بازار آریا

آخرين مطالب

اهمیت استقلال مالی در نوجوانان تولید و تجارت

اهمیت استقلال مالی در نوجوانان
  بزرگنمايي:

بازار آریا - در جهان پیشرفته امروز که مسأله ی پول و سرمایه توجه بسیاری از مردم را به خود متوجه ساخته است، چگونگی انتقال تجربیات مالی و نحوه ی استفاده ی مفید از پول، به جوانان نیز از اهمیت بالایی برخوردار شده است.
فرزندان ما زمانی که وارد مرحله نوجوانی و جوانی می‌شوند خواهان کسب استقلال و آزادی‌های بیشتری نسبت به گذشته هستند. اما زمانی که مسئله پول و سرمایه به میان می‌آید، بسیاری از آن‌ها علاقه چندانی به استقلال مالی از والدین خود نشان نمی‌دهند.
در این میان کمک‌های بیش از اندازه مالی و دلسوزی‌های بی‌مورد والدین نیز می‌تواند به این مسئله دامن زده و جوانان را بیش از پیش به آن‌ها وابسته نماید. پس اگر دوست دارید فرزندانتان از آینده روشنی در مسائل مالی و پولی برخوردار باشند، آن‌ها را به یادگیری اصول و مفاهیم اولیه این کار ترغیب نمایید.
برای این کار می‌توانید آن‌ها را در موسساتی که به آموزش این مسائل می‌پردازند، ثبت نام کرده و یا کار سبک و پاره وقتی را برای آن‌ها در نظر بگیرید. در ادامه این مقاله نیز شما را با چند نکته کلیدی در این زمینه آشنا می‌نماییم.
تعریف نقشه راه در امور مالی
هیچ‌گاه فرزند خود را در دنیای پول و مسایل مالی، بدون طرح و نقشه مشخص تنها نگذارید. در این نقشه یا طرح می‌توانید دورنمایی از آینده و نحوه پذیرش مسئولیت‌های مالی را برای فرزند خود مشخص نمایید. به عنوان مثال مسئولیت‌هایی را که قصد دارید به فرزند خود محول کرده و همچنین سن و زمانی که باید این کار آغاز شود را مشخص نمایید. بدین ترتیب پیش از رسیدن به این زمان مشخص، می‌توانید به آموزش و معرفی اصول اولیه انجام این کار برای فرزند خود بپردازید.
مسائل مالی اعضای خانواده را مشخص نمایید
در گذشته برخی خانواده‌ها برای آنکه مخارج خود را دسته بندی و مدیریت نمایند شیشه‌های جداگانه‌ای را در آشپزخانه قرار داده و هر کدام را برای هزینه‌های مختلف اختصاص می‌دادند. بدین ترتیب بچه‌ها نیز از‌‌ همان دوران کودکی تا حدودی در جریان امور مالی خانواده قرار گرفته و بصورت ابتدایی مدیریت بودجه را فرا می‌گرفتند.
اکنون نیازی نیست که به گذشته بازگشته و این کار را تکرار نمایید، اما می‌توان به صورت ماهیانه با اعضای خانواده جلسه‌ای تشکیل داده و به بررسی برخی از مسائل مالی خود و آن‌ها بپردازید. مطمئن باشید این کار باعث افزایش علاقمندی فرزندان به مسائل پولی و مالی گشته و به تدریج آن‌ها نیز شروع به گسترش و افزایش دانش خود در زمینه پول و مدیریت بودجه می‌نمایند.
از سوی دیگر این مسئله باعث می‌شود تا در زمان‌هایی که والدین با بحران‌های مالی مواجه هستند، وضعیت آن‌ها را درک کرده و حتی می‌توانند با توجه به آموزه‌های خود راه کارهای جالبی را برای برون رفت از بحران به والدین خود ارائه دهند. البت درکشور ما همواره نوعی رفتار نادرست از جانب والدین در این زمینه وجود دارد و ایشان هیچگاه فرزندان خود را در جریان مسائل مالی خانواده قرار نمی‌دهند.
میزان پول تو جیبی را متعادل نگاه دارید
میزان پولی را که به صورت هفتگی و یا ماهیانه (پول تو جیبی) در اختیار فرزند خود قرار می‌دهید، در سطحی متعادل و منطقی حفظ نمایید. مسلما این کار فرزندتان را وادار خواهد کرد تا برای خرید کالاهای گران قیمت شروع به پس انداز کند.
از این رو می‌توانید فرزند خود را با این مقوله مهم در دنیای پول و مسائل مالی نیز آشنا نمایید. همچنین این مسئله او را برای یافتن شغلی مناسب که نیازهای مالی وی را در آینده تامین می‌نماید، ترغیب خواهد کرد.
کمک خرج فرزندان خود نباشید
قطعاً مواقعی پیش می‌آید که فرزند شما نیز با بحران مالی و کمبود پول مواجه می‌شود. این حالت یکی از بهترین زمان‌هایی است که او درباره هزینه و درآمد خود توجه بیشتری نشان داده و مدیریت پول را فرا بگیرد. در این مواقع احساسات به شما حکم می‌کند تا کمبود مالی فرزند خود را برطرف نمایید، اما مطئن باشید با انجام این کار لطف خاصی را در حق او انجام نداده و تنها این ذهنیت را ایجاد می‌نمایید که همواره فردی برای حل کردن مشکلات او پیش قدم خواهد شد.
به جای این کار سعی کنید تا در کنار هم، گردش مالی فرزند خود را کنترل کرده و در صورت امکان هزینه‌های اضافی وی را تا زمان خروج از بحران حذف نمایید.
ارزش سرمایه گذاری را به فرزند خود بیاموزید
انجام این کار، فرزند شما را از اهمیت و کاربرد پول و چگونگی افزایش آن در آینده آگاه می‌سازد. از سوی دیگر اهداف اولیه را برای انجام سرمایه گذاری در اختیار وی قرار داده و نقشی را که می‌تواند در تامین نیازهای آینده وی ایفا نماید، مشخص می‌سازد.
اگر همواره هرچیزی را که فرزندانتان از شما می‌خواهند در اختیار آن‌ها قرار دهید، مسلماً نباید انتظار داشته باشید که به راحتی خرج خود را از شما جدا نمایند. پس سعی کنید تا معیارهای مالی مشخصی را برای آن‌ها تعریف کرده و آن‌ها را به اجرای دقیق این امور تشویق نمایید.

بازار آریا

دانلود این مطلب از کتابخانه پایگاه اطلاع رسانی صنعت

منبع: پول نیوز

لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/729296/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

«امنیت» و «تجارت» محور رایزنی ایران و پاکستان

کشت فراسرزمینی یا کشت سرزمینی؛ اولویت با کدام است؟

گلخانه‌داران در برمودای مشکلات

انفعال عجیب در برابر قاچاق آدامس

یک نشست فرهنگی در موزه هنرهای معاصر

برپایی نمایشگاهی با نوستالژی نوار کاست

کنسرت «اشعار نو از نغمه‌های کهن» در ارسباران

چه کسی به شما دستور داده کوبیسم را رواج دهید؟

جنجال عجیب در سینما

تسهیل تجارت و تردد در پایانه‌‌‌های مرزی؛ اولویت راهداری

57 هزاریزدی درخواست صدور مجوز کسب‌وکار دادند

مانع‏‏‌زدایی از معادن تبریز

اورنج استراتژی؛ راه‌حلی بر مشکل ضایعات پلاستیکی نیجریه

چرا فشار بر رهبران سازمان‌ها برای استفاده از هوش‌مصنوعی افزایش یافته است؟

توسعه زیرساخت‌‌های جاده‌‌ای و بندری ایران و پاکستان

کسب گواهینامه مدیریت کیفیت در رضایتمندی مشتریان

تاکید بر نوسازی ناوگان گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران

تهدیدهای ترانزیت دریایی در 1403

یحیی- تراکتور؛ چه می‌شود؟

از تاجیک‌ها بیاموزیم

رستگاری در 90 به علاوه چند

نیمکت نشین نشوید

یک دادگاه در برزیل ایکس را بازخواست می‌کند

هوش مصنوعی مایکروسافت برای انجام کارهای ساده رونمایی می‌شود

ژاپن به تاکتیک‌های تجاری گوگل معترض شد

پیمانکاران دفاعی کره‌جنوبی از سوی کره‌شمالی هک شدند

استقبال کشورهای غرب آسیا از اکسپو 2024

معرفی توانمندی‌‌‌های کشور در ایران‌‌‌اکسپو

حضور پررنگ تشکل ها در ایران اکسپو2024

کاتالیزور روابط تجاری

زنجیره فولاد - 1403/02/05

بازار فولاد - 1403/02/05

بازار آتی - 1403/02/05

بحران عرضه، مس را صعودی کرد

تخلیه حباب صندوق‌ها با افت تنش

افزایش بی‌سابقه ذخایر طلای ایران

کاهش هزینه تولید طلا با حراج شمش در مرکز مبادله

ساخت کارخانه خودروی برقی هوندا در کانادا

تاکسی برقی چند؟

اصلاح تعرفه واردات قطعات خودرو

قیمت‌گذار خودرو کیست؟

ساخت خط لوله در دریای خزر

پاکستان خواهان بهره‌‌‌‌برداری از خط لوله گازی آی‌‌‌‌پی

افزایش کیفیت محصولات نفتی

افزایش واردات نفت چین از روسیه

کشف «نئولیبرالیسم» و «اوتیسم جمعی»

چای از فهرست کالاهای مشمول افزایش مالیات یک‌درصدی حذف شد

برخورد ویژه با 4 گروه کالایی قاچاق در تهران

تجارت در کانال مانش

عاقبت پروژه‌های روی‌زمین‌مانده تجارت

© - www.bazarearya.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی