بازار آریا

آخرين مطالب

6 بایدِ غیر قابل انکار در بازاریابی کسب و کارهای کوچک تولید و تجارت

6 بایدِ غیر قابل انکار در بازاریابی کسب و کارهای کوچک
  بزرگنمايي:

بازار آریا - آیا شما زمان کافی را برای «بازاریابی» کسب و کار خود صرف می کنید؟ اگر پاسخ شما به این پرسش خیر است، متاسفانه شما یکی از کلیدی ترین عناصر موفقیت در کسب و کار را نادیده گرفته اید.
روی صحبت این مطلب بیشتر با صاحبان کسب و کارهای کوچک و متوسط است، آنها که معمولاً درگیر امور روزمره هستند. اموری مثل پاسخگویی به مشتریان، ارسال بسته های مشتریان و هر چیزی که مربوط به جریان روزانه است. معمولاً این کارها باعث می شود که مدیر این گونه کسب و کارها، از بازاریابی غافل شوند و همان طور که گفتم، این یعنی از دست دادن یکی از کلیدی ترین عناصر موفقیت. پیشنهاد ما برای شما مدیر کسب و کارهای کوچک و متوسط این است که 15 تا 30 درصد زمان کاری خود را به بازاریابی اختصاص دهید. این زمان را به 6 بایدِ اساسی در بازاریابی اختصاصی دهید :
1- برای خود یک برنامه بازاریابی داشته باشید.
هر چند ما ارائه دهنده خدمات حرفه ای تدوین برنامه های بازاریابی هستیم ! اما منظور ما لزوماً استفاده از یک تیم تخصصی برای تدوین یک برنامه بازاریابی حرفه ای نیست. اما بدون شک نیاز به یک برنامه هر چند کوتاه و چند خطی دارید. پیشنهاد ما این است که اگر نمی توانید از متخصصین مدیریت بازاریابی برای تدوین برنامه بازاریابی خود استفاده کنید، خودتان دست به کار شوید، دست کم یک لیست از افداماتی که به نظرتان برای بازاریابی کسب و کارتان ضروری می آید را آماده کنید. مطالب موجود در همین سایت می توانید کمک زیادی به شما در تدوین این لیست ساده کند.
2- خلق ارتباطات جدید
هر چند شبکه های آنلاین و شبکه های اجتماعی مجازی تاثیر غیر قابل انکاری در خلق روابط دارند و نمی توان نقش ارتباطات را در پیشبرد کسب و کار نادیده گرفت اما نباید از ارتباطات رو در رو غافل شد. از هر فرصتی برای برقراری یک ارتباط جدید استفاده کنید و از ارتباطات برای پیشبرد کسب و کار بهره گیرید. خصوصاً اگر شما یک کسب و کار کوچک یا متوسط هستید، این روش کلید موفقیت شماست.
3- تلفن بزنید ...
Cold Calling تکنیکی است که من آن را به شما توصیه می کنم. Cold Calling یعنی تماس با فردی که از قبل انتظار دریافت تماس از شما را نداشته است و شما به منظور آشنایی با افراد جدید این تماس را برقرار کرده اید، به عبارتی باید بگوییم Cold Calling یکی از شکلهای بازاریابی تلفنی است که البته در بسیاری افراد بازاریابی تلفنی را تنها همین Cold Calling تصور می کنند اما در واقع بازاریابی تلفنی مفهومی وسیع تر از آن است.
قبلاً هم در همین سایت مطالبی در مورد بازاریابی و فروش تلفنی نوشته بودیم (مثل اینجا و اینجا) اما این بار می خواهم چند نکته ی مهم را در مورد برقراری ارتباط تلفنی آن هم از نوع Cold Calling یادآور کنم :
الف- در تعریف Cold Calling گفتیم که دریافت کننده تماس، اساساً انتظار دریافت تماس از شما را نداشته است، بنابراین طبیعتاً نباید انتظار داشته باشیم در همان کلمه ی اول به این فرد محصول یا خدمت خود را بفروشیم ! دقت کنید، هدف اولیه از Cold Calling فروش نیست ! ایجاد یک ارتباط است ! ارتباطی که در ادامه منجر به فروش می شود. مشاهدات من نشان می دهد که در ایران تقریباً تمام cold callها با پیشنهاد فروش محصول یا خدمتی آغاز می شود. شما انتظار دارید چند درصد از آنها به فروش منجر شود؟
ب- با توجه به موردی که در قسمت الف گفتیم، به نظر من این قبیل تماسها باید با ارائه یک فرصت فوق العاده به مشتری آغاز شود و اساساً چیزی فروخته نشود. دقت کنید، ما می خواهیم ارتباط را ایجاد کنیم. پس باید در ارائه این فرصت به دریافت کننده تماس، تلاش کنیم یک ارتباط را ایجاد کنیم، ارتباطی که می تواند طی چند سال برای ما سودهای کلان را به ارمغان اورد ...
پ- لیست خوبی از دریافت کنندگان تماس را آماده کنید. در کشورهای توسعه یافته تر، (هر چند خلاف قوانین) تعداد بسیاری از این لیستها برای خرید وجود دارد، در ایران هم می توان این لیست ها را پیدا کرد، اما تجربه من نشان می دهد که این لیستها (جز در موارد نادر) چندان قابل اعتنا نیست. از نیروهای کار جوان و ارزان برای آماده سازی این لیستها استفاده کنید، اصلاً بعید نیست که یک لیست خوب، سکوی پرتاب کسب و کار شما باشد.
4- ما را معرفی کنید ...
به مشتریان خود در ازای معرفی کردن کسب و کار شما به دیگران، امتیازهای خوب بدهید. شک ندارم که استفاده از این تکنیک را در کسب و کارهای دیگر دیده اید. نوآوری در کار نیست، شما از هم از همین تکنیک بهره بگیرید.
5- اینترنت را جدی بگیرید
با اطمینان خوبی می توان گفت که هر کسب و کاری در صورت استفاده مناسب از اینترنت، می تواند در کسب و کار خود رشد داشته باشید. (اینجا را نیز بخوانید) شبکه های اجتماعی، بهبود در نتایج جستجو و ... از جمله کارهایی است که باید در حوزه اینترنت انجام دهید.
6- در پیام خود پایدار باشید.
قرار نیست، برنامه های بازاریابی یک روزه جواب دهد ! در پیام محوری کسب و کار خود پایدار باشید. مثلاً فرض کنید من یک پیتزا فروشی هستم و در برنامه بازاریابی خود تصمیم داشته ام که خود را یک پیتزا فروشی با غذاهای مناسب برای سلامت افراد معرفی کنم. در این صورت باید این پیام به شکلهای مختلف در تمام برنامه های من دیده شود، و باید در ارسال پیام به مشتریان هدف، پایدار باشم، تغییر مداوم این پیام جز زیان نتیجه ای ندارد، کمی صبور باشید ...
این مطلب نیز همچون بسیاری از مطالب منتشر شده بر روی سایت، با هدف کمک به صاحبان کسب و کارهای کوچک و متوسط نوشته شده است. در واقع منظور ما از یک کسب و کار کوچک، کسب و کاری است که ساختار مدیریتی ساده ای دارد و معمولاً تصمیمات کلیدی توسط یک تا دو فرد کلیدی اتخاذ می شوند و از نظر نیروی انسانی کمتر از 50 نفر در آنها مشغول به کار هستند با این تعریف، اکثر کسب و کارهای موجود در ایران نظیر کارخانه ها و کارگاه ها و همچنین سوپرمارکتها و رستورانها و داروخانه ها و کلینیکها در زمره کسب و کارهای کوچک و متوسط می گنجند.

بازار آریا

دانلود این مطلب از کتابخانه پایگاه اطلاع رسانی صنعت

این مطلب توسط آقای سید حمیدرضا عظیمی نوشته شده است.

لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/729282/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

قیمت عجیب حواله‌های خودرو؛ 12 میلیارد تومان ناقابل!

کاهش چشمگیر قیمت سکه و طلا در یک هفته اخیر

آلزایمر ارزی دولتمردان

اعتقاد عملی به اقتصاد مقاومتی لازمه تحقق حماسه اقتصادی است

دستاورد گواهی 30 درصدی چه بود؟/ تولید زیر بار فشار دستورالعمل ها

آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش سراوان + عکس

تولید زیر بار فشار دستورالعمل ها

کارگران اساس و بنای رونق تولید و پیشرفت جامعه هستند

هشدار درباره نفت 100 دلاری و تورم جهانی

مهمترین پیشران تولید، مشارکت واقعی مردم است

کارگران سربازان جنگ اقتصادی و معلمان سربازان جنگ فرهنگی هستند

حقوق کارگر با تورم و مشکلات اقتصادی جامعه همخوانی داشته باشد

گیلان با 90 همت فرصت سرمایه‌گذاری در نمایشگاه اکسپو حضور دارد

آمریکا عامل همه جنگ‌ها در دنیا است

آل اسحاق: شوک سیاسی جدید رخ ندهد، احتمال دارد دلار به دامنه 50 هزار تومان برگردد

خانه‌ دار کردن مردم به سبک دولت سیزدهم

کارگران در خط مقدم و خاکریز اول جهاد اقتصادی هستند

خط کشتیرانی منظم از ایران به غرب آفریقا راه‌اندازی می‌شود

کارگران سربازان فداکار جبهه جنگ اقتصادی هستند

هیمنه دشمن در عملیات وعده صادق در هم شکست

وضعیت امروز دانشگاه‌های آمریکا دستاورد عملیات «وعده صادق» است

کمبودی در توزیع لاستیک خودرو‌های سواری نداریم

صادرات 500 میلیون دلار اقلام نساجی در سال گذشته

اعتبارات مقابله با فقر به کدام دستگاهها می‌رسد؟

معلمان و کارگران، افسران جنگ فرهنگی و اقتصادی هستند

مهارت آموزی معلمان در دستور کار آموزش و پرورش باشد

35 هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی واگذار شد

«کارگران» رزمندگان عرصه اقتصادی هستند

تأکید ائمه جمعه استان تهران بر رسیدگی به وضعیت کارگران

نقش بارز کارگران و کارفرمایان در جهاد اقتصادی

کارگران نقش مهمی در استقلال اقتصادی کشور دارند

کارگران تقویت کننده پایه‌های اقتصادی کشور محسوب می‌شوند

واردات قهوه 75 درصد افزایش یافت

مدیریت باید سرمایه‌گذاری در بحث تولید را تثبیت کنند

مسئولان هم محصولات ملی و داخلی خریداری و مصرف کنند

با سازوکارهای اقتصادی فعلی جامعه، کارگر غالباً با مشکل مواجه می‌شود

لزوم حمایت بیشتر مسئولان از کارگران در شرایط جنگ اقتصادی

مدیران باید سرمایه‌گذاری در بحث تولید را تثبیت کنند

ایجاد دبیرخانه دائمی اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا

کارگران و کارفرمایان در خط مقدم و خاکریز اول جهاد اقتصادی هستند

جایگاه ایران را در عرصه نبرد فرهنگی و اقتصادی تثبیت کنیم/ مسئولان از تولید ملی حمایت کنند

کارگران رزمندگان خط مقدم جنگ اقتصادی هستند

حقوق کارگران 57 درصد بیشتر شده است

دفاع عجیب عضو حزب موتلفه از عملکرد اقتصادی دولت رئیسی /کسی اعتراضی ندارد

تقویت اقتصاد کشور دشمنان را ناامید خواهد کرد

برنامه امسال دولت سیزدهم برای عبور موفق از اوج بار تابستان

وضعیت عجیب در بازار خودرو/ قیمت حواله ها تا 12 میلیارد رسید

جریان گاز در مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی و کرمان پایدار است/ اعزام تیم‌های امداد برای خدمت‌رسانی

اعتبارات مقابله با فقر به کدام دستگاهها می‌رسد؟+ جدول

معطل‌ماندن مردم خارگ در اسکله‌های دریایی قابل قبول نیست

© - www.bazarearya.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی