیژن، آرگون و ازت
کارخانه ذوب آهن اصفهان در کنار تولیدات فولاد، با احداث یک واحد جدایش هوا، تولیدات گازهای فرایندی نظیر اکسیژن، ازت و آرگون و... را نیز افزایش داده است.

بازار آریا


شرایط قیمت‌گذاری، خریدوفروش محصولات فولادی
شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان محصولات و فراورده‌های ساختمانی خود را در بازار بورس کالای ایران عرضه و به فروش می‌رساند. نحوه قیمت‌گذاری محصولات وابسته به نسبت عرضه و تقاضا در بازار بورس است و مطابق با آن تعیین خواهد شد. این شرکت برای کنترل قیمت‌ها و جلوگیری از افزایش قیمت در صورت افزایش تقاضا، در زمان کمبود محصول در بازار صادرات فولاد خود را به کشورهای دیگر متوقف می‌کند.
زمان عرضه در بازار بورس کالا یکشنبه و چهارشنبه هر هفته است. فهرست محصولات 24 ساعت پیش از زمان عرضه در بازار بورس، در وب‌سایت شرکت قرار می‌گیرد. برای مشاهده محصولات ارائه شده باید از طریق منوی مدیریت گزینه ارتباط با مشتریان را انتخاب کنید.

لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/729877/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سوق دادن سرمایه‌ها به بخش تولید با اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم/ فشار را از دوش تولید کنندگان بر داریم

تحریف بازدارندگی، سناریوی جدید علیه عملیات وعده صادق/ عبدالحمید می‌خواهد در چارچوب نظام فعالیت کند!

توسعه همکاری با پاکستان از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است

توضیح بهادری جهرمی در مورد طرح ساماندهی اجاره‌بها

کدام بانک‌ها به تعهدات ارزی خود عمل نکرده اند؟

بورس صعودی می‌ماند؟

مقامات ایالت سند در دیدار آیت الله رئیسی: تنبیه رژیم صهیونیستی از سوی ایران بر عزت و عظمت جهان اسلام افزود

اولویت‌های پیشنهادی مجلس برای شکوفایی اقتصادی کشور منتشر شد

با تعطیل شدن پنجشنبه 25 درصد ظرفیت کار با دنیا را از دست می‌دهیم

رئیسی: توسعه همکاری با کشورهای همسایه و مسلمان بویژه پاکستان از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است

توسعه همکاری با همسایگان جزو اولویت‌های سیاست خارجی ایران است

عدم بیمه کارگران ساختمانی با وجود دستور فوری رئیس جمهور

فروش 2.7 تن طلا در 20 حراج؛ 80 کیلو طلا امروز فروخته شد

افزایش ضریب امنیت غذایی ایرانیان با خودکفایی در تولید لاین مرغ آمین

تعطیلی پنجشنبه ها از موانع اصلی عدم تحقق شعار سال است

تأکید بر تأسیس هنرستانهای جوار صنعت در آذربایجان‌غربی

پرداخت 16 میلیارد یورو ارز دولتی برای واردات هیچ در 8 سال!

کراچی سومین مقصد رئیس جمهور در سفر به پاکستان

عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت: با تعطیل شدن پنجشنبه 25 درصد ظرفیت کار با دنیا را از دست می دهیم

تهران و اسلام آباد؛ فرصت‌های پیش رو برای همکاری

در دومین روز از سفر رئیس جمهور به پاکستان چه‌گذشت؟/ توسعه مبادلات اقتصادی محور سفر رئیسی

بخشی از اقتدار کشور مرهون تلاش رزمندگان خط مقدم نبرد اقتصادی است

افزایش تعداد شرکت‌های دولتی از 300 به 2هزار!

زلزله در بازار طلا و سکه؛ کمر قیمت ها شکست

مرحله‌ی پایانی تدوین یک لایحه‌ی ضد کارگری؛ حذف کارگران از میدان مناقشه!

مدیریت صحیح بانک مرکزی در شرایط فعلی

جایزه تتری و بیت‌کوین تا +30 میلیون تومان در ازای یک ثبت‌نام ساده

آمار قابل تامل از میزان مسافرت ایرانیان؛ تنها 30 درصد!

هیچ مجوز کاغذی از 25 اردیبهشت در دستگاه‌ها قابل پذیرش نخواهد بود

قطع خدمات دولتی برای صاحبان مجوزی که شناسه یکتا ندارند

کم‌کاری وزارت نیرو و سازمان ثبت اسناد برای تکمیل سامانه ملی املاک و اسکان

سکه و طلا ارزان‌تر شد

آیت‌الله رئیسی وارد قلب اقتصادی پاکستان شد

موانع پیش‌روی صادرات خراسان رضوی باید برطرف شود

بغض و ناراحتی بازیگران در حضور مهران مدیری به وضعیت بد اقتصادی: خجالت بکشید (فیلم)

سازمان بازرسی کل کشور به ماجرای «نوکیای ایرانی» ورود کند

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی پنجشنبه تخلف است

نماینده مجلس: آقای رئیس جمهور، ملاک تورم، جیب مردم است نه آمارسازی‌ها

جایزه خودرو برای صرفه‌جویی کنندگان در مصرف برق خانگی

انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز ‌مشمول مالیات بر عایدی سرمایه شد

کشف 60 میلیارد ریال نوشیدنی‌های قاچاق از یک انبار در رشت

سفر رئیس جمهور به پاکستان ثبات، امنیت و منافع متقابل را تقویت می‌کند

افزایش همکاری ها محور گفتگوهای مقامات طالبان و چین

بازتاب گسترده سفر رئیسی به پاکستان در رسانه‌های محلی و بین‌المللی

ونزوئلا استفاده از ارز دیجیتال را در تجارت نفت افزایش می‌دهد

زنگ خطر رکود غیرتورمی

هیات اقتصادی و تجاری هرمزگان عازم چین می‌شود

رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار است

کشف انبار نوشیدنی‌های قاچاق در رشت

تسهیل خدمات سرمایه‌گذاری از مسیر پنجره واحد الکترونیک در قشم| حجم صادرات و صادرات مجدد قشم به 505 میلیون دلار رسید

© - www.bazarearya.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی